Vauva-arkea <3

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Riida
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenta kaikki!

Olen jo useamman päivän lueskellut tämän aiheen kirjotuksia ja täytyypä sanoa että kokoajan on alkanu sormet syyhyämään enemmän ja enemmän liittyä tähän joukkioon :)
Aivan tosi ihana lukea muiden vauva-arjesta niin hyvine kuin huonoine puolineen ja todeta kuinka samanlaista (mutta silti niin erilaista) se meillä kaikilla loppupeleissä on :)
Itselläni on vauva-arkea takanapäin muutamaa päivää yli 2 kuukautta ja täytyypä sanoa että kanssasisarten seuraa kaipaa kyllä paljon, että voisi jutella kaikista mieltä askarruttavista asioista ja muistakin. Ensimmäisen kanssa elellessä muutenkin mielessä pyörii paljon asioita onhan kaikki niin uutta ja ihmeellistä. Onneksi tämä foorumi on olemassa! :) Vaikutatte muutenki kaikki niin mukavilta ihmisiltä :)
Niin ja ihania kuvia muuten! :) Voisin itekki kokeilla lisätä tässä myöhemmin meidän "Pööpikistä" kuvan..

Meillä tyty kasvaa huristaa äitin silmissä kovaa vauhtia, melkeinpä joka päivä huomaa jotain uutta tytössä ja tytön kehityksessä. Kovasti jo äännähdellään, poristaan, katellaan ja yritetään kurotella esineitä kohden :) Niin ja nyrkin luttuutus on erittäin mukavaa puuhaa :) Mobilet (varsinki ne liikkuvat) on tosi kivoja ja niitä seuraillaan kovasti.
Tuli tuossa mieleen aikaisemmista kirjoituksista että meillä kans lempijuttu on se että ollaan äitin/isin sylissä naama menosuuntaan, kuljetaan ja katellaan. Mulle on tulossa postissa kantoliina ja ajattelin kokeilla sitoa tytön tuohon eteen naama menosuuntaan, jaksaa siinä nimittäin olla niin pitkät tovit että itellä meinaa kädet väsyä ja hartiat rasittua. On mulla jo tollanen joustamaton kantoliina, aika huono kylläkin, mutta on se muutamat kerrat masurepussa siinä ollu. Saa siihen ainaki napakan sidonnan kun ei jousta. Mutta kaikenkaikkiaan huono kuitenki tuommonen joustamaton, en suosittele.  Miten muut, liinailetteko, tykkäättekö?
Meillä on manducakin olemassa ja jonkin verran oon käyttänykki mut itse tykkään henk koht noista liinoista enemmän. Tosin tuo reppu tuntuu hyvältä vaihtoehdolta koiran kanssa ulkoiluun sitten kesemmällä kun ei tarvi vaatetta puskee niin paljon.

Meillä nukutaan päikkärit pääsääntösesti vaunuissa kylmäeteisessä. Siellä saa parhaiten nukuttua. Muutaman kerran olen sisälle nukuttanu (mikä koituu erittäin hankalaksi, ei tykkäis yhtään alkaa nukkuun), muttei nuku ku max tunnin, kylmäeteisessä neljäkin tuntia. Päikkärit otetaan yleensä 2krt/pvä sen kolme-neljä tuntia, ku meillä herätään jo viim. seittemältä... :/ Ei mitenkään kovin ihana aamutorkun äitin kannalta... Tyty varmaan nukkuis pidempään mutta se alkaa aamuyöstä ähistä mahaansa (ainaki luulen että maha vaivaa) ja ähiseekin sinne asti että noustaan, vaihetaan vaippa ja vaatteet ja mennään keittiöön seurustelemaan (tyttö kopassa pöydällä ja minä syön aamupalaa siinä vieressä). Siinä se sitten rauhottuu ja onki tosi hyväntuulinen, saattaa kakanki vääntää. Sitte alkaa nukuttaan, syödään ja nukutaan ainaki tunti vielä (siis tyty nukkuu, äiti ei saa enää unta ku on kerran heränny... :/)
Illalla tyty menee nukkumaan siinä 21-22 aikaan. Nukahtaa tosi helposti yleensä. Laitan vaan iltasyötön jälkeen omaan sänkyyn ja taputtelen vähän peppua jos alkaa kitiseen. Vältän syliin nostamista koska se oli meillä alussa lähestulkoon riippuvuuden tasolla ja ollaan siitä nyt pikkuhiljaa päästy eroon nii en halua enää uudestaan siihen "kierteeseen" (nukahtaa syliin- herää kun lasketaan sänkyyn- ei rauhotu ennenku otetaan takas syliin..). Mulla on yläselkä ja hartiat vieläki ihan jumissa sen kantelun takia... Pääsispä taas hiihtämään, tuntuu tepsivän jumeihin!

Meidän tyty on tosi "helppo" ja ihana vauva. Alussa oli koviakin vatsanväänteitä mutta ne on alkanu helpottaan ja olen itse osannu asennoitua niihin aika lunkisti ku ainaki sellanen käsitys mulla on että se on aika normaalia vauvoilla.
Nyt on tyytyväinen elämäänsä (ajoittaisia vatsavaivoja lukuunottamatta) ja kitisee yleensä vain nälän ja väsyn yllättäessä. Tällä en siis tarkota että vauva on paha vauva jos itkee (sehän on vauvan ainut keino ilmaista olotilojaan), vaan sitä että olen itsekin alkuvaikeuksien jälkeen yllättynyt kuinka tyytyväinen tössyttelijä tuosta on tullut :) Ja porisee pitkiä toveja. Kauheen huomionkipeä ja sosiaalinen, tykkää olla ihmisten keskellä ja komentaa jos hänen kanssaan ei seurustele :) Olisinkin ihmetellyt jos meille olis tullu hiljanen ja "ujo" vauva koska ollaan molemmat mieheni kanssa sellasia räpättejä että :)

Hmmm, mitäs muuta... Meillä syödään pääasiallisesti rintamaitoa, korviketta annan lisäksi noin kaksi kertaa päivässä jos näyttää että tarvii. Yleensä illalla ennen nukkumaanmenoa (nukkuukin eka pätkän hirmu hyvin, n. 5 tuntia kun rintamaidolla herää jo parin tunnin päästä syömään) ja aamusin annan jos tuntuu että mun maidosta vaan puklauttelee ja kiemurtelee ja on ihan selvästi tyytymätön. Yleensä lypsän tällöin ne maidot talteen mitkä vauva olis juonu, kun ainahan tulee tarvetta pullomaidolle.  En osaa esim. kylässä/kahvilassa imettää, tuntuu jotenki nololta... Vaikka eihän siinä mitään, luonnollistahan se on mutta en viitti kaivaa tissiä esille esim miehen kavereiden tmv nähden.  Ja pysyypähän maidontuotanto käynnissä. Rintamaitoa kun olis tarkotus antaa ainaki sinne asti että kiinteitä aletaan syömään ja miksei pidempäänkin, kattotaan miten vauva on tyytyväinen.
Syöntikertoja en ole laskenu, mutta suurinpiirtein niitä on se 6-8krt/pvä, joskus jopa enemmän. Yössä syödään 2-3krt ja aina rintamaitoa (oon niin laiska etten edes jaksais lähtä keskellä yötä lämmittelemään maitoa :D)

Sellanenhan mulla oli mielessä kysästä että onko muilla samanlaista ähisemistä aamuyöllä ku meillä? Eli siis tyty syö viimesen kerran siinä 5 aikaa aamuyöstä ja n. tunti sen jälkeen alkaa vääntelehtiä ja kääntelehtiä ja ähiseen kauheesti.. Joskus jopa niin että itkettää. Sitte ku noustaan niin se on kuitenki hirmu hyväntuulinen. Joskus kakkaa ja joskus ei. Tytyllä muutenki on sen kakkaamisen kans menny vähän... No mun mielestä huonompaan suuntaan, ku ennen se kakkas kerran päivässä sellasen makean hajuisen löysän "normikakan" ja nyttemmin on tullu kolmena kertana peräkkäin semmonen kauhee jankkikakka joka haisee ihan hirveen pahalle. Ja kakkaamiskerrat on vähentyny niin että kakkaa vaan kolmen päivän välein. Ja ihan selvästi tämä häirittee tyttöä. Eilen oli ihan kipeä aamusta, mutta sai sitte onneksi punnerrettua sen kakan. Tämä aamu oli kans taas hankala. Mietin että voiskohan mun syömä juusto aiheuttaa vauvalle ummetusta...? (syön sitä nimittäin aikas paljon...) Oonki nyt vähän jättäny sen pois kokeilumielessä.
Oisko paha kokeilla luumua vauvan maidon sekaan? Jos laittais sitä sosetta ihan pikkusen vauvan maidon sekaan..? Kiinteitä ei ole tarkotus alottaa vielä aikoihin, velliä ehkä kokeilen sitte ku tuntuu tarpeelliselta mutta tätä luumua haluaisin varovasti kokeilla maidon sekaan jos se auttais tähän mahan toimivuuteen.. En ihan ekana mitään lääkeaineita haluais mennä antaan.. Tietty jotain apteekista saatavaa jos on ihan pakko.. Meillä on neuvolaki vasta ens maanantaina (ei turhan tiheään niitäkään ole..), voishan sinne toki soittaa tosta luumuasiasta. Kertokaa tekin mielipiteenne?

Ja sellasen vinkin heitän äideille jotka täällä puhu vauvoille hermostumisesta. Ymmärrän siis täysin tämän asian, enkä ollenkaan tarkoita nyt sitä että tuomitsen tai "saarnaan", tahdon vain sanoa, että minulla siihen auttaa se, että hyräilen jotain tai juttelen vauvalle ns. tekopirteesti ja kantelen vauvaa ympäri kämppää .. :) Kuulostaa typerältä mutta oikeesti helpottaa! Liikkeessä olo ja se, että saa aivot ns. "huijattua" pirteämmäksi. Ja rauhottaa vauvaakin kun saa kuljeskella sykyssä ja äiti juttelee/hyräilee.
Oon tehny ennen vauvan tuloa useamman vuoden lastenhoitotyötä, perhepäivähoitajana ja päiväkodeissa ja tämä tuli siellä opittua. Ja muutenki, se työ venytti mun pinnaa monella metrillä ku ennen sitä olin aika hermoheikko.. Ja eihän sitä paljon lapsille auta hermostua, pahentaa vaan tilannetta.
Jaksamista näihin hermostuttaviin tilanteisiin!

Ja della_79:lle haluan sanoa että elä pode huonommuuden tunnetta siitä imetysasiasta. En tiedä vaivaako se sinua enää mutta tahdon silti sanoa. Nykyään äitejä syyllistetään hirveästi noissa imetys-asioissa ja saa helposti sellasen tunteen että on huono äiti jos ei pysty imettään. Mulla itellä oli alussa vaikeuksia ja itkin monta päivää sitä ku en pystyny imettään (nännit oli niin kipeänä että imettäminen oli tuskaa ja maitokin nousi tosi huonosti). Tunsin olevani huono äiti ja että lapseni kärsii. Kunnes äitini ja anoppini puhu mulle järkeä. Korvikkeet vaan kehiin ja imetystä kun pystyy. Sillä tyylillä sain nännit parannettua (kun annoin niiden välillä huokasta) ja  nostatettua maidon määrää. Korvikkeet ei oo ollenkaa paha juttu mun mielestä. Pääasia ettei lapsen tarvi nähdä nälkää.

Tulipas melkoinen romaani kirjoitettua :) Ompahan nyt astuttu mukaan tähän vauva-arkeen niin mukava päästä vaihteleen kuulumisia muiden mammojen kanssa :)

Aurinkoista päivää mammoille ja vauvoille!

vauvan kakkaamisesta, luin jostain, että rintamaitovauvoilla kakkaa tulisi harvemmin ja korvikevauvoilla pitäisi tulla joka päivä. vauvoilla saattaa kakkaa tulla joka päivä tai sitten vaan kerran viikossa ja kaikki on ihan normaalia. varmaan aika yksilöllistä tuokin, meillä kakka tulee kolmen päivän välein ja saattaa tulla 2-3 kertaa ns. kakkapäivänä. muutoin vaan piereskellään. kokeilin cuplatonia ilmavaivoihin, mutta se ei sopinut meidän vauvalle, hän nimittäin ärtyi, kun ei saanut röyhtäistyä kunnolla syötyään ja illat meni kolmen tunnin huutamisiksi, kun muuten vauva saattaa kukkua 22-23 asti. lopetettiin siis cuplaton ja mennään ihan ilman mitään erikoista, iltamahavaivoja parannellaan iskän mahan päällä, mihin myös nukahdetaan ja mennään sit sänkyyn äidin kainaloon. tuo piereskely ei neitiä tunnu haittaavan, muina aikoina hän on tyytyväinen ja virkeä.

oon pitänyt vauvaa nyt vajaan viikon lattialla leikkimatolla lyhyitä aikoja , missä hän viihtyy ehkä puolituntia kerrallaan ja kitisee, kun haluaa pois. leikkimatolta mennään sitteriin, missä oleillaan toiset puoli tuntia ja sitten syödään korviketta. imetän aamulla tietty ensin ja korvike tulee vasta sitten. meillä tuo tissikieltäytyminen näyttäisi menevän ohi, eilen vauva otti vähän kummastakin tissistä sohvalla ja loput mentiin ottamaan makuuhuoneeseen. oon kai huomaamattani onnistunut lisäämään maidontuotantoa, koska syy kieltäytymiseen oli ilmeisemmin se, että maito on alkanut tulla tisseistä suihkuamalla ja vauvaparka on tikahtumaisillaan. makuuasennossa hän ilmeisesti pystyy paremmin säätelemään maidon tuloa suuhun, joten makuullaan sängyn päällä imetys sujuu. iltaisin imetys vähän tökkii, koska vauva ei enää jaksaisi tehdä töitä imemisen suhteen, vaan haluaisi suoraan pullon. en oo antanut tässä suhteessa periksi, vaan tissit on tyhjätty ensin ja sit vasta on annettu pullo.

huomasin eilen, että meidän vauva on taas kasvanut, meinaan 60cm kokoiset potkuhousut ja puolipotkuhousut ovat jo liian pieniä. pakkailin pari viikkoa sitten 50-56cm kokoiset vaatteet pussiin ja oon nyt sit lisäillyt pussiin 60cm vaatteita. meillähän tyttö oli syntyessään sen 53cm, joten äitiyspakkauksen pienimmät vaatteet oli auttamatta liian pieniä. nykyinen vaatekoko on siis 62cm, tiedä sitten kuinka kauan.

vauva ei suostu nukkumaan päiväunia yksin, vaan haluaa joko minut tai isänsä seuraksi ja oonkin paikkaillut yön univajeita nukkumalla vauvan kanssa päiväunet silloin kun mahdollista. nyt juuri on kokeilussa, sainko hänet nukahtamaan tissittelyn jälkeen meidän sänkyyn, vielä ei ole ainakaan kuulunut kitinää/itkua. en oo vielä halunnut laittaa vauvaa omaan sänkyynsä, koska yösyöttöjen (imetyksen) kannalta on helpompaa, kun häntä ei tarvii turhaan herätellä nostelemalla pinnasängystä viereen imemään, vaan vaihdan itse paikkaa sen mukaan, kumman tissin tarjoan. aattelin, että vauvan voisi siirtää omaan sänkyynsä, kunhan hän alkaa kääntyillä enemmän. eilen vauva kääntyi selältään oikealle kyljelle ja potkii jo niin jäntevästi jaloillaan, että hän varmaan lähtee aika ajoissa liikkeelle.

meillä isoveli on suhtautunut vauvaan tosi hienosti, menee ihan oma-aloitteisesti pitämään vauvalle seuraa ja rauhoittelee, jos vauva kitisee sekä pyyhkii harsolla pukluja, jos tarvitsee. vauva on jo pieni julkkis pojan luokkakavereiden piirissä, viime perjantaina vietiin poika kaverinsa synttäreille vähän matkan päähän vauvan ja koiran kanssa ja luokkakaverin sisko juoksi katsomaan ensin koiraa ja sitten vauvaa.

arki sujuu pääosin hyvin ja oon pikkuhiljaa saanut vauvalle jonkinlaista rytmiä. käydään myös tiiviisti tapaamassa mun kavereita tai muuten vain tehdään tikusta asiaa meidän "ostarille" sekä vaunutellaan koiralenkeillä miehen ja koiran kanssa. vauva ei viihdy vaunuissa enkä siis ole häntä noita asioimis- tai lenkkireissuja enempää niissä nukuttanut, mutta olen jättänyt hänet vaunuihin nukkumaan eteisessä, jos hän on ulkoilun päätteeksi ollut unten mailla. noin vauva on nukkunut tunninkin.

Täytyy minunkin mainita tuosta kuinka jokainen päivä on niiiin erilainen kuin edeltäjänsä!
Eilen oli hankalaa... Käytiin tytyn kans mummulassa ja siellä kun ei hirmu pitkiä päikkäreitä saatu aikaseksi niin ei sitten oikeen onnistunu mikään sen jälkeen ku jatkuvasti kitistiin väsymystä.. Ilta oliki sitten ihan karmea kun  oltiin jo niiiiiin yliväsyneitä (ja massuki vähän vaivas) että paruttiin suoraa kurkkua niin että meinattiin tukehtua..

Tämä aamu on menny taas niiiiin hyvin! Tyty heräs ekan kerran puol seittemän, vaihettiin vaippa ja mentiin keittiöön. Minä söin ja vauva porisi kopassa. Saipa siinä sitten piereskeltyä ja puklailtua että oli olo vähän kevyempi. Sitten seurusteltiin ja kierreltiin pientä sightseeniä ympäri kämppää kunnes alko väsyttään ja mentiin vielä molemmat jatkaan unia ja nukuttiin 12 asti parilla syömistauolla! Siis aivan mahtava fiilis ku saanu nukkua! :) Kyllä se on jännä ilmiö mitä väsymys voikaan tehdä psyykeelle.. Eilen ku väsyneenä kaikki vee itutti eikä mikään tuntunu sujuvan, nyt tekee mieli hyräillä "wonderful worldia" :D

Eilen saatiin puserrettua kakkaki :) Mahakin varmaan vaivas pikkusta ku oli niin hankala olla. Meillä tosiaan pientä ummetusta ollu havaittavissa.
No tänään sekotin hyvin luumusosetta (semmonen 1/4 tl) maidon sekaan, saa nähä vaikuttaako se mitenkään tuohon vatsantoimintaan. Toivottavasti!

Nyt tyty nukkuu vaunussa ulkoeteisessä ja äippä lähtee pesemään tukkaväriä :)

Mukavaa päivää kaikille!

Aivan ihana tyttö teillä Susq87! :) Oikeen tummat silmät, ihana :)
Meidän pitäis kans löytää ton tyyppinen panta juhlatilaisuuksiin... Mistäköhän löytyis...

Ollaan punnittu tuleekohan meidän tytylle ruskeat silmät ku isillä on mutta on kyllä menny niin vaaleen siniseksi ettei taida tulla... No aika näyttää mihin päin ne taittuu.. (mulla sinivihreet)

Me ostettiin toi HM.ät. :)
Mä en onnistu ku niin että vaihdan ton kuvan eka itelleni oletuskuvaksi ja sit sitä kautta se löytyy tuolt listalta..

Ja kiitos. :))

eyewink, ootko sä jo kokeillu yöllä syöttää molemmista rinnoista? Onko onnistunu? 

Ei voi kyl sanoa että meidän tytöllä ois päivisin minkäänlaista rytmiä... Ois kiva jos nukkuma-ajat ois suurinpiirtein samat mutta ainakin jos tätä päivää vertaa eiliseen, ei voi kun huokaistA :D Mutta eipä meillä käytännössä tarvitsekkaan olla mitään rytmiä vielä kun kotona melkein joka päivä vietetään aikamme.. 

Voi mies raukkaa viime yönä. Kello oli 2.30 kun esikoinen kömpi meidän väliin nukkumaan. Ja tyttö oli mun toisella puolella, mies ei sit mahtunutkaan enää kunnolla toiselle reunalle joten joutu menemään sohvalle nukkumaan. :( Säälitti ihan. Mut mikäs sen parempaa äidille kun nukkua omien, tuhisevien muksujen välissä ja herätä aamulla kun molemmat on niin aurinkoisia. :) 
Mt nyt on kyl meidän tehtävä esikoiselle selväks että yöllä ei tulla meidän väliin, jos yrittää, täytyy se aina viedä takaisin omaan huoneeseen. Ei tuu mitään jos mies joutuu kömpimään sohvalle yöks... Ja vielä kn töihin pitäis aamulla nousta. 

Hemppa, en oo vielä kokeillu.. Tytöllä ollu nyt ihan hyvät yöt ku on aina iltasin tankannu rintamaidon lisäksi korviketta nii on pysyny nälkä kauemmin loitolla. Ei oo heränny nyt ku kaks kertaa yössä syömään. Kattoo sitten jos otetaan takapakkia yöheräämisten kans. Oon ihan tyytyväinen tuohon kahteen heräämiseen, laiskottaa liikaa alkaa vaihteleen vaippaa yms siinä välillä ja hieman arveluttaa ku en sitte tiiä miten saan tytön takas nukkumaan jos sattuu että virkostuu liikaa (tahtoo tuo meidän tyty olla semmonen, että helposti herää/virkostuu ja sitten kaipaa vaan sitä juttukaveria ja actionia)..

Susq87: en mä vaan onnistunu laittaan tota isoa kuvaa vaikka laitoin haluamani kuvan oletuskuvaksi... Ei se antanu mulle mitään listaa...

Muuten en arjesta jaksa ny kirjotella, mut tänää käytii saikulla otattaa kipsit pois ja saatii tankokengät.. Ja suoraan sanottuna ihan hirveetä.. Ootan va et neiti tottus nuihi ja nopeesti! Koti matka koko sen reilu 100km oli melkei pelkkää huuto, väsyny likka muttei saa nukuttuu ku jalkoja ku liikutti ni kahta kauheempi huuto..:( Kotia ku päästiin ni oli vanupukua myöten litimärkä hiestä.. pari tuntia meni, et sain unille, pätkittäi nukku, ei kunnolla keskittyny syömää. Si vasta ku pihalle lähettiin talliin ni sammu ku saunanlyhty.. Nyt nukkuu viel eteises uniaan, enkä raskis viel sisälle ottaa ku nukkuu vihdoi nui hyvi, mut pakko kohta käydä et saan koiran sisäle ja itehi nukkuu piäsen jos vaikka neitihi kärsisi sisäl nukkuu... taidetaa nukkuu alakerras ja sohval ens yö.. todennäksesti herää ja itkee kun ruvetaan pihavaatteita riisumaan kun joutuu tangon irrottaa ja si takas laittais jalat asettaa oikeesee asentoon.. kauhulla ootan kun yökkärin vaihdon aika tulee, ens yönä ei varmasati yhtenäisiä unia saada.. yrittää rasvata kipsien jäliltä hiertymiä ja samalla hieroo neitin jalkoja, varovasti nilkkoja ja jalkapöytiä jos yhtään helpottais oloo ja totuttas samal et niihi oikeesti kosketaan ja kenkiä puetaan ja riisutaan..:( sehä se vasta huutoa tuleeki olee, kun molemmat kädet on kenkiä laittamas, eikä kädet riitä silittää poskesta rauhottamaa ja tuttia antamaa. ei auta ku huudattaa ja yrittää olla rivakka kenkie pukemises.. sylissä ja sylistä liikutteluhi huutoa, ilman tankoa alkaa olla jo ok, et ei sitä kavaha, mutta auta armias ku tangon laitat paikalleen.. :( toivon va et nopeesti tottuu siihen ja saadaan elämä nopsaa raiteilleen takas..

Voimia teille Tinttura!
Mikäs muuten vauvasi jaloissa? Varmaan jossain olet asiasta kertonut mutten ole nähnyt missään..

Nopeat ohjeet kuvien lisäämiseksi, näin minä ainakin sain onnistumaan.
HUOM! Kuvien täytyy olla alle 200kt, joten jos ei ole niin pienennä ja tallenna koneellesi.

Vastausikkunan työkalupalkista valitse:
--> image manager
Tästä ikkunasta valitse:
--> Upload --> Select --> valitse kuvasi --> avaa

Skrollaa upload ikkuna alas asti ja valitse upload. Sen jälkeen vastausikkunasta Insert.

Meidän vauva-arki jatkaa samaa rataa kuin tähänkin asti :)

Tytön kehittymistä on ihana seurata <3 Tuntuu, että vasta eilen sain rinnalleni sen pienen tyttövauvan ja nyt siitä vauvasta on tullut äidille kieltä näyttävä neiti :D Eilen tosiaan näyttelin tytölle kieltä, kun se on hänen mielestään hauskaa. Yhtäkkiä tyttö taas virnisti ja lykkäs kielensä kans pihalle! Sitä sitten hetken aikaa tehtiin ja tyttöä nauratti kovasti. Äitiltä vaan meinas päästä itku liikutuksesta :D Niin iso neiti jo :) Muutenkin kovasti höpötellään ja selaillaan ihanaa värikästä pehmoista muumikirjaa ja hypistellään siinä olevaa rahisevaa perhosta :) Isin ja paapan kirkkaita työvaatteita kans ihmetellään ja niitä tarkastellaan kovasti.

Yöt menee pääsääntöisesti hyvin. Yleensä herätään pari kertaa syömään, jokin aika sitten herättiin parin viikon ajan vaan kerran. Nyt on varmaan joku kasvukausi (tiheänimunkausi) menossa. Pari päivää syönyt tunnin parin välein. Onneksi on vielä ainakin maito riittänyt. Iltaisin tankataan muutama tunti, sit nukahtaa tyytyväisenä. Yleensä vielä suurin piirtein samoihin aikoihin.

Vielä ei meillä kääntyillä, päätä kannatellaan jo aika hyvin. Ollaan treenattu paljon vatsallaan oloa, tuli kehotus neuvolasta. Vaikka mun mielestä tyttö sitä päätä hyvin kannattelee. Olalle tai syliin kun ottaa, on heti pää pystyssä. :) 

Eli tälläistä meillä tällä kertaa :)

Tosiaan voimia Tintturalle. Itsestä tuntuu pahalle jos tyttö muutamankin minuutin itkee, niin en voi edes kuvitella sinun tunnetta.

Tajuttiin miehen kanssa tänään miten huima kehtys on viikossa tullut. Mies siis viikon ollut iltavuorossa, eikä ole tyttöä juurikaan hereillä nähnyt. Ihmetteli, että miten se noin jo pitää päätä ja sylissä yrittää ängetä istumaan. Juttelee myös kovasti ja kurottelee leluja kohti ja tänään sai jopa siitä kiinnikkin. Nyrkit on myös ihan viikon sisällä löytänyt tien suuhun. Et kauheeta vauhtia nää pötkylät kasvaa.

Ihania kuvia ilmestynyt tänne teidän söpöläisistä, kun eksyin taas tänne lueskeleen.. :)

Hemppa, meillä isi nukkuu tämän tästä evakossa...herätyskello kun soi välillä 4:30, niin ei tahdo ukolla huumoria riittää mun yöllisiin imetysvähtäämisiin eikä esikon yöheräämisiin. Meillä on lastenhuoneessa vierassänky jossa nukkuu ja lapset on nyt sänkyineen meidän makkarissa. Esikoinen jo nukkui omassa huoneessaan, mutta kun yöheräämisiä alkoi olla toistakymmentä ja taloudessa oli 2  3-vuorotyöläistä, niin otettiin takapakkia. Ei ehkä paras mahdollinen systeemi, mutta huomattavasti paremmin nukkuvat vanhemmat. ;)

Ja tällaiset pikkumiehet asustelee meillä, jos jotakuta kiinnostaa...
Isoveli  Santtu 29/09/10
http://aijaa.com/009159781675

Ja pikkuveikka Roope 07/01/12
http://aijaa.com/006499781614

Eyewink, meil löyty rakenneultrassa jo molemminpuoliset kampurajalat ja niitä on ny hoideltu ensin päivän ikäsestä toistokipsaamalla ja nyt sitten nuo tankokengät.. Olihan tuo aikamoine tuo alku, kun tuntu ettei kärsi jalkoja liikuttaa ku alko jo huuto, ny helpottanu jo siinä mieles onneks et kärsii laittaa tangonki paikalleen ilman huutoa!! Ilman kenkiä otetut ilmakylvyt onkin hianoo ja vinhasti potkiskellaan nauttien kipsittömästi liikkuvista jaloista. :) Huomen päästään ekaa kertaa kotonahi kylpyyn si jo kuha eka saahaa ammetoimitus perille neitin isukkihahmon tuomana.. ;)  Nyt alkaa onneksi tosiaan elämä voittamaan, jouduin käymään viime yönä töissähin tähän kaupan päälle, kun eivät olevinaa ois ilman selvinny, tää päivä menny toipues ja nukkues minkä keretää, pitkälti koiran unta neitin masun kipristelyjen ka, mut ny saatii kanitukset pihale ni jospa ens yö ois jo normaali! :)

meidän pieni vauva pyörähti muutama päivä sitten leikkimatolla jo oikealle kyljelle ja tänään sitten jo molemmille kyljille :) itku tuli, kun jumitti vasemmalle kyljelle eikä päässyt siitä vatsalleen eikä takaisin selälleen. kokeiltiin pitää neitiä myös hetki vatsallaan ja hienosti hän kannatteli päätä ja vispaili käsiä ja jalkoja siihen malliin, että kohta lähdetään liikkeelle :)

Tinttura, ihana lukea että teillä alkaa menemään paremmin :)

Meillä ei vaaveli tykkää olla mahallaan... Oon joka päivä yrittäny ja moneen kertaan sitä pitää mutta yleensä alkaa voivotteleen ja siitä sitten itkemään jos ei heti käännä takaisin. Joskus aniharvoin se on jonku aikaa voivottelematta ja sillon jumppaaki ahkerasti :)
Sylissä se ihan tykkää olla mahallaan, saapa se siinäki jumpattua.
Pystyssä ollessa tukee hyvin jo päätänsä :)
Ei vielä käänny kylelleen, mutta ihmettelen kuinka hyvin tuo saa pyöritettyä ittensä joka yö monta kertaa ihan mun kylkeen kiinni ja tänä aamuna ku ukko oli jo lähteny töihin, meillä oli enempi tilaa vaavelin kans ni siirryin kauemmas nukkuu, ei aikaakaan ku heräsin vaavi mun puolella sänkyä ja oli pyöriny ihan keskelle, melkeen pää jalkopään puolelle :D Kunnon härrävärkki
Kokeilempa laittaa kuvan...
No onnistuhan se :D Tänk juu hyvistä ohjeista Just_Pam :)

Takaisin