Vauva-arkea osa 2

Mielettömästi onnea Triina ja ccix!!!


Nautin ite niin paljon elämästä pienen kanssa ja siitä, että en oo raskaana, että tollanen uutinen olis itelle kaamee shokki :D Salaa kuitenkin vauvakuumeilen ja järki tappelee tunteita vastaan. On tää naisena olo niin helppoa :D
 
Siis voi iik miten ihania uutisia ccix ja Triina!! Onnea matkaan!!

Suoraan sanottuna hieman olen kateellinen. Mulle on pikkuhiljaa tullut vauvakuume, joskin ei ole pelkoa etta tanne haikarapostia tulisi vaikka syksymmalla voisi kylla rueta taas yrittamaan. Mulla on ikaa niin paljon etta kovin pitkaksi aikaa ei voi jaada laakereilleen makoilemaan. Mieskin haluaisi toisen lapsen.
 
Hih, kiitokset vielä kaikille. Ja kyllä mä täällä ajattelin enempi heilua, mutta varmaan tuolla marraskuisissa käyn sit kattelee muiden odottajien tuntemuksia. Tää raskaus menee kyllä täysin pikku herran mukaan, eli pyrin maksimoimaan kaiken ajan Karpon kanssa, koska kun nyytti tulee vie se pakostakin meidän aikaa. Ei varmaan kamalasti mustasukkasuutta näin pienen ikäeron lapsilla ole, mut äh... mitenköhän enstalvesta selviää :D

Äh, tänään taas alkoi toi höpötys ja venkslaaminen viideltä. Voiskohan sitä iltapuuroa jo kokeilla? Jos nukkuis ees tunnin pidempään, vaikka ei kyllä tunnu nälkäänsä heräävän vaan ihan muuten vaan.

Niin vielä tost raskaudesta, näillä näkymin la on 14.11. eli mun kierto on pysynyt lähes täysin samana raskauden jälkeen :D Karpollahan la oli 13.10.

Niin ja kaikki kuumeilijat, järki romukoppaan ja peitto heilumaan :D no ei, oisin kyllä ite halunnut pitää kiinni "suunnitelmasta" aloittaa projekti pikkukakkonen vasta syksyllä, mut näin tällä kertaa :)
 
Mä en todellakaan tiedä siitä kolmannesta. On niin ristiriitanen fiilis, haluaako tätä vauva-aikaa kahden taaperon kanssa vielä. Menkathan mulla ei ole vielä alkaneet, että sinänsä tässä ehtii vielä miettimään ihan rauhassa. Se toisaalta kertoo jotain, että mulla joutaisi jo paljon vauvan tarvikkeita ja vaatteita myyntiin tai lahjoitettavaksi mutta olen ne tunnollisesti säilönyt vielä kaappiin. Ja tyttöhän se oli tavallaan haaveissa jossain vaiheessa vaikka miehen suvun tuntien se olisi poika kuitenkin :)

Jos kolmas olisi tullakseen, toivoisin myös hieman pienempää ikäeroa. Toisaalta tämä noin 2,5 vuottakin on tosi hyvä ja meillä toimiva mutta toisaalta se kolmas saisi tulla samaan syssyyn ja samoilla valvomisilla. Alunperin meilläkin oli tarkoitus tehdä pienemmällä ikäerolla mutta mulle tarjottiin niin mielenkiintoista työprojektia, että lykättiin ihan tarkoituksella tuota yritystä sen yli. Tai tulin raskaaksi projektin ollessa päällä mutta sain sen hoidettua loppuun ennen äitiyslomaa, kuten oli tarkoituskin :)
 
Hitsi, ku tietäs, kauanko menee, että sais toisen pysyvän plussan. :D Jos menis se sama kolme vuotta, niin vois todellakin alotella yritystä jo kiireellä.. ;)
 
Sepä se, kun eihän sitä tiedä, kuinka pian natsaa. Itsellä on ollut tuuri, että on heti melkein onnannut kun on vain yrittänytkin.. Tai noh, me ollaan menty sillä periaatteella, että ehkäisy pois ja tulee, jos on tullakseen. Toisen kanssa oli sinänsä helppoa, kun ekan raskauden jälkeen tunsin ihan selväsi oviksen, sitten vain huolehti, että sen aikana puuhasteli niin. natsas parin kierron jälkeen :)

Edit_ Unohtui sanoa, että todellakin tiedän silti, ettei se lasten saaminen ole mikään itsestäänselvyys. Sen verran lähipiirissä ollut huonoa tuuria (mutta myös sitä hyvää sitten loppupeleissä :) ) ja monet itkut ystävien kanssa on tämän asian kanssa itketty. Mutta kuten jo aiemmin sanoin, lapsia ei tehdä, niitä saadaan :)
 
Muokattu viimeksi:
Kävin pikaisesti lukemassa noita ja olipas mieltä ylentävää lukea, kuinka vissiin yhdessäkään päivärytmissä ei syöty enää öisin (luin niitä 5-6 kk ikäisen rytmejä.) Mutta myös sen huomasin, että kolmet päikkärit monet nukkui, kuten meilläkin, joista viimeiset lyhyet, alle tunnin, myöhään iltapäivällä (noin viiden maissa) ja kasin aikoihin nukkumaan. Että ehkä tässä jotain itua jo on, ainakin näissä päivissä.. pientä viilausta vielä tarvisi tehdä mutta onneksi on vielä hyvin aikaa :)
 
Uusi teoriani on, että ehkä tyttö ei saa päivisin riittävästi ruokaa, joten on öisinkin nälkäinen? Ihan piruuttani kokeilen tuota päivärytmiä, koska se on jo muutenkin hyvin lähellä omaani. Tässä tilanteessa, kun yöt ovat niin unettomia, tuskin voi enää kovin paljon huonommaksi vetää... Yrittänyttä ei laiteta. :)

Nimim. Edes viisi tuntia yhtämittaista unta, kiitos! (Neljäkin olisi parannus nykyiseen)
 
Libra: meillä tuntuu aika pitkät olevan nuo syöntivälit, eikä nytkään monikaan noista yöheräilyistä rauhoitu tissillä ja saattaakin imaista vain pari kertaa. Siinä on kiva sitten yrittää rauhoitella nukkumaan kun toinen ei syö ja itse tietää, että parin tunnin päästä sillä on kuitenkin viimeistään nälkä. Olenkin nyt päivisin yrittänyt vähän joka kitinään tarjota rintaa.. kelpaa tai ei. Meillä on siis päivisinkin helposti neljän tunnin ruokailuvälit ja pelkällä imetyksellä mennään, jos jotain maistelukokeiluja ei lasketa. Mut kait tuo nälkäänsä itkis ja haluais tiheemmin syödä.. Ensi viikolla neuvola. Siel näkee taas, miten on kasvanut ja voi vähän jutella näistäkin asioista.
 
Meillä poika on melko kova syömään ja nykyisin syö päivisin 2-3h välein. Illalla vetää super-tankkaukset ja yöllä ei syö ollenkaan. Tällä hetkellä. Tokihan tuokin muuttuu varmaan jo ensi yönä.

Me oltiin reissussa yksi yö pojan kanssa. Justiinsa tultiin kotiin. Jos vaan jaksaisin, näpyttäisin raskausraivosta jota tunnen. Tapasin muutamia raskaana olevia ja voi jösses kuinka typeryyttä voi tiivistyä ihmisiin. Nyt odotan kuitenkin miehen kotiin ja avaudun hälle. Hormonit ovat minut vallanneet, onnea kanssaeläjille!!
 
Ihanaa lisää vauvoja :) onnea plussanneille!! Vähän kyllä kuumottais itseäki lähteä kakkos kierrokselle :P
 
Triina: voi ne "ihanat" raskaushormonit. Täällä varmasti vielä jokainen muistaa mitä ne ovat. Aivan mahtavaa saada jakaa sun ja ccix:n kanssa näitä raskausjuttujakin (uudestaan) joten tervetuloa tänne vaan niitä hormoneja purkamaan.

Mä kyllä ite kans muistan kun silloin raskaana oikein tunsi kun se hormonikone lähti käynnistymään niin sitä ei oikein millään voinut estää kun vain katsella sivusta, mitä seuraavaksi tapahtuu ja sitten viiden minuutin päästä ihan nolona pahoitella. Voi mies parkaa :) Ei näitä onneksi useasti tullut mut tulipa kuitenkin. Onneksi älysin kuitenkin isommin olla rähjäämättä esikoiselle vaikka välillä sen uhman kanssa piti kyllä hammasta purra ja lujaa.
 
Aamutähti JOOOOO täsmälleen noin. Eilen kun mies tuli kotiin niin jotenkin irtaannuin ruumiistani ja tykitin sellaisella tunteella ajatuksiani, että mies kysyi "kuka sä oot ja mitä oot tehnyt mun vaimolle?" :D

Onneksi mun poikanen on oikea päivänsäde! Oon tän raivon lisäksi niin täynnä rakkautta että melkeen räjähdän. Viimeinkin meillä on jotenkin seesteistä tää arki!

Mua nauratti kun mulla on toi vau:n vauvalaskuri vai mikä lienee... siis se, että joka päivälle on oma teksti lapsen kehitykseen liittyen. Tänään oli joku uskomaton korulauseliirumlaarum, että "nyt kun vauvasi alkaa liikkumaan enemmän, ei hän jaksa enää rauhassa köllötellä vaunuissa kahvilareissuilla. Nauti nyt siis ihanista kahvilahetkistä kun vielä voit." BUAHHAHHAHAHHAAAAAA!! Siis anteeksi vaan, mitkä rauhalliset kahvilahetket?? Mikä köllöttely vaunuissa?? Never happened!
 
Juu.. noi hormonit. Ite vedin kyllä niin ylikierroksilla kaiken suhteen, ja toivonkin nyt syvästi, et jos vaan kaikki menee hyvin ja raskaus jatkuu, niin säästyisin niiltä hirveiltä tunnevammailuilta. Tai et pysyis ees jossain rajoissa. Tällä hetkellä ei kyllä tunnu yhtään raskaana olevalta, toisaalta niin alussa ollaan. Muutamia haamupotkuja on ollut.

Kävin vakoilemas tuolla marraskuisten puolella, siis 14 ja sielläkin taitaa olla eka pulla uunissa :) jotenkin ihanaa lueskella näitä raskausuutisia.

Nyt toivon, et kaikki menee hyvin ja et ois fyysisesti helppo raskaus, vaik liitoskivut alkaa varmaan ennen rakenneultraa ja selkä alkaa reistaa ennen rv 25 :D Omasta mielestä oon kyllä ihan hyvässä kunnossa ja eikä mitään muistoja enää synnytyksestä, linea negrakin alkaa haalistuu, viimein.

Jeih, värikylpemään taas tänään. Oon tykännyt tosta värikylvystä tosi paljon, niin mukava ryhmä :D
 
Triina mulla on sama sovellus ja mulla oli tänään vähän samankaltainen teksti vauvan liikkumisesta mutta siinä luki että nyt on hyvä aika tarkistaa kodin lapsituravllisuus. Ilmeisesti kuitenkin eri sovellus ku oli eri teksti?!
 
Papuliina, mun mielestä ne tekstit menee iän mukaan. Mulla oli toi teksti vähän aikaa sitten.
 
Takaisin
Top