Vauva-arkea osa 2

Siis, kuka olisi uskonut, millaista riemua voi tuntea, kun onnistuu avaamaan vauvan tukkoisen nenän? On meikäläisen aamuöiset meiningit vähän muuttuneet, tässähän tämä menee räkäpalloja kalastelessa varsin joutuisasti. :D Aseina minulla ovat nenäsuihke ja nenän niistäjä.

Heinukka, tuo mitä kirjoitit isästäsi juurikin kuulostaa niiiiiiin tutulta. :) Ja jaksamista matkalle. Ehkä tällä kertaa on toisin? Meillä on käyty samaa keskustelua siitä, että
Mieheni ei aina hoksaa, mitä se tarkoittaa, että hän saa omaa aikaa. Eli minä hoidan silloin tyttöä ja mielelläni hoidankin, ei siinä mitään, mutta se tarkoittaa, ettei minulla ole todellakaan omaa aikaa.
 
Heinukka, uskon että stressaa. Minäkin stressaisin. Mutta ehkä voisit tosipaikan tullen pyytää ihmisiä lunastamaan lupauksensa?

Me päätimme lähteä syyskuussa viikon löhölomalle johonkin välimerelle. Jännää miettiä lomaa nyt lapsen kannalta! Aiemmin ollaan tehty budjettireissuja, mutta nyt yllättäen onkin tosi tärkeää että hotelli on hyvä.
 
Mä en kyllä uskaltais oman mielenterveyteni kannalta lähteä laivalle vielä näin pienen kanssa... tai siis vetoaisin just vauvaan, ja jäisin reissusta suosiolla pois. Miettii nyt sitä meininkiä muutenkin, vaik oma seurue oiskin asiallista, niin nää muut laivasankarit. Tsempit, heinukka, kyllä sä kestät :D

Itekin haaveilen, et josko syksyllä pääsis pienelle reissulle, mut pahoin pelkään et jää toteutumatta. Budjetti tulee olemaan liian tiukka ja sit just koulu yms syksyllä alkavat haasteet. Mut ehtiihän tässä. Taapero iässä lapsi varmaan saa paremmin irtikin sit matkasta, et jospa sit parin vuoden päästä :D

Eilen tuli niskakakat reissussa. Ei ollut vaihtovaatteita (paitsi liian pieni body). Mut me selvittin :D voi olla, et jatkossa tällaista ei pääse tapahtumaan.
 
Kiitos tsempeistä ihanat :) Pitää oikeesti sit vaan muistuttaa muita seuralaisia mitä ovat menneet lupaamaan. Ilta ja yö nyt joka tapaukses menee mul hytissä et saavat lapset nukkua rauhassa. Vast huomen päiväl lähetää lasten kans liikenteesee :) Isompaa ajatellen on hyvä et siel on joku leikkipaikka pallomerineen :)

Ccix, sillo syksyl ku vauveli on jo vuoden ni onki varmaa jo hiukan helpomp ja mukavemp lähtee reissuun :)
 
Heinukka, kuulosti kovin munlaiseltani pohdinnalta. Vaikka meillä varmaan homma menis niin, että jossain vaiheessa reissua kyllästyisin siihen, että mies vaan "lomailee" ja avautuisin hälle siitä. Ja sitten meniskin tooosi rattoisasti loppureissu.. ;)
 
Kukas se täällä kertoi kun flussa oli pikkuiseen tarttunut?
Että vit..... tutaa kun on ite saanut pidettyä ittesä terveenä niin eikös mies tule töistä ja on älyttömässä flunssassa pärskii ja niistää solkenaan,hyvähän se on taas minulle vauva jättää hoitoon kun itse häviää viikoksi töihin ja kaike lisäks jos tarttuu vielä itteenikin. En ala! Kokoajan pitäs vissii kloriittipullo käessä pyyhkii kaapinovia mutta eipä taija auttaa kun sata aivastusta putkeen.:sour: valivalivalipäivä
 
Joo meillä on ollu jo kaks flunssaa pikkuisella. Ekasta tuli korvatulehduskin, nyt tää toka alkaa olla loppusuoralla, mutta vähän jänskään noita korvia.

Tänään meillä on miehen kanssa kotitreffit. Punaviinipullo ja pikkunaposteltavat odottavat iltaa ja poikasen nukkumaan menoa. Huomenna poika menee mummille pariksi tunniksi ja me menemme syömään! Tämä viikonloppu on siis parisuhteelle omistettu. Ehkä myös vähän haaveilemme ekasta lomamatkastamme perheenä :) Iiik tätä onnen määrää!
 
Mulla on tänään parempi päivä, huomattavasti parempi päivä :)

Yö meni taas vähän levottomasti pienimmällä mutta aamulla tuli kakka, kahdeksan päivän tauon jälkeen. Hallelujaa! Ei ollut kova tms. ihan tavallista maitokakkaa..paljon! En mene yksityiskohtiin vaikka en vielä ole sellaista äiti-ihmistä tavannut, ketä ei kakkajutut kiinnostaisi ;)

Katselin aamupäivästä ulos, aurinko paistoi, oli niin keväisen näköistä. Luntakin oli yöllä satanut noin 10 senttiä. Tuumasin, että mehän ei tätä tilaisuutta kyllä sisällä hukata, esikoisellakin vapaapäivä. Puin molemmat poitsut ulos, nuorimmaisen vaunuihin nukkumaan ja toisen kaveriksi lumitöihin. Huh huh, olipas urakka, varsinkin kun sain välillä reippaan kyytiläisen kolan kyytiin :) Mutta kuinka hyvältä tuntuikaan lopuksi. Aurinko paistaa edelleen, kyllä se kesä siellä jo nurkan takana kolkuttelee.. ihanaa :Heartred Pienempi nukkunut jo reilut kolme tuntia ulkona ja toinenkin pojista meni juuri päikyille, hetki omaa aikaa siis :)
 
Siis mitä mitä, tuo poitsu selkeesti joitakin viikkoja, ehkä jopa kuukaus sitten tajua että miten se kääntyminen oikein tapahtuu, mut sitten lopetti sen touhun ku seinään. Ei siis oo mahalta selälleen kääntyny aikoihin! Pitääkö tässä alkaa olee huolissaan...
 
Triina: tosi hienolta kuulostaa! Kannattaa aina välillä juhlistaa niitä kaikkia hyviä asioita mitä on saavutettu.
Hienukka: ymmärrän täysin tuon että äidillä on kyllä se suurin vastuu aina kun ollaan jossain. Muumimamman tavalla pitää olla kassissa aina jotain sopivaa tilanteeseen ja uusissa paikoissa on paljon stressaavampaa olla.
Mieheltä pitää vaan pyytää suoraan apua aina kun sitä tarvitsee eikä suostua ottamaan kaikkea vastuuta niskoilleen.

Koitan kuitenkin löytää niitä positiivisia puolia tästä ajasta kun olen ollut yksin kotona:
- lapsi on oppinut nukkumaan kehdossa
- on huomattu että tissimaito ei riitä ja nyt kasvaa tissimaito+korvikeannoksella hyvin. arki on helpottunut tästä myös.pieni nukkuu herkemmin ja pidempään ja on tyytyväisempi.
- olin vähän huolissani meidän parisuhteesta ja löysin siksi kivan testin http://www.5lovelanguages.com :sta jonka tein ja aion pistää miehenikin sen tekemään. On ihan hyvä tietää mikä on toisen tapa välittää niin ei tule siksi ristiriitoja. No se testi kyllä hyvin toi esille että mies toimii just niin kuin tykkään eli valoi uskoa siihen että kyllä se osaa mua rakastaa.
 
Mitä te ootte ottanu ehkäsyks onko teille jo esim. Kierukkaa laiteltu?
Ite otin kuparikierukan kun en haluu mitään hormonaalista vippaa jo muutenkin :D mutta tää koskee älyttömästi vatsaan ja vatsa on ihan turvonnut pallo..
 
Sultti, en usko, että on aihetta huoleen. :) Vauvoilla on todella lyhyt muisti, joten he aika saattavat unohtaa vahingossa opitun taidon, elleivät jatkuvasti sitä harjoittele. Ja sitten löytävät sen uudelleen. Ja ehkä taas unohtavat. :) Ennen pitkää he kuitenkin oppivat kääntymään tarkoituksella ja sitten se jää pysyvästi taitorepertuaariin.

Heinukalle hauskaa minilomaa! :)
 
Toivottavasti Heinukan reissu on mukava.

Taa on niin hauskaa naitten karhun pentujen kanssa kun yks juttu toimii niin sitten joku muu ei. Aamulla kun sain pojan nukutettua Mooses-kehtoon niin iltapaivalla minun kovista yrityksista poika ei pystynyt nukkumaan kunnolla. Eli nukkui kolme kertaa minipaikkarit noin 30-40min joko rattaissa tai rinkassa ja tuntui etta koko iltapaiva oli vauvan nukutusta. Poika oli sitten hieman itkuinen valiajat kun oli kovin vasynyt. Siella pyykkivuori odottaa...

Taalla paistoi tanaan aurinko ja takapihalla jo krookukset alkavat kukkia. Oli ihanaa olla ulkona sairastelujen jalkeen. :)

Meidan ensimmainen loma paasiaisena on Suomeen. Mina lennan yksin pojan kanssa ja mies tulee perassa. Siita voi tulla hauskaa.
 
Mä kävin eilen papa-kokeessa että saan sen kierukan joskus sit jopa paikoilleen. Tuli vaan jälkikäteen mieleen että oiskohan sille laborantille pitäny mainita että oon vähän aikaa sit synnyttäny ku tuntu aika rajuilta otteet välillä. Auts...
 
Kiinteiden syöminen tosiaan auttaa tyytyväisyyteen, mutta nukahtaminen muualle kuin ulos vaunuihin tuntuu olevan meidän epelille sula mahdottomuus.

Kapalo alkaa olla liian pieni ja isompi vielä liian iso muuten kuin unipussina, joten opettelu ilman kapaloa nukkumiseen alkaakin nyt. Päiväunien osalta olen jo hävinnyt taistelun sinnikkäälle pikkumiehelle. 45 minuuttia mennyt eikä toivoakaan nukahtamisesta. Välillä itkee kurkku suorana, välillä jokeltelee, mutta yhtään ei yritä nukahtaa. Olen silittänyt, taputellut, kääntänyt kyljelleen... ja väsymys painaa, näkee ja kuulee sen. Tumput on käsissä, mutta ihanhan tuo niitäkin mielellään syö. Unipussikin on, mutta ei tunnu helpottavan asiaa.

Varautukaa Triinan hermoromahdukseen, se on tulossa tässä vielä kun nukkumista opetellaan..........
 
Takaisin
Top