Mulla se nälkä on ehkä menossa ohi. Aamupalaa kyllä kroppa huutaa kovaa, muuten tasottunut. Aamun paastosokrut olleet vähän koholla, varmaan kun niin nälkäsenä oon jo aamulla. Sehän se raskaanakin nosti aamusokrua. Pitää tsekata iltapala uusiksi.
Tytsyllä (5vko huomenna) on 1-koon Pampers käytössä päivällä ja Naty yöllä. Liberoista pitäisi olla isompi koko jo. En tykkää yhtään Liberoista, muoviset. Pampersit haisee kyllä vähän oudolle paketista otettaessa. Naty yllättänyt (ei aiempaa käyttökokemusta) miten kivasti toimii yön ihoa ärsyttämättä. Ei ole ikävä kestoja, vaikka poden huonoa omaatuntoa roskan määrästä.
En yleensä vaihda vaippaa yöllä, ellei ole ihan pakkopakko. Jos yökkäri kastuu, harvoinpa puen uutta mekkoa (kyllä, mekkoa!) tytölle. Kääräisen sellaisilla kerroilla vauvan vain pehmeään maxiharsoon loppuyöksi. Harvoin ohivuotoja onneksi. Kasvu välillä häiritsee vauvan vaipotusta ja sen oikean koon löytämistä. Liian isoa vaippaa voi yrittää istuttaa pikkuhousuilla.
Yökkärinä käytössä on vain Lindexin tosi vanhan malliston pussimekkomalli, joka mahdollisuus sulkea nauhalla pussiksi jaloille -ihan paras! Sen kanssa kätsyä se vaipan vaihto, ei painonappeja (jotka ovat esim. yöhaalareissa vihoviimeisiä), lisäksi jalat pysyy lämpiminä mukavasti pitkän helman suojissa. Isommalle vauvalle olen käyttänyt sitten jo vetskarilla suljettavaa haalaria.
Olen laittanut jo jotain vauvan vaatteita pois. Sellaisia, joita ei vaan tule pidettyä. Ajattelin lahjoittaa ne Hopen kautta, samaan voisi laittaa isompienkin lasten vaatteita ym.
Kirjoitin tässä imettäessä romaanin, ennätin vaihtaa kaksi kertaa asentoa ja pyyhkiä neidiltä nenän kautta tulleet maidot. Mulla ehkä kuitenkin on vähän suihkutissin vikaa, maitoa tuntuu tulevan tulvimalla.