Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Luin jostain, että ilmeisesti tuo käden syöminen on ihan tietty taito, joka vauvan pitäisi osata. Että joskus on neuvolassa jotain oikein opetettu tai laitettu kättä suuhun, jos vauva ei sitä itse tee. Liittyy suun hienomotoriikkaan sen imemistarpeen lisäksi. Mutta olis kyllä kiva, jos ei ihan verille kättä söisi... Eikä onneksi ainakaan vielä syö ihan hirveästi, mutta ajoittain kyllä, samoin "järsii" tuota käsivarttaan. Ja me kyllä yritetään tarjota noita kolmea erilaista tuttia säännöllisin väliajoin, mutta toistaiseksi ei onnea.
Meilläkin on tytöllä nyrkit/sormet suussa varsin tiiviisti. Selvästi liittyy nälän tunteeseen, mutta toisinaan syö muutenkin.
Öisin herään monesti siihen, kun tyttö syö ahnaasti nyrkkiä aamuyöllä. Ei itke tms. Olen huomannut, että nyrkin vaihtaminen tuttiin saa tytön uneen uudestaan, mutta jos tarjoan rintaa niin syö kyllä hyvällä halulla yhden rinnan.
Olen pähkäillyt, että pitäisikö antaa nukkua vai syöttää. Olen nyt sitten "varmuuden vuoksi" syöttänyt. Sattuuko kellään muulla olemaan tällaista?
Meilläkin on tytöllä nyrkit/sormet suussa varsin tiiviisti. Selvästi liittyy nälän tunteeseen, mutta toisinaan syö muutenkin.
Öisin herään monesti siihen, kun tyttö syö ahnaasti nyrkkiä aamuyöllä. Ei itke tms. Olen huomannut, että nyrkin vaihtaminen tuttiin saa tytön uneen uudestaan, mutta jos tarjoan rintaa niin syö kyllä hyvällä halulla yhden rinnan.
Olen pähkäillyt, että pitäisikö antaa nukkua vai syöttää. Olen nyt sitten "varmuuden vuoksi" syöttänyt. Sattuuko kellään muulla olemaan tällaista?
Hoitopöydällä itketään pissahätää jos äiti just häiritsee kuivaamalla pyllyä pesun jäljiltä. Helpottaa heti kun saa vaipan päälle ja pääsee pissaamaan tai vaihtoehtoisesti päästää sen sinne pyyhkeeseen.Sitten sellainen kysymys, että itkeekö kenenkään vauva ennen pissaamista? Täällä ei tapahdu joka kerta (siis pissaa ihan itkemättä vaippaan, eikä yöllä itke, vaikka pissaa ja kakkaa), mutta välillä tietty itku on selkeästi pissahätäitkua ja jos pissa tulee esim. hoitopöydälle (tai ehtii kalastaa sen vaippaan), itku loppuu heti, kun pissa on tullut. Mietin ensin, että voiko olla joku virtsatieinfektio, mutta ei oikein täsmää sen kanssa, että ei tapahdu joka kerta, eikä vauva ole muuten kipeän tuntuinen. Ja tosiaan heti, kun pissa on tehty, vauva on taas ihan ok.
Meillä nyt IHAN samaa ollut pari yötä (6,5 vkoa ikää).Meillä oli jo yöt ihan hyviä, nukkui ensin noin 6 h putkeen ja sen jälkeen pari kolmen tunnin pätkää. Nyt reilun viikon ajan yöt on ollu yhtä pelleilyä. Nukkuu parin tunnin pätkiä ja herää juttelemaan ja kiljahtelemaan. Ei siis itke, eikä välttämättä halua syödäkää, mut en mäkää saa nukuttua, ku toinen häärää sängyssään.
Meillä nyt IHAN samaa ollut pari yötä (6,5 vkoa ikää).