Vauva-arkea

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Manduca asiaa täältäkin Rosmarinaa! Meille kantotukihenkilö neuvoi, että harsolla voi vetää sen paneelin kapeammaksi, jolloin pienen jalat ei oo liian levällään, vaan paneeli asettuu nätisti polvitaipeesta toiseen. Tai ihan sama millä sen vetää kapeammaksi, vaikka jollain narulla solmii :)

Meilläki on alkanu kuolaa ihan hirveesti... Välillä tippuu ihan lattialle, jos on vaikka olkapäällä.

Hei kiitti viiviva! :) empä ajatellut asiaa, vaikka oishan tuon voinu itekki oivaltaa :D

Eetla, meilläkin alkoi noin puoltoista viikkoa sitten. Mulla paita aina aivan märkänä kuolasta jos sylissä oli. Muutama päivä oli vähän vähemmän kuolainen välissä mutta nyt tuntuu taas lisääntyvän. :D

Onko kukaan ennen kuullu Imetyksen lohtukirjasta? Kaveri vinkkas tänään että kun laittaa googleen nii löytyy nettiversio mikä on ilmaiseksi luettavissa. Ite en oo päässy vielä 30 sivua pidemmälle mutta vaikuttaa kyllä tosi terapeuttiselta kaikkien imetysvaikeuksien jälkeen! Suosittelen!

Meillä on kuolattu urakalla vissiin jo kuukauden päivät. :woot: Välillä pitää ihmetellä, että mistä sitä kuolaa oikein riittää. :wideyed:

Joo kuolaus myös täällä tuttua :hilarious:. Manducassa ei oo käytetty vauvatukea kun tää on jo niin iso. Laitattaessa hermostuu mut sit nukahtaa reppuun :happy:. Ikää siis reilu 10viikkoa.

Onko vinkkejä millä vauvaöljyn saa pestyä pois hiuksista. Meillä tulee päänahkaan karstaa ja siitä oon koettanu päästä eroon vauvaöljyn avulla mutta hiukset jää aina öljyisiksi. Ens viikonloppuna on ristiäiset ja olis kiva et hiukset olis puhtaan näköiseto_O. Nyt oon kokeillu pestä jollain natusan pesunesteellä joka on tarkoitettu vauvan iholle ja hiuksille.

Meillä kun poistelin karstaa jäi myös hiukset öljyisiksi, nii pari kertaa kun pesi vaan vedellä niin öljyt lähti :)

Mä en puhu kokemuksesta mut oon kuullu että joku perusvoide on parempi karstan poistamisee päästä, kun se lähtee ihan baby washilla pois, ettei jää rasvaseks :)

Vedellä mäkin oon pessy mut jää aina öljyisiksi. Sen takii kokeilin nyt tota pesunestettä. Ehkä meiän typyllä on sellaset hiukset et niihin tarttuu toi öljy... En tiiä :hilarious:. Täytyy vaan koettaa pestä useasti niin ehkä sit. Laitoin eka typyn kulmakarvoihin perusvoidetta kun niihin tuli karstaa mut meni niin hirveäks et nyt oon käyttäny öljyä.

Onkohan pojalla 3kk hulinat tms.?
Muutaman päivän ollut itkuinen ja kiukkuinen. Ajattelin ensin, että olisi vain mahavaivoja, mutta mitään muutosta ei ruokavaliossa ole ollut minulla tai pojalla. Ja kun näin kauan kestääkin. Paukuttelee kyllä edelleen paljon. Millään ei myöskään malttaisi käydä nukkumaan. Ilman pulloa/tissiä ei nukahda. Koko ajan tuntuu olevan nälkä. Ja se lohduton itku, johon ei auta syli eikä hytkytys, ei lelut eikä leikit. :( Päivän ruokarytmi mennyt ihan sekaisin, yöt onneksi menneet samalla kaavalla kuin ennenkin.
Mieskin palasi juuri töihin lomalta. Olen siis päivät yksin itkuisen vesselin kanssa. :(

Onkohan pojalla 3kk hulinat tms.?
Muutaman päivän ollut itkuinen ja kiukkuinen. Ajattelin ensin, että olisi vain mahavaivoja, mutta mitään muutosta ei ruokavaliossa ole ollut minulla tai pojalla. Ja kun näin kauan kestääkin. Paukuttelee kyllä edelleen paljon. Millään ei myöskään malttaisi käydä nukkumaan. Ilman pulloa/tissiä ei nukahda. Koko ajan tuntuu olevan nälkä. Ja se lohduton itku, johon ei auta syli eikä hytkytys, ei lelut eikä leikit. :( Päivän ruokarytmi mennyt ihan sekaisin, yöt onneksi menneet samalla kaavalla kuin ennenkin.
Mieskin palasi juuri töihin lomalta. Olen siis päivät yksin itkuisen vesselin kanssa. :(

Voisko olla tiheän imun kautta? Tsemppiä! Meilläkin herättiin poikkeuksellisesti viime yönä kolme kertaa (normaalisti 0-1kertaa) ja muu yö pyörittiin ja hyörittiin levottomasti. Ja ikää nyt 3kk ja viikko päälle.

Mä oon myös ihmetellyt itkuista ja levotonta menoa, mutta oon laittanu kuumuuden ja painostavan ilman piikkiin sekä ajatellut silent refluksin oireilevan lääkkeistä huolimatta.. Mutta ehkä onkin 3kk hulinat tai jotain :o

Meillä pestään hiukset ihan vaan vedellä, kylpyvedessäkään ei ole mitään aineita. Karstaa varten ostin apteekista sellasta vauvan karstalle tarkoitettua ainetta, mut vielä ei ole tarvinnut. Öljyä voi koittaa pestä vaikka Aqualan-perusvoiteella (rasva liuottaa rasvaa), sen taas voi ihan vedellä pestä.

Kotiuduttiin 1,5kk reissulta ja nyt kun sai vauvan nukkumaan eikä itsellä mitään tekemistä, tuntuu hirveän orvolta ja yksinäiseltä. :o kotipuolessa oli siis mun vanhemmat, kaks siskoo ja mun mies sekä tietty minä ja Leevi hääräämässä. Nyt me ollaan kolmistaan ja tuntuu tosi tyhjältä! Pitää varmaan kohta kömpiä Leevin viereen, kun kaipaan jo nyt pikkusta nyyttiä. :D

Se tissin pureminen oikeesti sattuu. :D Kotona monesti tuli karjastua, ku pikkuhampaat tarttu yhtäkkiä kiinni. Sitte ku oot jossain sovituskopissa keskellä kauppaa syöttämässä, niin vedet silmissä puree vaan huulta... :D

Takaisin