Vauva-arkea osa 2

Reissusta kotiuduttu onnistuneesti, kovasti olette täällä päivitelleet kuulumisia ja yritän tässä lähipäivinä saattaa itseni ajantasalle. Yksi uutinen pikaisesti lukien nousi ylitse muiden ja sitä on ihan pakko käydä kommentoimassa.. :) Onnea Triina, voi hurja millaisia uutisia, hyviä sellaisia vaikka alkujärkytys on varmasti ollut melkoinen. Pienessä ikäerossa on mielestäni myös hyvätkin puolensa. Juuri miehen kanssa puhuttiin matkan aikana, että juuri kun esikoisen kanssa (liki 3 vuotta) alkoi reissaaminen ym olemaan tosi helppoa niin tuli tämä juniori kuvioihin. Monella kaverilla, kenellä on noin vuoden ikäerolla lapset, ne ns hankalimmat jutut on menneet siinä yhtäaikaa ja tavallaan samalla vaivalla. En usko, että teitä kuitenkaan arpaonni siten suosii, että toisen kanssa yhtä hankalaa olisi. Kovasti toivon ainakin niin. Tässä se taas todistettiin, että lapsia ei tehdä, niitä saadaan.. ihanaa. Melkeinhän tässä ajatellessa jo itselläkin vauvakuume nousee.. äh, en tiedä vieläkään siitä kolmannesta. Mikä sinänsä on ihan hullua, koska me ei käytetä mitään ehkäisyä.. mä jotenkin kait luotan, että menkat pysyy poissa pitkään, kuten esikoisenkin aikaan pysyi sen 9 kk. Eli käytännössähän tuo tavallaan tarkoittaa, että me ollaan valmiita siihen kolmanteen vaikkei sitä ääneen uskalla sanoakaan.. mulla ois meinaan minipilerit tuolla odottamassa syöjäänsä.

Mutta onnea vielä ja jaksamista raskausvaivoihin pienen pojan kanssa :)

Minä jatkan kassien purkamista ja pyykin pesua ym ja palailen myöhemmin ensi viikolla asiaan paremmalla aikaa kun saa tämän arjen taas rullaamaan :)
 
Jep, päivä päivältä enempi huomaa pojan persoonaa. Meillä on täällä jo pieni miehen alku, niin nopeasti tuntuu kasvavan ja kehittyvän. Ja en alkuun osannut ees ajatella, kuinka paljon ihmisen alku ensimmäisten elinvuosiensa aikana kehittyy, mahtavaa seurata vierestä.

Noh mutta, tässäpä jännäilen mahdankohan mäkin siirtyä tonne marraskuisiin (-15), on jollain tapaa sellainen olo. Selvinnee parin päivän sisään, jolloin on pakko testaa. Mä oon kyllä ihan sekaisin, oli se tulos kumpi vaan. Henkisesti nyt jotenkin niin sisäistänyt, et meit ois ensjouluna jo 4 (voi vauvakuume!) + kissa ja negatiivinen tulos ois oikeesti aika masentavaa. Tiedän kyllä, et aika ison riskin sitä ottaa oman jaksamisen suhteen, kun näin pienellä ikäerolla toisesta haaveilee, mut niin... en mä itselleni mitään voi. Ja toisekseen, jos ei kakkonen ois ollut tervetullut niin oisin mä ehkäisystä varmaan pitänyt vähän tiukemmin kiinni :D hih hih... jänskättää!
 
Etanainen, en ole kateellinen pyykkikoneen rikkoutumisesta, mutta tässä harmaudessa ja vesisateessa ei iloisesti hyrräävä pesukone paljon lämmitä! Joten tuo aurinko herättää pientä vihreyttä..........

En ole saanut tänään mitään aikaiseksi. Mies se puurtaa ja remontoi kun minä leviän sohvalla. Pojan huonetta yritin siivoilla, mutta kun ei ole säilytystilaa yhtään millekään niin herrrrrrrrmo palaa!!

Jospa kohta lähtisi kauppaan, olispa tälläkin päivällä kohokohta :D
 
Etanainen, I feel you! Muuton takia meillä ei ollut pesukonetta 1,5 viikkoon ja voin sanoa, että ikävä tuli jo lempivaatteita. Puhumattakaan siitä, että pyykkikasa oli niin suuri, että sille olisi voinut antaa nimen ja pyytää päivällispöytään. :)

Ja hyvää naistenpäivää! Täälläkin ilma on ollut mitä mahtavin, +16C ja aurinkoista. Kävimme siis pitkällä kävelyllä läheisessä puistossa. Tyttö huusi kuin syötäväksi vietävä ensimmäiset 200 m ja tuona aikana ohitsemme käveli nuori pariskunta pikkupojan kanssa ja saimme heiltä hyvin empaattiset tervehdykset. :)

Lisäksi istuimme terassilla kavereiden kanssa. Tyttö oppi käyttämään sellaista lelua, joka riippuu rattaiden kuomussa ja värisee, kun osaa vetää oikeasta kohdasta. Voi, sitä riemua! :)
 
Ccix, teidän Karpo on vissiin tullut tänne..? ;) Laitoin pojan ihan karvan yli ysi sänkyyn ja 40 minuuttia huuteli sieltä sängystä. Kävin pari kertaa peittelemässä uudelleen kun oli saanut jo sukatkin jalastaan ja oli poikittain sängyssä. Taisi olla liian virkeä vielä, vaikka toiset päiväunet jäivät aika lyhyiksi ja illalla touhuiltiin paljon lattialla. :o
 
Kuulostaapa Etanainen ja Libra ihanilta keleiltä! :) Koko viikon kattelin säätiedotusta ja odotin aurinkoista sunnuntaita, jep! Koko päivänä nähnytkään aurinkoa!
 
Onnea Triinalle :)

Tänne en ehdi enää kirjoitella, kun vauva vie kaiken huomioni :)
Olen 3 kk:n kohdilla vihdoinkin päässyt kärryille tuosta epelistä, ei tunnu ihan vieraalta (että kukas tänne tupsahti elämäämme ykköseksi) ja olen ihan myyty vauvelille. Ensi viikolla hänellä on ikää 4 kk ja esim imetys on helpottunut, koska ei ole ollut kuukauteen tiheää imua.
Poika seurustelee paljon ja juo maitonsa nopeasti ja tehokkaasti.
Ei jaksa olla vaunuissa enää vain nukkuen, tahtoo nähdä ympärilleen.
Uusin ääntelytapa on kirkuminen itsekseen oleskellessa.. :D erittäin ihanaa...
Kädet on kans suussa koko ajan ja kaikki menee suuhun mitä käsiin saadaan.
Poika ei ole koettanut vatsaltaan tai selältään kääntyä ympäri, mutta pienessä istumanojassa ollessaan kovasti yrittää punnertaa itseään itsenäisesti istumaan.

Rakastan imettämistä, siitä on kehittynyt mulle todellinen hetki vauvan kanssa, lämmin ja turvallinen.. Vauva on maailman suloisin imiessään hartaasti <3
Odotan yötä, että pääsee nukkumaan vauvan viereen. Aamulla on ihana herätä, kun poika hymyilee hyvää huomenta :)

Me ollaan menossa laivalle mies, minä ja vauva viikon päästä..
Jännittää. Otettiin sellainen hytti, missä on parisänky
Niin voidaan jatkaa perhepetiä sielläkin :)
 
Vastavirrassa, kuulostaa kyllä tutulta, siis silloin kun ollaan vähän turhan virkeitä tai yliväsyneitä :D onneksi näin käy max kerran pari viikossa. Sammuu kuin saunalyhty useimmiten ja höpötys alkaa aamukuudelta, lähes minuutilleen. Ois kyllä välillä kiva nukkuu vaik kasiin, en ees muista koska viimeksi oisin nukkunut puolkasia pidempään... oisko ollut joskus -13 :D

Me kun nukutaan viel perhepedissä, niin tää vänsklääminen on välillä aika turhauttavaa, silloin on käsi tai varpaat mun suussa ja roikkuu ja repii miehen partaa tai rintakarvoja :D Pitää vaan esittää nukkuvaa, niin usein suht nopsaa poikakin alkaa laulaa unilauluaan...
 
Ai niin, eilen tossa kun kateltiin leffaa illalla ja herra oli nukahtamaisillaan niin päästi "sanan" eli selkeesti semmosen tavutetun äännähdyksen ja aamulla teki samoin. Oltiin miehen kaa molemmat, että mitä?!? Tosin en nyt yhtään ihmettele, jos alkais sanojakin hakemaan (matkimaan) suht nuorena, kun höpöttää muutenkin niin paljon... :D
 
Te olette kyllä ihanan kannustavia. Ja monet teistä rohkeita kun olette ajatuksissanne niin valmiita uuteen perheenjäseneen jo nyt. Itsekin alan olemaan jo täysin sopeutunut ajatukseen, mutta toki edelleen kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että uusi tulokas saa helpomman elämän alun. Uskon myös, kuten Libra sanoi, että olemme valmiita pikkuisemme tuloon kun syntymän hetki on. Ja kuten Aamutähti sanoi, ajattelem, että parin vuoden päästä meillä on jo helppoa esimerkiksi reissata. Ja kuten Heinukka pohti, kuinka mielettömän hieno ikäero on esim. kolmen vuoden päästä kun lapset leikkivät yhdessä jne.

Kumpa kaikki menisi hyvin ja odotus päättyisi onnellisesti! Nyt mulla on ollut aika paljon kipuja, joita en muista olleen ekassa raskaudessa. Ja huono olo.... mutta nyt olen löytänyt Kefirin, jota mies tuo mulle sänkyyn aamulla ennen nousemista. Se helpottaa.

Poikamme on muuttunut nyt muutamassa päivässä ihan älyttömästi. Hän on todella aurinkoinen eikä ole itkenyt juuri ollenkaan. Luulen, että hänellä on ollut melkoisen vaikeaa noiden korvien kanssa ja nyt vasta tämä ab-kuuri tehoaa. Harmittaa vaan kun oltais voitu aloittaa vauvauinti, mutta nyt se ei onnistu vielä....
 
Ihanaa lukea kun useammalla on nyt ollut hyviä hetkiä, muutoksia parempaan ja muutenkin arki sujuu ja siitä jopa nautitaan :) meille eilen pojan vaari vaimoineen lupautuivat hoitamaan lastenlasta maanantaisin, että pääsen tanssitunnille. Se oli tosi kiva yllättys, josta niin selkä kuin mieli varmasti tykkää. Nyt tosin (tietty) joku flunssa yrittää taas ja nenä vuotaa, mutta meinaan silti mennä rauhalliseen tahtiin tanssimaan.
 
Vau, onnea Triina! Ja tsemppiä. Uskotaan ja luotetaan siihen, että meille annetaan tässä elämässä vaan sen kokoisia haasteita kun jaksamme kantaa. Kaikki menee varmasti hyvin, ja olet itsekin jo monessa asiassa paljon kokeneempi. Ja se esikoinenkin kasvaa ja kehittyy koko ajan, 9kk päästä olette hänenkin kanssaan jo ihan eri elämänvaiheessa. Toivotaan kuitenkin, että uudella tulokkaalla on siloisempi elämänalku kuin isoveljellään! :)

En ole itse kirjoitellut tai käynyt täällä vähään aikaan. On ollut kiireistä vauva-arkea, toisin sanoen itse oon sairastanut ja tyttö on tehnyt hampaita, eikä ole sen vuoksi juuri minuuttia kauempaa viihtynyt yhtään missään. Mut toivottavasti nyt taas alkaisi neitikin viihtyä, kun kaksi hampaanalkua on puskettu ulos asti....
 
Mjaahas, poitsu täyttää ylihuomenna 5kk ja nyt on sellanen vaihe päällä ettei isi kelpaa enää mihinkään kuten esim. syöttämään. Pitää olla äiti. Toivotaan että on nopeesti ohi menevä vaihe...

Muuten arki rullaa mukavasti. Poika ei oo ollu kipeenä eikä vissiin vielä tee hampaitakaan. Lelut vaihtuu kädestä toiseen ja siinä välillä niitä imeskellään. Mahaltaan kääntyilee selälleen mutta ei selältä mahalleen. Kiinteet maistuu oikein hyvin ja tällä viikolla sais vissiin alkaa sitä puuroa antamaan. 5kk neuvola vasta viikon päästä ja sitten luvassa taas ne rokotukset. Eipä noista viimeeks oikeen mitään tullu joten eiköhän tää kerta mee vieläkin helpommin.
 
Meillä on ylihuomenna 5kk neuvola, poika täytti 5kk viime la.

Ikenet pullottaa ja tuntuu kovaa. Saas nähä kauanko menee että puhkee!
On alkanut oleen kiukkusempi, mahtaa olla ikäväntuntusta jos ne hampaat siellä nyt kummittelee.
Jääkaappikylmä tutti on meillä pop. Totkai noi imeskelylelut kanssa mutta yöunille mennessä antaa ton kylmän tutin niin kelpaa.

Mihkä aika rientää. Huh. :D

Niin noista ehkäisyistä, olis kanssa kirjoittettuna resepti kierukalle, eii tullut viel haettuu....
papa-kokeessa olin jo joulukuussa, ei oo tullu soiteltuu tuloksii! Koskaan muista päiväsaikaan!!!
Pari kertaa menkat tulleet synnytyksen jälkeen.
Kumi tääläki sitte ollu käytössä sen pari kertaa kun on lakanat heilunu.
--- mutta aikaisempia tekstejä luettuani en menis niihinkään (kumeihi) niin luottamaan. :)

Anoppi eilen tokasi että kai sää ny säästät sen rintapumpun kuitenkin vielä jos sille olis käyttöö taas täsä näin...
Työkaveri kauppaa mulle jatkettevaa sänkyä, sanoin että se on pojalle vielä liian iso eikä meillä oo tilaa säilytellä, poika nukkuu pinniksessä vielä niin totesi vaan että joo mutta jos se pikkukakkonen tulee niin saa O tosta sitten sängyn kun pinniksessä pienempi. (Ompa niillä hauskaa töissä miettii tollasii asioita ku toine o lomalla... ) :)
Ei sitä ees voi tietää suoko luaja sitä pikkukakkosta vaikka tekemällä alkaiskin tekemään.
Toiveissa toki on. Sitten joskus myöhemmin. :)
 
Triina, jokainen raskaus on omanlaisensa, olet varmaan sen kuullutkin. Ja varsinkin uusissa raskauksissa kroppa reagoi helpommin muutoksiin, ainakin mulla kävi niin. Oli kans aivan ihme jomotuksia ym. joita esikoisen aikana ei ollut ja ne tietenkin huoletti kovasti. Onneksi kaikki meni kuitenkin hyvin ja jomotukset vain kuului asiaan :)

Luin myös mmmustikan kirjoituksen tuosta tuhkarokosta ja heti pisti miettimään, että miten sitä uskaltaa lähteä syksyllä mihinkään reissuun, jos tuo oikein epidemiaksi muuallekin leviää. Eikös se vasta vuoden ikäisenä rokoteta ohjelman mukaisesti täällä Suomessa? Varmaan aikaistavat tuota valtakunnallisesti, jos kokevat tarpeelliseksi.. Ihan alkoi ärsyttämään nämä periaatteen ihmiset, jotka ei rokotuta lapsiaan niiden riskien pelossa. Tai sen vuoksi, kun kokevat ne turhiksi. Voi ärrinpurrin ja murrrr!!!!
 
Triina: ajattelin lukaista kaikki viestit läpi mutta kun luin sinun viestin raskaaksi tulemisesta niin pitää nyt heti onnitella.
Hurjasti siis onnea Triina :Heartbigred
Hassua että taas on tulossa vauva lokakuussa. Tulee varmaan deja vu olo monessa asiassa.

Me ollaan nyt oltu Belgiassa viikko ja täällä on kyllä aivan ihanaa. Pieni on ekaa kertaa ns. ulkomailla toisessa kotimaassaan. Koska asutaan kylässä, josta mies on kotoisin oli kämpän saanti helppoa ja edullista sukulaisten kautta ja meillä on nyt 3h+k+parveke asunto kylän keskustassa. Minun kissa protestoi aika usein Berliinin pienessä kämpässä ja täällä ei ollenkaan. Kehrää vaan ja kierii lattialla.

Belgia ja etenkin tämä maaseutu on aivan ihana paikka lapselle. On ihania tapahtumia kuten sunnuntaina oli hevosille kastajaiset ja mentiin sitä katsomaan. Oli monenmoista heppaa, jotka kastetilaisuuden jälkeen kiersi kirkkoa ympäri. Oli kärryjä joissa istui koko perhe tai ratsailla vanhoja ja nuoria.

Perjantaina oltiin ala-asteella pasta illassa. Järjestävät tällaisia kokoperheen tapahtumia aina silloin tällöin ja anoppi on koulussa luokanopettaja.

Tuntuu hyvältä olla täällä koska uutisissa oli että Berliinissä on tuhkarokon lisäksi nyt myös todella paljon vesirokkotapauksia. Täällä voi rauhassa mennä erilaisiin tapahtumiin pienen kanssa ja kelit on olleet myös mukavat.
 
Testing done, ettekä varmaan ikinä arvaa...

On vähän outo olo. Tulos on siis positiivinen. Tää tunne ryöppy, joka tässä tuli. Huh huh. Pää on messissä ja en malta odottaa marraskuulle, mut pelottaa kyllä miten kroppa tässä menossa jaksaa. Varsinkin miten pääsee palautumaan synnytyksen jälkeen, kun on tuo Karpo taapero ja pikku nyytti.

Tähän raskauteen tarttettiin siis yksi huolimaton kerta ilman ehkäisyä, jotenkin vaikeeta sisäistää.

Alussahan täs mennään, eli voi tapahtuu vielä ja mitä, eli ei pitäis vielä hehkutella.

Triinaaa, samassa veneessä siis :D

P.s. Mies on ihan innoissaan, vaikka ei nyt niin hirveästi ookaan tähän vauva-arkeen osallistunut. Asiaan tulee nyt muutos! :D
 
Nyt luin taas eteenpäin viestejä ja tosiaan Libra täälläkin on muuttojutut mielessä vaikka muutetaankin asteittain. Varmasti hienoa kun ei tarvitse enää rappusissa kärryjä raahata. Tässä meidän uudessa kodissa voi kärryt jättää alakertaankin ja kerroksia on vain yksi joten rappuset on lyhyet myös. Belgian talot on matalia.
Saatiin jo Berliiniin kämppään nyt turisteja viikoksi ja huhtikuussa on taas turisteja, joten ei tarvitse siksi muuttaa kaikkia Berliinin tavaroita kerralla ja se mahdollistaa myös sen että voidaan mennä käymään takaisin. Se helpottaa kummasti ja se että Belgian kämpässä on jo peruskalusteet kuten hyvä parivuode ja olohuoneen kalusteet ja kolmas huone on tyhjä. Voidaan alkaa rempata sitä vauvalle. Nyt se on toistaiseksi kissan huoneena ja kissa varmaan siksikin oli ihan taivaissa kun sai ekaa kertaa ihan oman huoneen.
Täältä Belgiasta saa paljon edullisesti vauvatarpeita käytettynä. Unohdin kantorepun Berliinin ja Baby Björn reppu löytyi 17,50 eurolla käytettynä tosi hyvässä kunnossa. Samoin sai neljällä eurolla tuttipullon lämmittäjän ja vauvalle aivan kuin uuden sängyn peittoineen ja viltteineen 120 eurolla. Sänky toimii myös leikkikehänä ja tasoa voi laskea lapsen kasvaessa. Löytyi myös ihana mozartia ja klassista musiikkia soittava mobile, myöskin käytettynä mutta uuden näköisenä. Pieni on siitä aivan innoissaan.

Niin ja olen kyllä saanut kuulla täällä että lisää lapsia pitäisi tehdä. Yksi ala-asteen opettaja intoili että seitsemän! ja yksi sukulaismies tuli juttelemaan että ainakin toinen vielä. Voisin olla ehkä valmis seuraavaan syksyllä. Nimikin on jo pyörinyt mielessä ;)

Tässä yksi kuva pienestä kun hän oli 4kk, kohta jo 5kk!

ccix: Oi onnea teillekin ccix! Tulee sellainen lämmin olo sydämeen kun lukee näitä uutisia pikkukakkosista :Heartbigred suuri hali :)
 

Liitteet

  • pikkuinen.jpg
    pikkuinen.jpg
    427.6 KB · Katsottu: 30
Muokattu viimeksi:
Carnie. Onnea Onnea Onnille :) Onpas paljon ihania uutisia täällä foorumilla. Kyllä onnenkyynel tulee minullekin teidän upeiden äitien puolesta :Heartred
 
Takaisin
Top