Vauva-arki

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja herne
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pitää kokeilla :)

Meije ipana päätti näköjään ottaa tavaksi tuon kakkaamisen kesken vaipanvaihdon. Tällä kertaa kohteena ystävien sänky jossa ystävällisesti saamme nukkua vierailimme ajan. Onneksi vaadin että otetaan omat peitot ja tyynyt ja lakanat mukaan... Aamu menikin sitten pyykkiä pestessä... Taisi olla kosto hyvin nukutusta yöstä (5+3+2h tunnin tankkauksilla ja tissille nukahtamisilla).

Meidan pojalla tulee pisut melko usein heti kun vaipan on ottanut pois. Pippelikin saattaa sojottaa aivan pinkeena niin kuin se olisi taynna pissaa. Ilmeisesti kun ilma osuu pippeliin niin se jotenkin stimuloi pisut tulemaan. Silla ei ole valia onko vaippa valmiiksi marka vai kuiva. Ja oikein komeasti lentaakin parin metrin paahan. :grin

Kuinkakohan saisi vauvan joka iltaiset 2 tunnin raivarit kitkettyä...ja mistä ihmeestä ne johtuu..? Onko mahavaivoja vai väsymystä, en tiedä. Olen kuullut, että normaalia, mutta ihmettelen syytä. Päivisin on ollut kuin enkeli ja 23-00 alkaa hitonmoinen raivokohtaus joka tämän ilan osalta loppui puoli tuntia sitten..plääh. Jengi juhlii pikkujoulua naapurissa. Arvaatkaa olisko tehny mieli ottaa huutava ipana kainaloon ja lähtee vetää terästettyä glögiä kaksin käsin. No täällä mä vaatteet kuolassa ja puklussa hortoilen teekuppi kädessä ( ja kirjottelen tänne, kun ei vissiin kannattis nukkuu nyt, ei:)) eli aika lähelle meni. Wohoo.

Meillakin raivoitketaan joskus kovasti illan tullen. Ei nyt ihan joka ilta, mutta toisinaan. Tissin kun laittaa suuhun niin se on pari imua ja taas raivotaan. Lopulta annan pullosta, mika yleensa tainnuttaa vauvan, mutta joskus sekaan ei riita. Meilla vahensi noita itkurumbia se kun huomasin, etta vauvahan on aivan hikinen, niska limassa ja naama punaisena. Sitten riisuin vauvalta hieman vaatteita pois. Housut ja sukat pois, pelkka body paalle ja peitto kainaloihin asti ja vauva simahti heti. Meilla ilmeisesti melko kuumaverinen kaveri kotona, ja onhan toi makuuhuonekin aika hot. Makkariin laitetaan termostaatti paalle vasta illan tullen ja aamulla pois. Toki edelleenkin huudetaan, mutta onneksi ei joka ilta. :)

Mä kokeilin tota päikkäreille käydessä.
10 sek: vauva tuijotti suu auki kulmat kurtussa
25 sek: vauva röyhtäisi
40 sek: vauva alkoi ilmeillä ja sai mut nauraan.
60 sek: kädet väsähti ja vauva tuijotti niin kysyvästi, että räjähdin nauruun ja laskin lapsen pois.

Pitäisköhän uus yritys illalla jos pokka pitää..

01.00-01.40 Istuin sängynlaidalla vauva istumassa sylissä ja katsottiin youtubesta musiikkivideoita heiluttiin ja pompahdeltiin samaan tahtiin. (kiva kun tytär, toisin kuin mies, suostuu vielä kuunteleen samaa musaa mun kans.) Aloitettiin vähän rauhallisemmasta, Lynn Andersonin klassikoita ja muuta iloista, mut sit siirryttiin Keith Urbaniin ja Rednexiin ja silmät alkoi lurpsahdella. Nukahdus tuli jossain Volbeatin ja AC/DC:n välillä.
Mua suoraansanoen vähän hävettää.. Toivottavasti kukaan ei koskaan kysy, miten saan lapsen nukkuun.. #^.^#

Meillä oksentelu vain jatkuu :( suurin osa maidosta tulee ylös ennemmin tai myöhemmin. Rintamaito tai korvike, pienet tai suuret määrät, hitaasti tai nopeasti syöty. Pitkän tai lyhyen tauon jälkeen. Välillä menee useampi ruokailu ongelmitta.ja sitten kun kerran oksentaa niin jää "putki" päälle.. Onneksi on neuvola tiistaina niin saadaan kysyttyä.

Lady murmeliini, hyvähän se vaan on jos kunnon musiikistä tykkää! ;) minäki oon kovasti yrittäny pojalle kuunneluttaa 5fdp:tä ja selittää että tämä on sitä kevyintä kastia mitä kannattaa kuunnella, äitin raskaasta musiikista ei sitte puhutakkaan.. vielä ;)

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Sophie, ei ole kiva juttu :sad001 Kertomasi perusteella kuulostaa vähän refluksilta, voi tietysti olla myös allergiaa. Eikö teidän poika kuitenkin kasva todella hyvin ja on muuten virkeä? Onko pojalla ns. kipuitkuilua? Ystäväni pojalla todettiin refluksi pienenä ja helpotti kun sai lääkkeet vaivaa. Refluksilapset ryn sivuilla on hyvää tietoa aiheesta jos kiinnostaa lukea aiheesta enemmän.
Toivottavasti pulauttelun syy selviää. Tsemppejä kovasti sinne :love7

Eilen meillä nukuttiin tosi makeasti yhdestätoista kahdeksaan, säännöllisesti vaan syötiin välillä ja back to sleep....

Niin, siis nukuttiin PÄIVÄLLÄ makeasti, jotta jaksettiin yöllä valvoa ja huutaa ja itkeä ja saada kunnon rintaraivareita ja tuijottaa silmät lautasen kokosena siinä vieressä. Ei taintunut muksu korvikkeellakaan, kun rinta ei kelvannut. Sitten kun kelpas, niin lussutti sitä vaan > nukahti> ote irtosi tissistä > havahtui siihen ja taaas kitistään... No, nukuttiin sentään 22-01.30 ja joku pätkä aamuyöllä ja sitten 7-10. Eli ei sentään ihan uneton yö. :cool:

Päivällä nyt taas vaan hengailtu rinnalla ja nukuttu joku tunti tän päivän aikana, en tiedä eikö tule maitoa vai haluaako vaan läheisyyttä vai alkaako taas tehoimuaika.....

Miksi tossa mukulassa ei voi olla jotain mittaria kyljessä kertomassa, että mitä se haluaa?! :oops:

Syökö teidän vauvat tuttia? Meidän pojalle ei kelpaa sitten millään! Ja miksipä kelpaisi, kun mä olen sen tutti...

<Vauva-arki, kun jokainen päivä (ja yö) on erilainen.>

Ei meilläkään juuri tuttia huolita. Joskus saattaa vähäksi aikaa ottaa tutin suuhun, mutta hyvin harvakseltaan.

Meidan pojalla on ollut tutti heti kun sairaalasta kotiin paastiin... Ilman tuttia maailmaloppu uhkaa ja niita pitaakin olla aina varalle muutamia. Tutin kanssa se nukkuukin pitempaan. Esim. jos se heraa 2 tunnin paikkareitten jalkeen itkuparkuun, niin annetaan tutti suuhun ja hieman jutellaan, ja niin sitten nukutaan viela yksi tunti lisaa. Jos ei olisi tuttia, niin poika vain vilkastuisi, jos ottaisin sen syliin ja alkaisin heijata, tai tarjota tissia. Meilla tutti luo turvaa. Sen kanssa vauva oppii rauhoittamaan itseaan ja jos tulee kamalat itkuparkut, niin tutti poistaa joskus mielipahan sekunnissa.

Pieni pikantti yksityiskohta. Meidan poika (huomenna 6 viikkoa) muljuttelee silmiaan niin kuin joku zombie nukkuessaan. Silla saattaa olla silmat ihan pikkusen raollaan ja siita huomaa, etta silmat liikkuu, mutta kuitenkin se nukkuu. Joskus silmat aukeaa isommiksi ja se muljauttaa ne ihan nurin. Siis silmat menee ylos ja vain silmanvalkuaiset nakyy, ja sitten se taas sulkee silmansa. (en nyt osaa paremmin selittaa...) Aika pelottavan nakoista muuten. Mun lapsuudenkodissa oli koira ja se teki muutes ihan samaa. :eek:

Littlered, kuvailit juuri meidän poikaa! Just eilen kattelin miten hullun näköistä se on kun poika on tooosi väsynyt ja silmät kääntyy ympäri. Myös tuo kuvailemasi tuttijuttu on juuri sitä samaa mitä meillä on.

Ollaan juuri ajamassa takaisin kotiin ja taas on automatka sujunut todella rauhallisesti, yhden pysähdyksen taktiikalla. Me lennetään ensi viikolla Suomeen, toivottavasti lento menee yhtä hyvin. :)

Niin ja meidän sankari voi unissaan kiljua pakokauhun vallassa, ja sitten hiljentyä parissa sekunnissa ja jatkaa uniaan rauhallisena. Mamma saa aika mukavia adrenaliinikiksejä...

Sophie, meilläkin tulee tuollasia yhtäkkisiä kiljaisuja, oon päätelly niitten liittyvän jotenki mahaan kun vaan huutaa ja hiljenee melkein samantein. Ja jatkaa tyytyväisenä uniaan kun äippä jää silmät pyöreänä tuijottaan sänkyyn tyylillä nyt se varmasti tekee kuolemaa... :D
Tutti on meilläkin pop, pelastaa monia tilanteita ja rauhottaa monesti unille, kuten tänäänki. Harmi vaan että mun väsymys kaikos taas ja huomenna oon ihan kuollu... :confused:

Sent from my GT-I9305 using Vau Foorumi mobile app

Meillä neiti muljauttelee silmiään kun on ehkä heräämässä. Rajun näköistä kun ne muljahtaa alhaalta ylös "jaksankohan avata, en taida jaksa.. tai jos kuitenkin" ja pääasiassa näkyy silmänvalkuaista. Kun aloittaa imettämään neiti nappaa vauhdilla kiinni ja hetken päästä nostelee kulmakarvojaan, aika vinkeän näköistä. :) Tässä muutaman viikon sisään tyttö on alkanut "jutustelemaan", ai että on ihanan kuuloista! Ääni on myös koventunut ihan mielettömästi ja monesti naurattaa kun se "ilmoittelee" ja pääsee hirmu karjahdus.. Ei jää ainakaan epäselväksi! :) Kauhean tyytyväisen oloinen tyttö. Ruokaa jaksetaan odottaa jokunen hetki, mutta jos menee yli niin sit kyllä huudetaan niin että henkeä pitää vetää monta sekuntia ja siinä vaiheessa tuntuu itsestä NIIN kamalalta.. Täälläkin tulee unikiljaisuja, olen onneksi nyt oppinut kuulostelemaan niitä enkä enää hyppää joka kiljaisusta katsomaan ollaanko hereillä, ja osaan jatkaa itsekin unia.

Takaisin