Vauva-arkea

Jaaa, pitäisköhän munki pistää yks kuva meiän pallopäästä. :) Siis jos mä vaan osaan...

forum.jpg

Muokattu viimeksi:
Mymme, mä istun sohvalla takki päällä ja dataan. Jäbä nukkunu jo yli 2h ulkona. Luultavasti kaveri herää heti kun alan tyhjentää astianpesukonetta tai setvimään vakuutuspapereita.

Ihana vauva! Ja Mymmen vauvat! Voooooiii mitä suloisuuksia meidän jengillä onkaan!

Tässä onkin sopiva aasinsilta mun kysymykseen: miten muut mammat saatte aikanne kulumaan? Minulla päivätkin menee sekasin kun on niin samanlaista joka päivä.. ja vähän ykstoikkosta. Vaikka kuinka nautinkin tyttöni kanssa touhuamisesta, haluaisin kuitenkin välillä jotain vaihtelua. Toki pääsen kauppaan yksikseni kun mies on kotona, mutta ei se pitemmän päälle riitä :P
Vauvelin kanssa kyläillään sukulaisilla kyllä ihan viikottain ja välillä monestikin viikossa, mutta samoja naamoja aina katella... Arkailen lähteä mihinkään tuntemattomien seuraan mammaryhmiin näin pienen kanssa. Hän kun ei tykkää lähtemisestä :D (pukemisesta, riisumisesta tai auton kyydistä ellei ole unessa :D)

Noni, tunnin työntelin ja heti ku lopetin heräs... Triina mulla on ollu sama havainto ja sen takia toivonkin pitkien päikkäreiden paluuta.

Nää hauvat on kyl ihania. Rotu melkein ku silkkiterrierit, erot jää pieniksi.

Mymme, voi elämä mitä malleja siellä kasvaa! :) <3

Niin joo... omakotitalo, koira, kissa ja pitkä matka joka paikkaan täyttävät arjen kyllä ihan hyvin.

Me ei tehdä mitään ihmeellistä, hengaillaan ja leikitään, käydään ulkoilee... neuvolakäynti on aina kohokohta, jotain uutta :D mut mä tavallaan tykkäänkin, et päivät on samaa ja semmonen tietty rutiini ollaan saatu. Kai se elämä oli sen verta hektistä ennen, et nautin nyt tästä yksinkertaisuudesta... ei mullakaan oo hajua mikä viikonpäivä on menossa, arjen ja viikonlopun erotan, kiitos miehen. Jos jää luppoaikaa vauvalta, siivoilen tai heilun esim täällä, joskus pelaan tai kattelen jotain sarjoja tai luen :D

Testi oli negat :D huh, helpotusta. Nyt ei heilu peitot ennen ku saan noi pillerit aloitettua tai äijä käyttää hattuja...

Mulle ei ainakaan jää kyllä aikaa mihinkään. Tää poitsu ku pitää huolen että häntä viihdytetään kaiken aikaa.. Hetkeksi jos jättää yksin ja hän sen huomaa niin alkaa ensin perään huutelu ja sit huuto :D

Ei tosin paljoa naurata ku ei oikeesti pysty mitään hommiakaan tekemään.. Mies aina työntelee sen tunnin tuolla ulkona jos halun siivota tai muuta tehä. Jos nukahtaa sisällä niin yleensä saa istua vieressä. Heti ku yrittää nousta, alkaa liikkumaan ja lopulta itkemään.

Me kaydaan tapaamassa mammakavereita yleensa kahviloissa, joissa muutenkin kay paljon mammoja. Siella on jotenkin helpompi imettaa julkisesti ja ei tarvitse huolia jos vauva itkee kun niin tekee varmasti jonkun muunkin. :) Taalla mammat ottaa helposti kontaktia mammatapaamisissa, joten vaikka useesti olen aika arka alkuun uusien ihmisten seurassa niin niihin tuntuu olevan melko helppo menna eika tule sellainen olo kuin cocktail-kutsuilla joissa ei tunne ketaan ja taytyy aloittaa tutustuminen nollasta.

Lahteminen meilla on aina vahan vaihtelevaa...poika on tosi vaihtelevasti turvakaukalossa ja yleensa lahtiessa taytyy syottaa ja viela vaihtaa vaippa. En ole saanut ajaa niin yksikin kerta vauva vaati tissia just kun taksi oli tulossa ja aina mietityttaa etta ehditaanko bussiin ja huutako vauva siella. Minulla on kuitenkin aina kantoreppu mukana jos vauva ei suostu olemaan vaunuissa. Minun mielenterveydelle on kuitenkin tarkeaa kayda ulkona ja vaikka istua kahvilassa yksin kuin murehtia mita muut ajattelet jos vauva itkee julkisella paikalla. Asken kaytiin just kavelylla ja kotiin tullessa poika nukkui kantoreppuun. Meidan kaveri on niin vaativa etta nukkuu minun vieressa ja paivalla joko repussa tai sylissa. Loppu aika leikitaan ja tehdaan pikaisesti kotihommia. Onneksi meilla on kaynyt siivooja jo vuosia niin ainakaan sita ei tarvitse murehtia. Usein poika nukkuu parhaiten meluisassa kahvilassa joten sinne kannattaa menna. :)

Poika onneksi nukkuu illasta hyvin ja on sangyssa klo 20 aikaan. Nyt viime aikoina olen paassyt livahtamaan pojan nukahdettua jopa keskustelemaan mieheni kanssa. Yolla poika jatkaa unia syottojen jalkeen nykyisin ilman vaikeuksia. Paikkarit vaihtelee, mutta repussa poika nukkuu jopa 2-3h. Jos laitan pojan koppaan niin nukkuu max 20min. Tosin ma tein koppaan pesan pyyhkeista ja poika nukkui pimeassa 40min, joten sita taytyy kokeilla uudelleen. Tanaan poika on tosi levoton ja sitten karttyinen joskin hymyilee valilla.

Hemppuliina, kuulostaa meidän pojalta :D viihdyttää täytyy koko ajan. Ihan pikkuruisia hetkiä herra viihtyy omissa oloissaan. Toivon että tämä vähän muuttuu kun älyää ottaa leluja itse käteen jne. Meillä kyllä välillä onnistuu ne pitkät päikkärit. Tänään nukkui sen 3h. Mutta ei tosiaan joka päivä nuku noin hyvin!

Me ollaan käyty avoimessa päiväkodissa poikien kanssa. Se on ollut ihan hyvä tapa aloittaa uusiin ihmisiin tutustuminen. Mietin, että pitäisikö vauvan kanssa aloittaa vauvauinti tai muskari, mutten ole saanut aikaiseksi nyt sellaista.. ;) Rauhassa rakennellaan nyt arjen rutiineja ensin, kyllä sitä kerkiää vielä. :)

Katselin muuten Mymme ja ccix, että se la syyskuussa 2015 ketju oli jo aloitettu. Varmaan kohta alkaa se la lokakuussa 2015 ketju. Eli vuosi sitten tulimme raskaaksi kaikki lokakuiset.. Voi haikeutta..

Hahaha. En kestä näit juttuja ja ihania vauvojen kuvia!!!! <3 :D

Me taidetaan nyt sit alottaa muskari 2kk ikäsenä. Kuulemma raja olis 3kk, mut ottaa meidät mielellään mukaan. Jaaaa vähä kyllä mietityttää et onko meidän juttu mut voihan sitä kokeilla. Ainoo vaa et siihen kuuluu 15kertaa :-o

Oon pitäny nyt pari vkoa päiväkirjaa vauvan nukkumisista, 2 päikyt nukutaan päivisin, sikeästi kuin mikä, 2-3h aamupäivällä ja 2 h iltapäivällä (tai sitte ip 2 tunnin pätkää) vaunuissa partsilla. Sillä aikaa mamma puunaa kotona, tekee ruokaa jne. Illalla nukutan 21 aikaan (iltatoimet ja pesut aloitetaan 20), ja 21-03 välillä toki nukkuu aina vähän, mutta uni on huonoa ja vauva herää tosi herkästi (sylissä saattaa nukkua jopa 2h kunhan vähän hytkyttää välillä ettei herää). Tuttia saa työntää koko ajan suuhun, ja vauva tosiaan äheltää ja "taistelee" unta vastaan. Joka pv tulee unta palloon keskimäärin 15h. Ikävintä on just se että se sikeä uni tulee vasta aamuyöstä tai aikaisintaan 1 yöllä. Sillon tutti sanoo plops eikä toukka herää vaikka hänet siirtäisi omaan sänkyyn.

Vyöhyketerapia kyllä vähens selvästi sitä itkuisuutta, mutta ei hirveästi auttanut siihen huonoon uneen.

Mun mielestä nää iltaitkuisuudet ja huonot unet ovat alkaneet joku 1kk sitten, ja samoihin aikoihin kakkaaminenkin harventui (velliä aloitettiin vasta n vko sitten, enkä oo siitä huomannut mitään muutosta)..liekö sattumaa? Että jos se masu toimiskin joka pv niin voisko vaikuttaa myös noihin öihin..vai onko vaan sitä koliikkia johon auttaa aika. :/

Joku mainitsi veden antamisesta ummetukseen, kuinka paljon ootte antaneet ja keitettyä jäähdytettynä vai keitettyä lämpimänä (ei siis kuumana vaan "maito-lämpimä")?

Muokattu viimeksi:
Takaisin