Vauva-arkea <3

Täälläkin nyrkit jatkuvasti suussa, minä en ole jaksanut ressiä siitä ottaa mutta eikös mun äiti eilen siitäKIN saarnannut. Tytölle tuttikin kelpaa kyllä ja se aika usein, mies, annetaan suuhun ja joskus jos raivarit niin ainut mikä kelpaa on tutti. Käännytty ei vielä päivällä oo, mutta öisin kylläkin saattaa ollakkin masultee tai ihan kyljellee kääntyneenä sillä välin kun käyn vessassa. Leluihin silloin tällöin saattaa vahingossa tarttua mutta kaikista kivintä vieläkin on tuijotella kasvoja sekä nykyään enempi vielä kasvot menosuuntaan päin :p 'vauva asennossa' ei oo viihtynyt piitkiin aikoihin ja mikäs sen ärsyttävämpää kun vieraat yrittää pitää niin ja hyssytellä. Saa aikaan aikamoisen huudon :DD
 
Hei,

jospa sitä omastakin vauva-arjesta jotain kertoisi. :)

Meillä myös nyrkit suussa, tällä hetkellä peukalo on in! Ja tämäkös mua mietityttää että jääkö tästä nyt tytölle tapa kun tuttia ei syö ja peukaloa lutkuttelee hyvillä mielin, jos vielä ala-asteella peukku suussa niin ei se ole hyvä. :) Oon yrittäny miettiä keinoja miten sais ton peukun pois suusta, päivisin olenkin alkanut näyttää tytölle leluja joihin hän kiinnittää huomion ja alkaa tavoitella, näin saa peukun suusta. :)

Meillä siis myös tavoitellaan jo leluja. Kovasti keskittyy liiden kiinniottamiseen ja kasvot saavat keskittyneen ilmeen kun oikein tosissaan yritetään. Saa kiinni jo leluista, alkaa niitä heilutella ja sitten päästää irti. Sitterissäkin olevat lelut saavat jo kyytiä, ne herkästi alkaa heilua kun tyttö niitä huitasee mutta on myös nyt saanut niistä otteen ja sekös on kivaa. :) Joskus viihtyy pitkäänkin  niitä kattelemassa ja koskettelemassa.

Tyttö ei vielä kääntyile, masultaan saattaa vahingossa pyörähtää selälleen mutta en usko että tekee sitä tiedostaen.

Vauva-asennossa ei enää viihdytä sylissä, heti alkaa punkea itseään istumaan. Ja olenkin istuttanut tyttöä sitten niin että hänen selkä on tukevasti mun vatsaa vasten, näin tykkää katsella eteenpäin. Meillä on myös bumbo, ajattelin varmaan tuossa parin viikon päästä alkaa harjoitella siinä istumista kun tosi hyvin tyttö hallitsee vartaloaan ja on jämäkkä, ettei pää retkua miten sattuu enää. Tietysti lyhyitä aikoja kerrallaan mutta kuitenkin. Onko muilla bumboa? Koska ajattelitte alkaa siinä istutella?

Tyttö on kunnon hölösuu verrattuna esikoiseen. Esikoinen oli tosi hiljainen vauva, ei paljoa ääntään testaillut mutta tyttö on sitte ihan eri luokkaa. Höpöttelee hereillä ollessaan melkein jatkuvasti. Vielä ei ole kiljahduksia tullut mutta muuten testailee ääntänsä että minkälaisia ääniä hänestä pääsee.
 
meilläki on nyrkki löytynyt suuhun ja tyttö saa tutan "tumppuhihabodeistakin" peukun kaivettua esille. nyrkki tulee suuhun myös tissillä ja pullolla, usein tyttö yrittää itse pidellä pulloa tai painaa sitä hankalasti alaleukaa vasten. asiaa riittää ja tytöstä näyttäisi tuolla vauhdilla tulevan samanlainen "moottoriturpa" kuin meillä asuvasta isoveljestäkin :D

huomiota tyttö hakee jo yskimällä tai kitisemällä kuuluvasti ja jos mä en ole näkyvissä, kuuluu "ä ä!" semmoisella vaativalla äänensävyllä. isoveli tai iskä kelpaa huomioimaan, ja heille yskitään tai kitistään, mutta toi ä ä on mun kutsuhuuto :)

ollaan oltu kolme kertaa babypilateksessa, kolmesta kerrasta kahtena tyttö on ollut itkuinen ja viihtynyt vain sylissä. viimeksi kokeiltiin vauvajumppaa ja yllättäen meidän tyttö viihtyikin siellä jumppakapulana ja vaikka muut vauvat oli isompia (6kk->) tyttö pärjäsi siellä hyvin ja kiukkuuntui vasta ihan viimeisissä venytyksissä. pilateksen aikana tyttö joutuisi makaamaan ison osan ajasta selällään matolla ja se ei selkeästi miellytä.
 
me käytiin tänään tytön kanssa lääkärissä, kun nuhaa on jo viikon verran ollut. Onneksi oli korvat puhtaat, ja henki kulki hyvin, ei rohissut ei mitään. CRP oli <8. Lääkäri käynnillä sitten selvisi, että meille on tulossa ensimmäinen hammas. Eipä siinä mitään, mutta tämä näyttää olevan oikea ylä kulmahammas mikä sieltä on tulossa. Selvästi ien paisunut ja koko ajan kaivaa suutaan, järsii pehmolelujaan, kuolaa, kiukkuaa jne.. Olin aiemmin ajatellut, että on vain keksinyt kätensä, että siksi niitä kaluaa, mutta kävikin näin :) Kuumetta ei ole onneksi nostattanut. Tälläkin hetkellä järsii vuorotellen pehmolelua ja nyrkkiä. Rintaa on myös ruvennut puremaan syödessä. Toivottavasti sen lopettaisi, että saisin vielä imetettyä. 

Muuten kaikki sujuu hyvin :) Arki menee omalla painollaan, päivääkään en vaihtaisi pois <3
 
Meillä on kanssa löydetty nyrkki järsimistarkoituksessa ja kuola valuu suupielistä. Mutta en odota hampaita vielä 3 kuukauteen. Isoveli valui kanssa kuolaa solkenaan 3kk ikäisenä ja sai vasta 6kk ne 2 alaetuhammasta kerralla aikaseks. ;)

Leluihin Roope tarraa jo topakasti niin että puuhamaton lelukaari taipuu...ja sitterin leluista leppisparka joutuu aina suuhun kuolattavaksi. :) Peilit on myös kivoja, mikäs siinä on hymyillessä kun siellä on vastassa sairaan komee miehenalku. :) Niin ja se piparireunainen hymynaamahelistin on ihan pop,sille löytyy aina hymy vaikka hiukan harmittaiskin. 

Pään hyvää hallintaa saadaan varmaan odotella jonkin aikaa,sen verran iso se kuuppa on. :/ Etunojassa masullaan huojuu ihan hurjasti kun pää saa hyvän heijaamisvauhdin. Kippaa varmaan joku kerta aivan holtittomasti selälleen. 

Isoveljen,isin tai äidin touhuille joko hymyillään tai kurtistellaan kulmia. Äskenkin tuli hieno ilme, kun fröbeleitä katseleva isoveli totteli kehotusta laita sormi sinne mistä haju sisään käy...tosin päätti laittaa sen sormensa veljen nenään....
 


-mai- kirjoitti:
 Muuten kaikki sujuu hyvin :) Arki menee omalla painollaan, päivääkään en vaihtaisi pois <3


Tuo loppuosa palasi mieleen uutisia katsellessa. Itsekään en vaihtais päivääkään pois, vaikka välillä vähän väsyttääkin eikä läheskään kaikki päivät 2 pienen kanssa mene niinkuin strömsössä. Sillä kai sitä tulee jotenkin niin surullinen olo, nyt kun noista perhesurmista on taas puhuttu joka lähetyksessä.  :(
 
Juuri eilen myös miehen kanssa puhuttiin näistä perhetragedioista. Pitää ihmisellä olla todella paha olla henkisesti että tekee omille rakkaille ihmisilleen jotain noin hirveetä. Ja sitten vielä tappaa itsensä ettei vaan joudu vastuuseen tekosistaan. Ihan kauheeta. Onneks omalla perheellä kaikki on kunnossa ja puhutaan asioista puolin ja toisin jos joku alkaa mietityttämään, huolestuttamaan tai horjuttamaan perheen hyvinvointia.

Näiden uutisten kuultua olen alkanut enemmän ja enemmän helliä lapsukaisia ja nauttia vain näistä päivistä joita saan viettää lasteni kanssa. Sanoinkin miehelle että minulle on tosi iso pala sitten purtavaksi kun joudun lähtemään töihin ja laittamaan lapset hoitoon.

Ihania hetkiä koetaan monessa perheessä, pienokaiset kasvaa ja kehittyy ja koko ajan oppii uusia asioita. <3

Meillä myös huomioo yritetään saada yskimällä ("virkayskä") ja huutelemalla erilaisella äänellä kun normaalisti jos jokeltelee. :) On ne vaan niin ihania hetkiä. <3

Me lähetään Emilian kanssa kohta neuvolaan, rokotukset saadaan ja tietty uudet mitat. Käyn ne sit kertomassa tuonne neuvolakuulumisiin.
 
Hemppa, meillä ainakin oli tuon päivähoidon aloitus kovempi pala äidille kuin Santulle. :) Meidän esikoinen viihtyi siellä tosi hyvin ja hoitotäditkin kehuivat reippaaksi hymypojaksi. Ollaan nyt aina silloin tällöin käyty päiväkodin aidan takana moikkaamassa tätejä etteivät ihan unohdu/unohda. 
Toivottavasti menee hoidon aloitus päiväkodissa yhtä sujuvasti nyt toisellakin kertaa,kun tulee tuolla tammi/helmikuun taitteessa -13 ajankohtaiseksi. Onneksi pojat saa olla sitten syyskuuhun asti samassa ryhmässä. :)
 
Meillä keksittiin eilen miten käännytään selältään mahalleen. Paha vaan että jää siihen sitten "jumiin", ei osaa tarkoituksella kääntyä takas selälleen =D Tosi nopeeta toimintaa, koska vasta viikko sitten keksi miten käännytään kyljelleen.

Ja nämä uudet jutut on tulleet uniin.... Useampana yönä ollaan heittelehditty ympäriinsä kyljeltä toiselle ja oltu tosi kiihtyneitä. Nyt on alkanut tuttikin kelpaamaan kun haluaa imeä imeä imeä mutta pukluaa maidot samantien pois.

Päristely on keksitty myös, sylki vaan lentää kun aaa-PRPRPRPRPRPRP huudetaan ja on niin kivaa =D
 
Nyt se sitten on koittanu, tämä kaikkien vauvojen harmi: hampaiden tulo.. Meillä on alkanu näkymään ihan selkeitä merkkejä siitä; tyttö kuolaa hirveesti, pureskelee mielellään kaikkea, on välillä itkuinen, heräilee hirmu herkästi, yskii ja kakistelee/yökkäilee... Ei onneksi ole vielä tähän mennessä nostattanut kuumetta eikä muutenkaan tehnyt oloa kovin kipeäksi, mutta sellasta levottomuutta (varsinki unet) on havaittavissa.
Ja tämä kuolan määrä! Huhhahhei, kolme kertaa vähintään saa vaihtaa bodyn! Eilen honasin et alan käyttään tollasta huivia minkä tyty sai tätiltään lahjaksi joku aika sitten. Jospa se keräis suurimman osan kuolasta talteen..
Isälleenki tuli aikoinaan 4 kuisena ensimmäiset kaks hammasta, lieköhän tämä vaikuttaa  vai onko edes mitenkään päin yhteyksissä (?)..

Eli siis oikeestaan kaikki mitä epäilin että tytöllä on (hirveet vatsaväänteet, imetyksen sopimattomuus, refluksi yms) onkin nyt vaan tätä hampaiden puhkeamisessta johtuvaa. Helpottaa oloa kummasti :)
Tissistä ei vieläkään tykkää imeä (aiheuttaa vissiin kipeää painetta tonne ikeniin), mutta pullosta juo mieluusti joten oon pumpannu omaa maitoa.. En raaski vielä lopettaa imettämistä joten katon tuon pahimman vaiheen yli ja kokeilen joka päivä alkasko tissi kelpaamaan..
Ollaan me jo päärynäsosettakin maisteltu :) Hyvin näytti maistuvan, en vaan siis uskaltanu tietystikkään antaa ku puoli tl vielä tässä vaiheessa. Meillä ois tosiaan hyvä jo vähän makustella tota hedelmäsosetta ku meinaa olla välillä ongelmia kovan vattan kanssa, jospa ne tois vähän helpotusta arkeen.

Eilen käytiin pikkuserkun synttäreillä ja hyvin jaksettiin olla hereillä yli tunti, vain 10 min päikkärit välissä (automatka) :) Pää heiluu jo ku pöllöllä kun pitää katsella ihmisiä ja kyläpaikan nähtävyyksiä :)

Hirveesti tyttö on alkanu jokelteleen ja eilen tuli ihka ensimmäinen ääninauru <3 :) Aivan ihanan kuulonen oli! Harmi ku sitä ei saanu nauhalle :/

Ja ompahan alkanu ilmaseen mielipiteensä jos ei halua olla muiden sylissä kuin äidin ja isin. Eilen yritti miehen setä ja isä pitää sylissä niin pisti kauheen huuto-orkesterin päälle ja rauhottu heti ku pääs äitin syliin takas. Kyllä ne jo osaa :)
Sitä ihmettelin että miten se papanki sylissä, mutta onhan sekin vieraampi ku oma äiti ja isi kun ei jokapäivä nää..

Nyt lempipuuhaa on kiljahtelu ja käsillä leikkiminen. Ja tietysti hirveä potkiskelu :)
Ja on hoksattu että huomiota tulee kun aikansa vaan jaksaa huudella (jos ei äiti/isi istu vieressä) :)

On nämä niin ihania nämä "pikku-ihmiset" <3 :)
 
Onpa huojentavaa kuulla, että muillakin nyrkit menee suuhun. Tuntuu, että poika on ihan mahdoton tällä hetkellä syömään nyrkkejä. Yritän aina tuttiin vaihtaa, mutta tutti ei kelpaa kuin nukahtamiseen ja nälköisenä. Muuten nyrkit on nyt se juttu. Poika myös kuolaa ihan todella paljon, lattioita saisi olla koko ajan moppaamassa, jos jokaisesta kuolatahrasta välittäisi. Minä myös hankin pojalle huiveja, jospa keräisivät pahimmat kuolat. :) Olisi mielenkiintoista kuulla, minkälaisia päivärytmejä teillä on eli miten nukutaan ja ollaan valveilla. Ja miten päivä vauvelin kanssa rakentuu? Kuinka usein vauvelit tällä hetkellä syövät jne. Meillä poika jaksaa usein valvoa kerrallaan 2-3 tuntia ja sitte taas väshtää. Aika usein aamulla herää klo 7-8 ja ensimmäisille päikkäreille menee klo 10-11 ja ne kestävät 3-4 tuntia. Yleensä poju nukkuu vielä toiset päikkärit illemmalla kuuden maissa ja ne kestävät 1-2h. Päiväunet olen nyt nukuttanut vaunuihin. Lisäksi saattaa nukkua jotkut pienet torkut, etenkin jos autolla liikutaan, niin autoon nukahtaa aina. Yöunille poika käy klo21.30-23 aikaan. Syöttöjä meillä on pojan ollessa hereillä noin kahden tunnin välein ja yöt menee yleensä syömättä. Tosin siinäkin on välillä poikkeuksia. Olisi mukava saada poika iltaisin vähän aiemmin nukkumaan, on tuo klo22-23 aikas myöhään, mutta en tiedä, miten siinä onnistuisi... Onko muilla ollut 3kk:n tiheän imun kautta? Musta tuntuu, että meillä oli ainakin muutaman päivän, tai sitten joku muu tissittely tarve. Miten teillä on nämä tiheät imut ilmenneet? Ja kauan on kestäneet? Tällaisia mietteitä tällä ensimmäisellä kirjoituskerralla. Kommentoikaa, jos ihan väärään viestiketjuun näitä jutusteluja kirjoitin.
 
Pahoittlut, että kirjoitukseni on tuollaista yhtä pötköä ilman rivinvaihtoja jne muotoiluja. Näemme tabletti ei tajua niitä ja kirjoittaa kaiken tuolleen hölmöstimpötköön. Yrittäkää saada selvää silti. :(
 
Viveca, nuista unirytmeistä on kirjoiteltu jonkin verran omaan ketjuunsa, olikohan otsikolla nukkuminen tms, kannattaa kurkata sitä.
 
Hansu79, tuosta päiväkotiin laittamisesta, se tulee olemaan mulle se paha juttu, luulen että Aleksi ainakin sopeutuu todella hyvin. Emiliasta nyt ei vielä tiedä miten kiintyy muhun tai isiin (kumpi nyt sit viekään), jääkö itkeskelemään perään. Aleksi on kyllä niin reipas että hän tuskin jää ikävöimään vanhempaa joka vie hoitoon kun on sosiaalinen ihminen.
Sanoit jossain ketjussa ettei poikasi vielä puhu? Siis tää isompi. :) Meilläkään ei vielä puhuta, muutamia sanoja vain. Miten teillä, onko sanoja paljonkin?

Viveca, kyselit tiheän imun kausista. Meillä sellainen oli 2kk ikäisenä. Nyt en osaa sanoa, saattaa olla tiheänimunkausi, saattaa myös tiheä syöminen johtua flunssasta. Mutta yöt on ainakin katkonaisia johtuen yskästä. :( Nukkuminen-ketjusta löytyy tosiaan vauvojen rytmejä, sieltä varmaan saat hyvää tietoa. :)
Ja tervetuloa keskusteluihin.

Meillä sairastetaan. Voitte vain kuvitella. Ensin Aleksi sairastui, yskä ja nuha. No tämä tarttui tietenkin sit Emilialle ja tällä hetkellä on myös mulla.. Onneksi ei ole kuumetta. Yöt tytön kanssa menee vaihtelevasti, nyt kun kipeitä ollaan. Lapset nukkuu nyt, yritin itsekin mutten oikeen osaa nukkua päivällä jos en ole tosi tosi väsynyt..
 
Voi ei.. Pikaista paranemista teille Hemppa!

Me tultiin just neuvolasta, saa nähä pysytäänkö sitä terveenä ku annettiin 3kk-rokotteet. Tyttö parku niin vietävästi että meinas äitiltäki tulla parku :~( mutta onneksi rauhottu sitten pian..
Ja neuvola-tätiltä saatiin vahvistus tulevista hampaista: ylhäälle on ainaki kolme hammasta puhkeamassa (molemmat kulmat ja kulman vieressä oleva), aikas jännään paikkaan ettenkö sanois..

Viime yö meni hyvin, parilla heräämisellä ja nyt on kakkaki sellasta normaalia maitokakkaa (ei enää mustaa liisteriä..) :)
Tiedä sitten johtuko hyvä yö särkylääkkeestä vai onko hampaidenteossa helpompi vaihe, mutta pari kertaa vaan heräs ja sillonki nälän yllättämänä :)
Nyt on paremmin nukkunu päikkäritki, jee :)

Eilen käytiin kyläilemässä kaverin luiona jolla on itellä reilu puolivuotias poika ja sinne tuli sitte toinen kaveri jolla on puolivuotias tyttö. Niille naureskeltiin ja poristiin ihan urakalla :D

Nyt on alkanu ääntä löytymään meidän tytöstä oikeen toen teolla, mutta mahtuuhan sitä tähän maailmaan :)
 
Hassu seuraamus tuolla kääntymisen oppimisella. Nyt poika tosissaan osaa kääntyä oikean kyljen kautta mahalleen eikä kaukana ole toiselta puolen kierähtäminenkään. Osaa jo välillä tulla takaisin selälleen mutta jää vielä myös "jumiin" ja pitää kääntää vähän oikeaan suuntaan kun hermostuu.

Mutta samalla kun tämä taito opittiin, alkoi myös 1) tutin syönti, 2) päikkäreiden nukkuminen matolla/kopassa. Ennen kierähtämistä nukkui päikkärit vain ja ainoastaan sylissä, syömisen jälkeen. Torstai-iltana oppi kierähtämään ja perjantaina heti aamusta söi, hermostui sylissä makaamiseen ja matolla ähisi ja vänisi kunnes kaivoin tutin esiin (ei ole aikaisemmin syönyt sitä kuin ehkä 5 kertaa) ja sitten kääntyili lelun kanssa matolla tuttia syöden ja nukahti siihen. En ollut uskoa silmiäni!!

Nyt näyttää siltä että päivällä ehkä yhdet unet nukutaan sylissä, muut 2-3 kpl matolla. Tänään oli ihan rauhassa matolla lelutiikerin kanssa 45min, siis hereillä, ja sitten nukahti puoleksi tunniksi. Mun pitää kyllä olla lähellä ja näköetäisyydellä, muuten huudellaan perään, mutta ei tarvittu mitään suuria viihdytystoimenpiteitä, kunhan parsin villasukkia vieressä =D

Kokeiltiin myös manducaa ulkona, olipas helpotus olla poitsun kanssa ulkona niin ettei toinen huutanut! Ja oli poikki kaikesta katselusta, nukkui 21.30 - 4.00 ja silloinkin mä tökin poitsua hereille kun tissit oli räjähtämässä =D Ei ole kyllä toistunut tuollainen unirytmi, viime yönäkin syötiin 2-3h välein taas.
 
Hienoa ammy että poika nukkuu muuallakin kun sylissä! :)

eyewink, kylläpä tyttö tekee kummalliseen paikkaan ekat hampaansa vaikka ei se outoa ole. :) Tsemppiä sinne hampaitten aiheuttamiin kitinöihin tms...

Meillä tyttö on alkanut kunnolla opetella selältä masulleen kääntymistä, tänä aamuna oli jo niin lähellä että... Ihana seurata pienen kehitystä. :)

Tuttia meilläkin ollaan alettu syömään satunnaisesti, väsyneenä se kelpaa, onneksi! Helpottaa paljon iltapäivällä kun päikkäreitä ei haluttas nukkua.!

Vaihdettiin vähän makkarissa järjestystä. Siirsin pinnasängyn toiselle puolelle sänkyä ja otin toisen laidan pois, tein siis pinniksestä sivuvaunun meidän sänkyyn ja ai kun ihanaa oli nukkua viime yönä. Ei tarvinnut itse nukkua vain yhdellä kyljellä ja varoen tyttöä. Meillä oli ongelmana siis se kun tyttö nukahti tissille viereen ja kun yritti nostaa hänet pinnasänkyyn, heräsi hän välittömästi kun ei ollut äiti vieressä. Eilen illalla kun siirsin hänet ja makasin itse vieressä, tyttö nukahti omaan sänkyyn nähden samalla äidin vieressä. :) Ah, mikä helpotus! Ja meillä ei herätty viime yönä kuin kaksi kertaa, luulen että tyttökin nukkui paremmin kun oli enemmän tilaa! Tätä kyllä suosittelen muillekin. :)

Onko muilla bumboa? Joko olette istuttaneet siinä?
Meillä se on, hommattiin jo esikoiselle. Nyt olen kaksi kertaa antanut tytön siinä istua hetken, tykkää katsella kun haluaa olla aina istuma-asennossa. Vielä ajat ei ole pitkiä mitä istuu mutta totutellaan pikku hiljaa. :)
Tästähän on niin monta mielipidettä kun on ihmistäkin mutta kun ei ala liiotella tuolin käytön kanssa niin en usko mihinkään ongelmiin. Ei siis liian aikaisin kannata alkaa istuttaa eikä pitkiä aikoja. Meillä tyttö pitää jo niin napakasti päätään joten meille tää sopii jo nyt.
 
Hemppa, ihan virheettömiä sanoja ei taida olla yhtäkään. Ättä kuuluu useimmiten mun kohdalla, siskoni on tätä. Ruokapöydässä kuuluu että,kun tahtoo juotavaa. Ja sitten on se ihan ehdottomasti suosikkisana ennää (mennään)...sitä kuuluu aina käsi ulko-oven kahvalla ja nykyään myös fillarin tarakkatelineeltä kun vauhti hiipuu ylämäkeen.  (pois se minusta että hoputtaisin monesti päivässä lastani ovenraossa notta nyt mennään ;)  )
Kaipa ne sanat sieltä joskus löytyy. Ihan mielellään Santtu vois keskittyä välillä puhumisen opetteluun ja jättää kaikki äidin hermoja koettelevat jutut vähemmälle. Välillä itseäkin jo ärsyttää kun olen kuin joku ilkeä räyhä-äiti,tosi usein joudun korottamaan ääntä. :/ Siltikään ei aina uskota, vaikka ihan selkeästi poika ymmärtää enemmän kuin sanavarasto antaa ymmärtää. 
Uusin taito ilmestyi pari päivää sitten...eli kuinka mennään niistäkin ovista jotka aukeaa "vastakarvaan". Nyt sitten saa pelätä, että milloinka hokaa kuinka kahvan yllä oleva lukko pelaa...sitten saa olla jatkuvaan hakemassa pihalta. ;)

Mä pääsin helpolla päiväkotipäivistä, sain aina olla se hyvis joka hakee. Aina aikaisemman hoitovuoron jälkeen ei vaan olis millään malttanut lähteä mun mukaan kun oli leikit kesken. :) Illalla sitten olikin aina zzZZzz kun hain. Ollaan varmaan tämän kriisikunnan mustalla listalla, ei ollut yks eikä kaks kertaa kun pojalla oli privaattihoitaja iltaisin tai vkl. :)
 
Hemppa, meillä on bumbo mutta oon tässä justiisa miettiny että koska siinä vois istuttaa hetken. Meillä siis kans pää pysyy jo niin hyvin ylhäällä ettei tuo olis ainakaan este. Kun justii neuvolas sano että mahd.pyöreässä/ selkä kaarella pitäs vauvaa pitää.. Ootko kuin pitkii aikoi meinannut lasta siinä pitää ? Ihan vaan kyselen enkä todellakaan aio vielä istutella mutta kun kaikki uutta niin mielellään kuulee kokemuksia kaikennäkösestä muiltakin eikä itte vaan ihmettele ja pyörittele asiaa päässä :D
 
En o keren kirjottelee hetkeen, enkä ny kyl keren kovin perusteellisesti lukee aiempia tekstejä, mutta.. Meillä tosiaan ruvettu mahallaan viihtyy sen minkä jaksaa, ja nyrkit, hameenhelmat, rätit ymym on suuhu menossa tutin sijaa alvariinsa. :D

Ja superpositiivisia uutisia, en o enää täysin yksin likan ka, tapasin aivan ihanan miehen kaksi kk sitten, joka on välimatkasta riippumatta usein meidän apuna. Nyt näen miten iso apu se toinen käsipari oikeasti on, ja että miten yksinhuoltajana repiää moneen paikkaan! Ooon saanu levätä ja päässy jopa hevosia liikuttamaan ekaa kertaa synnytyksen jälkeen. :) Mutta meillä menee hienosti omasta olostani huolimatta. :D

Likka on kasvanu syntymäpituudestaan viime neuvolakäynnillä 15cm, paino ei ollu muka pysyny mukana, vaikka syö kuin hevonen. siro, pitkä likka, muttei mikää ruipelo! (geeneissä, olin kuulemma itse samanlainen)

Neitin ex-kampuroista: Joudutaan venyttelee akilesjänteitä nyt si kotosalla, kantaluu jäänyt vähän ylös ja pehmytkudosta kantapään alle kerääntynyt. Nyt va yritetään ahkeraan venytellä, ettei tarvi leikkaukseen lähteä.. :(

Nuo saikkureissut muutenkin rankkoja, neiti todella kiukkunen seuraavankin päivän reissusta paluun jälkee. Nyt ollu iteleki vähä kovila, millon ei o mies tällä meiä tykönä, ja neitii kiukuttaa. pari vkoa meinannu pystyy nukahtaa, viikon verra ollu olo et ei tekis mieli mtn muuta tehä ku nukkua.. Aamul auta yhtn asiaa, kuten tänä aamuna neitin tunnin raivarit, miu hermosauhut jossai välis ku oon kiukkune ku ampiaine pienemmästähi asiasta ja si halailtiinkin jo pönttöä.. Monel muullahi tapaa olo meinaa vähän hankala olla ja täs ny odotellaa ja katellaan et onko tosiaan mahollista, et hatusta huolimatta ois "pikkukakkonen" tulossa.. Suunnitelmat oli kyl miehen kans vähän toiset ja turhan nopeesti tulee jos on tullaksee mut katellaan!

 
Takaisin
Top