Vauva kuulumiset

Tänään oli sitten neuvolalääkäri ja hänelle vein sitten verisen kakkavaipan katsottavaksi... Totesi vain että suoli on ärtyyntynyt jostain ja tämä on ohi menevää. Mutta jos kuitenkin vauvan vointi muuttuu huonommaksi (vain nukkuu, ei syö ollenkaan tai huomattavasti vähemmän, verta tulee runsaasti tai sitä on joka vaipassa paljon) niin ei ole väärin viedä vauvaa päivystykseen. Maanantaina sitten joka tapauksessa pitää soittaa neuvolaan ja kertoa kuulumisia.

Mutta siis nyt on pakko sanoa että vauva tossa just nukkui 2 tuntia ja heräs kakkaamaan ja vaipassa oli taas verta.. Mutta eniten mua ihmetytti se että vaaveli söi vaan 50 ml ja jatkoi uniaan? :eek: ääh, kait sitä pitää vaan luottaa että kaikki on hyvin ja häntä ei ainakaan satu kun ei pahemmin itkeskele.

On tää vaan niin stressaavaa... Multa loppuu varmaan se vähäinenkin maito rinnoista tätä menoa.

Meillä on/oli tuo sama ongelma, ja neuvola ensin vähätteli asiaa. Kun sitä oli jatkunut jo useampi viikko, saimme kiireellisen lähetteen lastensairaalaan ja siellä vauvaa tutkittiin perusteellisesti. Verta oli siis joka vaipassa loppuvaiheessa ja mielestäni paljon. Mitään rakenteellista vikaa ei löytynyt onneksi, mutta tosiaan kehittymättömyyttä vatsassa ja sanoivat vielä että tälläiset pitää kyllä aina tutkia. Meillä auttoi korvikkeen vaihtaminen sellaiseen, jossa proteiinit on pilkottu pienempään muotoon, sillä suolisto rauhoittui ihan päivässä-kahdessa ja vauvan vointi muutenkin koheni, vaikken edes silloin tajunnut että oireilee jotenkin muuten. Nyt meillä on hymyileväisempi ja huomattavasti rauhallisempi tyttö.
Verentulossa on se suuri riski, että esim. laskee vauvan hemoglobiinin vaarallisen alhaiseksi huomaamatta.

Ja niin, maitoallergiaa eivät epäilleet, vaikka helposti googlettamalla voisi usein kuvitella vaivan johtuvan siitä. Tsemppiä!

Mininen..mä jouduin noista aventin pulloista luopumaan kun ei saa kunnon otetta niistä ja työtä kyllä piti tehdä tytön että sai maidon imettyä niistä..nyt käytössä ainun normi pullot ja niihin ostin luonnonkumi anatomisesti muotoillut tutti osat..eli en käytä niitä pullon mukana tulleita..noi erikseen ostetut on hyvät niissä on vielä ilmaventtiilit jotta ei menis ilmaa massuun..tyttö saa hyvän otteen niistä ja ei mee taisteluksi syöminen

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Harmittaa vaan kun ostin ne pullot ja niille kuuluvan aventin tuttipullon lämmittimen..

Joo, kaikki pullot ei välttämättä sovi kaikille tietysti. Oletko Marzi kokeillut niihin Aventin pulloihin isompien vauvojen tuttiosia, joista maitoa valuu helpommin? Meiltäkin löytyy tuo Aventin pullonlämmitin ja lisäksi steriloija. Ovat kyllä helpottaneet arkea kovasti.

Onko muilla vauvoilla ihottumaa poskissa? Meidän kuukauden vanhalla pojalla on tullut hormoninäppylää ja lisäksi poskissa punoittavat ihottumalaikut. Voikohan tuo olla allergiaa vai reagoiko vaan kuivaan sisäilmaan? Ulkona ei hirveästi olla tällä viikolla käyty noitten pakkasten takia. Mietin vaan, kun masukin oireilee ja on huutanut enemmän viime päivinä kuin aiemmin.

Ai niin. Aeria: Mulle käy noin about joka yö. Paitsi viime yönä, kun isi syötti vauvan. Nukuin toisessa huoneessa korvatulppien kanssa ja silti heräilin 2 tunnin välein. On se kumma, kun ei osaa nukkua!

Muokattu viimeksi:
Kyllä meillä oli noita samoja hormoninäppyjä, ihottumaa ym punotusta n.4-6 viikkoisena. Nyt ei ole enään.
Sit tuli kulmakarvoihin karstaa, joka sekin on nyt lähtenyt jo pois. Vähän rapsuteltiin sitä ja laitettiin babyoilia! :D

Täällä on ollu miehen kanssa kunnon siivouspäivä ja vauva on ihmetellyt menoa sohvalta. Laitoin samalla syrjään
kaikki vauvalle jo pieneksi jääneet vaatteet, voi kun näytti pieniltä!! XD

Mininen en oo kokeillu iso reikästä..

Täällä myös hormooninäpyt ilmestynyt tytön naamaan..ja karstaa kulmakarvoihin..taitaa olla myös mun naama hormooni näpyissäissä johtunee kylläkim sulkaasta..

Kuinka monella on nimi päätettynä?? Täällä on edelleen taostelu käynnissä..mut hyvin on vielä aikaa päättää ku ristiäiset on 8.2

Meillä on kanssa käytössä Aventin koliikkipullot. Ja hormooninäppyä on vähän kans pojan naamassa.

Mininen, meillä kans poika herää yöllä 2 h välein (ja yleensä vielä samoihin aikoihin 1:ltä,3:lta, 5:ltä, 7:ltä ja 9:ltä) ja niinä öinä kun olen nukkunut yksin, niin herään tasan samoissa sykleissä :excited001. Tänään ajattelin juoda yhden siiderin, kun saan nukkua taas koko yön yksin, niin saa nähdä onko taas sama heräily eessä o_O.

Nimi on meillä ollut päätettynä jo ennen raskautta :grin ja kauhea ongelma vaan pitää se salassa, kun ristiäisetkin on tasan sillon kun poitsu on 2kk. Siihen saakka pitää kutsua vauvaksi tai pojaksi yms...:cool:

Meilläkin on nimi ollut päätettynä jo heinäkuusta asti :P Mä jo nä painajaista että vahingossa möläytin sen siskolleni... Nimijuhlat on meillä 22.2. :)

Te jotka annatte rela tippoja, ootteko huomannu että vauva nukkuisi niitten annon jälkeen heti paremmin? Meijän vauva veteli niin pitkät päiväunet tippojen jälkeen että taidan kokeilla tänään antaa ne vasta illalla! Jospa poika nukkuisi koko yön yhdellä syötöllä :P

Meillä myös aina ollut käytössä luonnonkumi tuttiosa :) Aventin pulloja myös löytyy, mutta ei sopinut esikoiselle joten ne on jääny nukkeleikkeihin :) hormooni näpyt myös tuli otsaan ja sitten perään karsta! Öljyä pintaan parina päivänä, niin kevyesti rapsuttamalla lähti :)
Voi, meillä kaikki vaatteet on vieläkin isoja :| Tuntuu ettei neiti ole juurikaan pyöristynyt, mutta naamasta huomaa että on kasvanut. Onneksi huomena on 4vk neuvola, niin tietää onko painon nousu jatkunut hyvin..
Meillä on myös ristiäiset 8.2 :) Saa nähä tuoko nimi kummastusta, kun neidistä tulee Erin :D (Jake ja Sofia on sisarusten nimet.)
Onko muut huomannut että hiki haisee nykyään? :O Saa olla aamusin kosteuspyyhkeillä pyyhkimässä ennen dödön laittoa.
Täälä myös näppyä omassa naamassa :D (raskausaikana en saanut finnejä aikaseksi vaikka kuinka söi suklaata joulun alla)

Meillä toimitettiin nimipaperit maistraattiin pari viikkoa sitten ja vauvan ensimmäinen kirjekin (kela-kortti) saapui postissa perjantaina! ^_^ nimiäiset on ensi lauantaina, jännää...

Jemppu, meillä en ole ainakaan huomannut rela tippojen vaikuttavan uneen tms.

Olisin kysynyt neuvoa muilta sellaiseen asiaan, kun meillä tyttö on usein hereillä aamuisin kun minä havahdun unilta. Hän jokeltelee yksinään tai vaan ihmettelee hiljaa itsekseen. Kokeekohan hän olonsa jotenkin turvattomaksi tai yksinäiseksi? Mietin että kauankohan tyttö on siinä yksinään hereillä ollut. Toisaalta ajattelen, että kun hän ei itke tai kitise, niin ei kai mikään voi olla huonosti..? Kyllä hän aina alkaa aina yleensä ihan kunnolla rääkymään kun nälkä yllättämään. Tuntuu vaan nin inhottavalta kun raukka siellä yksinään ihmettelee kun isä ja äiti nukkuu...

Meidän tyttö oli nyt sit pe-la tyksissä infektio-osastolla tarkkailussa. Häneltä otettiin verikokeita ym. mutta missään ei havaittu mitään poikkeavaa ja lauantai aamusta tyttö kotiutettiin ja kerrottiin että veren tuloa voi olla vielä 3-4 kuukautiseksi asti? :o En mä vaan tajua... Tyttö ei kauheen itkuinen ole ja syö ja nukkuu ihan hyvin. Mutta silti joka vaipassa on aina vähän tai vähän enempi kakkaa ja joukossa on mun mielestä alkua enemmän verta... Mä tuun kohta ite ihan hulluksi tästä tilanteesta.

S_uski: Kerroin meidän vastaavasta ongelmasta tuolla yllä. Syödäänkö teillä korviketta? Jos, niin sen vaihtaminen auttoi meillä todella nopeasti ja paransi ongelman vaikka uhkailivat myös meille, että saattaa viedä kuukausia. Lue tuolta ylhäätä tarkemmin, tuon takia ei kannata nimittäin hulluksi tulla :wink

Meillä ristiäiset 22.2. ja nimestä ei olla vielä lopullista päätöstä tehty. Kerrotaan se kyllä sitten kun ollaan varmoja eikä odotella ristiäisiin asti. Tytöllä myöskin ollut nyt noita hormooninäppyja ja karstainen iho. Ihmeellistä että jo kohta neljä viikkoa mennyt. Kasvaa vauhdilla, mutta silti taidetaan mennä noilla 50 koon vaatteilla vielä viikko pari. Harmittaa, kun en niitä hankkinut etukäteen hirveästi kun ajattelin että jos onkin kovin pitkä jo syntyessään :D nyt sitten muutamalla vaatekerralla mennään. Päivät alkaa olla jo melko mukavia, kun neiti nukkuu yöllä yhden pitemmän jakson alkuun ja sitten jatkaa vähän lyhyemmillä aamuyön ja aamun. Nyt vaan olen saanut riesakseni vihlovan kivun toiseen rintaan :/ Ihan kuin puukolla joku viiltäisi ja tuntuu useimmitien tuolla alaosassa rintaa. Onko muilla olut samanlaista?

Mulla on ollut nyt jo pari viikkoa tuo vasemman puoleinen rinta kipeä..mutta sen jälkeen kun rupesi sitä kuumetta pukkaileen niin jätin ne liivit pois yöksi..ei oo niin kipeet..mulla myös oireilee toi sektiohaava..tainnut tulla kiinnikkeitä :( jälkitarkastus on vasta 20.2 ja ei niitä tuolla neuvolassa oikeen ne äidin asiat kiinnosta enää kun ei oo pulla uunissa..mut eihän niille kiinnikkeille mitään voi...

Oli tosiaan hämmentävää miten neuvolassa tuli sellane olo, että mun fyysinen vointi ei kiinnosta enää. Vaikka valittelin noita välilihan tikkejä joiden ois pitänyt sulaa pois jo mutta sieltä vielä puskee läpi tikin päitä niin terkka ei siihen oikeen tuumannu mitään. Mulla siis oikeaa rintaa vihloo. En oikeen voi nukkua ilman liivejä kun maito tulee niin hirmuisesti (erityisesti öisin). Oon kuitenkin yrittänyt nukkua pehmeillä ja hyvin venyvillä liivellä, jotka ei kiristä.

-Eevi-: Erin, hieno nimi! :thumleft

Täällä ristiäiset 1.2. Kiva vihdoin alkaa kutsumaan tuota tylleröä nimeltä.

Täällä eilen 7 viikkoa täynnä. Nyt tuntuu, että vatsavaivat vähän laantuneet - ainakin toistaiseksi. Sellaisen muutoksen olen huomannut, että minusta tyttö nukkuu tai torkkuu nyt jatkuvasti. Välillä syödään ja sit alkaa taas nukuttamaan. Aina näköjään mietityttää, onko se ja tämä ja tuo normaalia :rolleyes:

Saisi nämä paukkupakkaset laantua, että pääsisi pitkille vaunulenkeille!! Tulee mökkihöperöksi:bounce Eilen oli pakko edes vartin verran käydä moikkaamassa aurinkoa vaunujen kanssa. Kuinka tarkkaan tuotakin -10 pakkasrajaa olette noudattaneet..?

Neuvolan terkan mukaan se ei ole niin justiinsa tuo raja ja mitä enemmän ikää niin sitä enemmän siinä on joustovaraa. Meillä kun on tuo koira niin aina ei voi mennä mittarin mukaan. Yhtenäkin iltana kun olin yksin kotona oli lähdettävä vaunujen ja koiran kanssa ulos vaikka pakkasta oli ainakin 15 astetta. Vaunuihinhan voi laittaa sen (äitiyspakkauksen) kylpymittarin niin näkee mikä on lämpötila vaunuissa. Ja jostakin luin, että vauva kyllä ilmottaa jos on kylmä, eli ei nuku jos paleltaa.

Takaisin