Mulla oli kans synnytyksen jälkeen raivostuttavan kipeät pukamat. Sain osastolla jo tuota Eevin mainitsemaa Scheriproctia suppona ja voiteena, kotona jatkoin voiteella. Voiteen kanssa painelin sisäänpäin ja ajan kanssa hävisivät. Kannattaa olla varovainen ettei tule haavoja painellessa, käyttää vaikka hanskoja. Menipäs intiimiksi
Mekin pidettiin alussa viikkokin taukoa d-vitamiineissa, mutta sen jälkeen ollaan päivittäin annettu. Pari kertaa kyllä unohtunut, aina ei vaan muista. Luuston kannalta tuo d-vitamiinihan on kyllä tosi tärkeä, mitta tuskinpa ne vauvan luut ihan parissa päivässä haurastu
Marzi: Osaan jotenkin samaistua kuvailemaasi tilanteeseen. Vaikka mulla onkin nyt eka viikkojen jälkeen ollu hyvä mieli, oon aina ollu vähän taipuvainen masenteluun ja pelkäsinki etukäteen pahinta. Vaikka tuntuisi raskaalta, kannattaa ottaa asia puheeksi neuvolassa. Minäki aattelin raahata itseni tänään puoliväkisin tutustumaan avoimeen päiväkotiin, jos se vaikka yllättäis positiivisesti. Kun ei tässä mitenkään liikaa näitä sosiaalisia virikkeitä ole. Onneksi on tämä palsta :) Vaikka tämmöisen tuntemattoman sohvin sanoma ei missään tuntuiskaan, niin yritä olla itsellesi armollinen. Veikkaan, että sun vanhemmista lapsista tilanne ei tunnu noin pahalta kuin kuvailit, vaan homma paisuu omassa päässä. Voimia joka tapauksessa.
Meillä on nimiäiset jo tulevana viikonloppuna, hui!

Nimi on päätetty ja valmistelutkin loppusuoralla. Ihan jännä oli keksiä ohjelmaa, kun ei olla itsekään ikinä nimiäisissä oltu. Meillä on ohjelmassa elävää musiikkia (sukulaislapset esiintyy), miehen puhe, kummitodistusten lukeminen ja kummien nimeäminen sekä tietty nimien paljastaminen. Nimet paljastuu sanaristikon avulla, jonka ratkaisemiseksi tarvii kummankin suvun tuntemusta. Saa nähdä osaako kukaan ratkaista, kun miehelläkin tökkäs mun mummon nimeen

Mut siis ekana ratkaissut saa paljastaa nimen. Sit syödään ja kahvikakutellaan. Vauva saa myös päälleen suvun perinteisen kastemekon. Tehtiin itse kummitodistukset sekä nimenantotodistus, jonka kaikki allekirjoittaa ja joka jää sitten pojalle itselleen. Saatiin hyvin vinkkejä ohjelmaan Perheen omat juhlat -kirjasta.
Täällä on takana vähän huonompi yö ja aamu, poika nukkui vaan ihan lyhyitä pätkiä. Ilmeisesti teki koko yön aamulla tullutta kakkaa. Nyt sitten vaikuttaa yliväsyneeltä.
Jokos teillä vauvat jokeltelee? Täällä tulee hymyjen kanssa jo ihania kiljahduksia