Vauva-arjen hehkeämpiä hetkiä (tämän voisi laittaa valitusketjuun, mutta homma meni niin absurdiksi, että oikeastaan se enemmän naurattaa kuin harmittaa - ja anteeksi jo etukäteen, tämä on ällöttävää ja infoa on varmasti liikaa):
Tänään oli tarkoitus mennä poikasen kanssa vähän jouluostoksille, mutta koiramme olivat toista mieltä. Yhdellä koirilla alkoi vatsatauti illalla, ja yöllä tuli parin vauvaherätyksen lisäksi pari koiraherätystä, kun toinen vikisi pääsyä ulos (onneksi mies hoiti nämä). Aamuyöstä olkkarin lattialla odottivat myös koiran ripulit, joita en voinut kuin katsella, kun poika roikkui tissillä samaan aikaan (onneksi mies hoiti sitten nämäkin). Mies lähti töihin, minä yritin nukkua vielä, kunnes koira taas herätti, että ulos pitäisi päästä. Päästin sen takapihalle, koska en jaksanut heti lähteä vaunulenkille ja pojankin piti vielä syödä (ja mies oli ulkoiluttanut koirat ennen töihin lähtöä). Koira ei tehnyt mitään, otin sen takaisin sisälle, jolloin se pissasi kahdesti lattialle ja alkoi uudestaan kerjätä pääsyä ulos (tässä kohtaa uhkasin tehdä siitä rukkaset)
Seuraavalla yrityksellä onnistuivat sitten jo kaikki tarpeet uloskin. Samalla alkoi poika huutaa tissin perään ja itselläkin alkoi jo vatsa huutaa vessaan... koira sisään, itse juosten vessaan lapsi kainalossa, lapsi huutaa edelleen tissiä, koira oksentaa lattialle, minä vauhdilla vessasta ulos ja lapsi tissille, millä välin toinen koira syö ensimmäisen oksennukset ennen kuin ehdin ne siivoamaan
Nyt sitten odotellaan, kenellä seuraavaksi on vatsatauti (ja puolihysteerisenä pidetään eläimiä mahdollisimman kaukana vauvasta, jos on jotain ihmisiin tarttuvaa sorttia). Ah.
Ja siis yleensä minusta koirista on vain iloa myös vauva-arjen keskellä, vaikka ne hieman työllistävät ne ovat myös omanlaisensa henkireikä. Tämä nyt vain on näitä surkuhupaisia päiviä...