Vauva-arki

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja herne
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Musta on tosi hassua, että käytte ekoja reissuja kahdenkesken lapsen kans vasta nyt :D Meillä kossi tais olla alle kaks kk kun lähdettiin ekalle reissulle ihan keskenään, tuo mies kun on aika laiska lähtemään mukaan ja mua ei kiinnosta istua 24/7 kotona :p

^ Meillä tuli alkuaikoina hirveet huudot jo alle tunnin automatkojen aikana, joten siksi näitä pidempiä kaksisteen tehtäviä reissuja joutui vähän lykkäämään. Piinaavaa ajaa, kun joku raivoaa takana kaikilla keuhkoillaan ties miten pitkään. Mutta nyt onneksi sujuu! Poika on ihan rauhallisesti hereillään ollessaankin ja rapistelee vaan lelujaan. Kesällä onkin nyt sitten mukava reissata :)

^ Niin ja parasta oli se, että koiralla oli tapana aluksi yhtyä ulvomalla tähän huutoon :eek: Semmonen matkaseurue meillä.

Taas vähän kakkajuttuja. Mä olen nyt vähän oppinut näkemään milloin tuo tekee kakkaa. On hiljaista, ehkä pientä ähkintää, katsoo mua silmiin jos olen kohdalla ja silmät vähän kosteat. Nyt niiden housuvaippojen kanssa saa vauvan aika nopeasti pöntölle, ja tänään saatiin kakat peräti kaksi kertaa pönttöön, ja pärjättiin siksi aika pitkään samalla vaipalla. Jee! Ja muuten olin pelännyt haisevia kakkoja, mutta nyt on itseasiassa helpompaa, kun kakat ovat niin kiinteitä, että vaikka tulee vaippaankin, niin siitä vaan kippaa pönttöön ja pyllyn pesukin on suht iisi operaatio. Vaipparoskis haisee enää harvoin, kun ne kakat menee sinne pönttöön. Sori, too much information, I know. ;)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Jostain syystä tämä kakka-asia on vaan aina ajankohtainen vauvaperheessä :happy4

Meillä kakataan vaan 2-3 päivän välein ja yleensä se on vielä semmosta.. hmm.. Mämmiä. Eilen tapahtui tuollainen Lattemutsin kuvailema ähistely kostein silmin ja tuotoksena olikin semmoinen kiinteä juttu. Tuumailin jo, että onko liika kova kaki, mutta ilmeisesti ns. perussettiä? Haisi kyllä hirveeltä, mutta tommonen köntsä molskahtaakin pönttöön hyvin.

No niin, nyt en puhu kakasta seuraavaan kahteen kuukauteen :confused4 Kiitos.

Pikkujäbä on nyt niin innoissaan juomassa ja jäystämässä tota nokkamukiaan, että saa oikein raivarit, jos sen ottaa pois kädestä ja yrittää välillä laittaa ruokaakin suuhun... Vähän jo välillä siis haittaa näitä ruokahetkiä. Parasta pitää siis piilossa syömisen ajan ja sitten lopuksi ottaa kuvioon mukaan. Hirveästi tuo muuten kiivaastuu, jos homma ei mene hänen mielensä mukaan tai joku homma ei muutoin onnistu...

Ja vielä jotain tosi positiivistakin, poitsu veti viime yön unta palloon ilman mitään heräilyjä. Tosin nukkui "vaan" 10 h, mutta on silti ihan tyytyväinen. Ehkä meillä nukutaan tänään päikkäreitäkin paremmin :smile

Mäkin nukuin hyvin 7h, vaikka luinkin M-infoa iltalukemiseksi :confused5

Muokattu viimeksi:
Hei enpäs ollut tajunnut, että sen kakan voi tosiaan kipata pönttöön nyt, kun alkaa olla kiinteämpää. Meillä tuotoksia tulee pariin otteeseen päivässä, joten se roskiskin täyttyy aika vauhtia.

Mä tiesin aiemmin ihan täysin, milloin poika kakkaa, sen sekä näki että kuuli. Mutta nyt hän on ruvennut salakakkaamaan, vasta hajusta huomaan, että näinkö siinä kävi :laughing002

En mäkään ole tajunnut että sen kikkareen voisi heittää pönttöön, nyt meidän makuuhuoneessa haisee aika raikkaalta joka aamu.. :smiley-ashamed008

Meillä tulee 1-2 tuotosta päivässä ja sellaisia ruusuntuoksuisia pojan nyrkin kokoisia lahjoja. Ja kyllä huomaa kun tuo jähmettyy ja alkaa pinnistämään sitä naama punaisena ulos. Ja kun poika on valmis haukottelee hän makeasti, siitä tietää että on turvallista vaihtaa vaippa :grin

Brummelisa, meillä on sama juttu nokkamukin kanssa, huokaus.

Mä muuten ostin neidille yksi päivä sellaisen kaupan vesipullon, missä on sporttikorkki (sellainen nostettava), ja neiti joi siitä todella hienosti. Meillähän on sellaisia kalliita Lifefactoryn nokkamukeja, kun mies googlasi ja halusi nimenomaan niitä. Niissä on siis pullo lasia, ja päällä silikoni, koska mies ei halunnut muovia. Ja tämä siis siksi, kun ne alunperin ostettiin tuttipulloiksi, joita ei sitten käytetty missään vaiheessa. Jos olisin tiennyt, olisin ostanut noita euron vesipulloja, joista neiti juo paljon paremmin (ja on helppo laittaa se korkki kiinni, jos on vauvan omassa kädessä), nyt taitaa olla helposti satanen mennyt neljään nokkamukiin. o_O Nythän sillä ei ole mitään väliä onko se lasia vai muovia, kun siitä juodaan vaan vettä mitä ei lämmitetä. Mutta kait miehellekin pitää sallia joku hömpötys. :rolleyes:

Meillä nokkis saa kunnon kyytiä ruokapöydässä kun sitä hakataan pöytää vasten ja nakellaan lattialle. Ja meilläkin on pojusta kuoriutunut melkoinen persoona, ilmaisee mielipiteensä varsinkin jos ei mene hänen mielensä mukaan. Ja nyt kiinnostaa kaikki vaarallinen ja vaaraton, paitsi ne omat romut siellä lelukorissa. :D Sitten kun kielletään, niin saa vastaukseksi naurut päin naamaa tai virnistyksiä. Aniharvoin jättää härväämisen ja vaihtaa touhuja. Nyt kauhukseni häntä kiinnostaa keittiössä uuni. Saa olla koko ajan haukkana vahtaamassa kun laittaa ruokaa, ettei ole näpräämässä uunin luukkua. :S Tuntuu pahalta olla kieltämässä koko ajan kaikkee toiselta ja siirtämässä kauemmaksi kun toinen tahtoisi niin tutkia. Yhdessä ollaan tutkittukin, mutta se ei riitä että sylistä paikkoja katsellaan. Turhauttavaa... :S

Noista vaipoista, minä olen kipannut tuotoksia pönttöön oikeastaan koko sen ajan, mitä on kipattavaksi sopivia vaipasta löytynyt. Raskausaikana mietin että ainakin kokeilisin kestovaippoja, mutta jäi sitten ihan ajatuksen asteelle. Jotenkin nuo vaipat tuntuu minusta roskaavan edes vähän vähemmän, kun niistä on kopistellut pois sen mikä irtoaa... (Juu juu, ihan saman verran sinne roskiin menee vaippoja vaikka niitä kuinka kopistelisi, mutta edes yritän olla vähän ekologisempi :))
Tänään jätettiin ekaa kertaa vaunukoppa kotiin ja neiti matkusti rattaissa. Tuntui olevan kivaa kun ei tarvinnut pelkästään köllötellä kopassa vaan pääsi vähän katselemaan ympärilleen. :)

Meillä ei ole vieläkään nokkamukia! Mä vaan unohdan sellaisen ostaa joka kerta, kun käydään kaupassa :oops: Poika on aterioilla nyt sitten hörppinyt vettä tuttipullon pullo-osasta (pois se hänestä, että joisi pullosta silloin, kun se tutti on mukana :p ), me ollaan käytetty niitä rintapumpun mukana olleita 1,5 dl pulloja (taisi olla Ainu Medela). Ihan hienosti sujuu hörppiminen ja annan pojan ottaa pullon välillä myös omaan käteen, jolloin juominen sujuu äidin avustuksella - köh - vaihtelevasti, mutta kivaa on :grin

Ne rintapumpun pullot ovat siitä olleet kivoja, että niissä on suljettava kierrekorkki, joten ovat menneet hyvin myös hoitolaukussa vauvan vesipullona, eikä erillistä mukia ole tarvittu. Ja joskus ollaan autoreissuille pakattu aikuisille mukaan kahvia, ja kahvimaidot yhteen sellaiseen vauvan pulloon :grin

^ Ei kai nokkis mikään välttämättömyys ole, kai sen juomisen voi suoraan opetella pelkästä mukistakin :) Voi olla että avustusta juomiseen tarttee vaan vähän enemmän.

Ei ole meilläkään nokkamukia, mutta noista antikoliikkipulloista saa erillisen osan kanssa nokkamukin ja niitä nokkamukiosia on tarkoitus hommata kunhan tässä muistaa ja kerkiää.. :)

Jaa saa vai?! En oo hokannu moista! Kiitos tiedosta :) Täytyykin kattoo kaupasta heti seuraavalla kerralla. Meillä on yksi nokkamuki mikä on käytössä harvakseltaan. Jotenkin aina unohdan sen... Välillä treenataan juomista ihan mukista ja se alkaa sujua kivasti. Alkuun poika ei osannut niellä "oikeaoppisesti", kai se vesi tulee siitä erilailla ja nopeammin kuin tuttipullosta imiessä. Nyt ei enää mene väärään kurkkuun ja suurin osa päätyy mahaan asti eikä leukaa myöten rinnuksille :)

Meillä on toi sukulaisten ym vierastaminen nyt vähentynyt huomattavasti, mutta jos mulla on suihkun jälkeen pyyhe päässä(!) tai ei oo silmälaseja, niin poika parahtaa täyteen huutoon :grin Meillä ei sallita mitään muutoksia.

Meillä ei olla vierastettu pitkään pitkään aikaan, vaan kaupankassallakin hymyillään iloisesti kaikille. Toivottavasti ei ala uudestaan kesällä kun ollaan pojan kanssa suomessa ja mies tulee käymään aina kun saa vapaata, mutta kuitenkin ollaan pahimmillaan 3-4 viikkoa erossa ja kauhulla ajattelen miehen fiilistä jos poika pelkää isäänsä ihan hulluna kesän jälkeen :sad001

Brummelisa, meidän neidillä tuli myös yhdessä vaiheessa huuto jos minä olin aamulla ilman silmälaseja. Piilareita käyttäessä katsoi myös kuin uppo-outoa ihmistä. Onneksi nyt ei vierasta ketään. Kaipa tuota pitäisi totuttaa näkemään äiti myös ilman silmälaseja, mutta ei niitä piilareita viitsisi huvikseen pitää ja sen verran huono näkö on, ettei ilman rillejä voi olla.

Tuosta vierastamisesta... Meillä se on mennyt aikalailla ohi, ja neiti iloisesti hymyilee ja "juttelee" ihan vieraillekin ihmisille. Tänään käytiin kaupoilla, ja vauva oli Manducassa. Eräs myyjä rupesi lepertelemään hänelle, johon neiti naama ihan peruslukemilla vastasi "kak-ka". Aika hyvin petti pokka sekä mulla että myyjällä. Ja tästä innostuneena neiti tietysti räkätti kovaan ääneen. :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Taannoin leikkautin ton tukan, jätkä huus yli 2h yhteen menoon kun ei olis tukkaa saanu nostaa ylös ja oltiin muualla leikkauttamassa... -.-" Ja suihkuun en yhden huutoepisodin jälkeen uskalla vieläkään kun jätkä hereillä :P

Meillä ei ole viime aikoina vierastettu kuin anoppia :grin Poika oli anopin sylissä ja säikähti ilmeisesti tämän miestä, ja anoppi taas ei ymmärtänyt antaa häntä minulle vaan koitti itse lohdutella, mistä poikaparka vaan hätääntyi. Ilmoitin, että parempi, jos saa olla hetken äidin sylissä ja siihen se hätääntyminenkin laantui, kun hetki syliteltiin ja sitten leikittiin ja tehtiin tuttavuutta vähän kauempaa. Sain vielä kuulla "pojalle osoitetun" säälivän kommentin, että varmaan on ollut niin paljon kaksin äidin kanssa kotona, että nyt sitten vierastaa. Hohhoijaa, hieno arvio (ja mikä ihme siinä on, että pitää muka pojalle niitä kommentteja heittää..? :mad:).

Salaa olin vähän vahingoniloinen, kun vierasti :p

Takaisin