Vaunut?!?!?!

Kaukalotelakka oli meilläkin ihan ehdoton! Ei tarvinnut vauvaa siirtää mihinkään kauppareissun aikana, kaukalo vaan rattaisiin ja menoksi :)
 
Marjo katsoin tuon videon ja oli aika selventävä briojen käytöstä ylipäätään :)
Noissa Smileissä vaan noi etupyörät arveluttaa. Eihän ne aivan pienet ole... Mutta itselle kun ehkä tuo maastossa kulku se tärkein ominaisuus...
 
^ Mietin itse ihan samaa etupyörien osalta, mutta blogikirjoitusten mukaan rännässä ja pienessä lumikerroksessakin ongelmitta kulkee kun pyörät laittaa lukkoon, niin uskoisin niiden ainakin meidän käyttöön soveltuvan. :) Jos paljon taas hiekkateillä/pururadoilla aikoo lenkkeillä niin ennemmin tuossa varmaanki tulee se jousitusongelma eteen..?

Tulin itse loppujen lopuksi siihen tulokseen, että aika vähän tulee hiekka-/sorateitä täällä käveltyä (hyvät pyörätiet joka suuntaan), niin tuo keveys ja ketteryys on tärkeämpää varsinkin kun koiria olisi tarkoitus mukana pitää lenkeillä 1-2 kpl aina. Mahtuupahan muutki sitten pyörätiellä liikkumaan. :grin Lisäksi saan kantorepun ystävältä lainaan, joten jos kunnolla maastoon haluaa lenkille, niin siinä pystyy mukana kuljettamaan pojan metsäpoluillakin. :)
 
Jes, vaunukeskustelua! Me saatais ostaa tutuilta vähänkäytetyt Hartan Topline S -yhdistelmät. Mennään katsomaan niitä jossain vaiheessa ru:n jälkeen. Ihan hyviltä vaikuttaa mitä oon lukenut, mutta ainut on nuo pienemmät kääntyvät eturenkaat. Ne saa kyllä lukittua, mutta vähän arveluttaa riittääkö se. Jos sitä ajottais tutustumiskäynnin sellaiseen ajankohtaan, että olisi lunta niin pääsisi tositoimissa testaamaan :) oon kyllä käsittänyt, että tuohon saa ostettua myös isommat renkaat eteenkin eli jos muuten passelit niin voi sitten katsoa, kun baby on syntynyt jos jykevämmille renkaille olisi käyttöä. Jos jollain kokemusta kyseisistä vaunuista niin olisi kiva kuulla! :finger:
 
Se on vähän niin, että jos ei ole kokemusta muusta kun pienistä lukittavista renkaista niin ne varmasti riittävät ihan hyvin, eikä osaa kaivatakkaan muuta. Mutta auta armias, jos pääsee joskus testaamaan kunnon isoja renkaita ja jousitusta maastoajossa/lumessa/sohjossa, niin ei kyllä enää voi pikkurenkaita kutsua millään tapaa käytännöllisiksi maastossa. Ero on aivan huomattava. Meillä on yhdistelminä Gesslein F6 vuodelta 2013 (saatiin käytettynä, ollut jo kahdella lapsella ja edelleen toimivat moitteettomasti). Matkarattaina meillä on Britax B-motion tältä vuodelta. Kumpikin ajaa asiansa omassa käyttötarkoituksessaan loistavasti. Yksi meille ehdoton ominaisuus tuli vielä mieleen; korkeussäädettävä työntöaisa. Meillä on sen verran pituuseroa miehen kanssa, että yhtä molemmille sopivaa korkeutta ei ole olemassa.
 
Me ajateltiin niitä Stokken trailzeja. Jotenkin ilmakumirenkaat, vähän pienemmillä etupyörillä, jotka voi tarvittaessa lukita kuulostaa käteviltä. Kuljetaan kaupungissa ja metsälenkillä, autolla ja bussilla, että oikein mikään ääripää ei käy. Tässä blogipostauksessa oli kattavasti kerrottu käyttökokemus:

http://www.mutsiavautuu.com/2015/03/meidan-kiesit-stokke-trailz.html
 
Varmastikin osittain ainakin menee noin kuten I-P kirjottikin. Ite myös sitä mietin, että huhtikuussa ei todennäköisesti enää lunta ole ainakaan täällä etelämmässä ja jos seuraava lumi tulee taas vasta joulukuussa niin mikä se tarve sitten lumessa lykkimiseen on.

Noh, käytössäpä sen sitten näkee oliko huono ostos vai ei. :grin
 
Pienet etupyörät eivät toimi lumessa. Ja ilmatäytteiset ovat paremmat kuin "huoltovapaat" lumessa.

Kyllä sitä kärryilee vielä talven 2016-2017, eli siten miettiminen miten kärryt toimivat lumessa in oleellista. Ei tuleva muksu silloin vielä osaa kävellä itse.

Yhdellä ystävällä oli Bugaboo Buffalo, tykkäs niistä paljon ( kirosi lumen) mutta lisävarusteita voi aina hankkia.

Me menkää vanhoilla emmaljungien kanssa, hankitaan vain seisomalauta sinne. Katsotaan sitten käytännössä tarvitseeko tuplarattaat.
 
No eipä noissa Smileissa nyt hirmu pienet ne etupyörät oo, halkasija 19cm ja ilmakumithan neki on. Kirjotusten perusteella hyvin menny loskassa ja tuoreessa lumessakin, joten niihin mielipiteisiin aattelin nyt luottaa kun omakohtasta kokemusta ei vielä oo.

Ja ei, en ollutkaan 8kk ikästä vauvaa vielä kävellyttämässä. :laughing002 Lähinnä sitä meinasin, että saas nähä miten muksu rattaissa sitten vähän isompana viihtyy ja paljonko tulee sitten yhdessä lenkkeiltyä.
 
Harmi ettei vaunukaupassa varmaan anneta lähteä vaunulenkille hankeen kokeilemaan pyöriä!!!
 
Ja ei, en ollutkaan 8kk ikästä vauvaa vielä kävellyttämässä. :laughing002 Lähinnä sitä meinasin, että saas nähä miten muksu rattaissa sitten vähän isompana viihtyy ja paljonko tulee sitten yhdessä lenkkeiltyä.

Yhdeltä kaverilta, joka lenkkeilee muksun kanssa antoi vinkin mulle - kun lenkkeillään, silloin ei nousta kärrystä. Eli äidin täytyy kestää aluksi se muutaman minuutin huuto (tietenkin voi tarkistaa että muksulla on kaikki hyvin), mutta sen jälkeen se lenkkeily toimii hyvin. Meillä tämä neuvo on toiminut, eli kun lähdetään lenkille, istutaan kärryssä. Sitten jos muuten vaan ollaan ulkoilemassa, niin sitten voidaan möyriä maassa ja välillä istua kärryssä.
 
Meille tulee varmaankin myös nuo Stokke Trailzit. Kotosalla liikutaan maastossa hiekkateillä koiran kanssa ja kaupunkireissut teen bussilla, joten vaunujen tulee olla pienet ja kevyet. Onhan noi lisäksi tosi kauniit.. :)
 
Muokattu viimeksi:
Maaliskuisista moikka moi :) me hommattiin emmaljungan edge duot tuolla classic rungolla. Runko mahtuu tosi hyvin meidän porrasperäisen corollan takaluukkuun ja koppa takapenkille. :) että ku puhetta oli noista brio happy vaunuista jotka taitaa aikalailla olla edgejen kaa samaa kokoluokkaa, nii mahtuu varmasti pienempäänkin autoon, ei tartte välttämättä farkkua olla. :)
 

Liitteet

  • 1448899655228.jpg
    1448899655228.jpg
    57.7 KB · Katsottu: 52
Noista Emmaljungan duo edgeistä kysyisin sen verran, että kuuluuko niiden olla ihan superkevyet? Pelästyin kun kirpparilla kokeilin tarttua vaunuihin ja ne rupesivat heti keulimaan, toooosi kevyet :grin Vai onkohan siellä joku kenties löysällä ja vois kiristää?
 
Hmm.. ei kyllä mun mielestä kuulu keulia :D tai jos täyskäännöksen haluaa tehdä nii sitten pitää eturenkaat nostaa ilmaan. Mut en väitä, että ne painavatkaan vaunut olis, mun mielestä aika kevyet :)
 
Mä en osaa sanoa, onko duo edget painavat vai ei, kun muista ei ole kokemusta, mutta joka tapauksessa ne ovat hyvin ketterät. :)
 
Me oltiin jo tilaamassa Brio Smile -settiä kovalla vaunukopalla ja turvakaukalolla, mutta sit kävin kaverin luona ja ihastelin sen Bugaboo Buffaloita, jotka tulis viel keväällä myyntiin. Nyt mun on ehkä kuitenkin saatava ne, koska ovat ihan uudenveroiset ja vaunukoppaa ei oo edes otettu paketista.. ja mä kun olin tyytyväinen, et en oo iskenyt silmiäni mihinkään kalliisiin menopeleihin!
 
Mua kans hiukois mennä johonkin vaunuliikkeeseen testaileen eri rattaita, mutta pelkään kans, että isken silmäni niihin liikkeen kalliimpiin. Eli kun saataisiin ostaa vähänkäytetyt tutuilta niin pelkään, ettei ne pian kelpaakaan jos oon ihastunu toiseen merkkiin :rolleyes:
 
Joos, meil oli alussa tarkoitus ostaa hyvät vaunut kohtuun hintaan...mut sit näin Bogaboo Buffalot Noh mä katselen sit nykyään vastaan tulevia buffaloita. Me käydään joulun jälkeen testaamassa Buffalot. En millään malta oottaa
 
Takaisin
Top