Me ollaan tehty noin kolmen tunnin Mammalareissuja harvakseltaan ja vaihtelevalla menestyksellä. Talvemmalla pimeys oli ongelma, kun tyttö pelkäsi sitä. Minä istuin sitten takapenkillä taskulampun kanssa. Nyt pari kertaa on mennyt päiväsaikaan kivasti, neiti on nukkunut ja minä olen saanut istua ihan rauhassa etupenkillä. Lauantaina oltiin päiväretkellä, ja menomatka sujui aluksi tosi hienosti, kunnes tehtiin se virhe, että pysähdyttiin. Neiti heräsi ja vielä taukopaikalla oli hyväntuulinen, mutta autoon palatessa lähinnä itki.
Sitten pysähdyttiin lähes jokaisessa mahdollisessa paikassa, ja siinä menikin ihan kivasti aikaa. Paluumatkalla taas nukahti heti, ja ajettiin yhtä kyytiä kotiin asti, minä etupenkillä eikä mitään ongelmaa. :)
Vinkit: jos lähdette, niin ne aurinkolasit kannattaa olla mukana. Meillä niitä olisi tarvinnut, onneksi kaukaloon sai sen suojan päälle, mutta neitiä taas ärsytti kun ei nähnyt maisemia. Toinen mitä huomasin, niin autossa oli ilmastoinnista huolimatta aika kuuma. Menomatkalla neidillä oli ohut haalari ja pipo, mutta tyyppi rauhoittui vasta kun haalari otettiin pois. Paluumatkalla tehtiin suosiolla niin, että laitettiin vaan pipo, tumput ja villasukat, ja sitten kun viileni lisäsin päälle viltin. Nokkamukista annoin vettä ja se rauhoitti, mutta fiksu äiti olisi ottanut myös harson mukaan...
Ja joku lelu kannattaa myös ottaa, viime reissulla sellaiselle ei ollut vielä mitään tarvetta, mutta nyt neiti tutki sitä välillä pitkiäkin aikoja.
Meillä arvoitus on se, että autossa tutti kelpaa hyvin ja sillä rauhoittuu yleensä, mutta muualla neiti sylkee sen pois. Ihan kuin se tajuaisi, että nyt ei kerta kaikkiaan ole muuta tarjolla.