Vaunut?!?!?!

Me varattiin Brion Happyt :) Harkitaan vielä vkl:n yli...
Se kantokoppa jäi vähän mietityttämään... Lähinnä sen kapeus :S Tosin sitten kun lapsi alkaa kasvamaan ja talvella kun tarvii enempi toppausta niin alkaahan hän punkeamaan ylöskin ja tarvii siirtyä pelkän ratasosan käyttöön, jotta saa turvavyöt. Kiinteään koppaanhan sais erikseen turvavyöt.

Ja muuten saako tupn kantokopan kiinnitettyä jollain ettei ole siinä rattaiden päällä irtonaisena ja liu'u helposti pois ? Onko siinä jotkut klipsit?
 
Siis se happyjen kova koppa? Kyllä siinä on molemmin puolin sellaiset kiinnityskohdat mihin sen kiinnittyy samalla lailla kuin se ratasosakin :) Mäkin vähän sitä kapeutta mietin, mutta kaverit on jo n. puolen vuoden tienoilla siirtyneet käyttämään ratasosaa, ni tuskin se ongelma on.
 
Niin siis ei happyjen kiinteä koppa vaan se ratasosan sisään menevä kantokoppa... Niin onko siimä jotku nipsut tai lenksut joilla sen saa istuin osaan kii? Mulla se meinas kaupassa jo luisua alas... Mut unohdin sitte kysyä kiinnitetäänkö se...
Ja siis se kantokoppa on paaaljon kapeampi kiinteää koppaa... musta se kiinteä koppa näytti ihan hyvän levyiseltä
 
Muokattu viimeksi:
Aaaa! Ei oo kyllä siitä kopasta mitään hajua. Meillä on vaan lämpöpussi, mitä sitten käytetään ratasosan sisällä. Se ainakin näytti pysyvän ihan hyvin paikoillaan, kun se ratasosan jalkatuki oli ylhäällä. Emmaljungissa on leveämpi koppa, sen takia toi Briojen koppa näytti ensin omaan silmään tosi kapealle.
 
En nyt tarkkaan tiedä mitä tarkoitat, mutta ainakin meidän vaunuissa kun on se kova kantokoppa, niin siinä on nappikiinnitys ja hyvin pysyy paikoillaan :) Tosin meillä onkin ihan erilaiset vaunut... :rolleyes:
 
Juu mun mielestä siinä Brio Smile videossakin näky joku nepparikiinnitys...
Se lämpöpussi ratraisiin johon sai turvavyöt viriteltyä sisään vaikutti kans kätevältä!
 
Mä just kasasin meidän brio happyt ku oli saapunut postissa ja meillä on se kova kantokoppa siihen ratasosan päälle. Siinä on jalkapäässä semmonen leveämpi remmi joka kiinnitetään ratasosan jalkatuen alareunan ympäri (tarranauha), lisäksi molemmilla sivuilla on kantokahvojen vieressä turvaremmit jotka kiinnitetään rungon ympäri (nepparit) :) mä ainakin tykkään noista ja koppa tuntuu pysyvän paikallaan vaikka vähän kallistaakin! :)
 
Jee hyvä kuulla! Se kantokopan kapeus sitten ainoa kysymysmerkki... Kun harkitaan sen kiinteän kopan välillä :S
Se kantokoppa tuntuis mun mielestä nii kätevältä...
 
Kyllä mä ainakin veikkaan et lapsi tossa mahtuu olemaan juurikin niin kauan kunnes rupeaa kampeamaan omatoimisesti ylös istumaan :) tosi pitkä toi koppa kyllä on kapeuteensa verrattuna :D
 
Eloisamami hankitteko happyihin sopivaa turvakaukaloa? Meidän lähimmästä lastentarvikeliikkeestä ei saa enää happyn istuimen adapteria vaan britaxin uuden kaukalon adapterin joka siis sopii happyn runkoon... Ja sitä uutta britax kaukaloa ei ollu vielä myymälässä. On happyjen kaukalon tapainen. Kun aiempi malli painavempi. En muista kaukalon mallin nimeä vaan :/ ois kiva googletella turvatesti tuloksia...
 
Eloisamami hankitteko happyihin sopivaa turvakaukaloa? Meidän lähimmästä lastentarvikeliikkeestä ei saa enää happyn istuimen adapteria vaan britaxin uuden kaukalon adapterin joka siis sopii happyn runkoon... Ja sitä uutta britax kaukaloa ei ollu vielä myymälässä. On happyjen kaukalon tapainen. Kun aiempi malli painavempi. En muista kaukalon mallin nimeä vaan :/ ois kiva googletella turvatesti tuloksia...
 
Ei varmaankaan hankita, näillä näkymin ollaan saamassa serkultani turvakaukalo joten aiotaan pärjätä sillä.. :)
 
Tuollainen Pullan mainitsema rattaiden lämpöpussi ois ens talveksi tosi hyvä... Siis että lapsi ois turvavöissä pussin sisässä. Mutta älyttömän hintaisia nuokin :0
Mietin että saakohan briohon sopivaa pussia enää ensi syksynä? Onkohan eri malleissa tosi erikohdissa vöiden paikat ja siis lämpöpussien rei'ät?
Tietty vois ostaa käytettynä jonku normi pussin ja tehdä itse selkäpuolelle vöille rei'ät...? Kellään kokemusta?
 
Ruusa#: itsellä ei kokemusta, mutta netissä näin juuri blogin, missä joku oli vanhasta äitiyspakkauksen makuupussista tehny rattaisiin sopivan pussin. sivua en ikävä kyllä muista, mutta kaukalopussi tai lämpöpussi oli mun hakusana.

Useissa malleissa on useat reijät turvavöille, jotta lapsen kasvun mukaan saa ne oikealle kohdallen. Luulisin sen sitten auttavan myös eri merkkisten tuotteiden kanssa, sillä osa pussimerkkien tuottajista ei tee itse rattaita tai kaukaloita.
 
Mä olen kokeillut työntää kaverin juoksurattaita. Kevyesti rullaa ja kannattaa hankkia jos tosiaan juoksee. Muuten ovat aika pitkät ja esim. hississä ja bussissa epäkäytännölliset.
 
Meillä on toisina rattaina Thulen pyöräkärryt, jonne voi laittaa juoksupyörän ja hiihtoaisat. Pienell vauvalle saa vielä sellaisen lisätuen) Meidän versio ns riisuttu versio, eli todella kevyt eikä ole suurempia jousituksia.
Ollaan tykätty kärryjen monipiolisuudesta (ei tosin hankittu hiihtoaisoja). Juoksuun toimii hyvin, jalat mahtuvat kärryn takana liikkumaan luonnollisesti.

Puhtaasti juoksuun on kokemusta trillereistä ja babyjoggereista. Varsin toimivia molemmat. Babyjoggeri on ehkä vähän monipuolisempi.
 
Kiitti paljon neuvoista! Täytyy käydä kokeilemassa ja katsomassa kaupassa valikoimaa. Asutaan siis maalla, joten harvoin harve lähteä kaupunkiin, hisseihin yms., joten voisi kuulostaq hyvältä.
 
Takaisin
Top