Vauva kuulumiset

Moi!

Kyselisin teiltä muilta leikatuilta, että minkä ajan päästä leikkauksesta te olette käyneet saunassa? Sairaalassa kätilö sanoi kotiin lähtiessäni, että saunaan saan mennä 2 viikon päästä eli synnytyksestä siis lähes 3 viikkoa. Kovasti tekisi mieli mennä jo saunomaan muutama päivä "etuajassa". Haava lienee parantunut hyvin, ei ole kipuja ollut "aikoihin", enkä enää mitään lääkkeitä ole syönyt.

Käkkiäinen16: mä uskalsin mennä sitte ku haava oli umpeutunu. En kyllä muista montako viikkoa siinä oli menny leikkauksesta. Ois tuntunu jotenki ilkeeltä mennä ku haava oli vielä auki.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Aeria: meillä syötetään tyttö ensin "täyteen" ja sitten laitetaan mahalleen miehen tai mun rintakehän päälle huilimaan. Kuuntelee siinä sydämen sykettä pylly pystyssä ja usein siihen sammuu jossain vaiheessa.. Tai sitten kapaloi peiton sisään ja sylkkyyn. Meillä nojatuoli on keinuvaa mallia, joten sitä heijaamalla myös tyttö sylkyssä. Tai sitten seisoskelen ja heijailen edes takaisin, niin sekin rauhoittaa. Kun on nukahtanut, siirretään omaan sänkyyn ja jos säpsähtää hereille niin uudelleen sama kuvio eli sylkkyyn ja mahdollisesti vähän lisää maitoa..yleensä viimeistään 3. Kerralla jää nukkumaan..nukkuu nyt päivä- ja yöunet omassa sängyssä. Ainakin nyt näin, jee.

Mikä on TMJ:n salaisuus noihin pitkiin yöuniin? :)

Meillä nukutaan noi pitkät yöunet vaunuissa. Sinne nukahtaa syötön jälkeen nätisti :) Muuta "salaisuutta" ei oo.

Mulla on myös ikävääkin kerrottavaa... Sain tietää että mun mies on pettänyt mua. Ainakin puoli vuotta. Siis silloinkin kun olen raskaana ollut... Että täällä menee nyt elämä uusiksi. Ero vireille ja sitä rataa. Pettämistä mä kun en voi ikinä antaa anteeksi. 5 vuotta olis tullu kesällä avioliitolle ikää. Mutta tähän se nyt päättyy. Onneksi mulla on mun vanhemmat tukena. Ja paljon ystäviä. Ehkä mä tästä vielä selviän. Lasten takia on pakko yrittää. Päivä kerrallaan.
Halusin jakaa tämän asian teidän kanssa.

Voi ei TMJ, toi on tosi kurjaa ja en voi kuvitellakaan miltä tuntuu :/ etenkin kun on pieni uusi perheenjäsen ja varmasti muutenkin arki vähän raskasta ja sit toinen pettää luottamuksen. Hirmuisesti tsemppiä ja voimia sinne!

Täällä pitkien yöunien "salaisuutta" en osaa muuten selittää, kun että illalla rutiininomaisesti vaihdetaan yökkäri päälle, syöttö ja vaan laitetaan omaan petiin nukkumaan pimeään makkariin. Sinne vaan sitten tyttö nukahtaa aika nopeasti, välillä saattaa hetken ähistä ja äiti käy korjaamassa tutin suuhun :)
Nyt on vedetty jo kolme yötä putkeen n.8h. Tyttö nukahti tunti sitten ja toivotaan että sama rata jatkuu :)
Aamusin sitten vaihdetaan taas "päivävaatteet" päälle, valot päälle ja metelöidään :P

Voimia TMJ! <3 kyllä kaikki kääntyy parhainpäin :)

Täällä pitkien unien salaisuus on se, että saa nukuttua pitkät päikkärit. Nukahtaa yöunille viimeistään 22.00 ja herää n.5-6 aikaan :) nyt tämä yö meni näin, yhdeksältä nukahti ja nyt odotan, että nukahtaa uudelleen :) välillä tämmöistä :D aamulla meilläkin metelöinti päälle ja päivävaatteet myös niskaan :)

Sent from my RM-875_eu_finland_208 using Tapatalk

Voimia TMJ..kyllä on ikävä temppu mieheltä :(

Mut leikattiin 18.12 mä käväsin saunassa uutena vuotena..tikit oli poistettu viikkoa aikasemmin..haava oli hyvin parantunut..tietysti pyyhe oli pepun alla jälkivuodon takia..rauhallisilla löylyillä kun aloittelee ja vähän aikaa kerrallaan..;)

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app

Piti lisätä että nyt oon ihan normaalisti saunonut..tytöllä tänään yksi kuukausi täynä

TMJ: todella alhaista käytöstä ja vielä raskaana olevalle vaimolle tekee noin... ei voi kun ihmetellä mitä joidenkin ihmisten päässä liikkuu. Toivottavasti on nyt sit tyytyväinen kun on pilannu kaiken. Jaksamisia sulle... ei oo varmasti helppoa ei.

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Voi TMJ. Oikein mahassa kiepsahti ympäri, kun luki sun viestisi.. :( Ihan käsittämätön temppu. Mutta edestään miehes löytää, minkä taakseen jättää, tavalla tai toisella herää kurjuuteen. Hirmuisesti voimia TMJ!!!

Mitä tulee tuohon nukuttamiseen, voi olla, että vähempikin temppuilu riittäisi eli kantaisi vaan heti syönnin jälkeen sänkyyn ja valot pois. Hmm, Pitänee yrittää, nyt kun aika vähän kulunut eteenpäin. Sitä vaan olettaa, etteivoi olla niin helppoa :p

Ikävää kuulla TMJ! itsekkään en voisi antaa anteeksi pettämistä, varsinkaan jos se tapahtuisi raskaana ollessani...

Mutta sitten näihin vauva kuulumisiin joita en ole pitkään aikaan jaksanut päivittää...

Vime neuvolakäynnillä oli tytön paino noussut, mutta vatsa oli alkanut vaivata ja kakka oli muuttunut vihertäväksi. Neuvola täti määräsi sitten Cuplatonin sukulaislääkettä ja sitä olen nyt antanut 2-3 kertaa päivässä 10-15 tippaa jo noin kolmen viikon ajan. Itkuskelu vähän loppui mutta kakka oli edelleen vihertävää jolloin neukkutäti käski vaihtaa Nan korvikkeen jauhe korvike Omneoon. Ja tätä ollaan nyt annettu sitten myös n. kolmisen viikkoa.

No mutta tänä aamuna oli kakan mukana limaista verta josta hätääntyneenä soitin neuvolaan ja ihmettelin asiaa. Sanoi että tarkkaile tilannetta ja jos verta alkaa paljon tulemaan niin sitten Tyksiin suoraan. Tänään on myös perhevalmennuksen vauva treffit neuvolassa ja täti käski ottaa tuon verikakka vaipan sinne mukaan näytettäväksi. Neukku kertoi myös että toden.näköisesti peräaukon tienoilla on kovan vatsan takia pieniä haavaumia joista tuo veri johtuu.
Mutta siis tytteli siis nukkuu ja syö hyvin ja ei mun mielestä vaikuta kuumeiselta tai muutenkaan kipeältä. Itkee kyllä edelleen vatsaansa vielä että en sitten tiedä enää mitä tässä voi tehdä... Varmaan saadaan kohta ostaa reseptillä apteekistä erikois korvikkeita.

Niin ja juu annan kyllä tissiäkin mutta maito ei vain yksinkertaisesti riitä...

Oma mielenterveys tässä alkaa kyllä olla koetuksella, eli jonkinlaista baby bluesia on havaittavissa. Varsinkaan kun mies ei oikein vauvan hoitoon osallistu ollenkaan...

Kurjia nuo vatsavaivat :( Meillä jo huomattavasti helpottaneet. Annettiin Dysflatolia mitä ilmeisesti myös S_uski :lla käytössä. Meillä menee kylläkin "kuurina" eli pari päivää tippoja, pari päivää ilman. Toivotaan, että teilläkin helpottaisi pian. Oma mielenterveyteni voi paaaaljon paremmin nyt kun tyttökin saa nukuttua kunnolla :)

Voi TMJ <3 Jaksamisia sinne! Aikas halpa temppu, varsinkin kun toinen odottaa onnellisena uutta perheenjäsentä!
Suski, sinne kanssa tsemppiä pikkusen masun kanssa! :) Meillä vähä sama juttu, eipä toi mies tyttöä hoida, paitsi sen aikaa kun sen hänen syliin tyrkkäsen. + ei kyllä tee minkäänlaisia kotitöitäkään. Suurimman osan hereillä olo ajastaan viettää kotona autoa rakentaessa. Toisaalta oma vika kun olen hänet joskus totuttanut siihen, että ite teen ihan kaikki kotityöt ja hoidan lapset siinä sivussa..

Voi ei TMJ, ihan älyttömän julmaa :( !! Voimia ja tulevaisuuden uskoa!

Muokattu viimeksi:
Syön kahdeksaa eri lääkettä joista neljää otan kolmesti päivässä. Mul on kaikki mahdolliset tulehdukset päällä! Oli pakko mennä yöllä päivystykseen ku sain niin pahan kuumekohtauksen et vaa tärisin tunnin :( Tyhmää ku eivät ottanu mua vakavissaa osastolla vaik valitin jo siellä kuin huono olo mul on! Lisäksi ohjeistaneet mua rintakuminkin kanssa ihan väärin! Ärsyttääää! Nyt oon niin kipee etten voi ku maata sängyssä :( onneks pääsin sentään vauvan kaa kotii... Synnytyksestä nyt siis 9 päivää.

TMJ:lle valtavasti voimia! Itse saman ex-miehen kanssa kokeneena, ois pitäny minunkin sillon osata pistää peli poikki kun kuulin et oli pettäny sillon kun olin nuorinta poikaa synnyttämässä... eikä ne ikinä muutu, ikävä kyllä :( eihän se eroaminen silti helppoa ole vaikka on loukattu mitä julmimmalla tavalla, jokaisessa liitossa on kuitenkin myös ne hyvät asiat...

Täällä tänään 5 viikkoa synnytyksestä ja vauva-arki on alun ongelmien jälkeen alkanut sujumaan kivasti. Tyttö on tosi tyytyväinen ja "helppo" vauva, itkee lähinnä nälkäänsä eikä muuten juurikaan kitise. Yöt nukkuu hyvin, syö yöllä 3-4 tunnin välein (pari kertaa vahingossa nukkunut yli 6 tuntia yhtä soittoa) ja päivällä parin tunnin välein. Aamupäivällä ja illalla on hereillä kolmisen tuntia kerrallaan ja ihmettelee maailmaa sitterissä tai sängyn päällä köllien. Oma maito on riittänyt hyvin, välillä on isi antanut korviketta yöllä että saan nukuttua vähän pidemmän pätkän. Vauvan paino noussut hyvin, nyt maanantaina oli himpun päälle 4 kg ja pituutta tullut syntymästä viitisen senttiä. Isoveljet on ihan myytyjä ja innoissaan vauvaa hoitavat :) sen vaan olen huomannut et kun edellisestä on niin pitkä aika, yli yhdeksän vuotta, niin on kaikki päässyt unohtumaan ja tunnen itseni ihan ensimmäisen tehneeksi :) neuvolantätikin naureskeli mun hermoilulle vauvan kakan tulosta, et on siinä mulla neljän lapsen äiti ;)

Ja Jemppu, toivottavasti ne lääkkeet pian auttaa! Tuliko sulle siis kohtutulehdus vai mikä sen kuumeen nosti? Mä en ole itse kyllä koskaan ollut niin kipeä kuin olin sen takia, voimia sinulle hirveen paljon! Kun ei tossa ajassa ole ehtiny synnytyksestäkään toipua niin sitä on aika lailla petin omana :(

Paljon voimia TMJ:lle, s_uski:lle ja jempulle <3. Ihan hirveän tempun meni TMJ mies tekemään, mutta onneks sulla on siinä lähipiiri kunnossa. Kumpa osais ja pystyis jotenkin auttamaan sua :sad001. Ja toivottavasti s_uski pääset jonkun kanssa puhumaan ton babybluesin takia. Mulla oli kans aika voimakas babyblues alkuun ja olinkin jo varaamassa aikaa neuvolan kautta, että pääsis jutteleman jonkun kanssa. Onneks kuitenkin yhtäkkiä tilanne helpotti ja nyt on jo elämä voittaa. Toivottavasti ees sun mies kiinnostuis auttamaan vauvan kanssa.

Täällä on yks tyytyväinen poika (ja sitämyötä myös vanhemmat), kun masuvaivat ei enää juurikaan vaivaa ja poitsu nukkuu hyvin ja hereillä ollessaan jaksaa kivasti jo seurustella. Ekat hymytkin löytyneet jo vanhemmille :). Ainoo iso miinus meidän arjessa on (tuon kamalan pakkasen lisäks) se, että mun maito ei enää millään riitä poitsulle. Pumpullekin ennen heruin hyvin ja sain molemmista tisseistä yhteensä noin 120 ml, nyt tulee enää pitkälläkin lypsyllä enää korkeintaan puolet tosta o_O. Saa nähdä koska loppuu kokonaan :confused:.

Takaisin