Vauva-arki <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimael
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Menin ajatuksissani syömään toissapäivänä laskiaisen "kunniaksi" hernekeittoa. Vauva kiitti siitä koko eilisen päivän... Nyt pikkureppana on ihan poikki koko päivän mittaisesta huutamisesta. Mitä ruoka-aineita ootte huomanneet huonoiksi imettäessä? Kaali, tuore pulla, wasabi ja suuri määrä salmiakkia kerralla myös kokeiltu ja huonoksi todettu...

Mä tein myös ton hernekeittovirheen. Ruisleivän oon jättänyt pois ja sipulin. Kahvia juon pääosin vain kofeiinittomana mutten ole varma, onko sillä vaikutusta. En kuitenkaan tahdo kerryttää kofeiinia pikkuisen elimistöön. Viikonloppuna söin raakaa kukkakaalia ja se aiheutti kyllä pieruja pojassa muttei onneksi kipuja. Aika vapaasti oon pystynyt syömään, mikä on kiva.

Meillä kanssa ikenet kutisee ja kuola valuu kun syötävä. Muutama päivä huomasin, että alhaalle eteen alkaa tulemaan hampaan paikkaa ja ien tuntuu kovemmalta kun muualla suussa. Neiti on vasta 2½kk. niinkun WTF 0_0

Kun ei imetä,saa syödä ihan mitä vaan, milloin vaan ja just niin paljon kuin haluaa :joyful: korvikkeen paras puoli :p
Mabness, olen kuullut että joskus voi olla hammas jo syntyessä suussa,tämä tosin on varmasti melko harvinaista. Hampaiden puhkeaminen on kovin yksilöllistä, kuten jo aiemmin mainitsin niin mun kakkosella tuli ekat hampit jo 3 1/2 kuisena kun taas joillekin lapsille ekat puhkeaa lähempänä 1 vuotis synttäripäivää :grin Olen ymmärtänyt että jos hampaat tulee aikaisin ne myös lähtee aikaisin
irtoamaan ja pysyvät hampaat sitä myöten myös tulevat aikaisin.

Yrittääkö muiden vauvelit jo pystyyn? Ilona ei haluis olla enää yhtään makuuasennossa (paitsi syödessä), sitterissäkin punkee koko ajan ylöspäin, sylissä pitäis istua jo isojen lailla tai seistä :)

Ilonalla on myös tullut karstaa päähän :shifty: Olen nyt öljyillyt sitä, antanut pehmentyä ja sitten harjaillut, mutta sitkeessä tuntuu olevan, oisko muita kikka kolmosia millä sen sais pois?

Satru: Meillä toimi bepanten ja kun pehmeni sain kynnellä rapsutettua pois. Öljy ei tehonnut meillä.

juu meillä kans likka viihtyy mieluummin pystyssä kuin makuullaan, masullaan sitten kyl kans viihtyy

Tää on niin tätä... Isännällä vapaapäivä ja toivo että teen sämpylöitä, no... Eka sämpylätaikina kohoamaan ja tytölle tissiä että nukahti isänsä viereen. Sit kerkesin pyöritellä sämpylät ja paistaa pellillisen ku kissa kävi kiusaamassa koiraa niin että koira haukahti ja tyttö tietenki heräs hirveellä huudolla ku säikähti, äkkiä pelti ulos uunista ja tytölle taas tissiä (isäntä ei edes heränny huutoon vaan jatko tyytyväisenä nukkumista). Jospa kohta uskaltais napata tissin pois tytön suusta ja mennä paistaan loputki sämpylät. Onneks liedessä on ajastus että kiehumassa olevat munat sammuu ittekseen ku ei tosta isännästä taas oo mitään apua... no, ainaki osaan tehä monta asiaa yhtä aikaa :) mikäli en imetysdementian takia unohda :joyful:

Unohtuuko teillä itsellänne syöminen? Mä muistan aina joinakin päivinä vasta iltapäivällä että en oo aamupuuroakaan syönyt! Meilläkin mennyt nyt kivasti muutama yö, 5-7 tuntia vetänyt putkeen unta palloon, en ainakaan muista että olisin tissiä suuhun laittanut :laughing002 illat menee näköjään paremmin, mitä paremmin on päivällä nukkunut ja olen nyt yrittänyt laittaa ysin kieppeillä unten maille, niin ei kerkeä kauheaa itkuraivaria kehittää. Ja vauva syö kun hevonen, etenkin illalla. Tuntuu että illalla saa pari tuntia putkeen vaan tissiä antaa, ennen nukkumaanmenoa. Joinakin iltoina olen vielä pullosta antanut lisää maitoa. Tuntuu painokin nousevan hienosti koko ajan :love017 vasen käsi jo "ihan romuna", en tiiä miten on noin kipeytynyt, pitänekkö lääkärille näyttää? Mutta mitäpä tuolle tehdäkkään jos rasituksesta on kipeytynyt. Onko muilla tullut mitään oireita käsiin, rannealueelle lähinnä?

Iituliina: mulla kans käsi kipee, lähinnä oikea ranne. Veikkaisin että tulee tuosta vauvan kantamisesta ym. Välillä oon voltarenia siihen vähä hieronu jos on oikein ollu kipee mut eipä tolle oikein mitään voi.
Syömisen kaa mulla kävi toissapäivänä niinki hyvin etten muistanu syödä ollenkaan kunnon ruokaa, muutaman kuivan leivän ilman mitään päällä söin mut en muuta... Eilinenki meni vähä samaan malliin. No, jospa tänään :) vettä kyllä muistanu juoda monta litraa päivässä mut toi syöminen on haastavampaa ku ei mulla ikinä oikein oo nälkä :confused:

Mulla menee kanssa vettä paljon. Aina kun alan imettää niin tulee kauhee jano! Mutta en mä kyl laihdu vaikka syömisetkin unohtuu ja imetän :laughing002 Pitäis muistaa syödä oikein, en mä muuten pääse ikinä näistä kiloista eroon... :smiley-angelic006

Mä oon ajatellu et niin kauan ku maitoa tulee tar nii se on ihan sama miten mun ruokailu menee. Sitte ku lopetan imetyksen nii täytyy vähä paremmin keskittyä tähän ruoka puoleen o_O
Mä oon päässy takaisin vanhoihin mittoihin, mut kyllähän toi löysä iho tossa vielä roikkuu tiiä sitte häipyykö se koskaan :rolleyes: mutta nehän on vaan muistona kahdesta ihanasta lapsesta nii en ota siitäkään mitään stressiä :joyful:

Mietein eilettäin että tää kahden lapsen äitiys sopii mulle ilmeisen hyvin ku musta on tullu paljo rauhallisempi enkä ota enää nii stressiä asioista niin paljon ku aikasemmin. Tai sit imetys on tehny musta tämmösen :p ja tilanne korjautuu ku lopetan :nailbiting:

Enpä oikein tiennyt mihin ketjuun laittaisin, mutta mitähän kuuluu SenjoraG:lle, Rositalle ja Gatusalle? Pitkään aikaan en ole huomannut heidän kommentoineen...

Oisin niin ilonen jos tää haluais nukahtaa helpommin yöunille.. ensin nukahtaa nätisti n. 30 min, jonka jälkeen herää, tarjoan tissiä, hetken imee ja alkaa raivoamaan. Itkupotkuraivarit jotka saattaa kestää ja kestää, kunnes vihdoin ja viimein (eilen meni tunti) suostui syömään, pitkään, jonka päälle nukahti. Miks ei vois mennä hyvillä mielin nukkumaan? Luulis että vauvallaki on paha mieli tuon jälkeen :D

Meillä on tullut vahingossa rutiini nukuttamiseen! Klo 22.30 menen vauvan kanssa sänkyyn tissittelemään. Joskus tyyppi syö siinä vielä paljonkin, toisinaan taas ei ole nälkä jos on tunnin sisään syönyt jo. Tissittelyn jälkeen työnnän tutin suuhun ja siihen sitten lupsuu silmät kiinni. Makoilen vauvan vierellä vielä n. 15min jonka jälkeen voin joko poistua viettämään laatuaikaa isän kanssa tai sitten nukahdan itsekin.

Meilläkin on iltanukahtamiseen tullut rytmi. Nukahtaa siis joka ilta ihan viimeistään klo 22, mutta monesti jo vähän ennenkin. Nukahtaa tuohon sohvalle meidän kanssa, ja sitten mennään porukalla makkariin nukkumaan, ei herää siirtymiseen juuri koskaan. Aika kiva että pääsee itsekin ihan ihmisten aikoihin nukkumaan! Tosin, aamulla herätään sitten kovin aikaisin, noin klo6 ja vaikka saisinkin vauvan nukahtamaan uudestaan, se on tosi lyhytaikaista, varsinkin jos lähden Ellin kanssa jo aamutoimiin. Ei siis vaan osaa nukkua yksin?

Takaisin