Vauva-arkea

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja granger
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hah, meilläkin vähän reilu viikko ristiäisiin ja kolmas nimi puuttuu.:D ja mun mielestä nimi vaatii vielä kolmannen nimen lisäksi. On tämä vaikeeta. Miehelle ei kelpaa mun ehdottamat ja mä vielä yritän keksiä jotain eikä mies jaksas enää miettiä. Noo, on tässä viikko aikaa.:)

Meillä mennään kans nukkumaan samaan aikaan vauvan kanssa olettaen että se tapahtuu klo.21 jälkeen. Sillai saan heti alkuun ainakin 3h unet putkeen eikä haittaa vaikka aamuyö olis vähän repaleisempi.

Missataankohan me tosi paljon jotain kun tytölle ei ole ristiäisiä/nimiäisiä tiedossa. Nimi kun annettiin jo sairaalassa eikä Suomeen tulla vasta kun jouluksi...hmmm.

Mamatson, en usko että missaatte mitääm. Tai no riippuu vähän ihmisestä, ite en hirveemmin välittäs tämmösistä juhlallisuuksista...

En mäkään välitä mitään juhliä järkätä, mutta onhan se kätevä tilaisuus esitellä vauva koko suvulle niin ettei sen takia tarviis koluta pitkin maita ja mantuja erikseen sukuloimassa. Tosin taitaa olla vaan mun korvien välissä se, että jouluna olis pakko sukuloida, joku kiltti-tyttö syndrooma iskee päälle...ehkä mä pääsen siitä irti ennen joulua ettei koko loma mene päin metsää ihan vaan velvollisuudentunnosta.

Ihanaa, joku toinenkin inhoaa juhlia! Sinänsä omituista, et tykkaisin leipoa ja näperrellä jos olisi aikaa, ja lisäksi koota ihmisiä yhteen, mut jostain syystä sit ahdistaa se järjestäminen ja seurustelu. Tavallaan haluaisin vain olla tekemättä mitään, kun nimikin on jo annettu eikä tuo kirkkoon kastaminen ole mikään vakaumuksellinen juttu, mut sit tuntuu, et täytyy tämänkin lapsen saada omat juhlat kun muillakin ne on vietetty.

Paikka, aika ja pappi on varattu jo kuukaus sitten ensi viikolle MUT mitään vahvistusta en ole saanut (kun varaus tehtiin kirkkoherran kanssa puhelimitse ja lupasi vielä varmistaa myöhemmin et sopii). Tosi ikävää, jos aikataululla olisikin joku esteenä. Ja koska en oikein jaksaisi mitään järjestää, on tähän asti ollut ok vaikka puheluihin tai sähköposteihin ei ole vastattu. Mut pian tulee kiire...

Meillä on tuo sukujen yhdistäminen vähän semmonen ahistava tilanne ja sit kun tuntuu että pitäs revetä joka ilmansuuntaan... Vuoden päästä ois tarkotus astella alttarille! Saapi joku raahata ärsyyntynyttä ja jopa pyörtynyttä morsianta perässään

Meillä oli viime viikonloppuna ristiäiset. Olihan se ihanaa juhlistaa vauvaa ja saada hänelle kummit... mut onneks nää oli nyt öpaut viimeiset isot ja viralliset itse järjestettävät kekkerit ennen lasten rippijuhlia! ;D Mä tykkään järkätä, mut viime hetken stressi tekee musta aina hirviön. Ja itse juhlissa on aina kauhee tohina eikä ehdi kaikkien kanssa seurustella, vaikka haluais. Synttärit yritetään vetää vähän pienemmällä kaavalla, mut tuppaan niidenkin alla innostumaan vähän liikaa...

Täällä vauva-arki on tosi vaihtelevaa. On ihania, vauvan hymyjen täytteisiä päiviä ja sit on niitä päiviä kun pikkuinen kirkuu keuhkojensa täydeltä. Ikinä ei tiedä mitä on tulossa. Onneks tän kolmannen vauvan kohdalla sen on jo oppinu ja hyväksyny. Mitään päivärytmiäkään ei ole, eikä noin pienellä (alle 7vko) voikaan vielä olla. Tämä lohtuna teille, jotka sitä tuolla aiemmin pohditte. Me ollaan edellisille saatu luotua melko pieninä tasainen päivärytmi ja saman haluan ehdottomastu tällekin vauvalle, mut se on helpompaa luoda sitten kun vauva pysyy hereillä vähän pidempään kerrallaan. Meidän vauva valvoo max tunnin, eikä unienkaan pituuksia pysty vielä ennustamaan, joten mututuntumalla on mentävä. Ja mukauduttava juuri nyt vauvan tahtiin eli tahdittomuuteen. Pian nuo kasvaa niin että näitäkin hitaita ja rytmittömiä päiviä tullaan vielä kaipaamaan. ;)

Ihanan lohduttava viesti mukkelis!:) pitäis tosiaan oppia hyväksymään että jotkut päivät vaan on kamalia ja seuraava voi olla taas ihana, hymyjen täyttämä päivä. :)
Just kun itsestä tuntui taas eilen et pää leviää kun vauva vain kitisi koko päivän ja ei nukkunut kunnon päikkäreitä. Niin ja edellinen yö oli mennyt liian vähillä yöunilla ja itseä väsytti, niin oli ihan kamala päivä. Mutta tänään ollut taas oikeen mukava.
Ja siis mitä ihmettä, tää vauva nukku sit eilisen kamalan päivän jälkeen kuuden tunnin yöunet ensimmäistä kertaa ikinä!:D olipa vähän ihana nukkua kun edellisyö ja koko päivä oli mennyt huonosti. Olin ihan ihmeissäni kun klo 23 vauva nukahti ja seuraavan kerran heräsi klo 5. Lisää tämmöisiä unipätkiä, kiitos! :)

Jos teidän vauvat nukkuu yli 3h pätkiä yöllä niin nukuttteko te ite myös heräämättä sen ajan?

Mä herään automaattisesti aina 3h kohdalla ja sen jälkeen 30-60min välein tarkistaan vauvaa ja välillä on pakko pumpata tisseistä paineet pois jos vauva vaan nukkuapussuttaa.

Meilläkin viime yönä nukuttiin klo 23-06 putkeen kun ensin tosin itkettiin väsyksiin klo 21-23. Mutta mielelläni nukun tommosta pätkää putkeen, en valita.

Mä en heräile kyllä jos vauva ei herätä mua, nukun vissiin tosi sikeesti. Nukutaan siis pikkuneidin kanssa samassa sängyssä.

Välillä nukahdan uudestaanki jos vauva kitinällään herättää ja nälkäänsä kitisee ja herään hetken päästä siihen uudestaan plus tajuan etten vielä imettänytkään.

Nnanna,mulle kiitos tuommoset unenlahjat! Oon tosi levoton nukkuja ollu jo ennen vauvaa ja nyt sitä vasta onki! Vaikka vauva joskus (ei tosin nykyisin enää) nukkuiski 7h putkeen niin saatan puolet siitä ajasta valvoa vaikka nukuttaiski. Ei vaan tuu uni. Yöherätyksien jälkeenvasta hankala onki nukahtaa. Sitte ku on tarpeeksi väsyny niin kyllä sitä sitten nukahtaa. En kehtaa enää tuosta ressata eli zombina mennään niin kauan ku pystyssä pysytään..

Isle, Varjopuolena on se että tyttö ei nuku päivällä kun 2 X 60min ja senkin mielellään sylissä joten päivisin jää hommat ihan levälleen aina. Toisaalta mielummin näin päin.

Meillä jos vauva nukkuu yli 2,5h niin mie kyllä herään ja jään vahtaamaan että eikös sen vauvan pitäs jo herätä kohta!

Meil nukutaan pääasias 4-7 tuntia putkee yöllä,päiväl unet on 15 min-4 tuntia..

Yhyy,nyt kyllä harmittaa ku vauva nukku eka pätkän 6,5h ja tokanki 3h ja ite vaan pyörin sängyssä :( on sitä ihmiselimistö vaan pöljä ku ei osaa antaa unelle valtaa... eilen oli muutenki niin seesteinen päivä,typy torkku kaukalossa reilu 2h ja sylissä tunnin ja vielä vaunulenkillä tunnin. Ja yöki meni niin hienosti. Tämä päivä taitaa ollaki sitte hirvitys ;)

Täälläkin tehtiin viime yönä uniennätys 6,5h ja heräsin kyllä jossain vaiheessa tarkistamaan että juu, nukkuu toi vielä. Vähän oli tissit pinkeinä ennen syöttöä mutta mä oon niin uninen etten kyllä jaksa nousta pumppaamaan vaikka olis kuin täynnä.

Tää päivä on mennyt pääasiassa eri pituisilla päiväunilla, nytkin neiti on vedellyt alkuillasta asti sikeitä. Taitaa olla pirteänä sitten just kun me mentäis nukkumaan, o-ou...

Meillä unet rauhallisempia päivällä kuin yöllä. Yöllä on enemmän ähinää ja pyörimistä.. Mut yllättävän pirteänä ite on kuitenkin päivisin. Eilenkin oltiin koko perheellä syömässä ja kaupoilla 5 tuntia ja illalla kävin vielä esikoisen kanssa elokuvissa.

Viime yönä tyttö päätti sitten nukkua.. 23.30-8.30,eikä heränny syömää ollenkaa.. :O piti ihan käydä herättää,olis varmaa nukkunu pidempääkin..

Takaisin