Vauva-arkea

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja granger
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
ReiRei: oon käyttänyt maidon kerääjiä. Tosiaan lämmintä maitoa ei kylmän joukkoon. Joskus laitoin ja se jotenkin paakkuuntui + ei ole vissiin bakteerien kannalta hyvä. Mutta kun maidot on kylmenneet jääkaapissa, niin sitten ne voi yhdistää. Eli tarvii maks. 2 pulloa kerrallaan jääkaappiin. Tokihan pullojen pesu lisääntyy, mutta määrällisesti pulloja ei tarvitse kauheasti. Itse olen sitten mini-minigrip pusseihin pakastellut maitoja. Semmoinen 50ml on jo ihan hyvä määrä pakastettavaksi, toki voi keräillä maitoa enemmänkin. Taitaa joku 150ml ainakin mahtua semmoiseen minipussiin :)

Mul ei heru kauheesti, ostin kerääjän ku luulin et määrä olis isompi.. On jotain 2-3 ml tai ei mitään. Et en jaksa enää kerääjää laittaa, valuu sit liivin suojaan.

Mul on aamusin tullu kerääjään maitoa. Päivällä niin vähän, että en oo käyttäny. Mä jätän maidot kerääjää ja mies hörpyttää vauvalle ennen seuraavaa syöttöä, ku ite en osaa! :) Osais toi beibi pullostaki juoda, mut en viitti niin pientä määrää alkaa säilömää.
Meil on nyt pari yötä vedelty kuuden tunnin pätkissä unta, ku otettii vauva vieree nukkumaa. Ite vaa säpsähtelen välillä hereille, ku pelottaa toi pieni siinä vieressä. Ekana yönä ku se nukku yhestä seittemää, ni luulin et oon tukehduttanu sen, ku oli jo valosaa, eikä vauva ollu itkeny kertaakaan. Omassa sängyssä kilju pää punasena sinne yhteen. Meil on sellanen omatekonen babynest -patja vauvalla, ni tuntuu jotenki turvallisemmalta toi perhepeti. Siinä ei vaa syöttäminen käy ihan niin kätevästi, et tyrkkäis tissin suuhun. Muuten se on kyllä tosi hyvä!

Kylläpä ärsyttää kun vauva nukkuisi mahallaan tosi hyvin, ilman ähinöitä, kiemurteluja ja kakkakin irtoo paremmin. Mutta eihän sen uskalla antaa vielä nukkua mahallaan muualla kun miun rinnan päällä... Vai pitäisköhän rueta yöt nukkumaan näin pysty asennossa ja vauva rinnan päällä :P

Meillä nukutaan yötkin mahallaan.. rauhoittuu heti ku pääsee masullee,vaunuissa suostuu nukkuu kyljellää..

Meillä kanssa nukutaan nykyään yöt mahalteen,viime yönäkin nukku näin 6,5h. Poika 1kk 10pv ja pitää päätään ja kääntelee ahkeraan.

Meijän neiti ei oikein viihdy mahalleen paitsi nyt näytti mahanväänteissään sit nukahtavan mun reisien päälle poikittain mahalteen. Siinäkö meijän tuleva uniasento on :D eilen oli iha hirvee päivä, en saanu edellisenäkään yönä nukuttua juuri yhtään, ja tyttö ei nukkunu päivälläkään ku vartin pätkiä ja muun ajan kiukkusi vaan. Aattelin että onko tiheä imun kausi alkanu taas ku ikää nyt se 5,5 viikkoa. Kauppaanki yritin että haen kotikaljaa maidon nostatukseen (edellisenä iltana heruminen ei käynnistyny,paniikki..), ja aattelin jos se viimein rauhottuis nukkumaan ku yleensä kaukaloon rauhottuu. En kerenny ees kaupan pihaan ku hirvee parkuminen alko.. lopulta seittemältä simahti vaunuihin ja pikkuveli tuli siksi aikaa kaitsemaan että sain nukuttua, nukku tuo onneksi viis tuntia putkeen ja syömisen jälkeen vielä 4h. Onneksi mies tulee kotiin tänään reissusta niin saa taas yhessä nämä paskatki hetket jakaa :D

Meillä itkettiin eilen taas kolme tuntia muutamalla 5-10 min nukahduksen suomalla tauolla.. Alkoi olla parin tunnin jälkeen aika sippi olo itsellä. Ei rauhoittanut syli, ei suostunut rinnalle, ei kantelu ei keinuminen, ei missään asennossa. Tutin sylkee pois eli siitä ei apua. Lopulta nukahti kun kanneltiin turvakaukalossa. Siinä nukkui tovin, siirrettiin omaan sänkyyn, mistä heräsi vielä syömään ennen yötä.

Alkanut päivä pelottaa. Yritän muistuttaa itseäni siitä, etteivät kaikki illat ole tuollaisia. Surkea olo, kun tuntuu etten yhtään osaa auttaa pientä rauhoittumaan. :'(

Isle, meillä usein päiväaika tuota vartin välein heräilyä. Onneksi yöllä nukkuu parin kolmen tunnin jaksoja! Tsemppiä! Jos haluat juttukaveria, niin täältä löytyy. Meillä poika 5viikkoa 2päivää eli aika samoissa mennään.

Mie en jotenkin vaan uskalla nukuttaa mahallaan :( vaikka kyllä välillä vähän turhankin jämäkästi tuota päätään pitelee ylhäällä... Juu ei täälläkään "kunnon" päiväunista tietoakaan. 15-30min taitaa olla sellanen yleisin aika minkä nukkuu. Tai no nukkuishan se edelleenkin tossa rinnan päällä mut kotihommia ois ihan kiva välillä tehä ja ruokkii isommat lapset. Ja sunnuntaina tulee ikää 6 viikkoa <3

Meil on ollu kantoliina ihan pelastus, siihen rauhottuu heti. Muuten nukutaa päivisin ihan vaa pieniä pätkiä. Sylissä nukkuis kyllä, mutta ite ei saa mitää tehtyä. Oon jopa oppinu vihdoin yksin laittamaa ton muksun liinan kyytii.

Mä vasta hankin liinan ja alan harjoittelee heti kun vieraat lähtee. Oisko sulla bubu jotain sidontasuosituksia?

Hei, nyt kun arki on ruvennut itse kelläkin rullaamaan tavalla tai toisella. Jumppaatteko, lenkkeilettekö, käyttekö salilla? Oisko kellään mitään kikka kolmosta millä kiinteyttää tota etureppua? :) Ite oon vielä ns. Liikuntakiellossa mutta näin tulevaisuutta ajatellen kyselen :)

Joo, Anye90 ja kiinnostaisi tietää miten nopeasti saa rupee tekee jotain vatsalihaksia.. itsellä sektio takana..

Normisynnytyksen jälkeen 3-6kk synnytyksestä on se aika kun vatsalihakset ns. palautuu omille paikoilleen että sen jälkeen sais vatsoja tehä. Mut en tiiä sit pitääkö oottaa pitempään leikkauksen jälkeen.

Meillä alko pojalla pahat vatsavaivat kun jouduin syömään kohtutulehdukseen antibiootit...samaan aikaa aloitin d-vitamiini tipat maitohappobakteerilla yli viikko meni niin että yöt oli pelkkää huutoa vatsavaivoissa :( Lopetin tippojen antamisen, niin johan helpotti vatsavaivat ja nyt taas nukutttu muutama yö jopa 4 tuntia putkeen! Pakko mennä nyt siis ilman d-tippaa, kun irtoaa ilma paremmin. Cuplatonistakaan ei ollu mitään hyötyä.

Huhhuh, nyt on päästy nimistä selvyytee. 11.10 on ristiäiset ja meijän tytöstä tulee Stella Daisy Gabriella. Tarkotus oli vähän perinteikkäämpiä olla noi kaks viimestä nimeä, mut ku noi tuntu niin omilta, ni nehän sitte laitetaa! :) Vielä ku opin leipomaa gluteenitonta täytekakkua ni alkaa hommat olla hyvällä mallilla. Tänää oon kaks lässähtänyttä koe-erää tehny. Maku on kyllä ollu ihan hyvä, että ehkä vaan teen isomman määrän, ku ei oikeen meinaa kohota. Jos tääl on joku pro leipuri, ni voi heittää hyviä vinkkejä! Noi liikuntajutut myös mua mietityttää. Haluisin tosta maharöllykästä eroo mahdollisimman pian, mut en uskalla alottaa oikeen muuta liikuntaa ku lenkkeilyä. Ei mitään aavistusta, onko ne vatsalihakset kuinka erillää. Jotenki en vaa osaa kokeilla. Täytyy huomen koittaa muistaa soittaa jälkitarkastusaikaa, ni siellähän se varmaa selviää.

Takaisin