Vauva ja lemmikit

Kyllä, vaikka eläimet on niitä rakkaita perheenjäseniä ja esim. niiden menettäminen on surullista. Ei se suru ole mitään verrattuna lapsen menettämiseen. Enhän sitä ole kokenut, mutta jo ajatustasolla mennään eri maailmassa.

Se vaan aina tuntuu kurjalta, kun koira on tottunut siihen paapomiseen ja niin vain pakostakin käy ettei enää saa samaa huomiota kuin aiemmin. Mut samahan se on kun tulee sisaruksia lapsille, äiti ja isi on jaettava... Ja lemmikit saa vielä vähemmän huomioo! :)
 
No en tiedä. Mie itse otin koirani kuoleman rankemmin kuin minkään sukulaiseni pois menon. :eek::confused: Kyllä miulle elukat on ihan yhtä tärkeitä, kun muut perheenjäsenet, siis lähiperheen. Se on samalla tasolla kuin mies ja lapsi, siis rakkaus tasolla etten voisi vähätellä, et se on vaan lemmikki. Vaikka sitten se todellinen tärkeysjärjestys on tietysti lapsi ekana ja muut ihmiset ja sit koira vasta, mut silleen.. Tajuu ketkä tajuu tän. En osaa hienommin selittää tätä.
 
Meidän murre ei oo noteerannut vauvaa mitenkän. Nuuskassut on ohimennen, mut ei reaktioita. Emäntää sillä tais olla ikävä, kun on mun kimpussa heti jos istahdan sen ulottuville, niin aina on pää polvella.. :)

eikä siis valmisteltu koiraa millään räteillä tms etukäteen.
 
Mä aattelin et mies saa ennen kotiuttamista tuoda kissoille harson mis on vauvan tuoksua, et olis vähä tutumpi tuoksu niille ennen ku vauva tulee.. noi ei kuitenkaa ennen oo ihan vastasyntynyttä nähnyt.
 
Mun kisset tapas kaverin pari kuukautisen vauvan tällä viikolla. Poikakissa hyppäs heti uteliaana nuuskimaan ja ois kovasti halunnu olla vauvan lähellä, tyttökissa taas meni nurkkia pitkin ja ujosteli. Oli se kyllä sillai huolestuneen kiinnostunu vauvasta, muttei uskaltanu ihan lähelle mennä. Eli ehkäpä meillä sopeudutaan, taidan kyllä saada innokkaita apuhoitajia :wink
 
Ootan innolla kyl meiä koiran reaktiota mikä on toivottavasti positiivinen!
 
Meillä mies toi harson sairaalalta kotiin kissoille. Antoi ensin haistella ja vei sitten myöhemmin vauvan sänkyyn sen. Kissat oppi että sinne mihin he eivät saa mennä tulee tämänhajuinen asukas. Kollipoika vahti silmä kovana ovea, kun vauva muutti tänne, ihan kuin vartioisi vauvaa. Tyttökissalle pukkaa jotain äitivaistoa päälle ja vauva kiinnostaa, hellyyttä haluaa 1. kertaa ikinä... Vauva kun alkaa huutaa, juoksee kissa karkuun :)

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app
 
Meidä kissat suhtautuu muhun taas tosi oudosti..ne välttelee mua koko ajan..nälissään ei ees multa pyytäny ruokaa, vaan kaikki meni miehen tykö. Tiikeriä kun yritin silittää, niin se puri mua ja moista oo ikinä tehny o_0
 
Onkohan sut syrjäytetty arvoasteikossa? :grin Hassuja noi kissat. Mua seurataan silmä kovana, yks ilta kun koitin päästä helpolla ja ähisin sohvalta ylös käsieni varassa yltääkseni käsilaukkuun, ni tyttökissä pelästy ku ois sähköiskun saanut. Hyppäs kissapuuhun tuijottamaan mua kummallisella ilmeellä. Tyttökissa pelästyy nyt äkkinäisiä ääniä jotenki kauheen helposti. Poikakissakin tuli partsilta sisään ja yhtä jäykistyneenä mua katsoi. Taitaa olla stressiä nyt kissoilla, eivät tiedä mitä tehdä :sad001
 
Meillä on koiralla nyt tuo juoksu ja sillä oman syklin mukaan tulee seuraavaksi sitten valeraskaus. Mitähän siitäkin sit seuraa? Se ulvoo tulevan vauvan vieressä sitten 24/7 kun luulee sen olevan omansa? HUOH jo valmiiksi... Jotenkin tällä koiralla on vielä niin rajut kaikki nää hormonimyrskyt. Tosi runsaat menkat ja tuo kiima on ihan omaa luokkaansa. Ehkä sekin nyt korostuu kun kämppä on täynnä mun hormooneja (mitkä koira kuulemma vaistoaa/haistaa)...
 
En muista onko me käyty tätä keskustelua, mut kaipaisin vinkkejä pinnasängyn suojelemiseen kissoilta. Katsoin netistä kissaverkkoa(n. 26e), ja järeämpää kissametalliverkkoa(n. 100e..), mutku tuntuu et noita kakskymppisiä pitää laittaa joka paikkaan, ni ei tekis mieli tilata edes tota halvempaa, ellei pakko. Mulla pinnis omassa makkarissa ja sen sisällä äippäpakkaus pedattuna kans(sisko meinas et kaikille vauvoille ei sovi äidin vieressä nukkuminen, joten petasin siks nuo kaikki valmiiks). Eilen alko sit pomppiminen ja haistelu pinniksessä ja yölläki heräsin kieltämään kissoja..Tällä hetkellä koen hankalaksi sen, et lukitsisin kissat ulos makkarista, siitä tulis kamala kaapimisshow. Oisko joku kehittäny jotain puoli-ilmaista ratkasua asiaan??
 
Me päädyttiin sulkemaan makkarin ovi vaikka se mun sydäntä riipiikin. Meidän 11-kiloinen kollipoika sais tuhoa aikaiseksi niin helposti. Katselin niitä verkkoja, mut mun mielestäni niissä ei ollut helppoa avaussysteemiä vaan se pitää aina ottaa kokonaan pois kun haluaa vauvaa siirtää. En usko, et sitä jaksaa öisin moneen kertaan. Mut mäkin haluan kuulla, jos tähän olis joku patenttiratkaisu!

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app
 
Saman asian kanssa painiskelen. Eilen sovittelin vähän pinniksen päälle sellasta vaunujen päälle tulevaa ohkasta verkkoa. Siitä sais tehtyä jonkunlaisen suojan, mutta se että oisko se riittävän kestävä. Pitäs tehä nurkkiin jotku kiinnikkeet et se pysys paikallaan ja et sais laitettua riittävän tiukalle. Nuohan ei montaa euroa taida maksaa, ja varmasti löytyy jostain kirppikseltäkin?

Mie kattelin sit tori.fistä niitä oikeita verkkoja, ja yks löyty 13e mut se oli jo menny kun just kyselin.

Pakko varmaan vaan ruveta laittaa ovea kiinni. Ainakin yöllä. Kun nuo kissat on nyt muutenkii ihan pönttöjä, änkeevät ihan kiinni minuun nukkumaan tai tyynylle tms. Ei paljoa vauvaa uskaltas vieressä nukuttaa jos jatkuu tuollanen.

En sit tiiä pitäskö päivällä nukuttaa vaunuissa ja hankkia siihenkin verkko.
 
Mun siskol oli joskus sellanen puusta tehty pinnakehikko, joka näytti vähän kaltereilta, mut oli toimiva ratkasu. Se oli jonku itte tekemä. Nyt se on kait hävitetty. Mietin yöllä et voisko jostain pinnasängyn raadosta ottaa toisen sivun ja tehdä siit sellanen viritelmä..:confused013 Joo, sehän siinä verkossa oli huono puoli, et se vaikutti hankalalta käytössä.
 
Me laitetaan kissat alakertaan nukkumaan ainaki aluksi. Syynä tähän myös se, kun ne herättää tosi aikasin aamulla, enkä haluu menettää vähiä uniani niiden takia. Päivällä kyllä tulevat pääsemään makkariin..
 
Mullahan kävi vielä niin, et eilen rupesin pesee ja siirtelee loppua äitiyspakkauksen sisältöä, ni huomasin et joku kusiperse on käyny sinne lirauttamassa :angry5 Ihmettelinki miks laatikossa oli kansi auki yks aamu, ja varmana olin sen kiinni jättäny. No sain mielestäni pissaepisodin putsattua, mut koska sitä oli menny pikkasen siihen pahviinki, ni voipi olla vielä jotain hajua jäljellä. No tyttökissa kun eilen oli koko komeutta haistelemassa siellä pinniksessä ni kauhuajatukset iski et kohta se ottaa sen koko pinniksen pissapaikakseen. Ehkä pitää vaan luopua siitä pahvilaatikosta, mutku systa sano et sen vauvan ois turvallista nukkua just siinä boxissa..:scratch
 
Takaisin
Top