Täällä nyt vikko synnytyksestä ja kotona menee ihan mukavasti. Tyttö nukkuu ja syö. Kärsii ilmeisesti ilmavaivoista tai muista vatsanpuruista, kun välillä nukahtaminen on hankalaa vaikka selvästi olisi halua nukkua (erityisesti öisin). Kun sitten nukahtaa, niin nukkuu yleensä sen 3-4 tuntia. Parina päivänä on halunnut olla vaan rinnalla ja on kyllä ihme, jos ei ole paino noussut. Muutenkin pitää rintaa ihan huvituttina, joten ohjeistuksia uhmaten olen antanut neidille välillä tutin käyttöön.Huomenna siis eka neuvola. Meille ei tarjottu mitään kotikäyntiä, mutta neuvola on onneksi ihan lyhyen matkan päässä.Itsellä on mieliala välillä aika maassa. En koe vielä suuria kiintymyksen tunteita ja imetys on ollut kamalaa. Maito nousi vasta kotona ja sitten sitä onkin tullut riesaksi asti. Nytkään en ehtinyt suihkun jälkeen liivejä saada päälle kun jo maito valui pitkin mahaa. Liivinsuojuksia menee käsittämätön määrä. Rinnat on todella kipeät ja imettäminen tuskallista. Olen pumpannut ja pariin kertaan on annettu korvikettakin, kun imetys on tuntunut niin kamalalta. Suurimmaksi osaksi olen kuitenki tyttöä rinnalla pitänyt. Nyt kun olen pumpannut enimmät maidot pois niin imetyskin sujuu kivuttomammin kun ei ole rinta ihan kivikova.
. Taisteluhaavoja sain paljon, jonka vuoksi en istu kunnolla vieläkään
. Mua alkoi aina itkettään poikaa katsoessa, kun toinen niin pieni ja avuton ja epäilin, että osaanko olla tarpeeksi hyvä äiti noin ihanalle pojalle. Sitten mua hirveesti pelotti kokoajan, että jotain pahaa tapahtuu pojalle