Vauva-arkea

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja granger
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kuinka teidän vauvoilla toimii vatsat? Meillä vatsa on toiminut tosi reippaasti nyt eiliseen aamuun asti (kakkaa tullut vaippaan usean kerran päivässä), mutta eilen vauva ei ole kakannut ollenkaan. Pitäisikö tästä soittaa neuvolaan tai lääkäriin, kun muutos on ollut niin yhtäkkinen? Täysimetyksellä mennään.

Meilläkin kävi noin ja mulle sanottiin että on normaalia että pikkuvauva kakkaa 10 kertaa pvä tai kerran kymmenessä päivässä ja kaikkea siltä väliltä ja se on normaalia.

Täällä kanssa kakkatahti vähentynyt. Ennen juurikin joka vaipassa oli pieni kakka. Nyt viimeisen viikon ajan maks. 1 krt/pv tulee kakka. Pyllylle parempi, kun ei jatkuvaan kakassa. Täysimetyksellä myös täällä. Muistelisin että, koska äidinmaito on helpommin sulavaa, niin ei tarvitse huolestua, vaikka olisi pidempikin kakkausväli. Korviketta syövillä vauvoilla kakkaa pitäisi kai tulla useammin ja säännöllisesti..

Imme, täällä sama tahti. Eilinen oli kakaton päivä, tänään megakakka läpi kaikkien vaatteiden. :)

Mä komppaan muita. Hakisin apua vasta jos vauva alkaa vaikuttaa kakkaamattomuuden vuoksi kipeältä/tuskaiselta. Ja kannattaa varautua, että seuraava satsi saattaa olla val-ta-va! :D

Hyvä, ettei olla asian kanssa yksin :D voisiko sitä kakan tuloa jotenkin edistää?

Vauvan kantaminen, jalkojen jumppaaminen vatsaa vasten ja vatsahieronta voivat auttaa. Eli samat keinot kuin ilmavaivoissa. Mutta jos vauvaa itseään ei kakan viivästyminen haittaa, en ehkä puuttuisi tahtiin.

Otin vauvan tänään Manducaan ja johan alkoi ilma kiertää. Tunnin jälkeen vaipasta löytyi myös kakkaa, joten ehkäpä ne loputkin eiliset aarteet tulisi tässä pikkuhiljaa ulos :)

Voi voi, meijän neitin pierut on alkaneet kulkea mutta nyt ku se pierun tulo itessäänki tuntuu tekevän kipeää niin ei nuku enää juuri minkään mittasia pätkiä vaan ähinän päälle vielä alkaa itkeä. Helpottaa ku kääntää eri kyljelle ja lyö tutin suuhun mut hetken kuluttus herää taas uuestaan siihen. Voi venäjä,ei kyllä saa enää nukuttua ollenkaan...

Lauantaina vauva teki kuudet kakat ja nyt ollaaki kolmatta päivää kakkaamatta. Jännittää vähän toi tuleva satsi! :grin Aikasemmin on tehny yhet kunnon kakat joka päivä, mut en mä nyt oo täst äkillisestä muutoksesta kovin huolissani ollu, ku taitaa tosiaa olla nää vaihtelut ihan normaaleja.

Meillä täysimetys ja n neljät kakat päivässä eli noin kahden syötön jälkeen kakkaa. Ilmavaivoja on, vääntyilee ja piereskelee etenkin ilta/yö. Ostin tänään cuplatonia, relat myös käytössä.

Täällä sama kun Melindalla, paitsi ei täysimetystä. Cuplaton ollu kans käytössä jonkin aikaa mutta en tiiä onko se sit kamalasti auttanu...

Kokeilkaapas vauvalle mahahierontaa. Meidän jätkällä oli välillä ongelmia tuon mahan toiminnan kanssa, mutta kun rupesin tekemään tuota hierontaa niin johan rupes massu sen jälkeen toimimaan. Oli pikkuinen silminnähden helpottunut ja rentoutunut kun saatiin massu toimimaan :)

Täällä on hierottu, jumpattu päivittäin (siis joka vaipan vaihdolla jumpataan) ja vyöhyketerapeuttikin on jo kaks kertaa käyny mutta silti tahtoo väännättää kauheesti... tänään haen kantorepun jos ei tarvis kuitenkaan päiväsaikaan sitä kirkumista kuunnella, jos kantaminen helpottas toisen oloa.

Meillä myös täysimetyksellä, devisol-tipat ja ruohonjuuresta probiootti tipat.. kokeilin ilman d-vitaa - ei vaikutusta ilmavaivoihin. Tuntuu, että meillä auttaa äidin lempeämpi ruokavalio ja syöttäminen yhtä tissiä pari kertaa peräkkäin ettei saa vaan etumaitoa.. mulla vähän kai semmoset suihkutissit mitkä saattaa lisätä ilmavaivaa.. röyhtäytettävä myös

Oletteko muuten käyttäneet maidonkerääjiä? Minä olen käyttäny ja mietin että mitenkä ois järkevinä toimia sen keräämän maidon kanssa. Lämmintä vasta pumpattua, lypsettyä tai kerättyä maitoahan ei sais kaataa jo viilennettyyn maidon sekaan ilmeisesti? Mitä teette siis kerääjässä olevalle maidolle? Alakaa olla melkonen tarve pulloille jos jokainen 20-30ml pitää omassa pullossa viilentää ja säilyttää jääkaapissa.. :(

Oo meillä poika nukkui nyt yöllä 6h putkeen :) vitsi mitä luksusta :) meilläkin hieman ilmavaivoja mutta ei omasta mielestä mitenkään pahasti pysty asento auttaa meillä ja tissin jälkeen röyhtäytys. Lakkaa tulee ihan reippaasti mutta hienoahan se on että vatsa toimii :)

Takaisin