Vaunut, vaatteet ja muut ostokset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ikuisuus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Eevi^ kirjoitti:
Missä toi jane kirppis on siis missä päi vantaata :) haluaisin itekki mennä siel käymää, mul o vauvallehirveesti jo vaatetta mut adalle lähinnä ettimässä mut tietenki jos pojalle jtn kivaa löytyy nii sit niitäki ;) 

Täältä http://www.kirpputorijane.fi/ kaikki tiedot. :)

Jes, eilen käytiin viimein ostamassa pinnasänky vaaville<3
Ikeasta kyllä vaan, et ei mikään maailman persoonallisin ratkasu, mutta kyllähän se meille ihan hyvin kelpaa :)
Ei vielä ajateltu kasata sitä ettei ihan pölyynny, jos pari viikkoa malttaisi odotella vielä, sama koskee vauvan vaatteita, en oo vielä pessyt mitään ja uutena ostetuissa roikkuu vielä hintalaputkin! En millään raaski vielä pestä niitä, että on sitten ihan vastapestynpuhtaat kun pesee ne vähän viime tipassa, niin ainakin kuvittelen :D
Voi olla että vielä tulee kiire!

Mä en oo kyllä laskenut mitään määriä, että minkä verran on mitäkin vaatetta, oon vähän mietiskellyt vaan koko aika, että jos joku hyvä ja halpa tulee vastaan niin poimin mukaan.
Ootteko miten pyykänneet vauvan vaatteet? Jollain tietyllä pesuaineella, lämpötila ja ootteko laittanu omien pyykkienne kanssa sekaisin?
Mä ihan oman pyykin pesuaineen ajattelin ostaa vauvan pyykille, ettei sitten tuoksu miltään erikoiselta ja ettei ois mitään ihoa ärsyttäviä aineita siinä, itselleni kun en oo niin tarkka ja haluankin että minun vaatteet tuoksuu vähän joltain pesun jälkeen :)

Mä oon pessy 60 asteessa, toki tuolla on nyt sitten muutama fleecekankainen odottamassa normaalia 40 asteen pyykkiä ja ne pesen normivaatteiden kanssa.
Meillä käytetään pesupähkinöitä, joten niillä oon nuo vaatteetkin pessyt.
Puhtaat kuteet oon laittanu kannelliseen muovilaatikkoon, jota ajattelin muutenkin pitää vaatteiden pitopaikkana, yhes laatikos on siis koon 50-62 vaatteet, muita vaatteita en vielä oo pessytkään, mutta sit seuraavaan laatikkoon menee 68-jotain jne kunhan niitä jossain vaiheessa alan pesemään.

Mä oon pessyt Omo sensitivellä kaikki kerran ja aion pestä kaikki vielä toiseen kertaan pesupähkinöillä. Ehkä hätävarjelun liioittelua pestä kahteen kertaan mutta näin ajattelin tehdä. :)

Mulla on Miniriskiä vauvapyykille erikseen. Just tänään aukasin nuo pari vauvanvaatelaatikkoa ja lajittelin jo tummiin ja vaaleisiin, että kohta pesen. Huomasin sitten, että on vähän fifty-fifty joita voi pestä 60:ssä tai 40:ssä... ajattelin  sitten pestä kaikki 40:ssä, ettei ihan vajaata koneellista tulis, enkä pilais niitä joita ei voi pestä kuumemmassa lämpötilassa.

Vaatteiden pesu: Minä olen pessyt kaikki sekaisin omien vaatteiden kanssa ja ihan samalla pesuaineella. Sitten kun ne on käytössä niin pitää varmaan pestä erikseen kun omia ei saa pestä yleensä yhtä kuumassa ja puklut ja kakat ei välttämättä neljässäkympissä lähde niin hyvin pois. Mutta pesuainetta en ala ostamaan erikseen jos ei mitään iho-oireita ole. Min' eikä mieheni kumpikaan olla yliherkkiä millekään niin luulisin, ettei meidän lapsemmekaan olisi kovin todennäköisesti. Omo color taitaa olla käytössä tällä hetkellä.

Uusia ostoksia: Tein mielettömiä kirpparilöytöjä eilen. Ostin mm. sitterin joka maksoi 1,5e ja ihan uudenkarkean vuorillisen fleecehaalarin ensi syksyksi (koko oli 6-12kk) kolmella eurolla. Lisäksi mukaan tarttui muutamia bodeja, housuja, collegehaalari, huppari ja pari pipoa. Kaikkiaan rahaa meni 20e :)

mullakin edessäpäin vasta vauvan vaatteiden pyykkäys. meillä on tavoitteena että nyt vajaan parin viikon sisään ennen äitiysloman alkua saatais vauvan huoneen kalusteet paikoilleen ja kasatuksi ja sitten äitiyslomalla viimeistelen ja pyykkään vaatteet ja laitan lipaston laatikkoon paikoilleen.

meillä on hajustamatonta pyykinpesuainetta käytössä, mutta ihan sen vuoksi etten vieläkään kestä kaikkia hajuja etomisen vuoksi:) luultavasti sillä pestään ja ihan normi pyykin ohessa. jatkossa kyllä menee varmaan hajuillakin:) esikoiselle ei tullut iho-oireita mistään ainakaan, vaikka varmaan vähän tarkimpia suosituksia "vastaan" tehdäänkin tuo ihan pikkubodien pyykkäys.

Jestas, ei mulla ole tullut mieleenkään tuo pesuainejuttu. No ehkä sitten kun vauva syntyy ja alkaa uusi kierros vaatteiden pesussa.

Meillä on vieläkin vaunut ostamatta. :( Ei ole oikein ollut rahaa ja nyt vielä koira sairastui (on jo suht terve taas) niin eläinlääkäristä 200e lasku joka taas on pois mun vaunubudjetista. Tätä tahtia joudun sittenkin hyväksymään ne anopin 30 vuotta vanhat järkyttävän rumat vaunut...

Mä pesin eilen myös noita vaunun kuoseja, kun mehän siis ostettiin huuto.netistä käytetyt. Toki syynäsin ne jo aiemminkin, mut eilen sitten jotenkin näin uudessa valossa koko vaunut, niin kyllä hetken harmitti että ostettiin käytettyinä, kun eihän niitä kaikkia kankaita saa pestyä. Toki lapsi ei tuu niihin osuun ku on kuitenkin peitteet yms, mut.. en tiiä. Jotenkin tuskastutti pestä niitä mitä pestä pystyi, paskaa irtos mutta ei silti kokonaan.

Yritän jaksaa ajatella, että ne oli tosiaan edulliset (75e) ja muuten ihan toiminnalliset ja virheettömät, eli toimintaan ne tahrat ei haittaa, ja kun ei meillä tuota rahaa kuitenkaan niin paljoa ole että uudet hommattais, tai siis, olis rahaa mut me ollaan vähän pihejä (eli kun edullisemmin saa, niin otetaan se hyöty irti). Eli ristiriitaiset fiilikset, eiköhän taas ens viikolla mulla oo se tunne taas että ei me mitään uusia vaunuja tarvita kun pärjätään käytetyillä, hyvin toimivillakin. Se on vaan se ulkonäkö..

Ja loppujen lopuks, saa nähä paljonko vaunuja käytetään, vai onko ne sitten vaan partsivaunut, kun meillä on sekä kantoliina että kantoreppu, niin kyllä niitäkin varmasti tullaan hyödyntämään. Ihan riippuu, miten tuo laps sitten tykkää olla ja mennä.

tuol helmikuussa mä vähän jo kirjottelin harsoista (tai shoppailuvimmasta), mutta mistä te olette harsoja hommanneet vai ootteko hommanneet? Mul on joku ihan kamala mullekaikkihetinyt-fiilis, ja mä haluisin ostaa ne harsot NYT enkä 14. päivä (:D), mut onkohan missään edullisemmin kuin vaunula.fi-osoitteessa? Siellä olis ihan valkoisia harsoja 1,19e kipale kun ostaa +10.
Sinällään ehkä pikkasen himottais turkoosit ja mustatkin harsot, mutta katsotaan nyt. Ainahan noita voi sitten värjätä.

Mäkin oon noita pesupähkinöitä miettinyt, ei oo itellä kokemusta, mutta eräs tuoreen vauvan äiti niitä mulle suositteli vauvan pyykille, hajusteetonta tahranpoistajaa kävinkin jo ostamassa niin jos sitten puklu- ja kakkatahrat saisi poistettua.
Sitä oon kanssa miettinyt, kun mullakin on pikkuvaatteita niin  ettei tuu ihan täyttä koneellista 60 asteessa pestäviä, niin onko se hygieniasyistä ihan välttämätöntäkään se kuumassa pesu, vai riittääkö vauvankin kanssa sitten se 40 astetta ja pieni määrä tahranpoistajaa likasimpiin?
Mäkään en kyllä pelkää että lapsi välttämättä herkistyisi millekkään pesuaineelle, toki se on hyvä lisäsyy ostaa jotain mietoa hajusteetonta pesuainetta, mä vaan niin pidän vauvan omasta tuoksusta, että haluan vaan haistella sitä enkä mitään omoa kun vauvaa sylissä pidän :D
Sitten isomman lapsen pyykit menee kyllä varmaan ihan samassa pyykissä meidän vaatteiden kanssa!

Kaikki vauvan vaatteet oon pessyt. ja en hajusteettomal vaa iha tavallisella pesuaineella niinku aina.. mä pesina danki vaatteet heti tollasella hajusteisella et jos tulee yhtää mtn ihoo nii sit menee uusiks, mut mun o hyvi vaikee uskoa et mtn tulis.

Palkkapäivän kunniaksi tilasin tänään jo aiemmin ostamaani Stokke Sleepi -pinnasänkyyn siihen kuuluvan reunapehmusteen ja kolme aluslakanaa. Olivat mielestäni suorastaan hävyttömän kalliita, reunapehmuste 79 € ja lakanat 29 €/kpl. Ryöstöä. :( Ajattelin kuitenkin, että hyvä tilata nuo Stokken omat, niin istuvat sitten varmasti.

Ja noista pesuista vielä, että mä oon kans pessy vauvan vaatteet ihan samalla pesuaineella kuin omani ja miehenikin vaatteet. Eli millon milläkin. Meillä ei tuon pesuaineen suhteen olla koskaan oltu kovin merkkiuskollisia.

Harsojen osto check! Ostin nyt sitten 25 kpl. Lisäks mukaan tarttui itkuhälytin, kun oli niin edullinen. Köyhdyin yhteensä 72 euroa. :) Money well spent, again!

Meille tuli työkaverilta pinnasänky uuden vuoden tienoilla. Ollut kahdella lapsella ja tosi hyvässä kunnossa! :) Turvakaukalo on hankittu, ja uusin ostos oli todella upeat ja siistissä kunnossa olevat käytetyt Raf-Polin yhdistelmävaunut! Hoitopöytää en ole edes suunnitellut ostavani, hoitotaso olisi tosi kätevä jonka saa esim. häkkisängyn päätyyn kiinni. Kaverilta tulee matkasänky meidän porukoille ja kylpyamme on vielä hakusessa. :) Baby Stylessä olis aika kivan värisiä tassuammeita.

Mitä mieltä olette sellaisen hajuja sitovan vaipparoskiksen tarpeellisuudesta? Hyödyke vai täys turhake? Mä mietin sellaisen hankintaa lähinnä noitten meijän karvakorvien takia, kun niitähän (toisin kuin meitä ihmisiä) tuo paskan haju vetää vaan puoleensa... 

Kävin tänään ensimmäistä kertaa Tuusulan Femmatorilla (=kirpputori Tuusulan Hyrylässä) ja yllätyin todella positiivisesti. Mikä vauvanvaateparatiisi!!! Löysin sieltä kaksi pöytää, jotka oli ihan täynnä aivan ihania poikavauvan vaatteita koossa 56-68. Hirvittävässä ostohysteriassa tyhjensivät ne miltei kokonaan. :) Lisäksi tein joitakin yksittäisiä löytöjä ainakin 5-6 eri pöydästä. Loppujen lopuksi lähdin sieltä ison, pullean ostoskassin kanssa, mutta vain 40 € köyhempänä. Sitku sais vielä tolle ukkokullalle perusteltua kaikkien näitten vaatteiden tarpeellisuuden...

Jaa, täälläki on näköjään pyykkäys pyöriny monen mielessä :) Sain itse justiinsa lajiteltua lähes kaikki vauvanvaatteet värin mukaan kasoihin pyykkihuoneeseen. Aattelin pestä suurimman osan 60 asteessa hajusteettomalla pesuaineella, osan (herkempiä kankaita, joitain uusia vaatteita) 40:ssä.

Vaatteita lajitellessa tuli ihan semmonen "ohhoh"-fiilis itellekin, niitä nimittäin on tullu vähän hankittua :D Varmaan 80% on kirpparilta, joten rahaa niihin ei oo onneks paljon uponnu. Tänään käytiin viimeisimmän kerran äipän kanssa kirppiksellä ja mukaan tarttui mm. Polarn o pyretin vähän isompi, aivan ihana viidakkoaiheinen t-paita, jolla oli hintaa vaivaiset 2,90€! Olen myös melkeen satavarma, että bongasin Ruskovillan vauvan silkkimyssyn (ei ollu mitään lappuja, mutta ei niissä taida uutenakaan olla) myssypaketista, joka maksoi vain 4,50€. Serkkuni kehui vähän aikaa sitten tuota myssyä loistavaksi ensimyssyksi, ja uutena sillä on hintaa hulppeat 29€ o.O

Neytiria: Mä katoin joku aika sitten kans noita Babystylen tassuammeita, että olispa ihania :) Värit oli tosi herkullisia ja muotoilukin hauska. Saa nyt sitte nähdä päätyykö sitä pihiyksissään johonki tylsempään versioon.

Täälläkin pyykkirumba menossa! Ekat pari koneellista on pesty ja kolmas vuorossa kohta. Ajattelin kerrankin pestä samanväriset yhdessä vaikka koneelliset näin jäävätkin tosi vajaiksi. Sitten kun kaikki on pesty ja viikattu voinkin valita vauvalle jo valmiiksi sairaalakassiin kotiintulovaatteet... :)

Äitiyspakkaus on myös vihdoin tullut! Vielä se odottaa postissa, mutta ei kauaa... Jotenkin noihin vauvanvaatteisiin ja -tarvikkeisiin hurahtaa... Ne on niin söpöjä ja tuntuu mukavalta, että vauvalle alkaa olla kaikenlaista hankintaa koossa. Huomenna haetaan miehen työkaverilta kehto kakkossängyksi - se on melko samantapainen kuin pinnasänky, mutta siinä on pyörät alla ja sen voi kytkeä suoraan parisängyn viereen. Kävi hyvä tuuri kun tuollaista meille tarjottiin. Turvakaukalo on myös luvassa ystävien kautta. 

Harsotilaus on vielä tekemättä (taidankin tehdä sen nyt heti) ja lisäksi puuttuu sitteri, jonkinlainen imetystyyny, rintapumppu (kai sekin on pakko hankkia), itkuhälytin ja mitähän muuta...? Pikkupyyhkeitä on jo pari pinoa. Lisää pyykkäystä siis luvassa. :)

Takaisin