Vauva-arkea

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Kyfi86
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä nukahdetaan kans vasta 23-00 aikaan ja herätääm yleensä kahden aikaan ja seuraavaks viiden aikaan. Viimeaikoina onki sitten valvonu siitä pari tuntia ja sit aamulla 7 aikaan taas pari tuntia unta.

Ollaaks me ainoot kellä nukahdetaan edelleen vaan tissille? :eek: ja siirtäessä herätään edelleen joka kerta? Ja yöllä herätään vieläki se 8 kertaa? :S ei tuu yhtään pidempii unipätkii, ihan max 2h..

Meillä mennään osittaisimetyksellä ja lähes joka kerta poika nukahtaa kesken ruokailun. En tiedä miten saisi syötyä pidempään. Jos ei nukahda, niin sitten itkee ja kiukuttelee tissillä. Harvassa on ne kerrat, kun poika saa syötyä kunnolla pelkkää tissiä, yleensä ottaa vielä pulloa päälle.

Oliko teillä Perle niin että käytätte sitä Gavisconia edelleen refluksilääkkenä? Ja se on auttanut?

Joo, gavisconi menee, mutta sitten kun kiinteät aloitetaan niin olis tarkotus kokeilla lopettaa gaviscon. :) ja parempi niin, nimittäin ennen lääke meni helposti alas mutta ilme oli sellainen että hyvää se ei ainakaan ole ja nyt sit syljetään kaikki pihalle ja itkun kanssa se joudutaan niellä alas. :/ mutta parempi sekin..

Meillä on nyt viikon ajan tyttö nukkunut klo. 22.30(-23.00) - 6.30 (-7.30) :wideyed: Oon kyllä nauttinut kokonaisista öistä täysillä, mutta pelkään, että tää on jotain tyyntä myrskyn edellä...
Niin ja sit tolloin herätessään on syönyt puoliunessa ja jatkanut unia 10.30 saakka.

Meillä on ilmeisestikin ollu ylihelppoa alusta asti :D Poika on alusta asti nukkunu väh. 5tunnin pätkän yössä, nykyään sen 6-8 tuntia aikalailla ja ittekseen nukahtaa sänkyyn tai sitteriin, ettei tarvi nukuttamalla nukuttaa. Ihanaa tänäki aamuna ko mies lähti kesä- ja isyysloman jälkeen töihin niin rauhassa saanu juoda aamukahvit ko poitsu vetelee edelleen sikeitä :)

Meilläkin on nukuttu koko ajan yöt ja aamupäivät hyvin, tai ihan alkuun yöimetykset kesti vissiin tosi kauan, muuten en voi valittaa. Tosin pitkiä päikkäreitä meillä nukutaan aniharvoin.

Mä en vaan ite jaksa nousta ylös hyödyntämään tota aamua, kun vauva nukkuu. Vetelen huoletta sikeitä sinne lähemmäs klo. 11 :grin.

Mäki haluaisin yhden kokonaisen yön... Sellanen tainnu viimeks olla vuonna 2013 tammikuussa. :D Tai olikohan sillonkaan, ku olin viimesillään. ;)

Meillä on alettu heräämään useammin öisin mahavaivoja ähisemään tai maidon takasinvirtausta nieleskelemään.. Muutenkin vaivat taas lisääntyny ja just kun alettiin nukkua pidempiä päikkäreitä niin nyt koko päivä on yhtä nukuttelua ja vasta alkuillasta on poika niin väsyny kai että saa nukuttua pidemmän pätkän päikkäreitä. Muutoin heräillään n. 30min päästä. Vatsallaan nukkuis paljon paremmin kun kyljellään/selällään mut en vaan uskalla nukuttaa niin kun pelkään kätkytkuolemaa enkä pysty olla koko aikaa kuitenkaan vieressä valvomassa saatika sitten yöllä.. Aloitin nyt kokeilemaan maidotonta dieettiä, jos siitä olis apua, samoin jätin taas suklaan pois ja sipulin sekä omenan.

Meillä ei kans selällään nuku päivällä kun just joku 30min. Vatsallaan nukutaan 1-2h. Yölläkin pistän nykyään nukkuu suoraan vatsalleen niin nukkuu yleensä alkuun pidemmät unet 4-5h. Syötön jälkeen saatan laittaa selälleen, mut yleensä puolen tunnin päästä alkaa pieni kitinä, joka loppuu aika pian kun käännän taas vatsalleen.

Meillä on alettu heräämään useammin öisin mahavaivoja ähisemään tai maidon takasinvirtausta nieleskelemään.. Muutenkin vaivat taas lisääntyny ja just kun alettiin nukkua pidempiä päikkäreitä niin nyt koko päivä on yhtä nukuttelua ja vasta alkuillasta on poika niin väsyny kai että saa nukuttua pidemmän pätkän päikkäreitä. Muutoin heräillään n. 30min päästä. Vatsallaan nukkuis paljon paremmin kun kyljellään/selällään mut en vaan uskalla nukuttaa niin kun pelkään kätkytkuolemaa enkä pysty olla koko aikaa kuitenkaan vieressä valvomassa saatika sitten yöllä.. Aloitin nyt kokeilemaan maidotonta dieettiä, jos siitä olis apua, samoin jätin taas suklaan pois ja sipulin sekä omenan.

Meillä nukkunut jo pitkään vatsallaan, juurikin siksi kun nukkuu silleen niin paljon paremmin. Kätkythälytin löytyy ja sen ansiosta nukun itsekin levollisesti. Mä en usko että sillä asennolla on väliä, kyl se sit tulee jos on tullakseen missä asennossa vaan... Kuulemma sylissäkin voi tulla kätkytkuolema :/

Mä pelkäsin kans ensin et meillä on maidolle allerginen, mutta syy löytyi sit siitä kananmunasta. Sen jälkeen on tyttö viihtynyt myös autossa, missä tähän asti on huutanut aina ihan hysteerisesti.

Meillä nukkunut jo pitkään vatsallaan, juurikin siksi kun nukkuu silleen niin paljon paremmin. Kätkythälytin löytyy ja sen ansiosta nukun itsekin levollisesti. Mä en usko että sillä asennolla on väliä, kyl se sit tulee jos on tullakseen missä asennossa vaan... Kuulemma sylissäkin voi tulla kätkytkuolema :/

Mä pelkäsin kans ensin et meillä on maidolle allerginen, mutta syy löytyi sit siitä kananmunasta. Sen jälkeen on tyttö viihtynyt myös autossa, missä tähän asti on huutanut aina ihan hysteerisesti.

Mä myös oon miettiny tota kananmunaa koska nyt pari yötä on selvästi vaikeempia ollu ja niillä oon ollu jo maidottomalla ja sit taas munia oon syöny nyt joka päivä! Samoin banaani on toinen mitä on nyt omenan sijasta menny, sitä en syö normaalisti kovin usein. Meinasinkin että jos ei ala tää maidoton pian auttaa niin jätän myös kananmunan pois ja katotaan sit miten käy! Ja toki sit otan noi maitotuotteet takasin 2vkon jälkeen jos ei sillon altistus lisää oireita :)

Yritän nyt eka löytää syyllistä ruoista mut jos ei oo vaikutusta niin täytyy miettiä tota nukkumisasiaa uudestaan vielä. Kantoliinassa onneks edelleen viihtyy ja kantorepussakin niin voi niissä päivisin myös nukuttaa :)

Meillä myös nukuttu jo hetki mahallaan kaikki unet ja uskon sen auttaneen paljon unien pituuteen. Välillä kuuluu öisin kun ähisee ja vikisee ja siihen perää pieru ja uni jatkuu :D ennen kuin nukkui selällään niin ei saanut sitä ilmaa niin hyvin pihalle että varmaan heräsi liikaa kun yritti möngertää pieruja pihalle.

Mulla meni pari ekaa yötä kun oli masullaan heräillen ja kuulostellen, mutta nyt nukun aivan normaalisti. Meillä ei oo hälytintä tai mitään, koska uskon että kätkytkuolema tulee jos on tullakseen ja sille ei juurikaan voi sitten enää mitään valitettavasti. Ja paljon toki vaikutti sekin kun oma äiti sanoi että kaikki 4 lasta ollaan nukuttu mahallaan heti sairaalasta pääsystä asti ja niin monet muutkin on kertoneet että ovat nukuttaneet lastaan heti kotiin päästyä. :)

FMiten te "nukutatte" vauvat? :o tunnen itteni vähän surkeeks, kun en saa vauvaa nukkuu muuten, kun tissille. :(

Ei meilläkään nukahda kuin tissille tai joskus liikkeessä kantokoppaan. Pepun taputtelu auttaa joskus. Mut ei pysy unessa muuten kuin tissin välittömässä läheisyydessä.

FMiten te "nukutatte" vauvat? :o tunnen itteni vähän surkeeks, kun en saa vauvaa nukkuu muuten, kun tissille. :(
Meilläki nukku ennen vaan tissille mut aloin tekee niin et ku on selkeesti lopettanu sen syömisimemisen nii sormella irrotin tissin suusta mut pysyin muuten paikallani ja aina joskus onnistu nukahtaa siihen sitten ilman tissiä suussa. Sit nykyään nukahtaa aika usein syömisen ja röyhtäsyn jälkeen sitteriin, jos on sopivan väsyny.
Sillon kun ei nukahda sitteriin tai syliin rauhassa, nii joutuu kävelee/tanssii/hyppelehtiä pitkin kämppää.
Kantoreppu on kans osottautunu toimivaks nukutukseen, mut sieltä sänkyyn siirtäminen onki vähä haasteellisempaa.
Niin ja sitterissä mulla on alla peitto jonka avulla saa nostettuu semmosessa "haikaran pussissa" pojan sit omaan sänkyyn :D

Edit. Toisinaan nukahtaa kyllä vieläki tissille, että ei me ihan kokonaan olla sitä lopetettu.

Mä alkuun nukutin aina syliin päivisin ja siitä laskin sänkyyn, jatko kyl aina unia. Iltaisin nukahti tissille ja siitä siirsin. Mut about kuukauden iästä asti ollaan sit treenattu sellaista, että otan tytön syliin, harso vauvan pään ja mun väliin ja sit harsolla tuen tuttia ettei tipahda. Sängyn päällä istun ja heijaan hetken niin et alkaa syödä tuttia. Sit lasken vielä hereillä ollessa sänkyyn ja sinne nukahtaa itsekseen muutamassa minuutissa. Välillä saa tehdä tuon useamman kerran, että nukahtaa, mutta pitkän aikaa on ollut niin että melkein joka kerralla se ensimmäinen kerta riittää. Väliin pitää tutti käydä laittaas takas mut sit nukahtaa. Iltaisin vien iltatankkauksen jälkeen vaan sänkyyn ja laitan tutin suuhun niin nukahtaa. Ja nyt on päivisinkin ollu jo muutama kerta et on syönyt ja sit oon kantanut sänkyyn niin on simahtanu heti.. :) Meillä ollut nyt pitkään jo rytmi että nukkuu aamupäivästä muutamat tunnin unet ja sit iltapäivästä 2-3 h pätkän putkeen. Itsekseen ei nukahda esim sitteriin, vaan kun alkaa haukotella niin vaatii ton pikkuhetken rauhoittelun ja sit sänkyyn. Syliin ei ees nukahda nykyään vaikka joskus reissussa oon koittanut, kun on tottunu nukahtaan omaan sänkyyn itsekseen :D Ja nykyään nukkuu mös omassa huoneessa. Viime yönä 19.30-08.15 yhdellä syötöllä joka oli klo 04.00. Ja siis muutenkin neljän aikaan yleensä syö ekan kerran. Tuttia ei oo muuten syönyt paitsi nukkuessa, mut nyt tänään on jostain kumman syystä kelvannut, jospa alkais nyt syömään hereillä ollessaankin, helpottais tiettyjä tilanteita kun ei oo heti tissiä saatavilla :D

Ennen ei nukahtanut kuin syliin ja sylissä piti olla lähes tunnin että oli tarpeeksi unessa pysyäkseen unessa sänkyyn siirrettäessä. Tissille ei ole nukahtanut ikinä, olisiko alkuun käytetyn rintakumin syytä..
Pikkuhiljaa rupesin aina viemään sänkyyn puoliunessa ja jäin silittelemään selkää tai pitämään kättä selällä. Tuttia kävin laittamassa suuhun aina ennenkuin itki täyttähuutoa ettei tarvi rauhoitella sylissä ja tarvittaessa pidin hetken kättä selällä. Tutin laittoa ja selän silitystä niin monta toistoa että nukahti. Oli toki kertoja että takuttiin niin kauvan että välillä piti nostaa sängystä syömään ja sama rulianssi uudestaan. Meillä ei loppujen lopuksi mennyt viikkoakaan kun opittiin menemään omaan sänkyyn nukkumaan puolihereillä.
Nykyään syönnin jälkeen rupeaa torkkumaan olkapäällä kun röyhtäyttää ja siitä saakin viedä aika nopsaa sänkyyn. Sängyssä on tutti jonka käyn laittamassa jos rupeaa ääntelemään, mutta hyvin harvoin enää tarvii käydä :)

Meilläkin nukutaan illalla tissille, mutta niin, että kun selvä syöminen loppuu, annan imeä vielä hetken ja sitten vaihdan nopeasti tutin tilalle, annan olla vielä poski tissillä hetken ja sitten siirrän omaan sänkyynsä.
Sitten pidän kanssa hetken kättä vatsan päällä, jos rupeaa huitomaan.

Meillä ei vaan millään nukahdeta muualle ku tissille. :( ei sänkyyn, ei syliin, sitteriin, ei mihkään. Ei auta silittelyt, hyssyttelyt, hyräilyt eikä laulelu. Toivottovasti tää ei ikuisuuksiin jatku

Takaisin