Vauva-arkea

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Millier
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä poju piti koko viime yön jotai ihmeellistä ähinää! Ei saatu millää nukuttuu ku toinen vaa örisi, ähisi ja potki. (Hassuu sinänsä et poju ei itke jaa se oikeesti örisee :D) Lisäks sillä oli yöllä joku 2 tunnin pätkä kun ei nukkunu ollenkaa. Huoh, just ku toissa yö meni nii hyvin!

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app

Onko muilla sammasta/ epäilyä siitä? Mulla nännit ihan auki ja niissä semmonen keltanen turpeama kummassakin, saattaiskohan olla sammasta... Oon nyt sitruunamehulla huuhtonu pari päivää, ei muutosta. Sattuu sikana imettäessä, mutta en viittis ottaa enää rintakumeja käyttöön kun kokeilin niitä jonkin aikaa ja on se semmosta sähläystä niiden pesun ja steriloinnin kanssa kun tää pikkumies on koko ajan tissillä.
Imuote on mielestäni oikea, eli ei pitäis johtua kivut siitä.

Miten muut ootte saaneet päivisin tehtyä mitään? Musta tuntuu että oon joko tissi ojossa tai vaihtamassa vaippaa....

Täällä on arki alkanu pikku hiljaa sujua, mut yöt on vähän hankalia tai siis se et saa vauvaa tankattua niin paljon et se alkais nukkua ihan kunnolla. Alusta asti on kyllä onnistuttu siihen että kun unen päästä saadaan kiinni niin nukutaan 4h putkeen ihan huoletta yöllä sekä myös päivällä! :) Mut se mihin aikaan se uni yöllä tulee on eri juttu.. en oikein tiedä millon ja miten sitä pitäs alkaa toimia, mut on aloitettu ilta tankkaus et tuossa 7 maissa pikku hiljaa ja pari yötä menikin niin että kaveri nukahti puoli 12 ja heräsi sitten puol 4 aamulla. Mut pitää kait vaan etsiä ja kokeilla miten toimitaan!

Sent from my GT-I9506 using Vau Foorumi mobile app

Mä epäilin, että mulla ja tytöllä ois ollu sammasta. Mutta th:n mielestä tytöllä ei ainakaan ollu. Mulla itellä oli nännit ihan pinkit ja nänninpäät oli sit ihan valkoset. Imettäminen sattui tosi paljon ja nänneihin kävi muulloinkin välillä tosi kipeetä! Tämäkin helpotti sit rintakumen myötä. Että en sit tiiä oliko sammasta.. o_O Th suositteli kokeilemaan nänneihin puolukkaa tai vissyä, mutten tosiaan kerenny kun tuo kumi jo auttoi..

Millier käytätkö nyt edelleen rintakumia vai saitko nännit rauhoittumaan?

Nyt vielä saa jotain muutakin touhuttua, kun mies on kotona, ensi viikolla sitten testataan, miten oikeasti menee.
En muutenkaan vois hoitaa mitää kauppa yms juttuja kun sektion takia nostelu- ja kantorajoitukset. Oon ihan tyytyväinen, jos saan itsekin ruokaa ja käytyä vessassa tarpeen vaatiessa. Jos poika nukkuu päivällä, niin sitten ehkä käytän senkin tilaisuuden itse nukkumiseen, kuten tänäänkin.

papo, käytän vielä välillä. Mutta ihan vain sen takia, että tyttö saa kunnolla maitoa. Nännit on kyllä jo rauhoittuneet, mutta tissit on toisinaan niin täynnä ja pinkeät, ettei tyttö saa nännejä kunnolla suuhun..

Meillä kanssa mies ollut töissä jo melkein pari viikkoa. En mä ainakaan saa päivisin juuri mitään tehtyä, kun koko ajan just joko imettää tai vaihtaa vaippaa. Meidän neiti ei lisäksi oikeen nuku päivisin, ihan pieniä hetkiä vaan. Ainut tapa saada nukkumaan enemmän heijata tyttöä vaunuissa tai sylissä. Nukkuu ihan hyvin, niin kauan kun liike jatkuu mutta herää aina heti aina kun pysähtyy...ei siinäkään hirveesti saa ite tehtyä kun heijaa toista jatkuvasti :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Pipridae meillä kans toi et kiva jos vaunut liikkuu, jos ei niin tulee käninät ja tuttia paiskitaan ympäriinsä ja itkulla kerrotaan olevan maailmanloppu kyseessä :O
Tainnut periä temperamenttinsa multa... :)

Ootko, Pipridae, kokeillu kantoliinaa? Siinä lapsi saa olla lähellä äitiä, ja itellä on kädet vapaana kotitöiden tekemiseen. Mitä enemmän heilut sitä tyytyväisempi lapsi on :grin

Mites teillä menee yöt? Onko vauvalla mitään tiettyä rytmiä? Täällä on iltatankkaus 22-23 välillä ja tyttö pärjää sillä kolmeen asti. Nukahtaa sit 4-4.30 ja herää aamulla seittemän ja puoli kahdeksan välillä ja sitten alkaakin aamupuuhat. Eli ihan hyvin saa itekkin nukuttua :)

Meillä tyttö nukahtaa joskus 9 ja 10 välillä, nukkuu 4-6 tuntia, syö, nukkuu 2-3 tuntia, syö ja nukkuu 2 tuntia. Ihan kiva että saa ittekkin nukuttua edes yhden pidemmän palan, kun aluuks meni yöt 2-3 tunnin nukkumisilla.

Oon itse asiassa pari kertaa kokeillut kantoliinaa Gnome...luulen että se saattaa vielä toimia, kunhan saadaan sen pukeminen yms. toimimaan vielä vähän paremmin. Nyt en vielä oikeen haltsaa hommaa, joten lopputuloksena neiti ehtii usein totaalihermostua ja sit ollaan molemmat ihan hikisiä. Mutta pari kertaa homma on onnistunut sujuvammin, ja silloin tuntuis melko hyvin toimivan...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Voi ei, poitsusta on näköjää tullu sitten niin mammanpoika! Yritin antaa hetkeks isälle syliin et sain laitettuu pyykkei, mut ei kelvannu pojalle. Kauhee huuto isän sylissä ja enne ei rauhotuttu enne kun otin takas syliin. Onneks meil on kantoliina ni voin ottaa pojun siihen kun teen hommia. :)

Voi itku. Isommilla sisaruksilla ja isillä koko vauvan olemassaoloajan jyllännyt flunssa näyttäisi iskevän pienimmäiseenkin. Viime yö meni röhistessä ja kitistessä. Voi itku.

Voi kurja Lobster :sad001 Toivottavasti pikkuinen ei nyt kipeäksi tulisi! Täälläkin on isillä ollut flunssa ja äiti on ollut varpaisillaan koko viikonlopun. Toistaiseksi kaikki hyvin ja isikin alkaa parantumaan jo.

Ihanaa, ensimmäiset yli kahden tunnin unet lauantaiaamun jälkeen... Ei siis mitään teitoa rytmeistä täällä.

Meidän tyttö kyllä muuten nukkuis mutta vatsavaivat häiritsee.. Piereskelee ja kakka lentää. Yöllä kitisee mahaansa ja tuntuu tosi pahalta. Meille sanottiin et ei sais antaa vastasyntyneen nukkua yli 4h unia ettei neste ja sokerit ala heittää.

Meidän iltakiukut on aikalailla hävinny noiden Gefilus-tippojen alottamisen jälkeen. Pari päivää vaavilla kiersi mahassa tavallista enemmän, ja sen kurluttelun siis kuuli pitkälle, mutta nyt lapsi on aika tyytyväinen. Kyllä mukavaa kun ei tartte kuunnella kolmatta tuntia itkua pikkutunneille asti.

Unirytmikin saatiin pariks päiväks kohdilleen ja aloin jo elätellä toiveita, että se jäiskin niin, että yöllä nukutaan ja päivällä ei niinkään, mutta tää olikin jo ylioptimismia :rolleyes: Aika sattumankauppaa tuntuu olevan, millon meidän herra päättää illalla nukahtaa. Eilen meni taas puol kahteen, mutta sen jälkeen saikin nukkua piiiitkään (5h), joten en valita :)

Ömm, minkä ikäisenä teidän vauvat on alkaneet kannattelee päätään? Täällä ei olla vielä edes 3 viikkonen ja kovasti nostelee päätään, eilen jo pitkiäkin aikoja jaksoi pitää pystyssä. Jotenkin kauhean aikaista mun mielestä, kun ehkä vajaan viikon on päätään nostellut jo.

Takaisin