Vauva-arki

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Leina
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Jaaa no meillä taisi sitten olla sitä, mutta ensimmäisestä ei tullut mitään. Vasta toisesta ja kohta onkin kolmannen aika.

Oireet alkoivat about 3h rokotteesta. Tänään jatkunut puklailulla ja nukkumisella, mutta muuten ok. Uskon kyllä että rokotteesta oli, koska koko aamun oli yhtä hymyä kunnes sai rokotteen ja alkoi tapahtumaan. Esikoisella oli myös yksi ilta huutoa ja sitten viikon kuluttua yksi päivä oksennusta ja ripulia.

Mutta tänään dude siis nukkui ulkona 3h. Taidan huomenna hakea uuden satsin rotaa ;)

Haha. Rotaa unilääkkeeksi. [emoji1] Kyllä meidän ukkelikin melkoiset kaaripuklailut aloitti rokotteen saatuaan, joten lienee mahdollista, että toisilla oireet näyttäytyy todella voimakkaina ja toisille (onnekkaille) ei tule näkyviä haittoja.

Meilläpä oli jännä yö. Yleensä eka pätkä nukutaan pitkään. Nyt poika heräs jo kolmelta ja seuraavaksi vasta aamu kahdeksan. Olin melko pirteä silloin mutta oli miehen vuoro herätä. :) oli ihanaa jäädä vain makoilemaan sänkyyn. Uni ei oikein tullut kun vauva itkeskeli alhaalla niin tietysti äidinvaisto piti hereillä :/ Lisäksi tietysti myös päänsärky vaivasi. Nousin lopulta kymmeneltä ylös. Taas mies ei sanonut mutta oli jotenkin sen oloinen että on pakotettu..mulle tulee syyllinen olo vaikka molemmilla on vastuu ja hoito puoliksi kuuluisi mennä.

Onko liberon newborn 3 lopetettu kun kolmessa kaupassa ei ollut. Otettiin sitten comfort kolmosia. Ovat paljon ohuempia ja pullistuvat jo parista pissasta isoiksi. Newborn oli kyllä parempi. Tuntuu myös että kolmos koko jää pian pieneksi. Reidenympärys on jo tiukka.

Onko ollut newborn 3? Esikoisenkin aikaan siirryttiin newborn 2-> comfort 3. Ei meidän kaupoissa ollu muuta vaihtoehtoa.

Muoks. niinpä näyttää libero valmistavan newborn 3. Ei vaan oo tosiaan kaupassa osunu silmiin. o_O

Meilläkin comfort 3 käytössä ja pitää kyllä koko yön pissat hyvin. Vain harvoin, ehkä huonosta asettelusta johtuen, fuskanneet sivusta aamunpuolella.

Onko liberon newborn 3 lopetettu kun kolmessa kaupassa ei ollut. Otettiin sitten comfort kolmosia. Ovat paljon ohuempia ja pullistuvat jo parista pissasta isoiksi. Newborn oli kyllä parempi. Tuntuu myös että kolmos koko jää pian pieneksi. Reidenympärys on jo tiukka.
Huomasin aivan samaa, ettei Newborn 3 enää saanut ja kun googlasin aiheesta vaikutti todella siltä että tuotanto on lopetettu. Comfort 3 ovat paljon huonompia ja haisevat kamalalle. :(

Meillä ei oo koskaan kaupassa ollutkaan myynnissä newborn kolmosia,en sellaisia tiennyt olevankaan. Ehkä ne on siks lopetettu, jos kaupat ei ota rinnakkaisia kokoja samalta merkiltä niin myyntiin? Kaikkien poikien kanssa on siirrytty newborn 2 -> comfort 3. Mä en oo niissä huomannut mitään eroa verrattuna newborniin, en edes hajua.

Mä en ihan heti kaupassa huomannut eroa, mutta sitten kotona ihmettelin hajua että onko pissassa joku vika ja sitten myös pojan vaatteet rupesivat kastumaan yöllä. (Mulla on valitettavasti ehkä maailman vahvin hajuaisti. :)

Mä olen myös ihmetellyt sitä hajua. Vaipat alkavat haista kun kastuvat. Viime yönä oli vielä käytössä yksi newborn..eikä mitään tuoksuja tullut nenään. Outo juttu.

Me on käytetty pampers 3 ja siitäkin on kahta eri versiota. Viime yönä oli pitkästä aikaa tullut pissa läpi. Sitten menikin loppuyö ihan pipariksi kun kapalo piti laittaa pesuun ja eihän tuo tyyppi yhtään osaa nukkua kun ne kädet ei pirkule tottele vaan viuhtoo minne sattuu. Esikoinen nukkui kapalossa 4kk.... enkä muista lainkaan miten hänet siitä "vieroitin".

Minustaki tuntuu että taitaa tää mun esikoinen nukkua viel pitkään kapalossa ku ei osaa olla viuhtomatta.
Miten osaatte aavistella milloin on aika vaihtaa vaipan kokoa isommaksi? Meillä viel käytössä libero newborn 2, ja painon puolesta vois vaihtaa kohta 3 kokoon. Tosin nykyinen menee ihan hyvin viel päälle eikä vaippa "falskaa" juuri koskaan.

Siitähän sen aavistaa, kun ei enää näytä mukavalta tai tulee paljon läpi. Me ollaan usein ostettu yks isomman koon paketti ja kokeiltu sieltä suurempaa, kun on vielä pienempiäkin jäljellä.

Mä oon tehnyt samoin kuin M&S. Ja sit saatan vaihdella merkkiä. Esim pampersit on isompia kuin liberot jne.

Me siirryttiin newborn kakkosesta kolmoseen vahingossa kun toin kotiin väärän paketin. Huomasin vasta edellisen paketin loputtua että onkin ihan väärä numero. Oli ne tietty pakko ottaa käyttöön kun muuta ei ollu sillä hetkellä mutta samperin isoja olivat. Jonkin ajan kuluttua pääsin taas kauppaan ja ostin kakkosia. Ehdin käyttää muutaman kappaleen kunnes tajusin että nehän on jumankeka ihan liian pieniä. Kolmospaketti sitten tyhjeni ja kun menin kauppaan joulua ennen niin niitä ei ollut. Vain comfort 3 ja touch 3. Isäntä luulee koko ajan että vaipassa on kakkaa kun haisee.

Meillä käytössä vielä newborn 2 ja kyllä täällä on ainakin kaupoissa newborn 3, koska yks paketti oottaa tuola kaapissa jo :)

Meillä vasta just siirrytään newborn 2:een. Ykköset mahtuu koon puolesta suht hyvin mut pitää vaihtaa usein kun imukyky ei riitä. Siro tyttö on. Kolme viikkoa sitten painoi 4kg mut on kasvanut siitä kyl jo hurjasti. En tajua mitä me tehdään pampersin kakkosilla mitä meil on kaks paketillista. Ne on ihan liian leveitä, putoo päältä ja pissa karkaa vaikka tarrat on laitettu pitkälti päällekkäin. Anoppi niitä kantoi kaksin käsin heti vauvan synnyttyä vaikka mies nimenomaan pyysi liberoa kun oli ehditty todeta pampersit sopimattomiks. Yks lidlin toujours 2 odottaa kokeilua, tuli joululahjaks. Muumit on kokeiltu myös ja liian leveitä ja lyhyitä ovat.

Ne lidlit on tosi leveitä myös. Jopa meidän junttapullalle ihan hitusen isoja.

Takaisin