Vaunut?!?!?!

Miten muuten pystyy käytetyissä vaunuissa tarkastamaan, kuinka paljon liikutusvaraa on aisassa? Katoin viimeks kirpparilla mutta mä en osannut liikuttaa yksistäkään vaunuista sitä :grin ... Parista mallista löysin semmosen palleron muttei se liikkunut vaikka vähän väänsin, tarvitaanko noihin muka jotain avainta? :eek: Kai siinä on joku oma systeeminsä mitä en älynnyt. Ollaan miehen kanssa niin eripituisia (reilu 20cm pituuseroa) et pitäis varmaan kyllä pystyä siirtelemään tota aisaa jonkun verran, varsinkin niin ettei miehen tarvii ihan lysyssä kulkea.
 
Monissa malleissa on molemmin puolin pallero ja ne molemmat pitää painaa samalla kun siirtää aisaa. Sitten kun on vähän siirtänyt aisaa ei tarvitse välttämättä pitää pallerot sisällä ja voi säätää aisaa enemmän.

Mutta kannattaa myös katsoa miten ne saa kasaan :-) yhtä teknistä hommaa. Ja jos haluaa säätää istuintukea tai jalkatukea...
 
Kasaan mä sain noi kaikki mitä tuli tarkasteltua (muistutti vähän pyykkitelineen kasausta!), mutta toi aisan siirtäminen oli vissiin mulle liian hankalaa :grin Oon vaan tosiaan tähän asti kierrellyt kirppareita hyvien vaunujen toivossa, mua pelottaa hirveesti jos niissä ois hometta... Haisutellut oon ja joistakin selkeästi huomannut että tässä on jotain vikaa, joissakin taas ei mitään mutta silti epäilyttää.
 
Mistä te ylipäätään hankitte vaunut?uutena?kirparrilta? Netistä käytetyt? Mietin kun nehän on aika kalliitta. Ja omat tulot tässä sen kun pienenee :/ onko hyviä kokemuksia käytetyistä?
 
Ei itsellä kokemusta vaunujutuista, mutta tori.fi kautta etsin vaunut. Hyvät löyty. Suosittelen käymään jossain vaunuja myyvässä liikkessä testaamassa eri malleja ja lähteä sen jälkeen katsastamaan tarjonta kun tietää minkälaisia ominaisuuksia tarvitsee omaan käyttöön. Käytetyistä pitää muistaa teknillisten ominaisuuksien lisäksi tarkastaa myös kankaiden/ pehmusteiden kunto homeen varalta.
 
Me ostettiin huuto.netistä vaunuihin koppa ja kävi hyvä tuuri, samoilta myyjiltä saadaan ostettua keväämmällä myös runko ja auton turvaistuin. Säästetään pitkä penni ja tuotteet on moitteettomassa kunnossa!
 
Meillä on tarkoitus ostaa uudet Emmaljungat. Veronpalautuksia tuli sen verran hyvin ja kuitenkin vuosia ollaan kumpikin oltu vakituisesti töissä, joten säästöjä on kertynyt. Noilla vaunuilla toivotaankin että sais lykkiä 2-4 lasta vuosien saatossa, joten luulen niiden olevan ihan hyvä sijoitus.
Myös turvakaukalo, -istuin ja telakka ostetaan ehdottomasti uutena, tämä mielipide taas johtuu osaksi työpaikastani.. (olen nähnyt väärinkiinnitettyjä ja huonoja turvaistuimia kolaroiduissa autoissa ja aina lapselle ei ole käynyt kovin hyvin..)
Vaatteita ja muita tavaroita sit ostetaan uutena ja käytettynä, kuinka sattuu olemaan tarjolla. Tori.fi kun vilkaisin, niin ei täälläpäin edes hirveästi tarjontaa ole. Suurinosa jossain uudellamaalla ja ei ihan sieltä asti viitsi hakea.. :shy:
 
Löysin torilta tuollaiset päällekkäin istuttavat sisarusvaunut joihin tulee mukaan kantokoppa. Ja nyt mietinkin, että laitetaanko se koppa tuohon alle vai päälle?
 
Mä oon nähnyt kantokopan aina alla. Myöskin alta ulkomaailmaan on hieman eri näkökenttä, joten parin vuoden ikäinen taapero ei välttämättä siellä viihtyisi.
 
Meillä on vanhat kunnon -90-00 luvun vaihteelta olevat emmaljungat :rolleyes: Se on vaan mallia nukkumavaunut mutta menee pienempään tilaan sekä kevyemmät mitä mun hankkimat -08? Brio yhdistelmät mummolaan :hilarious:
Rattaat on erikseen harrastuksen takia. Varmaan ne lähtee myyntiin kun en usko että kääntyvillä etupyörillä hirveen pitkään mennään kivikossa/soralla.
 
Mä nyt päädyinkin ostamaan ABC Turbo S4F-vainut, kun löysin ne alesta puoleen hintaan. Tuossa nyt oli ainakin ne kaikki ominaisuudet mitä olin ajatellut, että olisi hyvä olla eli isot renkaat, heittoaisa ja vielä säädettävä se kahvaosa. Vähän oon niiden kanssa sipsutellu ja ihan lupaavalta vaikuttaa :)
 
kannattaako sadesuojaa hankkia? Brio Happyvaunut kyseessä... Ei niissä kai mukanakaan tullut, ellei ole jossain sivutaskussa piilotettuna..
 
Äh, mä nyt stressaan tätä vaunu asiaa. En tiiä yhtään millaset ne pitäis nyt olla :sad001 Meillä pitää säilyttää niitä täällä sisällä kun ei muuta paikkaa oo. Eli niiden pitää mahtua ovesta sisään. Meillä on tosi ahdas eteinen joten ei vierekkäin tai peräkkäin istuttavia. Ja noissa päällekkäin istuttavissa näyttää monissa olevan toisen istuimen painorajoitus 15kg eli niitäkään ei sit voi pitkään käyttää.. eikä uusiin vaunuihin oo varaa.. :sad001
 
Meille tuli just eilen brio smilet :) hobbyhallissa oli tarjouksessa 499€ koppa ja rattaat. Erikseen ostettiin sitte vielä se settiin kuuluva turvakaukalo. Kauan mekin pähkäiltiin tätä asiaa, mut päädyttiin tähän, koska aika samanlaisia löytyy jos jonkinnäköisiä, mut nää tuntu olevan hinta-laatusuhteeltaan se paras ratkasu. Ja nää täytti kaikki mun kriteerit (paitsi ei olleet ne emmaljungat...). :)
 
Kattelen taas tässä vaunuja. Tuollaisia vierekkäin istuttavia ja monissa on leveys 76-77cm. Voiko se pitää paikkansa o_O Kun mun silmään ne kaikki näyttää niin leveiltä, ainakin 100cm ois mun mielestä.. Onkohan ne sit ihan renkaasta renkaaseen mitattu vai miten...
 
Takaisin
Top