Vauva-arki <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimael
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huoh.. nyt sen lisäksi että pieni on flunssassa, ei onneksi kuumeessa, iski minulle mahatauti... Juuri mitään ei ole koko päivänä voinut syödä ei juoda, nyt illalla otin aromisuolan kanssa 10viipaletta kurkkua, kun alkaa huimaamaan... Ja vettä sekä mustikkasoppaa olen voinut vähän maistella.

Kylläpä oli Hurrikaani sun kirjotus ku suoraan kertomus meidän viime illoista;D iltapäivällä jo oikeestaan alkaa syönnit tiheneen ja ysin jälkeen on tissillä jatkuvasti. Jos laskee sylistä sänkyyn nii herää heti ja kohta huutaa tissiä. Ite pääsen suihkuun ku annan pojan isälleen hetkeksi, mutta korkeintaan pari minuuttia pysyy siinä tyytyväisenä... Eilen poika nukahti klo23 ja nukku viiteen(!!!) asti! Herätti kylläki kerran siinä välissä mutta ei muistaakseni syöny ollenkaan.... Kattotaanpa kenellä menee ekana tämä kausi ohi;) jospa sitä kohta taas sais käydä rauhassa saunassa;)
Meillä ei poikaa voi tuon aamuviiden syönnin jälkeen laittaa takaisin makuuasentoon ollenkaan, vaan loppuyö pitää nukkua istualteen ku muuten pukkaa niin kovin maitoja ylös että vauva kakoo ja ärisee... Päiväunet nukkuu kantoliinassa eikä viihdy hereilläkään makuuasennossa:(... Toivottavasti alkaisi pian helpotta! Täytyy jossain vaiheessa harkita lääkärissä käyntiä sitten jos tämä ihan refluksitaudiksi alkaa näyttää...

Juu meillä on ihan sama meininki kun teillä. :D mie oon alkanu käymään suihkussa het kun mies tulee töistä nii saa nautiskella lämpösestä suihkusta. Illalla jos suihkuun haluaa niin sen tietää et se on todellinen pika suihku :D

Minun ainoa mahollisuus päästä suihkuun ylipäätään ko mies on aina viikon pois kotoa on silleen että vauva on just heränny mutta oon kuitenki jo imettäny. Silloin hän on tyytyväinen ja viihtyy 10-15min hoitotasolla jutellen sille hymynaamale. Suihku on metrin päässä hoitotasosta joten pystyn peseen itteni ja samalla koko ajan näen vauvan ja voin jutella hälle. Päivisin vauva nukkuu enää niin lyhyitä pätkiä etten ehi tehä juuri mitään. Sylissä nukkuis varmaan koko päivän mutta heti ku nostaa sohvalle niin herää :/ noh onneks hän nukkuu yöt kuitenki tosi hyvin! :)

Olipa levoton yö meillä! Kello oli pitkälti yli puolenyön ennenkuin neiti nukahti ja eka herätys oli 3 jälkeen, no sen jälkeen hän on ähissyt koko yön ja roikkunu tuttipullossa kiinni :meh: tuntuu kun ei olisi nukkunut yhtään :hungover: ainoo positiivinen asia minkä tästä löydän on ettei hän sentään parkunut eikä huutanut...ja kyllä nyt näyttää taas uni maistuvan, hmph:shifty:

Iltaiset tissittely-kitinä-maratonit meillä katkeaa saunomiseen ja kylpemiseen. Otetaan poitsu sitterissä kylppäriin mukaan kun mennään itse saunaan. Siihen kosteanlämpimään ilmaan poika rauhoittuu heti. Siinä hän sitten nököttää ja katselee tyytyväisenä kun isi ja äiti saunoo. Meidän saunomisen jälkeen on pojan vuoro kylpeä. Sitäkin hän rakastaa ja nautiskelee rentona. Tämä rutiini toistuu meillä päivittäin (joo tykätään saunomsiesta..). Kylvetyksen jälkeen tissitellään vielä hetki kymmenen uutisia katsellen, jonka jälkeen mennään sänkyyn. Poika yleensä nukahtaa lähes heti kun lykkää vielä unitissin suuhun.

Tuo on kyllä jännä, tuo ilta-kitinä-tisseily-maraton. Miksi esim. päivällä syötyään ei ala vatsan vääntelyt ja kitinät, mutta illalla alkaa kun pitäisi nukkumaan mennä? Päivälläkin nukahtaa syötyään, kun on väsy, mutta illalla tuntuu, että hän oikein taistelee unta vastaan ja vääntäänkö vatsaa sitten sen takia kun koko illan tankkaa ruokaa? Päivällä tietty on aina helppo saada myös nukkumaan vaunulenkillä, mutta en ala kyllä yöllä tuolla vaunuilemaan. En jymmärrä :confused005

Mietin myös tuossa yks yö että miten mahtaa joskus onnistua tuo omassa sängyssä nukkuminen pojalta, kun nyt on niin tiiviisti perhepedissä nukuttu ja äidin kainalossa nukkuu joka yö nykyään :smiley-angelic006 no toisaalta tiedän, että itseämme vain syytetään, jos ei opi ihan heti yksin nukkumaan. Taidan onnistua kasvattamaan oikein "tissinväli" pojan tästä, napanuora ei ihan heti katkea :laughing002

Oi I-P oon niin kateellinen tuosta teän jokailtaisesta saunomisesta! :D meillä ei oo saunaa ja saunavuoro on kerran viikossa taloyhtiön saunassa. Se on lauantaisin ja mies ei oo koskaan lauantaisin kotona :/ yksin ei sinne haluta mennä, varsinkaan vauvan kans kahestaan jos vaikka ite liukastuu ym. :( oon kyllä melkeinpä kerran viikossa tunkenu itteni lauantaisin porukoille saunaan. Saa saunoa rauhassa ku mummo ja pappa saa hoitaa vauvaa. :)
Meillä on nyt joku rytmin muutos tapahtunu, kahtena yönä ollaan laitettu kolmelta nukkumaan. Joku ihme virtapiikki iskee vauvaan puolilta öin. Oon yrittäny päivällä seurustella enempi ja pitää vähän pidempään hereillä mutta eipä nuin pienelä ❤️ ole vielä vaarallista nämä valvomiset. Tänä iltana voitais nukahtaa aiemmin ku huomenna olis ristiäiset nii pittää ihmisten aikoihin herätä :D

Meillä se tämä sairastaminen vaan jatkuu.. Minä ja esikonen siis oltiin mahataudissa, ja nyt on pienimmällä sitten korvatulehdus... =(

Kylläpäs teitä puapru nyt koetellaan :sad001 miten lääkitys noin pienelle ? Antoivatko antibiootteja jo?
Mun 4 vuotiaallakin oli vatsatauti joka kesti tasan yhden oksentamisen verran, kukaan muu ei sairastunut.

Kyllä tuo lapsi ensimmäisen ab-kuurinsa sai.. :sad001 Hauska oli se lääkäri, kun sähköisellä reseptillä laittoi lääkkeen, niin selitti Elmiinalle mitä se tarkoittaa, ja totesi vielä päälle, että kuuntelithan nyt tarkasti kun täällä on kohta jossa kysytään että onhan potilasta informoitu e-reseptistä.

Minun mahatauti kesti yhden iltapäivän, oksensin ja ripuloin ihan huolella, toista kiloa tippui paino. Elli oksensi aamuyön, ja nyt sillä on tosiaan maha vielä vähän löysä mutta aika pirteä ja hyväntuulinen jo.
Ja jotta koko perhe tasapuolisesti kärsisi, teloi isäntä äsken traktoria remontoidessaan oikeasta kädestä keskisormen, sai siis siihen sellaisen huomattavan kokoisen palkeenkielen suoraan keskimmäisen nivelen päälle, että passitin näyttämään sitä päivystykseen, josko tarvii ihan liimata. Puhdostaa nyt ainakin, ettei mitään pääse niveleen asti.

Jokohan nää nyt riittäisi? Huonomminkin tietysti voisi olla, mutta kyllä sairastaminen vaan on tylsää!

Juu, lääkäri joka hoiti asiota potilaan kanssa, eikä saattajan. :p Hän myös "etuili" meidän vastaanoton, koska kyseessä niin pieni lapsi, muistettiin kyllä itse kiittää toista potilasta joka suostui siihen, että me käytimme hänen aikansa. Kaikkinensa huomioi siis meidät lapsiperheenä ihan huikean hienosti!

Meillä tuli lauantaina ensimmäinen lääkärireissu kun tytön silmät punotti ja rähmi hirveästi ja saatiin silmätipat sitten. Eilen sitten muhun ja tyttöön iski flunssa ja yö meni nukkumatta pienen nenää tyhjentäessä, syöttäessä ja sylissä pitäessä, kun muualla ei suostunut nukkumaan. Omakin olo on aivan hirveä kun päätä ja poskia särkee, pää on täynnä räkää ja aamulla oli vähän kuumetta. Tytöllä on onneksi pysynyt lämpö alle 37,5 ja toivon todella ettei nousekaan ylemmäs tai tulee taas lääkärireissu. Tottakai ollaan just nyt kipeenä kun mies on kaukana työasioissa.
On kyllä pienen puolesta niin huono olla kun toinen yrittää tukkosella nenällä saada hengitettyä. Mutta nenän imeminen tyhjäksi on saanut suurimmat hymyt ikinä aikaiseksi :p

Voi kurjuus Lurua, tuo pienen (ja omakin) sairastaminen on kyllä tylsää.. meillä täällä vieläkin myös rohistaan, ja ihan päivittäin saa imeä räkää toisen nenästä. Pientä helpottamista on kyllä havaittavissa, ja onhan meillä tuo antibioottikuurikin päällä, eli ihme se olisikin jos ei alkaisi paranemaan...
Tsemppiä sairastamiseen ja toivotaan pikaista paranemista!

Ompa kurjaa kun joutuu pienet sairastamaan :sad001 meillä ollaan oltu terveinä, ihan jokainen, joka on kyllä melkein kun lottovoitto näin isossa porukassa!

Eilen vauvalla oli levoton päivä, ei juurikaan nukkunut päivällä ollenkaan, vain lyhyitä torkkuja. Näytti siltä että kakkaamisen kanssa olisi ollut vaikeaa,kun toinen ähisi ja puhisi pää punaisena. No lopulta nukahti mun syliin iltakymmenen jälkeen ja ajattelin kokeilla omaa sänkyä. Kas vain,tyttö nukkui siinä koko yön, kun syötin hänet suoraan sänkyyn enkä lähtenyt nostelemaan häntä sieltä edestakas!:p Olipa ihana nukkua kun ei tarvinnut pelätä vyöryvänsä pikkuisen päälle:grin. Ja pääsi miehen kainaloon, siitä kun tuntuu että on ikuisuus aikaa kun viimeksi pääsi lähelle :wink herättiin vasta vähän vaille yhdeksän aamulla, ei voi valittaa :grin

Tänään kävin ostaan babybjörnin rintarepun jospa nyt sylivauvan kans sais jotain aikaseksi! Äsken ainaki kun pienen hetken kokeilin niin vauva näytti viihtyvän :)

Hankittiin tänään Alisalle leikkimaton, hyvin viihtyi siinä ihmetellen yllä roikkuvia leuluja.
Isä sairastellut muutaman päivän, vain pientä lämpöä. Minä olen ollut terve. Nyt illalla alkoi Alisalla ihme kitinä, mikään ei ollut hyvin. No lämpöä onkin 37. Katsotaanhan miten käy.
Lauantaina oli ristiäiset, nimeksi tuli Alisa Emilia.

Takaisin