Kiitos viestistä Perle! Ehkä mä ton perusteella alan pikkuhiljaa itsekkin oppia erottamaan, kun en oikein tiennyt mitenkä se ääni on muka erilainen eri "hädässä"
Tosi inhottavaa, kun etenkin nälkä huuto ois kiva osata tunnistaa. Meillä huudetaan 2-3krt/vrk n. 30-60min putkeen ja epäilen näitä huutoja mahavaivoiksi, koska silloin kipristää mahaa, polkee jalkoja ja yleensä mahallaan heijaaminen auttaa. Kuitenkin silloin tulee aina olo, et eihän kuitenkin huutaisi nälkäänsä..?
Olen kyllä aina ennen näitä "kohtauksia" syöttänyt kunnolla ja yleensä ei tissi enää edes ole kelvannut juuri ennen huutojen alkua. Syötön jälkeen on yleensä virkeä, iloinen ja tarkkaavainen.
Huudon aikana tissi kelpaa, mutta syö vain hetken, irrottaa alkaa taas vääntyilee ja kääntyilee, huutaa ja polkee jaloilla. Niin ja tässä vaiheessa alkaa puklailee tosi paljon, eli luulen hänen olevan kuitenkin jo täynnä. Ajattelin tätä ensin rintaraivaroinniks, mutta sit aloinki vasta epäilee mahavaivoja... Kuulin myös, että mahavaivoista kärsivä vauva yrittää helpottaa oloaan syömällä lisää, mikä todellisuudessa vain pahentaakin oloa. Ja nyt kun en enää parin viime päivän aikana oo joka itkuun työntäny tissiä, on pojasta tullut muuten paljon iloisempi ja seurallisempi, kuin aiemmin. Lukuunottamatta niitä muutamaa kertaa päivässä, kun huudetaan huutamisesta päästyä.
Tässä tuntee ittensä niiin surkeeks, kun ei meinaa ymmärtää mikä on ja pitää vain arvailla.