Vauva-arki

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja herne
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos kommenteista. Olipa sitten kyse heijasteista tai tahallisista kaantymisista niin olenkin nyt paattanyt ottaa ihan tosissani tuon vauvan treenaamisen. Joka paiva leikkimatolle harjoittelemaan vatsallaan oloa ja paan kannattelua ja eikohan meillakin kaannyta enemmin tai myohemmin! Silla eihan vauva opi kaantymaan jos sille ei siihen anneta mahdollisuutta. :rolleyes: Paataan poika muutes kannattelee ihan hyvin kun syliin tai olalle ottaa niin on heti paa pystyssa! :)
Poika ei tosiaankaan kaanny viela kyljelleen, mutta se on kylla melko mystista miten hyvin se saa itsensa pyoritettya paikkareitten ajaksi ihan mun kylkeen kiinni. Poika nukkuu yot omassa pinniksessa, mutta otan sen joskus paikkareille paivapeiton paalle niin etta olen itse visusti toisella laidalla jotta en vahingossa litista sita. Kuitenkin me herataan niin, etta olen itse samassa asennossa ja poika on kyljessa kiinni. Toisaalta liukas paivapeitto ja painovoima voi auttaa asiaan, mutta on tuo kylla aika kova potkimaankin. Oma viltti loytyy jaloista ja pari kertaa se potki karjelliset 52-koon potkuhousut (liian pienet) itseltaan nilkkoihin. Silloin harmitti niin kovasti, etta oltiin punaisia kuin tomaatti. Kovasti se on kasvanutkin. Parin viikon valein saa laittaa jonkun vaatekappaleen pahvilaatikkoon. :)

Mä nukun pojun kanssa joka yö kimpassa ja aina se vaan möngertää sieltä ittensä mun kylkeen, vaikka yritän hajuraon meijän väliin jättää...

Vieras tulee kohta. Aamulla olen ehtinyt imuroida. Siinä se. Laskeskelin ehtiväni vaikka mitä, kun tyttö nukkuu yleensä yhteen asti. Tyttöpä heräsi yhtaikaa mun kans ja on ottanut tosiaan ne imuroinnin mittaiset nokoset. Muun ajan ollut sylissä, syönyt tunnin välein, tai huutanut pää punaisena pitkällään mahakipua.
Koiralla ummetusta eilinen ja ripulia tää päivä, teki kaksi tennispallon kokoista LÖYSÄÄ läjää sisälle. En saa sitä hajua pois, vaikka oon siivonnut, pessyt ja tuulettanut. Ehkä se on mun nenässä vaan.
Vauvalla kans semmoinen ripuli kun kakkaa, että kumisaappaat tarvis.
Mulla migreeniä, taas on alkamassa tänkin päivän riemuks. Toissa päivän vietin huutava vauva kainalossa, pää pöntössä. Ah auvoisaa arkea!

Voi Lady Murmeliini, migreeni on ihan kauheaa. Mulla oli se nuorena, loppui parikymppisenä ja vaivasi pari kertaa alkuraskaudessa. Nyt on onneksi pysynyt poissa. Kamala ajatella, että vauvaa pitäisi hoitaa migreenin kanssa. Isot tsemppaukset sulle!

Mulla on ollu migreeni 18 vuotta, alkaa tulla tutuksi. Raskausaikana vaan toisella kolmanneksella oli kohtauksia, niihin määrättiin Panacodia kun muu ei auttanut. Hehheh.. Onneks synnytyksen jälkeen on ollu vaan ihan pari isompaa kohtausta. Eipä tuo valvominen mitenkään hyvää tee migreenin tai epilepsian kannalta, mutta nappia naamaan ja naama tyynyyn niiksi minuuteiksi kun on hiljaista. :) Onneks tyttö on alkanu viihtyyn omissa oloissaankin jos on vaikka musiikkia päällä ja varsinkin ilmakylvyssä. :D
Kiitos sympatioista! :)

Laakarin suosituksesta olen nyt eilen ja tanaan juottanut pojalle Blevit Digest (150gr) -nimista yrttisekoitusjuomaa, jotta pojan vatsa toimisi paremmin. Tuntuu hieman hassulle antaa pojalle tuttipullosta jotain muuta kuin maitoa! Olen lisannyt kahvilusikallisen noita rakeita kiehautettuun veteen ja antanut 50ml kerrallaan ruokailun jalkeen (max. 3 krt/pv). Tuo on jonkin sortin luontaistuote, jossa on kamomillaa ja fenkolia. Ja se maistuu ihan kamomilla-teelle ja on veteen sekoitettuna ihan teen varistakin! Hieman jannitti vauvan reaktio, mutta ilmeisesti se on hanen mielestaan ihan juotavaa, silla ilmekaan ei varahtanyt kun sita annoin. :)

Mieheni täti suositteli samaa "teetä" meidän pojalle. Se erikoiskorvike pysyy niin tehokkaasti masussa että kakkakin on kovaa "jäniksen papanaa" :( pitää testata tota juomaa!

btw joulukuusen välkkyvät ja värikkäät jouluvalot ovat loistava viihdyke meillä. Poika tuijotti kuusta suu auki koko illan, on Se niin hieno :)

Voi ei :sad010Järjestelin pojan vaatekaapin ja jouduin pakkaamaan pussillisen pieniä vaatteita pois.. Alalaatikossa oli VALTAVIA vaatteita jotka olen laittanut sivuun odottamaan että poika kasvaa... no osa niistä jää nyt sitten käyttämättä :sad010 Mihin mun pikkuinen katosi??

Ainiin.. vaatteita järjestäessäni löysin laatikollisen kestovaippoja, olen nekin unohtanut tyystin. Mutta nyt on ekaa kertaa päällä, katsotaan miten onnistuu :) Meidän poika muuten vaatii kuivan vaipan heti pissan jälkeen, olen luullut että yhteen vaippaan menisi ainakin kaksi pissaa? Ollaan kokeiltu eri merkkejä ja kokoja, mutta aina sama juttu. Vaippa tuntuu kuivalta, mutta onhan se "iso" yhden pissan jälkeen.. herra herkkäpeppu :love017

Voi ei :sad010Järjestelin pojan vaatekaapin ja jouduin pakkaamaan pussillisen pieniä vaatteita pois.. Alalaatikossa oli VALTAVIA vaatteita jotka olen laittanut sivuun odottamaan että poika kasvaa... no osa niistä jää nyt sitten käyttämättä :sad010 Mihin mun pikkuinen katosi??

Sama juttu!! Olen aikoinaan järjestänt kaapin vaatteiden kokojen mukaan, pienet päällä ja isoimmat alla. Lisäksi alalaatikossa on sekalaisia vaatteita, jotka eivät ole mahtuneet "oikeille paikoilleen". Kuukausi sitten katsoin ekan kerran vaatteista pienimmät pois ja nykyään teen sen viikottain. Poika kasvaa älyttömän nopeasti! :O Olen innolla odottanut joidenkin tiettyjen vaatteiden kohdalla että menisi päälle, ovat siis kokoa 62-68.. Aikaisemmin kokeilin niitä päälle ja totesin ettei vielä pitkään aikaan ole käytettävissä.. Nyt ovatkin sitten jo sopivia ja kohta joutaa heittää varastoon.. Byhyy.. Vaatteita nyt jo äitiyspakkauslaatikollisen verran! Miten niitä onkin päässyt kertymään niin paljon :D

Sama täälläkin, ihanaa kun toinen kasvaa mutta kyllä on myös haikeaa! Ostin myös juuri tänään vähän isompia vaatteita, ja eilen meidän kotivaaka väitti, että poika olisi jo 6,1 kg. Arvelen, että ihan ei pidä paikkaansa, koska 2 vkoa sitten neuvolassa paino oli 5190g... :eek:

Tyttäreni lähti liikkeelle. :) Pistin vatsalleen ja yritti lähtee ryömimään (joo, on se vaan refleksi, mutta joka tapauksessa turhauttavaa kun ei toimi) ja tuloksena onnistui möngertään ja hinaan tomerasti itseään... Taaksepäin.. :'D peruutti kaikkiaan sellaisen 10-15 cm. Hahhahhah!

Eikö olekin mukavaa valmistella joulua kun on vauva talossa? Itselle tämä joulu ainakin on erityinen, esikoisesta kun kyse. Vaikka vauva ei tästä joulusta mitään tule muistamaan, haluan valmistella ihanan juhlan koko perheelle. Kuvien kautta voimme sitten muistella ensimmäistä joulua kun lapsi on isompi.
Oikein ihanaa joulunaikaa teille kaikille!

Meilla ei ole valmisteltu joulua lainkaan, silla matkustamme jouluksi minun perheen luo. Olen kylla siivonnut koko kampan ihan perusteellisesti. Mukava tulla sitten takaisin puhtaaseen kotiin.

Vaatteita on kylla kertynyt ihan tuhottomasti. Joskus raskauden aikana vannoin, ettei meille tule vaaleansinisia vaatteita, silla en halua pukea poikaa sukupuolisidonnaisesti tylsan hailakkaan baby blue-variin, vaan ihan oikeisiin vareihin heti alusta alkaen. Ja kuinkas kavikaan. Nyt olen saanut pakata pois pieneksi kayneita vaatteita ja hyvin suuri osa niista on vaaleansinisia.
1. Kauppojen tarjonta on pakottanut ostamaan vauvapojan vareissa vaatteita, koska ei ole ollut muuta vaihtoehtoa. Jonkin hienon ja edullisen vaatekipaleen loytyessa toinen vaihtoehto on ollut vaaleanpunainen, joten...
2. Vieraat ovat tuoneet mukanansa vaatelahjoja, joitten vari on stereostypisesti sininen.

Mietin tuossa yks paiva, etta taman vaatepaljouden keskella sita suuremmalla syylla pitaisi hankkia toinen ipana, jotta kaikki ihanat bodyt sun muut paasee uuteen kayttoon. (juu, tosi hieno peruste hankkia lisaa lapsia...) :)

Hahaa, tavalla tai toisella suurin osa meistä on varmaan pikkuhiljaa alkanut miettimään toista vauvaa :) mäki pakkaan pienet vaatteet huolellisesti laatikkoon niin on sitten valmiina :) mies on vähän hämillään että mitä mä höpisen kun aikaisemmin olen vannottanut että en halua olla enää koskaan raskaana enkä synnyttää :)

Sophie, en minä ainakaan... :D Pakkailen vaatteita laatikkoon ja ajattelin myydä ne yhdelle kaverille jos hänen raskautensa menee loppuun asti :D Tosin mummin ostamia ja omia vanhoja en raaski myydä, ne jääköön odottamaan jos jätkä saa joskus omia lapsia :)

Alisa, ihanaa ensimmäistä joulua teille ja kaikille kanssasisarille täällä foorumilla myös! :)

Kaikki eivät niin ole jouluihmisiä, mutta minä olen, ja olen innoissani valmistellut täällä kotona. Aattona menemme vanhempieni luokse, mutta muuten on oikeastaan aikakivaa, kun ei ole mitään "kyläilyvelvollisuuksia" tänä vuonna, kinkku ja kuusi löytyvät myös omasta kodista. Ja muutamaan otteeseen olen jo herkistynyt vollottamaankin sitä, miten ihanaa on viettää ensimmäistä joulua pikkumiehen kanssa :D

Vaatteita pakkailen täällä minäkin, sain suurimman osan kierrätettynä ja sovittiin vaatteiden antajan kanssa, että ne menevät kiertoon eräälle yksin odottavalle mammalle, jolle on vieläpä tulossa kaksoset... yhden tai kaksi omaa hankintaa / ä-pakkauksen vaatetta ajattelin pitää muistoksi ja mahdollista tulevaisuuden sisarusta varten.

Takaisin