Hampaiden tulosta: Yleensähän vauvat tekee ns. "valehampaita". Niinkun meidänkin molemmat muksut. Esikoinen aloitti juuri 3kk iässä tekee hampaita, kuolas, kaikki oli suussa, joku kitinävaihekin taisi olla, eka hammas tuli silti 5,5kk iässä joten nää "oireet" ei ainakaan saa mua enää huijattua että hampaita olis tulossa.
Tää toinen näyttäs olevan rauhallisempi noiden oireiden suhteen. Kuolaa kyllä ja kaikki on suussa mutta se nyt kuuluu tähän ikään. Odottelen siis hampaita vasta lähemmäs 6kk ikää. :)
Tokihan niitä voi tulla eikä se oo mikään ihme ja toivottavasti te kenen lapsella ne oireet on voimakkaita, olis kyse juurikin hampaista. :)
Yöunet: Meillä tuo kääntymisen oppiminen vaikutti myös yöuniin, joskus löydän yöllä tytön massultaan, siinä ähisee ja puhisee kun ei pääse takaisin selälleen. Viime yönä taisi syödä pari kertaa enemmän kuin normaalisti, juuri tuon kääntymissession jälkeen aina laitan tissin suuhun niin rauhottuu. En tiedä, saisko sitä edess muuten nukkumaan :D
Normaalisti syö siis pari kertaa ja aamulla ennenkuin noustaan, annan tissiä. Taidan kokeilla unipussia seuraavaks jos tää levottomuus jatkuu.
Hansu79, meillä ei nykyään kans viihdytä hetkeä kauempaa yksin leikkmatolla. Kun olen aikani häntä käännellyt takaisin selälleen hän on jo niin väsynyt että ei viihdy enää ollenkaan yksin ja yleensä syli vain rauhoittaa hänet. Tyttö siis väsyttää itsensä tuolla kääntyilyllä että ei kauaa kerkeä matolla ollakkaan.
Mä olen nyt saanut molemmat nukkumaan hetken samaan aikaan niin jää mammalle hetki omaa aikaa. Laitan tytön vaunuihin ulos joskus 10-10.30 aikaan ja pojan laitan päikkäreille 11-12, hyvällä tuurilla tyttö vielä nukkuu tällöin joten tässä on mamman lepotauko :D
Ja voin lohduttaa, ei meilläkään vielä pueta ollenkaan itse, ei edes yritä, syöntikin onnistuu itseltä silloin kun huvittaa. Lähes kaikki tavara tulee vaippaan, silloin tällöin kun kerkeän, kysyn haluaako hän käydä potalla, muuten ei vielä pottailla meillä. Mutta luojan kiitos hän tosiaan leikkii yksikseenkin eikä aina tarvitse äitiä mukaan.
Meillä onneksi keittiön kaapit on jätetty nyt rauhaan, vessasta hakisi vessaharjan jos vain ovi sattuu jäämään auki. Meillä kun ei onneksi vielä yletä oven kahvoihin kunnolla, varsinkin jos pitää ovi aukaista itseensä päin. :)