Vaunut?!?!?!

Brion Happyja miettineille vinkki! Eilisessä Hesarissa oli Lastenturvan mainos, jossa Happy yhdistelmävaunut oli hintaan 450e sis pehmeän tai kovan vaunukopan. :)
 
Noita brio happyja myydään nyt vissii melko edullisesti, koska britax on kuulemma ostamassa brion ja malli poistuu kokonaan.
 
Juu houkuttais nyt ostaa ku edullisiä ja pelottaa jos loppuvat jos liian kauan tuumailee! Toisaalta vaihtoehtoja vois kattella vielä... Ja mitenkähän Brio varaosia sitten jatkossa saa??
 
No sitä mun mieskin mietti, et mites varaosat tulevaisuudessa, ku mäkin olin jo melkein lähdössä kaupasta vaunut kainalossa :)
 
Meillä on oran taiga yhdistelmät ja hyvin menevät vielä tällä kaverilla.
 
Me ostettiin 2013 vuoden brio happyt. Beiget, ei oo liian kuumat auringossa ja mustissa kangas
Virttyy helpommin lisäksi tuuletusaukko. Tukevat koirien kanssa ja ilmakumirenkaat sopi parhaiten erilaiseen maastoon. Tai mä tykkäsin. Kovalla kopalla ja muksu mahtuu pidempään. Koirien kanssa en halunnu kääntyviä pyöriä.

Meillä ei oo varaa ostaa mitää kalliita joten briot oli aika hyvä ratkasu ja ite oon tyytyväinen.

Meillä ei vaunut mahu mukaan kuitenkaan autoon kun reissataan, koska koirat vie takaluukun joten matkarattaat on sellaiset mitkä saa makuuasentoon ja kaukalon kiinni niihin.
 
Hannamn onko noi Happyt kauhean kömpelöt esim kaupassa? Kun itseäkin ne houkuttais mutta epäilyttää tuo kääntyvyys
 
Joo ei ne käänny nii kevyesti. :) mut meille oli tärkeintä se et menee erilaisissa maastoissa ja lenkillä koirien kanssa. Matkarattaat tulee oleen meillä varmasti sit kauppakäytössä pääasiassa. Kaikkee kun ei voi saada samaa pakettii :'D
 
Täytyy kokeilla lastentarvikeliikkeessä kuinka monta hyllyriviä niillä saa kumoon ja sen perusteella päättää!
 
Joo kun se on se kääntyminen niiden kanssa aika hankalaa. :D ainakin kun kummitytön happyilla joskus ideaparkissa mentiin niin oli aika mielenkiintosta vaateliikkeissä. Ruokakaupassa on sit taas eri ku on isommat käytävät.
 
April16, meillä on esikoisella käytössä Bugaboo Buffalot ja erittäin tyytyväisiä ollaan oltu. Nyt kovasti pohdiskelen ostanko tuplat ja luovun Buffaloista vai pärjäisikö esikoinen jo seisoma/istumalaudalla. Ikää esikoisella tulee 2v7kk, kun uuden tulokkaan pitäisi syntyä. Mutta ehdottomasti suosittelen testailemaan eri vaunuja ja vertailemaan, vaikka Bugaboot on kyllä :Heartred
 
Rebecca, Joulun jälkeen mennään katselemaan vaunuja ja vertailemaan. Mä kuitenkin haluan yhdet vaunut käyttää kunnes lapsi luopuu vaunuista. Buffalot on kuuleman erittäin oikeanlaiset siihen myös.
Mun siskon pärjäsi 2v6kk poikansa kanssa ilman tuplavaunuja. Sen verran vikkelä kaveri, että oli "helpottunut", kun pääsi pois vaunuista. Tietty sisko vältti liikkumista päikkäreiden aikaan tai sit hällä oli matkassa kantoliina vauvalle. Kolmevuotiaana poika tosin vietiin päiväkotiin...että siinä tais olla myös yksi syy olla hankkimatta tuplia.
 
Tuplista, me ajateltiin aluksi kokeilla seisomalautaa (ja potkupyörää, jonne voi kiinnittää kantohihna kun äidin pitää sitä kantaa). Ja sitten joo, vanhemman päikkäriaikaan ei sitten kärräillä (kuullut kauhutarinoita jossa muksut lopettaneet päikkärit joskus kaksi-vuotiaana -tai ainakin kotona ei nukuta, tarhassa kyllä:woot:).

Mutta jos sitä huomaa, että on pakko kärräillä, niin sitten pitää miettiä homma uudestaan.
 
winks, meillä vähän sama ajatus, että ainakin alkuun yritetään mennä ilman tuplia ja ostetaan ne vasta sitten jos käytäntö osoittaa pakolliseksi. Seisoma/istumalautaa just miettinyt ja tuo potkupyörä vois meilläkin olla jo ens kesänä ajankohtainen. Meilläkin tulee se reilu 2,5v ikäeroksi niin katotaan jos pärjättäis ilman, varsinkin kun kesää kohti mennään ja liikkuminen helpottuu. Luulen, että se tuplien käyttäaika ois kuitenkin suht lyhyt. Oon ajatellut nykyiset rattaat säilyttää joka tapauksessa sitten siihen vaiheeseen kun enää nuorempi tarvitsee kyytiä, niin tilasin niihin nyt eilen vaunukopan. Ja kantoliinaa/reppua vois sitten käyttää esim. kesälomareissuilla, kun isompi nukkuis rattaissa unet, niin pienempää vois kantaa.
 
En ole vaunuja vielä edes katsellut, mutta haluan Emmaljungan duo edget classic rungolla. Kaverilla on tuollaiset ollut ja niitä päässyt työntämään. Kevyet ja pääsee eteenpäin vaativammassakin maastossa. Kalliithan nuo on, mutta toiveissa että noilla lykitään sit useampi muksu vuosien varrella.
 
Mä oon kans miettiny et yritettäis alkuun ilman tuplia. Meillä tosin ikäero on huiman pieni, vain 1v 4kk, joten luulen että tuplat on pakko hankkia. Esikoinen on sen verran vauhdikas tyyppi etten osaa kuvitellakaan että hän pysyis paikallaan seisomalaudalla. Onhan niitä jotain istumalautojakin kai..
 
On niitä, I-P, mutta ei niissäkään oo mitään vöitä käsittääkseni, eli pitäis kuitenkin osata olla paikallaan.
 
Meillä ei oo varaa ostaa uusia vaunuja. Ja pitäis vielä tuplat olla. Aattelin josko sillä 140e, minkä Kelalta otan, sais jotku hyvät käytetyt. Mielellään sellaiset päällekkäin olevat. Peräkkäin ja vierekkäin istuttavat vie niin hirveesti tilaa kun niitä pitää meillä täällä sisällä säilyttää, joten niiden pitää mahtua oviaukosta sisään.
 
Takaisin
Top