Vauva kuulumiset

Voimia käkkiäiselle! :)

Meillä on monen asian yhteissumana käytössä kokonaan korvike. Olisin halunnut kyllä myös imettää, mutta minkäs teet kun ei onnistunut mitenkään päin edes osittaisimetys. Noh, eiköhän tuostakin ihan kelpo kansalainen tule vaikka onkin korvikkeella kasvatettu :)

Ainiin, täällä on myös 8.2. ristiäiset ja nimi on ollut valmiina jo ennenkuin tiedettiin sukupuolta :grin Meillä on myös nimi aiheuttanut joillain kummeilla ihmetystä ja varmasti tulee aiheuttamaan muillakin kun ei ole mikään yleisin nimi, meillä poika saa nimekseen Miro :)

Meillä kanssa mennään pelkällä korvikkeella ja hyvin pärjää tyttö..ei oo mutantiksi muuttunut :D

Meillä ei oo vieläkään sitä nimeä..mies tuossa yks päivä tokaisi että mun pitäs päättää se...liian herkullinen tilanne jos näin on..mulla on niin monta ideaa... :D:D;)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Kävin saunassa ja oli kyllä ihanaa. Oppii tässä ainakin nauttimaan pienistä iloista. Luin oman edellisen kirjoituksen ja se oli jotenkin tosi negatiivinen. Kun tarkoitus oli ilmaista, että nyt oikeasti alkaa vauva arki jo sujumaan. Kyllä mä monesti mietin teitä Eevi ja marzi, että miten ihmeessä te selviätte kolmen pienen lapsen kanssa... Sissejä kyllä olette.

Kiitti! Pitää muistaa tuo pukamalääke, kun raahaudun apteekkiin seuraavan kerran. Tsemppiä Marzille ja muillekin baby bluesin koettelemille!

Käkkiäinen: Sauna kuulostaa muuten erittäin hyvälle.

Mäkin sain äsken tauon rääkyvän vauvan kanniskelusta ja kävin itsekseni kaupungilla. Nyt ehkä jaksaa taas yön ja huomisen ja loppuviikon ja mitänäitänyton. Aamuisin poika on onneksi hyväntuulinen ja väläyttelee ihania hymyjä. Näin iltaa kohti kitinä yltyy eikä naurata enää ketään. Huh.

Täällä kans iltaset kitinäsirkukset jatkuu ja saa nauttia myös oikeen super raivareista (kuten just äskön). Kauhee ahdistus ku en tiedä mitä ton ruokinnan kanssa nyt tekis. Tuntuu, että tytöllä tulee hirveitä vatsanpuruja tissimaidosta ja oon nyt ihan kahen vaiheilla lopettaakko koko imetys vai jatkaakko tätä puolimetystä. Olis niiiin helpottavaa vaan tehdä päätös että nyt loppu tää imetys, mut sitte pelkään tekeväni hirveen virheen ja luovuttavani liian helposti ja sitte oon ihan huono äiti :( Toisaalta ku mietin tätä ulkopuolisen silmin nii eihän se nyt maailmaa kaatais, mut jotenki sitä imetystä on nii hirveesti taottu päähän miten hyvä juttu se on lapselle ja kuin paljon huonompaa on korvike,että plää :(

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Mami91: Mirohan on tosi kiva nimi :) tunnen yhden sen nimisen itsekin.
Jos meille olisi tullut poika, vaihtoehtoja olisi ollut Noel, Alvar tai Rafael.
Tytölle oli mielestäni huomattavsti vaikeampi löytää kivaa (siis omasta mielestä:P) nimeä.

Nyt on nimi päätettynä ja nimiäiset tosiaan tulevana la. Kerron sitten tännekin nimen heti kun juhlat on pidetty ^_^

Heips, pitkästä aikaa.
Täällä ollaan edelleen. Kovasti olen asioita järkkäillyt sen yhden p*skiaisen pudottaman pommin jäljiltä. Huoh. Muuttohommiin päästään poikasten kanssa ens kuun lopulla, että näin se elämä kuljettaa. Anteeksiantoa & uutta yritystä mies on kovasti vailla... Mutta rehellisyyden nimissä täytyy sanoa että tällä hetkellä ainakin mun olo on niin totaalisen loukattu, lytätty, PETETTY että mitään toista mahdollisuutta ei oo eikä tuu. No, se siitä. Anteeks avautuminen.

Käytiin poikasen kanssa 1,5kk neuvolassakin. Diagnoosi oli terve poika :D
5020g ja 58cm oli mitat, 3410g & 53cm oli syntymämitat. Hyvin oli siis kasvanut. Pitkänhuiskea on niinkuin isovelikin. Huvittavaa vaan kun isoveikka oli 6000g ja 60cm tän ikäisenä. Että pikkuveli todella on pikkuinen.

Meilläkin muuten mennään osittaisimetyksellä enää, poika on ihan älytön tissipiru. Iltaisin ei muuta tekiskään kuin tissillä notkuis. Eikä siis nälkäänsä siinä ole vaan ihan silkkaa imuttelua vaan, mä olen tutti. Pah.
Vauva on alkanut jokellella oikein ääneen, en muistanutkaan miten ihanalle se kuulostaa ♡
Ja hymyjä tulee kovasti. Perus tyytyväinen kaveri on edelleen. Yöt nukkuu 4-7 tunnin pätkissä. Päivisin jaksaa olla pari tuntia hereillä seurustelemassa ja sit torkkuu 2-4 tunnin pätkissä.

Ainiin, meillä on 16.2 ristiäiset, tai jotain sinnepäin. Hiukan tää muuttunut elämäntilanne muutti noitakin suunnitelmia joten ihan lähipiirin ja kummien kesken kastetaan pikkuinen ja ei muuta. Nimi on tiedossa mutta en paljasta sitä vielä teille ;)

Voimia toivottelen kaikille vauva-arjen keskelle :)

Aarnikatti et sä huono äiti ole vaikka et imetä...Enhän minäkään ole ja kolme muksua ei oo saanu maitoa tissin kautta kun sairaalassa ja ehkä viikon kotona...loput oon pumpannut ja sit siirrytty kokonaan korvikkeeseen..

Se miten ihminen tuo sen asian esille vaikuttaa varmaam aika pitkälle siihen pitääkö joku huonona äitinä..mä olen ylpeä mun päätöksestä ja siitä että annan korviketta..mä jaksan himpun verran paremmin kun en imetä..ei siis ole se imettäminen ressaamassa jos se aiheuttas muutoin ongelmia..ja jos joku sua sanois huonoksi äidiksi sen takia niin sille voi haistattaa paskat vaikka neuvola tädillekki jos jupisee ;)

enkä mä nyt meinaa että imettäminen on huono asia hyvähän se on jos se onnistuu ja lapsi sekä äiti nauttii siitä..

Unohtui kysyä...onko kukaan vielä ruennut rytmittämään vauvaa..?? Siis että herättää esim aamulla siten että sais suurin piirtein nukahtaan sit päikkäri aikaan..

Miro, niiin ihana nimi! Itsekin tunnen yhden ihanan Miro-pojan :)
En mä joo kans käsitä miksi tota imetystä jotkut niin pakkotuputtaa! Nykyään on niin hyviä korvikkeita, että miksi äidin pitäisi kiusata itseään jos imetys ei tunnu omalta jutulta..
Itse kun jouduin esikoisen kohdalla lopettamaan imetyksen 3kk iässä, niin neukku vaan totesi että 3kk on ihan hyvä aika, että juuri ne "tärkeät" kk tuli imetettyä.. En sitte muista tarkottiko äidinmaidossa olevia vasta-aineita tai jotaa ton suuntasta. Et joo, onhan siinä juuri se pöpösuoja mitä korvikkeesta ei saa, mutta kyllä mä tiedän useamman lapsen jotka on kasvanu korvikkeella ja ihan normi terveitä ovat olleet :)
Nyt kun neukulle kerroin antavani iltasin korviketta n.60ml (ok, eilenkin meni 60 +30 ;D )niin se vaan sanoi "koita pitää se siinä samassa luvussa, että et suurenna annoksia." Whaaat? En ees viittiny kysyä että miksiköhän.. Kyllähän mä annan tulevaisuudessa sen verran kun vauva vaatii..

Mä oon nyt koittanu laittaa päikkäreille samaan aikaan. En ole aamusin herätellyt, kun tuntuu heräävän aina suht samoihin ainoihin.. Myös iltasin käy nukkumaan aina siinä 23-00 välillä.

En ymmärrä miten tuo rytmittäminen onnistuu. Eilen kun yritin illalla ysin aikaan saada vauvaa olemaan vähän hereillä ettei sitten taas kuku kahta tuntia keskellä yötä niin neiti nukahti vaikka tein mitä. Oli veltto kuin hernepussi vaikka nostelin ja juttelin :D Ja tyttö oli siis juuri herännyt pitemmiltä unilta. Söi ja nukahti heti uudestaan. Ei taida olla siis vielä ihan valmis tuohon rytmittämiseen. Muutenkin huomasin tänään, että on tainnut itse muuttua aamu-unisesta iltauniseen. Ensimmäisinä viikkoina nimittäin pitkät unet ajoittu aamuyöhön ja aamuun. Nyt näyttää olevan pitkät unet illalla ja alkuyöstä. Ei kyllä vielä ole kauheasti hereillä. Rytmi tuntuu enemmän olevan eroa pitkien unien ja lyhyempien torkkujen vuorottelua ei niinkään hereillä olon ja nukkumisen rytmittelyä.

Joo älä huoli, ihan normaalia :grin Teijän vauvalla on vaan hyvät unenlahjat, joka on vaan hyvä! :) Täälä kun neiti on hankala saada nukkumaan muualla kuin sylissä, niin helpottaa tota rytmittämistä. Toki kyl tääkin välillä nukkuu ihan miten sattuu..

Mä täytin neuvolassa se n synnytyksen jälk masennus- kaavakkeen ja sain aika korkeat pisteet. Sovittiin että katotaan muutama viikko eteenpäin, jos mun olo helpottuu. Ahdistus on tuttu juttu ja kaikki stressaa parisuhdetta myöden. Pelkää, ettei me löydetä toisiamme uudelleen tämän myllerryksen jälkeen. Eli on kyllä ollut äitiyden ilo toodella hukassa. Vielä kun tyttö itkenyt ja kitissyt nyt muutamia päiviä lähes kaiken hereilläoloaikansa. Päätettiin jättää hetkeks dee-vitat pois ja siirtyä kokeilemaan niitä vatsaystävällisiä korvikejauhoja. Miten tästä järjissään selviää. Luoja kiitos tyttö on kyennyt yöunensa nukkumaan, kun vihdoin saanut unesta kiinni vatsanpurujen seassa. Nyt nukkuu toista tuntia päikkyjä, jeeee. Lieneekö syynä että vatsakipu helpottanut, kun söi pari kertaa nyt jauhepohjaista korviketta... Laskee itse tässä minuutteja, koska koska koska herää.

Olen myös kiitollinen tästä asiallisesta palstasta ja teistä sen jäsenistä, helpottaa aina kun tietää että ei ole muillakaan helppoa ja samassa veneessä ollaan!! :)

Tsemppiä taas toivottelen meille kaikille täältä neljän seinän sisältä :)

Meillä aina hetkellisesti mahavaivoihin autto kun tyttö oleskeli turvakaukalossa :D ilmeisesti asento on sopivan kaareva että ilma löysi hyvin ulos... Ainakin alkoi rupsuttelu aina hetki sen jälkeen kun kaukaloon laittoi. Kyllähän aikuisillekin suositellaan että "kakkosella" kun käy niin pieni jakkara jalkojen alla olisi hyvä. Pitäisi kuulemma estää niitä peräpukamiakin (mistä taidan minäkin kärsiä).

Meillä edelleen veriset ulosteet jatkuu... Mutta tyttö ei kuitenkaan itkeskele tai muutenkaan vaikuta kivuliaalta että tuskimpa häneen ainakaan sattuu vaikka verta tuleekin.
Mulla on jäänyt nyt kokonaan imettäminen pois, mutta pumppaan kyllä niin että hän saa kerran päivässä edelleen rintamaitoa.
Imettäminen jäi kahdesta syystä pois. Kun ensinnäkään silloin ei yhtään tiedä paljonko toinen syö ja toisekseen sitä maitoa tulee niin vähän että joka tapauksessa joutuu lämmittämään korviketta. Joskus kahteen tai kolmeenkin kertaan kun rinnoista on tullut niin vähän ja ei osaa yhtään arvioida paljonko korviketta pitäis lämmittää. Ja kun hän ei tuossa yks päivä syönyt juuri ollenkaan niin pullosta annettuna tietää sitten että minkä verran on syönyt ja pitääkö olla huolissaan syömisestä.
Tuosta päivärytmistä ja rytmittämisestä... Meillä ainakin mennään ihan tytön ehdoilla että nukkuu silloin kun nukkuu.. :)

Mä en kans oo yhtään päässyt kiinni tohon rytmittämiseen..ja annushka, toi veltto ku hernepussi -efekti on täälläkin tuttua!! :D

Tyttö on nyt pari viikkoa nukkunut joka yö n.6-8h putkeen, mutta viime yönä heräsi kaksi kertaa syömään..? tämä äiti ei nyt ymmärrä..:O miksi yhtäkkiä noin? Jos joku viisaampi osaa kertoa ni kuulen mielelläni ^_^

Ruuan tarvetta mäkin epäilen :) vauva kasvaa ja sitä myöten ruokahalutkin :) Toki vauvan kanssa kaikki on niin muuttuvaista, voihan se olla että ensi yönä teillä taas nukutaan :) Toki eipä tässä kestä kauaa kun ekoja hampaita jotkut alkavat bongailemaan, sitte se arki sekasin onkin :D Meillä toinen tyttö nukkui 10h yöunia 2kk iästä lähtien ja alkoikin yhtäkkiä heräilemään öisin 6kk iässä, että näin :D

Takaisin