Vauva-arkea

Oon antanut vettä jäähdytettynä, mutta lämpöisenä. Annoin suunnilleen 5ml pari kertaa päivässä, mutta siitä on vähän aikaa jo... Mun mielestä vatsa toimi veden avulla paremmin, mutta meillä vesi pahentaa refluksia kun on niin litkua.

Just tänään lääkäri sanoi, että ummetukseen yleensä tepsii nesteen lisääminen...

Ihania vauvakuvia!!

Tanaan koin taas niita aitiyden parhaita hetkia kun seurasin kuinka riemuissaan 9-viikkoinen poikani on uudesta vanhan aikaisesta puisesta vaunujen lelusta. Poika oikein hihkui riemuissaan kun sai kulkuset soimaan. On niin ihanaa seurata lapsen kehitysta ja riemua..:love7:Heartbigred

Mäkin annoin sillon vettä kun ummetti sellasena huoneen lämpöisenä joku teelusikan verran, riippuen ummetuksesta :) sen pitäisi auttaa kyl ku ummetus kuulema voi johtua nestevajeesta.. :)

Ihhhhhania vauvoja!!! <33

Ihanat hiukset Kei_jon pikkuisella ja muutenkin tosi kiva nähdä kuvia muiden vauvoista :)

Viime yönä ilmeisesti heräilty kahen tunnin välein, näin mies väitti. Ite en herännyt ku kerran... :P noh mut aamutortuista päätellen ollaan kyllä syöty. Kunnon lastillinen siis :D

Meillä ollaan jo suht hyvät rytmit saatu aikaseksi, niin päivään kuin yöhönkin. Poikkeuksia kyllä on; on päiviä kun ei nukuta yksiäkään päikkäreitä ja päiviä kun nukutaan koko päivä. Yöt menee kyllä aika saman kaavan mukaan (viime yö poikkeus): normisti nukutaan 21-03 (ite nukahdan kans heti ysin jälkeen) ja sit tankkaus ja heräillään siinä 6-7 välissä ja hoidetaan aamutoimia, useimmiten otetaan aamutorkut 8-9 aikaan.

Ilmoittauduin vauvojen värikylpyyn eli päästään Karpon kaa taiteilemaan ja näkemään muita vauvoja. Harmi vaan et alkaa vasta helmikuussa.

Nyt pesemään pyykkiä...

Tuli tossa vaan mieleen sellane juttu että ku käytiin sillon joulukuussa lääkärissä ja pojalla oli lämpöä, niin kysyin niistä supoista joita saa antaa alle 3kk. No kysäsin samalla siitä panadolin oraali lioksesta kun lukeee että vain lääkärin ohjeistuksella yms. ja ei alle 3kk, niin tämä lääkäri diacorissa sanoi että sitä SAA antaa alle 3kk myös, vaikuttaa nopeammin, että tavallaan parempaa ku supot koska ne ei aina liukene ja vaikuta 100% varmuudella! Että teksti, ettei saa antaa, vaan sen takia että kaikki juoksis lääkäriin eka ja helpommin..

Olinkin sitä jo antanu kaverin ohjeistuksella ja maalaisjärjellä kerran aiemmin. Mutta aika outoa kyllä musta tollanen..

Huomasin tässä kahden viimeisen päivän aikana, että vauvan näkö kun on parantunut, niin sepä tuijottelee telkkaria aika pitkiä aikoja välillä. Myös leikkimatolla leikkiessään. Mulla on vähän huono tapa pitää sitä televisiota taustalla päällä tosi paljon ja mietinkin nyt, että kasvaako tästä sellainen tv addikti jo vauvaiässä o_O pitää varmaan luopua jatkuvasta taustamelusta tai vaihtaa edes radioon.

No meijän pojalla on jo lempparisarja mille naureskelee aamusin... Ku joka aamu on se sama tossa taustalla kans :D Joooooo huono äiti, pitäis varmaa pitää kaikki vempeleet kiinni :D Ja pöh........ Kohtuus kaikessa ja kunhan naama ei oo töllössä kiinni. :D

Töllöä töllötellään täälläkin! Mä en vaan kerta kaikkiaan osaa olla ilman taustahälyä ja radio kuuluu vaan autoajeluihin :)

Hemppuliina: Uskoisin, että tuossa alle 3 kuisten Panadolin kieltämisessä on kysymys siitä, että kuumeileva alle 3 kuinen pitäisi aina viedä lääkäriin. Eli siis ei aleta niin pieneltä vaan hoitamaan oiretta (antamalla Panadolia), vaan viedään lääkäriin, jotta hänen tilansa saadaan tarkastettua. Toki Panadolia saa antaa ihan keskosillekin kipuun, mutta vastasyntyneen kuume pitäisi tarkistaa aina lääkärissä!

Tykkään kaikkien kuvista :)
Laittaisin meidänkin vaavista kuvan kun jaksan.

Eilen tuli viiden päivän tauon jälkeen kakka, kunnon läjä paksua sinappia, nousi ihan etumukseen asti..oli siinä pesemistä. Tänään ei sit ole taas tullut..
Poika on kans eilisestä lähtien ollut vaativa, huutanut helposti kun laskee alas sylistä, kun joutuu olemaan hetken yksin, niin nyt ei ole passannut olla, heti alkaa huuto..
Mua alkoi ahdistamaan tänään, kun ei meinannut päästä ulos millään. Me jo pari edellistä päivää istuttu vaan sisällä, miehellä toki muu elämä työssä ja jne, mistä olen alkanut vähän tuntea jonkinlaista haikeutta, että hän se vaan voi mennä ja tulla, mun on pakko aina olla vauvassa kiinni yötä päivää..
Haaveilen tanssitunneista, mutta en taida päästä kuin vasta ensi vuonna sellaisille. Täältä kotoa kun lähtisi, niin menisi ainaki 3 h yhteensä, matkat edes takas + itse tanssi, kauan sellainen tunti kestää? 45-1,5 h?.. Semmoiselle ajalle mun pitäisi vissiin pumppaa aika paljon maitoa että poika pysyisi tyytyväisenä miehen hoidossa, enkä taida jaksaa pumppailla niin paljoa valmiiksi..pitäisi kai ottaa tavaksi pumpata joka päivä ainaki 100ml pakkaseen? En tiedä. Mun on saatava omaa aikaa ilman, että vauva on kiinni mussa joka tunti, niin paljon kuin vauvaa rakastankin.

Kannattaa pumpata valmiiksi vaikka pieniä määriä pakkaseen, ellei halua antaa korviketta silloin kun on itse poissa. Meillä on koko ajan 200-300ml valmiina, ja sen avulla oon välillä päässyt leffaan, syömään miehen kanssa, kahville ilman vauvaa jne. Ja sitten kun tulen menoistani niin joudun taas pumpata kun tissit meinaa räjähtää imetystauon jlk - ja taas on hätävaraa pakkasessa. :)

Onhan se työlästä toki, mutta ei kerran päivässä/joka toinen pv oo niin paha ;)

Meillä tullut kakka viimeksi sunnuntaina ja kuitenkin saanut velliä nyt neljänä iltana ja korvikettakin kerran.Sais pikkuhiljaa alkaa sieltä tulemaan.

Maiden_Of_Sleep ymmärrän sua kyllä hyvin. Tuntuu että seinät kaatuu päälle ku on vaan kokoajan kotona. Tekemistähän kyllä riittäis ku on omakotitalo ja koira sekä kissat päälle mutta ei jaksas olla vaan neljän seinän sisällä. Vaunuttelemassa ollaan käyty sekä kyläillään aika usein mutta kyllä sitä omaa aikaakin kaipaa. Ite käyn pari kertaa viikossa jumpassa. Se on ihan kiva piristys tähän arjen keskelle.

Mä en oo vieläkään käynyt ilman vauvaa muualla kuin kerran kampaajalla ja pari kertaa ruokakaupassa. Nyt olis lienee jo aika kun korvikkeellakin on. Ihmeen vähän kuitenkaan mihinkään kaipaan. Niille tanssitunneille vain! Tosin yks mun ystävä vie mut parin viikon päästä syömään ja juomaan lasilliset punaviiniä!

Meidän piti miehen kanssa mennä huomenna syömään ja jättää poika ekaa kertaa mummille hoitoon. Nyt mun selkä kuitenkin jumahti ja oon ihan tuskissani täällä. Mulla ei oo ennen loppuraskautta ollu ikinä selän kanssa ongelmia, joten oon huono sietämään tätä kipua. Toivon että tanssi auttaa kuntouttamaan!

Jäbällä alkoi tänään fysioterapia yliojentautumisen vuoksi. Oli ihana fyssari! Poika ei ole löytänyt keskilinjaansa ja on sen kanssa aika pahasti hukassa suosien vain vasenta puoltaan. Saatiin jumppaohjeet kotiin ja jatketaan fyssarin kans ensi viikolla. Jokohan me kohta olis koluttu kaikki terveydenhuollon erityisalat??

Nooohh, pääasia kai, että olen koko päivän saanut nauttia äärettömän hymyilevästä pikkumiehestä, joka nyt tuhisee unten mailla pinnasängyssään. Äipälle buranaa ja unta palloon!

Meillä pojalla on syntyessään toinen korva ollut ns. taittunut ja pikkuhiljaa se on ruvennut höröttämään enemmänkin, samoin toinenkin korva. Nukkuessa ne jäävät painuksiin vaikka yrittäisi suoristaa niin poitsu kuitenkin sen verran paljon päätään kääntelee, että ei ne ojennuksessa pysy. Kysynkin, onko kellään teistä kokemusta jääkö pikkuiselle "hörökorvat" vai onko mahdollista että ne vielä tuosta tasoittuvat? Tietysti vielä kasvavat ja muotoutuvat, mutta kovin ovat höröllään ainakin nyt. Lahopää olen neuvolassa unohtanut aina asiasta kysyä. Ihme jutuilla sitä päätään vaivaakin :D

Elllanen, eiköhän ne tasoitu? Mun mieheni oli alle vuoden ikäisenä ihan Dumbo korvineen, vaikkei nykyään millään uskoisi. :)

Vähän kaatuu seinät päälle täälläkin. Kaipaan aktiivisuutta, mutta ulkonakin vain sataa. Olisipa jo pian kevät!!

Munki miehellä on ollu syntyessään toinen korva jotenki taittunu, mut nyt ihan "normaalit" :) Ja myös höröttivät lapsena. Lapsilla taitaa muutenkin olla suhteessa isommat korvat ku aikusilla :D Kyl se siitä :D Meijän pikkusella kans höröttää korvat ja niis on vieläki karvatupsut niinku ilveksellä :D

Ellanen, meillä on oikea korva joka höröttää :D kysyin siitä neuvolassakin, et ei kai vaan jää... sanoivat ettei pitäis. Syynä just ku taittu sillei hassusti ja taittuu edelleen vaikka kuinka aina koittaa korjata. Miehellä molemmat korvat hörötti, ei siis johtunut taittumisesta, ihan muuten vaan... käytti sit hikipantaa tarhas/koulus, eikä ne nykyään kyllä hörötä. Toi on vaan hassun näköstä, ku niin eri paria nuo korvat... mä syvästi toivon, ettei jää tollei.

Takaisin