Vauva-arkea

Kei_jo millaista touhua vauva pitää tuon nukuttamisajan? Ähiseekö, yrittääkö nukahtaa?

Meillä oli eilen illalla pitkästä aikaa tuskainen nukahtaminen. Pojan masu on niin kovalla, että ei pystynyt rauhoittumaan ennen kun sai ähellettyä ulos edes vähän tavaraa. Sitten sen jälkeen teki vielä hirmu isot puklut, mikä on harvinaista täällä. Pakki on niin jumissa että huhheijaa.

Kaiken ulos ähellettyään poika vetäisi kuitenkin unta melkein 8h. Ja nukkuu nyt sohvalla torkkuja ennen kuin lähdetään lääkäriin. Lopetettuaan tuskahuudot, pojasta on kuoriutunut melkoinen unen ystävä.

Miten teillä olikaan noiden tuttien kanssa? Että syövätkö vauvanne tuttia "huvikseen" hereillä ollessan? Kelpaako harmitukseen avuksi?

Meillä tuo tutti on lähinnä suussa kun nukahtaa... sit plops. Muuten ei oikein tuttia syö, kädet maistuu paremmalta.

Mulla ei tässä muuta, kun et missä mun menkat?!?!? Pitäis tulla jo. Alan olla paniikissa. Siis vaikka vauvakuume onkin päällä, niin en mä nyt tosissaan halua olla raskaana. Eihän mun kroppa kestä. Sanokaa nyt ihmiset, et kierto voi olla sekaisin näin raskauden jälkeen yms... en viittinyt hakea niit pilsuja viel ku käyn eka papassa ja sit aloitan, eikä me kyllä olla peittoja heiluteltu nimeksikään.

Ps. ei mulla oo raskausoireita, eli varmaan turhaan panikoin, mut voi elämä, et on dorka olo.

Täällä tutti auttaa kaikkeen. Mutta kuten olen aiemmin maininnutkin, meidän neiti imuttaa tosi paljon. Esimerkiksi rintaakin tykkäisi vain pitää suussa ja nukahtaa, mutta en anna, vaan korvaan tutilla. Mahakivut, levottomuus ja muu harmitus unohtuu, kun tutin saa.

Saattaahan kierto olla sekasin synnytyksen jälkeen... Mulla on kyl ollu jo kahet menkat ja synnytin 11.10. Ekat menkat alko 11.11. Mut eipä oo ollu ikävä noita hirveyksiä! Edelliset menkat just loppu ja voi kiesus millaset oliki! Vuosin viikon ku seula ja sattu niiiiin stanasti. :sad001

Meilla ei tutti kelpaa. Ensimmaisen sylkaisi oikein kaaressa pois. Naytti pettyneelta kun siita ei tullut mitaan. Olen kokeillut neljaa erilaista ja tilasin viidennen erilaisen varmuuden vuoksi.
Synnytys oli 29/10 ja ei oo menkkoja viela ollut. Imetan joten ehka hormoonit on viela kovin sekaisin.

Tääl poika ei kauheest kans tutist perusta... Päikkäreil nukahtamiseen se sitä useesti tarvitsee, mut ei yöllä. Eikä hän sitä hereil ollessaankaa pahemmin kaipaa. Toivottavasti ei tuu peukku tilalle!

Mymme, ei ehkä vielä, mut laitoin nyt kaverin tuomaan sen pirun testin, et saa alustavaa tietoa. Katoin ihan huvikseni raskauslaskurilla et LA ois 14.9. :D (täti on myöhässä siis 3 päivää, enkä tajuu miksi näin hermoilen)

Mulla kuitenkin kierto ollut aina suht säännöllinen, ja viimeksi pistin vaan stressin piikkiin ku menkat myöhässä. Helmikuun puoles välis vuosi sitte aloin epäilee ebolaa :P ku olo oli niin järkyttävä pahoinvointeineen ja huomauksineen.

Anteeksi, tää menkka keskustelu vauva-arkeen :P

Tutti kelpaa vaan vaunuissa ollessa. Muuten sylkäsee ulos, että "yäk! Eihän täältä tule maitoakaan.."

Vauva on nyt täällä ekaa kertaa ollut kakkaamatta viisi päivää ainakin..

Meilläkin tutti on tarpeen (oikeastaan välttämätön) nukahtamishetkellä, mutta sitten kun uni on tullut niin PLOPS. Eilen illalla sain tutilla ekaa kertaa ikinä pienen kitinän loppumaan.

Me käytiin lääkärissä ja tuo meidän jantteri on kuulemma hyvin tyypillinen silent refluksia -vauva edelleen. Ruokamäärät mitä poika syö, ovat aivan liian pieniä ja nyt pitää alkaa kiinnittää määriin enemmän huomiota. Poika kasvaa, mutta on koko ajan väsynyt kun kaikki ruuasta saatu energia menee kasvuun. Kun olen siis ollut sitä mieltä että poika ei ole koskaan pirteä. Enkä siis kuvitellut sitä(kään) vaikka neuvolasta niin sanottiin. Phuuh, ruokamäärien nostaminen on kuitenkin haastavaa kun kaveri ei voi syödä ilman sakeuttajaa ja sakeuttaja täyttää nopeammin. Eli päivisin mun täytyy nyt ruveta syöttämään tiiviimpään tahtiin pieniä määriä. Öisin vauvantahtisesti.... Ja vatsa on saatava toimimaan joka päivä pari kertaa. Kokeillaan nyt myös toista korviketta (althera) kun tuolle neocatelle korvattavuuden saaminen on niin hankalaa.

Ja ehdottomasti kuulemma aloitettava kiinteät 3 kk iässä. Puolen vuoden jälkeen voidaan yrittää soijamaitoa... Maitoaltistuksiin lääkäri ei nyt lähtisi kun epäilee, että saadaan siitä monen viikon ongelmat ja päämääränä on kuitenkin saada kiinteät käyntiin.

Muksun riisipuurojauheesta kuulemma kannattaa tehdä velliä. Tai sitten juuri riisijauhoista (Mymmehän taisi miettiä sitä). Ja perunaa ei kannata tarjota jos on yhtään ummetukseen taipuvainen.

Onneksi meillä tulee se 3kk täyteen parissa viikossa!

Täällä arki koostuu nukuttamisesta päikkäreille... Koko hemskutin päivä menee siihen.. :/ ei millään halua nukkua yli tuntia.. Ja illat sitten menee itkussa. Tosin onneksi iltarutiini on selvä klo 19 iltapesu ja siitä tunnin sisään ollaan nukkumassa :) sitten yksi pidempi pätkä 4-5h ja loppuyö kevyttä unta.

Onko vinkkejä päikkäreiden pidentymiseen? Koska lopputulos on syömistä koko päivä ja pulauttelua ilta.

Lopuksi kuva meidän arjesta :P ImageUploadedByVau Foorumi1420628034.695489.jpg meidän kolme "vauvaa" <3

Hemppuliina, aivan IHANA kuva :) :) Ja meillä vähän sama homma ollut viime aikoina, että päikkäreille nukuttamista koko päivä. Mutta lääkärin mukaan (anteeksi, että viljelen näitä lääkärin sanomisia nyt ihan joka kohtaan) vauvan on tässä vaiheessa ihan suotavaa nukkua päivisin about tunnin pätkiä ja syödä taas. Rytmiä ja pidempiä päikkäreitä voi kuulemma "pakolla" ruveta vääntämään sitten 3-4kk iässä. Tai siis joo, nythän se 3kk paukkuu jo... Kuitenkin teillä toi iltahomma toimii loistavasti!

Meillä on illat menneet vähän pitkiksi nyt. Oikeastaan ennen 21 ei edes kannata yrittää laittaa tyyppiä nukkumaan kun heräilee sitten jatkuvasti. Parhaat unet tulee jos laitan petiin vasta umpiväsyneenä 22 aikaan. Kovasti kuitenkin yritän koko ajan aikaistaa iltapuuhia niin, että 21 olis poika pinniksessä. Mutta kun toi on virkeimmillään illalla ja iloisesti juttelee yleensä vielä ysinkin aikaan. Siis nykyään. Aiemmin iloisesti kirkui vielä 24 aikaankin :D

Minulle sanottiin, kun päikkäreistä kysyin, että on normaalia, että vauva nukkuu useat lyhyet päikkärit. Öisin meidän typy nukkuu hyvin, joten nukkukoot päivällä niitä 40 min nokosia. :)

Meilläkin nukutaan yleensä öisin niin hyvin ettei päivällä meinaa uni maistua, Oon ilonen niin kauan ku saan itsekin hyvät yöunet. Viime yönäkin neiti saatiin nukkuun vähän kymmenen jälkeen ja kun masu oli illalla tupattu täyteen ni heräs vasta seitsemältä aamulla! :)

Juuri näin Libra. Mäkin oon nyt "laskenut rimaa" ja riemuinnut tunnin yhtäjaksoisista päikyistä. Kuitenkin oon huomannut, että jos poika nukkuu putkeen sen 2-3h, kaivan vaunujen uumenista aivan erilaisen hymypojan.... kun taas vajaan tunnin torkkujen jälkeen kaveria kiukuttaa.

Aa! Mulla oli nimittäin silkkiterrieri muutama vuosi sitten. Siksi kysäisin :)

2015-01-07 13.52.25.jpg Täällä on nukuttu nyt tunti. Ulkona. Vaunuissa. Ilman hyssyttelyä..
Ja mitä tekee Mymme.. Istuu takki päällä sohvalla ja vuoronperään kopeloi itkuhälytintä tai kurkkii ikkunasta pihalle. Mun vauvat on rikki ihan oikeesti! Yökin meni 9h ilman evästä :O

Hitto mulla on hiki!

Takaisin