Vauva-arkea

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja granger
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meil on etunimi ja toinen nimi valmiina mut kolmannen kaa pähkäillää.. alunperin piti laittaa Hannele mut nyt haluisin Justiinan tai Isabellan.. :D

Meillä on ristiäisiä varten sovittu päivä, mut kaikki on vielä muutoin järjestämättä. Aikataulu on ilmoitettu, mut ei edes kutsuja laitettu liikkeelle... Ensi viikon aikana pitis saada kaikki kuntoon, koska ollaan lomareissulla just 2 vkoa ennen juhlia ja sitten alkaa jo olla kiire jos meinaa jotain tehdä. Kakut tilaan liikkeestä ja ruoat toivon anopilta sekä isältäni. Seurakuntasali on varattu, mutta pitää vielä varmistaa että sinne tulee joku pappikin paikalle.

Me on käyty vauvakerhossa joka viikko alle viikonikäisestä lähtien. Seuraavaks nuorin vauva on jotai päälle 2kk, mut eiköhän sinne kohta ala tulemaa samanikäisiäkin. Ei tuo vauva vielä niistä leikeistä ja lauluista paljon ymmärrä, mut muitten vauvojen näkeminen sitä naurattaa. Ja ite saa juotua päiväkahvit aikuisessa seurassa. Meil on nimen keksiminen jotenki tyssänny toisee nimee. Etunimi on päätetty ja toiseks nimeks olis ihana idea, mut mietityttää, että onko ne vähän liian rimmaavat keskenää. En jostai syystä halua sitä oikeeta nimeä kertoa, mutta onko teijän mielestä pöljän kuulosta, jos nimien loput on samat. Niinku esimerkiks Hanna Marianna tai Nella Gabriella. Mä oon pyöritelly mielessä sitä niin paljon, etten enää tiedä, mitä mieltä oon asiasta.

Tommonen vauva kerho kuulostas kivalta.. Ei taida tosin täältä päin löytyä. Täytyy vaan yrittää keksiä etukäteen päiviksi jotain ohjelmaa.
Mun mielestä noi rimmaavat nimiyhdistelmät on ihan kivoja, itse ehkä pistäisin rimmaavien väliin vielä ei rimmaavan nimen..

Meil neuvola järjestää vauvakerhon 2 x vuodessa eli sinne kerätää puolen vuoden sisää syntyneet vauvat.. nyt lokakuus alkaa siis ennen elokuuta syntyneille ja vissii joskus helmikuussa elokuun jälkee syntyneille..

Meillä on ristiäiset viikon päästä sunnuntaina täällä kotona, poika on tuolloin kuukauden ja kaksi päivää vanha. Parikymmentä vierasta tulossa, eli molempien perheet ja kummit. Järjestelyt aika hyvin jo tehty, ristiäismekko on, kastemalja ja juuri tänään sain lyhennettyä liinan kastepöytään. Tarjottavia teen osan itse, osan tekee anoppi ja kakun tekee yhden kummin äiti joka on työkseen ravintola-alalla. Kakunkoristeet tilasin käsintehtynä samalta henkilöltä joka teki meidän hääkakkuun koristeet ja sain juuri valmiista koristeista kuvat ja niistä tuli aivan älyttömän hienot! Nyt vain odotellaan että posti tuo koristeet kotiin alkuviikosta. :) Sitten vain kodin ristiäiskuntoon laittoa ensi viikolla ja itselle ristiäisiin mekon etsimistä kaupoista. Ja ristiäismaljan ympärille haluan kukista sinisävyisen kranssin ja samoin kahvipöytään kukat joten ne täytyy käydä vielä tilaamassa. Nimi päätettiin muutama viikko sitten ja toinen nimi ihan vasta joitain päiviä sitten. Mutta ollaan molemmat tyytyväisiä pojan nimeen . :)

Meillä pojan juhlat on 10.10. Vajaa 30 ihmistä kutsuttu. Nimet on jo lähetetty maistraattiin, tarjottavat suunniteltu ja osa tehty pakastimeen, kutsut lähetetty, kummitodistukset tehty, pojan juhlapuku vaiheessa. Hmm vaan kuka tämän huushollin siivoisi?? :D

:) musta on jokseenkin huvittavaa, että me annettiin tytölle virallinen nimi synnytyksen aikana ja se rekisteröitiin ensin Sveitsin viranomaisten kanssa ennen kuin Suomen maistraatti tiesi siitä mitään. Mimmonenkohan sotku ois saatu aikaseks jos me oltais haluttu antaa nimi joka ei oiskaan menny läpi Suomessa... ;)

Äiti paniikissa täällä hyvää päivää. En satu muistamaan mikä on vauvan normaali ruumiinlämpö? Paljonka sen pitää olla että se on kuumetta? Meillä vanhin poitsu kuumeessa ja pelottaa aivan hirveesti että vauvaan tarttuu tauti...

Oo.. Meillä herättiin viime yönä vaan kerran syömään :O Sain siis nukuttuu 5 tuntia putkeen,aika luxusta :D Eipä toi tyttö muutenkaan oo heränny ku kaks kertaa yössä,mutta ilmeisesti kunnon tankkaus illalla autto :)

Meillä rupes poika nukkumaan vasta 3 aikaan yöllä. Valvo siis klo 20--> klo 3 ja kyllä tankkas vaan heräs jo heti viideltä taas syömään. Napakin ruvennu pullottaa, epäilen että se on napatyrän alku. Ei auta kun soittaa maanantaina neuvolaan...

Meillä aamu ja päivä syödään ja nukutaan. Viim 18 aikaan ähistään ja kähistään, nukutaan pikku pätkiä ja syödään, ollaan valveilla. Mut yö menee kahdella syötöllä ja pääsääntöisesti nukkuen.

Tyttö syö yleensä viimeisen kerran n. 22-22.30 ja sit mennää nukkuu.. herää n. Klo 2 ja klo 5 syömää.. viime yönä jäi se klo 2 syönti pois..

Meillä illat nukkuu 3-4h, syö ja jatkaa unia. Aamuyöllä syö 1-2h välein. Miksi näin... Ikää 5viikkoa. Aiemmin yöt meni parilla syötöllä, nyt yhtä syömistä koko yö. Onkohan tämä joku vaihe? Ei tankkaa mitenkään ennen yötä.

Meillä syö kans tosi tiheetä. Harvoin saa nauttia 3h pätkästä... ikää just kans 5 viikkoa. En tiiä, epäilen että mulla maidossa vika :(

Meillä vauva 4 viikkoa ja ihan sama juttu ku Stellalla. Ennen herätti yöllä kerran tai kaks. Nyt nukkuu pidemmän pätkän 3-5 tuntia alkuyöstä ja sit heräilee koko aamuyön. Viime yönä mietin, että oonko huono äiti jos annan yöllä korviketta ku sillä kuulemma nukkuu paremmin. Maito siis riittää ihan hyvin. 500 grammaa painoa tullu kahessa viikossa! (kahen päivän kakkalakko kyllä ennen punnitusta)

Tuohon napatyräasiaan: jos se on pieni, sille harvemmin tehdään mitään, isompia saatetaan joutua leikkaamaan. Napatyrä on yleensä siis vaaraton, toisin on nivustyrän kanssa, niitä joudutaan sitten leikkaamaan.

Takaisin