Vauva-arki <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mimael
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tuossa linkissä missä on tuo EASY rytmitys menetelmä seurustelu vaihe tulee aina ruuan päälle ja tämä kummastuttaa mua kovin! Onnistuuko tuo teiltä muilta luonnostaan vai herätetäänkö/virkistetäänkö vauva jotenkin tuossa? Kun meillä maidon päälle neiti aina nukahtaa! Sitten nukkuu x ajan kunnes virkoaa tyytyväisenä ja sitten seurustellaan kunnes tulee nälkä. Kerran tai pari päivän aikana jaksaa ruuan päälle jäädä hereillä mutta ei kyllä juuri..
Siksi meille tuntuis oudolta ottaa tuo EASY käyttöön kun se on niin meidän neidin rytmien "vastainen"... !?!

Se on varmaanki ainoo mikä meilläki tulee tuottaa ongelmia kun tuo likka käyttää tissiä tosi usein nukahtamiseen. En silti viittis siihenkää liikaa totuttaa kun eihän mulla ole sitten toivoakaan että pääsen "ikinäkään" mihinkään yksinäni käymään pidemmäksi aikaa kuin pariksi tunniksi kerrallaan.
Meilläkään ei onneksi tarvii enään öisin vaihtaa vaippaa. Aamulla sitten 7 jälkeen yleensä vasta. Sen jälkeen seurustellaan tovi ja nukutaan vielä 9 asti. :P siinä kun heräillään niin likka on vähän pidemmän aikaa hereillä. Yleensä siinä 11 aikoihin rupee näyttää väsymisen merkkejä ja sillon saattaa torkahdella pikku pätkissä 12 asti, niihin aikoihin lähetään vaunuttelemaan ja likka nukkuu koko sen ajan kun ollaan ulkona ja 30-90min vielä kotiin tultaessa eli semmoset 2-4h päikkärit (yleensä 3h). Sen jälkeen päivä ja ilta meneekin hyvin vaihtelevasti nukkuen ja kukkuen. 22 aikoihin rupee nukkumaan vähän pidempiä pätkiä taas ja 00 alkaa pidempi unijakso. :)

Mä en vaiha ees kakkavaippaa yöllä!;) vauva virkustuu vaipan vaihdosta niin että valvoo sitte pari tuntia, niin en ala herättämään vauvaa vaipan vauhdilla jos kerta nukkuu... Tuskin kauaa enää yöllä kakkaakaan ja ei nämä maitokakat ihoa ärsytä, et senkään takia vaihtasin vaippaa kesken unien ;)

Vaippa vaihdetaan täälläkin vain jos siellä on kakkaa tai tulvinu. Enkä yleensä edes juurikaan seurustele likan kanssa yöllä. Siis kun hällä on semmonen tapa, että n. klo 23-00 valvotaan ja mä yleensä katselen silloni telkkua. Likka nojailee mun kainalossa ja hömpöttelee mitä hömpöttelee, mutta yritän olla mahdollisimman vähäsanainen, että väsähtäis nopeesti ja nukahtais..sama on jos yöllä tarvii vaippa vaihtaa, niin en sano mitään, vaihdan vaan vaipan ja äkkiä tissille, että nukahtaa. Ilonalla kun on tapana nykyään seurustella kauheesti ja jos hän pääsee vauhtiin, niin siitä ei tule loppua :)

Meillä toimii toi easy, koska poika herää aina nälkäisenä. Jos sitten on tissille nukahtanut uudestaan, en ole alkanut herättelemään uudestaan. Oon myös antanut rintaa aktiviteettiaikana ennen nukkumaanmenoa, jos poika on sitä halunnut. Pakko kuitenkin röyhtäyttää poikaa joka syönnin jälkeen tai hän alkaa voida huonosti eikä nukkumisestakaan tule sitten mitään. Nukkuu ehkä viisi minuuttia syönnin päälle ja sitten alkaa venkoilu.

Mä vaihdan vaipan yöllä kerran silloin kun herätään syömäänkin. Pakko tehdä tuo vessassa, koska poika saattaa kakata vielä siinä vaiheessa, kun on hoitopöydällä ilman vaippaa. Vessassa sen sotkun siivous on vielä siedettävää mutta itku tulisi, jos makuuhuoneessa noin kävisi. Aika hyvin olen saanut uudestaan nukahtamaan mutta tällä hetkellä on tosin himmeä valaistus vessassakin kun yksi lamppu on palanut...

Mä vaihdan yleensä kerran yössä vaipan jos tuntuu olevan kovin täynnä ja tietty jos on kakat. Meillä on kylppärissä himmennettävät spottivalot suihkun kohdalla niin laitan vaan ne himmeelle niin tyttö ei liikaa virkisty. Imettäessä taas laitan herätysvalon hämärälle.
Käytiin torstaina masuvaivojen takia vyöhyketerapiassa ja jalkapohjassa jotain tiettyä kohtaa hierottaessa tyttö huusi oikein kunnon kipuitkua ja heti sen jälkeen rentoutui ja sitten tuli masua kiusanneet ilmat ja kakat pihalle. Loppuillan sitten nukkui tyytyväisenä, söi, piereskeli ja kakkasi eli heti tehosi. Mentiin vielä tänään uudestaan ja todettiin, että enää ei ollut samanlaisia kipukohtia eikä masussakaan ilmaa. Tyttö oikein nautiskeli hieronnasta :p En kyllä uskonuttuollaisen hieromisen mitään auttavan, mutta oli kyllä joka sentin väärti!:)

Elmiinalla on ensimmäinen flunssa. :sad001 Viime yönä oli syöminen kovin huonoa, ei suostunut oikein edes pullosta imemään. En minä mitään tajunnut, kun olin niin väsynyt, ihmettelin vaan kun ei maistu ja kirosin, kun sitten heräiltiin vähän väliä. Isäntä sitten aamulla tuumasi, että kuulostaapas tyttö räkäiseltä. Ja niin on päivän mittaan aivastettu ja siinä yhteydessä sitten imetty irtoavia räkiä pois. Tylsää, että näin pienenä jo pitää sairastaa?

Nyt on ollut aikamoista tissikautta meillä, tuntuu että joka välissä pitää vaan saada tissiä. Ja en kyllä raski olla antamatta, jos onkin oikea nälkä. Vällillä vaan nällyttää ja ei ime kun pari imua kunnolla, kunnes tsippaa tai alkaa leikkimään nännillä. Yötä vasten oon antanut vielä muutaman kerran pullon tissien jälkeen ja kaikki menee! Mihin mahaan tuo oikein syö? :eek: no ehkä hänel on äitin ruokahalut :laughing002 vaippoja menee yllättävän paljon mitä ajattelin ennen vauvan syntymää. Samoin pyykin määrästä varoiteltiin, en osannut ajatella että sitä tulee oikeasti näin P A L J O N,no en valita, Citruksella tulee viel tuplat tai sit mulle vaan sattu sottupossu-vaavi :laughing021 Mutta ihanaa tuo hymyily! Mie vallan romahan joka kerta, kun hän katsoo kohti ja hymyilee ja yrittää jotain naurun tapaista ääntä saada aikaan :love7 ja ihan paskapuhetta että imettäminen laihduttaa,ei ylläri-pylläri-toimi mun kohdalla vaikka vauva on tissitakiainen :laughing002

Iituliina: ei toimi imetys täälläkään laihdutuskeinona, vaikka päivät kuluu imetyksen parissa :) Pakko se on perse nostaa ylös sohvalta ja lähteä lenkille päivittäin :)

Mulla toimi imetys vähän turhankin hyvin laihdutuskeinona. 15 kilosta sairaalaan jäi 8kg ja 4kg putos kahdessa viikossa vaikka vetelin ruokaa ja herkkuja rajoituksetta. Nyt on kolme jäljellä ja vähän harmittaa kun luulin kerrankin elämässäni laihduttamaan, kun ennen on aina paino pysynyt samassa ihan sama onko elämäntavat ollut mitä :grin
No vatsalihaksissa on hommaa onneksi ja eilen kokeilin että ne ovat jo palautuneet joten voin alkaa treenaamaan niitäkin nyt!

Iituliina, meillä myös joku massakausi menossa. Poika syö tunnin välein ja illalla kunnon imusessio kestää tunteja! Eilen yritin antaa pumpattua maitoa pullosta lisäksi vaan ei ryökäle huolinut.
Ollaan just matkalla nlalääkärille. Toivottavasti kaikki kunnossa kun poika on ollut kovin itkuinen masunsa vupksi ja äänikin käheytyi. :(

Meidän neiti on aika siisti tapaus,siis vaatteiden suhteen. Samat vaatteet saattaa mennä 2 päivää paitsi silloin jos tulee kakka koska sitä tulee harvoin mutta sitäkin enemmän ja silloin menee aina kaikki pyykkiin. Öisin ei tarvitse vaihtaa vaippaa koska hän ei kakkaa yöllä, jess!:p
Typy nauroi eilen eka kertaa ääneen, voi että miten liikkistä !:)
Meillä menee n.5 dl vastiketta ja 2-3 dl pumpattua maitoa vuorokaudessa ja kertasyötöllä 100ml.

Meilläkään ei kyllä pyykkiä tuu mitenkään kauheesti. Vielä :D m
Meillä myös iltasin semmoset tissittelymaratoonit. Eikä poika suostu nukahtaa ilman tissiä. Heti ku tissi lähtee suusta alkaa huuto johon ei auta muu kuin tissi. Kaikkia kikka kutosia kokeiltu ja ei mikään muu kelpaa. Yleensä tissil roikkuminen alkaa n. Klo 21 ja jatkuu kunnes tyyppi nukahtaa kunnon uneen siinä 23.30-00. Sitten nukkuuki pitemmän unipätkän siinä mikä on kiva niin saa itekkin muutaman tunnin unet :)

Meillä aloitetaan aamu vaipanvaihto, pyllynpesu, kasvojen pesu, yövaatteet vaihdetaan päivävaatteisiin. Hetki seurustelua ja kohta taas syöttö ja aamupäiväpäikkäreille :) siitä se lähtee rutiinit muodostumaan :)

Täällä imetys on vienyt mukavasti kiloja, toivottavasti ei tyssää tähän. Nyt -13kg ja raskauskiloja tuli ainoastaan 5. Meillä vaatteita vaihdetaan yleensä 2 krt, joko on puklua tai kakkaa vaatteissa. Meidän poitsu syö nätisti tissiä max. 30 min. kerrallaan ja on tyytyväinen. Yleensä syödään kahden tunnin välein paitsi yöllä harvemmin. Käytiin tänään taas vyöhyketerapiassa, poitsu huusi koko ajan ja pissas näyttävästi. :p

Takaisin