Vaunut, vaatteet ja muut ostokset

Ikuisuus

Vauhtiin päässyt keskustelija
Mietin että tämän voisi vielä erikseen laittaa niin löytyy helpommin kun useamman kuukauden aihe ja ihmetyksen aihe taitanee olla ainakin esikoisen odottajille.

Voisivatkos muuten ne joilla on jo kokemusta aiheesta kertoa mitä noissa vaunuissa ja kopissa kannattaa ottaa huomioon, samoin jotain pakkohankinta tuotteita ja risuja/ruusuja tuteista dopplereihin ja imetystyynyistä tukisukkiin.
 
Vaunuista voisin sanoa sen verran, että kannattaa hommata isopyöräiset. Suomen talviolosuhteissa se on melkeen välttämätöntä, nimittäin pienet pyörät ei kule jos on satanu kymmenenki senttiä lunta. Ja kannattaa kiinnittää huomiota myös työntökeveyteen ja jousitukseen. :) 
 
Ne ketkä paljon reissaa vaunujen kanssa linkut kauppakeskukset ym, kannattaa myös kiinnittää huomio vaunujen leveyteen (oviaukot) ja onko heittoaisaa (tila hissi, linja-auto ym), isot renkaat ihan must ja kevyesti rullaavat. Käytiin vilkaisee Emaljungaa, erilaisia runkovaihtoehtoja ja siihen tsiljoona erilaista koppavaihtoehtoa, vaikeampaa ku auton osto. Hinta siinä TUHAT EUROO mun mielestä törkeän kallista, tietty makuasia kuka tykkää maksaa mistäkin minkä verran (versus mein nuorin koira 1600,- ja kissa 750,- :D ) mut meille kelpaa kyllä edullisempi Brio ja vaikka käytettynä.
 
eillä on nyt täl hetkellä käytössö adalla (10kk ikäinen) ABC yhdistelmä vaunut viimevuoden versio, isotrenkaat on alla, hintaa oli n 400€ hobbarista, hyvät vaunut on olleet ei valitamista!
 
Me ajateltiin miehen kanssa ensisijaisesti hankkia (yhdistelmä)vaunut käytettyinä.
Ihan jäätäviä hintoja pyydetään vaunuista uutena! emoticon
Ellei sitten saada joltain tutulta tai joku isovanhemmista osta meille niitä.

Mutta vähän on haavi auki, että mitä kaikkea sitä tulis hankkia. Mitkä on niitä asioita, että taatusti tullaan tarvitsemaan.
Rintapumppu?
Sitteri?
Rintareppu?
Ja millainen hoitopöytä olisi hyvä?

 


Muikkis kirjoitti:
Me ajateltiin miehen kanssa ensisijaisesti hankkia (yhdistelmä)vaunut käytettyinä.

- JÄRKEVÄÄ!!

Ihan jäätäviä hintoja pyydetään vaunuista uutena! emoticon
Ellei sitten saada joltain tutulta tai joku isovanhemmista osta meille niitä.

Mutta vähän on haavi auki, että mitä kaikkea sitä tulis hankkia. Mitkä on niitä asioita, että taatusti tullaan tarvitsemaan.

Rintapumppu?

- Ei välttämättä, riippuu omasta maidontuotannosta, odottakaa kun vauva syntyy

Sitteri?

- Jep, tosin riippuu vauvasta viihtyykö :D mut ihan ehdoton tuote!

Rintareppu?

- Riippuu vauvasta, me oltais tarvittu vasta kolmannen kohdalla kun likka ei viihtynyt sitterissä, ei lattialla, ei nukkunut vaunuissa hetkeäkään, ainoa paikka oli syli ja siinä sitten tein ruoatkin vauva sylissä :/ Toki ne ketkä paljon liikkuu eikä halua vaunuja työntää, reppu on hyvä.

Ja millainen hoitopöytä olisi hyvä?

- Tarpeeksi korkea, ettei tule selkä vaipanvaihtajalla kipeäksi, Leveä, että mahtuu vaipparivi + rasvat yms reunaan. Alla vetolaatikot / kaapisto vaatteille.


Tässä niinku Sannan mietteet. Lisätäänpä vielä PINNASÄNKY missä on vähintään pohjan korkeuden säätö (meillä oli sen lisäksi myös etureunan korkeuden säätö) tää mikä autotallissa odottaa käyttäjää niin sen saa kehdoksi, semmosset jalat :)) ja patjaan ehdottomasti pissasuoja.

Sitten jotkut ehdottomasti hommaavat tuttipullojen desinfiointikoneen, pääsee kuulemma helpommalla kuin ainainen keittäminen. Me ei hommata eikä ikinä ole ollutkaan. Makuasia.
 
Rintareppua ei kannata hankkia, siis sellaista Baby Björn-tyyppistä. Mielummin kantoliina tai kantoreppu, esim. Manduca. Niissä lapsen asento on paljon parempi.

Mä en saanuy mitään irti rintapumpulla, joten meille se oli ihan turha. Käsin sain pumpattua paljon paremmin. Tuon Sannan mainitseman pullondesinfiointihärpäkkeen saatan hommata maidonluovutusta varten, mutta tuskin meidän toinenkaan lapsi juo pullosta, joten vauvaa varten ei tarvitse pulloja desinfioida.

Harsoja ym. rättejä kannattaa hommata ihan hulluna. Meillä meni niitä tosi monta päivässä. Käytettiin niitä puolivuotiaaksi asti myös vaippoina, mutta kyllä niitä muutenkin meni.

Varsinaista hoitopöytää meillä ei oo ollut, mutta hoitotaso oli pesukoneen päällä.
 
Rintapumppu oli musta todella huono ainaki se käsipumppu. 

Kantoreppua en koskaan käyttänyt koska ei tyttö siinä viihtynyt.

Liinoja käytettiin tosi pitkään ja niitä kannattaa myös paljon, samaa mieltä kuin Liina

Hoitpöytä oli hyvä, mulla olis ellanen missä 2 laatikkoa vaan, sellanen olsi aprempi missä olis enemmän niit laatikoita. Ja mä kyätäne dellee hoitopöytää vaikka tyttö on jo 10½kk :D
 
Itse olin myyjänä lastentarvikeliikkeessä niin sitäkautta sai sitten korvaamatonta tietoa ja kokemusta. Ja kyllä se mun mielestä on ihan silleen että niitä tarpeita luodaan(alan liikkeet, on ties mitä hilavitkuttimia), maalaisjärjellä :D

Joku sano noista vaunun pyörien koosta, ystävälläni oli emmaljungan vaunut kääntyvillä etupyörillä ja eipä hänellä ollut ongelmaa liikkua talvella niillä, pyörät luukkoon vain.

Mä itse ajattelin vaunut hankkia käytettynä joko Emmaljungat tai Teutoniat ja nimenomaan valkoisena.... ne on vaan niin hienot! Tosin Teutoniaan pitää tutustuu tarkemmin, haluaisin nimenomaan kääntyvillä etupyörillä ja ko. mallin voi kuulemma vaihtaa tavispyörät talveks jos siltä tuntuu. Ja kyllä se meilläkin menee niin että uus isompi auto on hankittava, ei toi meijän kauppakassi oikein riitä. Ei mitään toivoa että takaronkkiin mahtuis mitkään vaunut, ehkä pyörät ja koppa irrotettuna :D

Pinnasängyks joku ihan tavallinen Ikeassa on tosi makee vihreä pinnis, se olis hiiieno. Ja kyllä varmaan vuokrataan tuo vaavisänky, helpompi kuskata pientä kämpässä.

Mä saan naapurinlikalta värinäsitterin, että sitä ei onneks tarvii miettiä. Mutta edelleen ongelma että en tiedä minne tungen meidän 70 neliöisessä kolmiossa mm. tietokoneen ja lipaston, sitten kun pitäs saada tästä makkari 2. vauvan huone...


 
Meilläkin on emmaljungan nitro cityt ja hyvin meni talvella, ei ongelmaa.. Ja emmaljungilla on niin hyvä jälleenmyynti arvo että ei mua haittaa kunnon vaunuista maksaa. Meinasin nyt sit keväällä alkaa niitä kaksostenvaunuja metsästää käytettynä ja jos ei löydy ni kyllä ihan uutena ostetaan :) citteri on kätevä etenki sillon ku haluu aamulla suihkuu ni vauva siihin ja kylppäriin mukaa :D muuten meil kyllä ei siinä viihtyny.
 
Mä ihastelin kanssa valkoisia nahkaverhoilulla, et oli makeet! Mein perheessä ne olis vaan hetkessä niiiiiin likaiset ettei mitään järkeä ostaa. Myyntiarvosta se myyjä juu puhui ja uskon täysin, tosin mein perheessä sekään ei pitäis paikkaansa


 
Mä oon kuullut, että ne Emmaljungien nahkaverhoilut ei oikein kestä näitä Suomen kosteita ja kylmiä oloja. Meillä on Emmaljungan jotkut ihan perusyhdistelmät, ei ollut ne kalleimmat vaan jotkut toiset, en muista enää. Oon ollut ihan tyytyväinen. Emmaljungat ei vaan oo ihan pienimmästä päästä, että ne saattaa olla vaikea saada mahtumaan autoon ja viehän ne aika paljon tilaa kotonakin. En olis varmaan ostanut niin kalliita vaunuja ellei appivanhemmat olis sponssanneet.
 
Meillä oli tuttipullojen mikrosteriloija, ja oli kyllä todella hyvä. Meillä ei imetys lähtenyt lainkaan käyntiin yrityksistä huolimatta, joten pulloja jouduttiin käyttämään. Oli huomattavasti helpompi kuin keittää kattilassa. En kyllä ehkä ostaisi valmiiksi :)

Manduca ostettiin jossain vaiheessa, mutta se jäi kyllä käyttämättä kun ei lapsi viihtynyt.

Hoitopöytää ei myöskään meillä ollut, käytettiin vain hoitoalustaa pöydällä/lattialla. Oli sen verran pieni asunto silloin. Nyt ollaan harkittu hoitopöydän hankkimista kyllä.

Rintapumput on vielä jäljellä, lähes käyttämättömänä. Katsotaan tuleeko niille käyttöä tällä kertaa :D

Sitteri, vaunut ja turvakaukalo ehdittiin myydä pois. Meillä oli Graco logico S kaukalo. Oli kyllä kätevä ja hyvä muuten, mutta melko hankala kantaa. Pitää tällä kertaa katsoa, löytyisikö joku paremman mallinen. Vaunuina meillä oli ABC:n yhdistelmät, ne oli mielestäni melko raskaat työntää. Tällä kertaa ehkä jotkut muut :)

Loppujen lopuksi tuntuu, että esikoisen aikaan meillä tuli ostettua ehkä vähän liikaakin kaikkea valmiiksi. On vaan niin kiva shoppailla :D Kyllähän sitä kauppaan pääsee hakemaan sen mitä puuttuu, kunhan nyt kaikki ns. pakollinen on valmiina :)
 
Niin juu ja meillä ainakin hyödylliseksi koettiin tuttipullo(t) ja korviketta valmiiksi. Imetys kun ei mennyt niinkuin toivoin.
 
Suosittelen myös varuilta ostamaan koliikkipulloja, meillä ada imi hirveellä voimala tavallisesta pullosta ja ilmaa meni vatsaan, koliikki pullot oli tosi hyviä 
 
Suosittelen käyttämään amazon.co.uk:ta joihinkin hankintoihin! Esim. lähes kaikki phillips avent -tuotteet sekä sitterit ja leikkimatot saa sieltä halvemmalla. Säästettiin satasia viime raskaudessa kun sieltä tilattiin! Toimitus kestää, mutta on odottamisen arvosta!
 
meillä on ollut yhdistelminä Gesslein(vai miten se kirjotettiin :D, en jaksa tarkistaa) ja ollaan tykätty paljon. jos jotain niistä puuttuu, niin heittoaisa. sille olis ollut tarvetta, mutta ilmankin pärjätty. tarvittaessahan voi kääntää istuinosan/vaunukopan toisinpäin, on vaan vähän kömpelöä. mutta muuten olleen hirmuhyvät.
ja voin todella todella suositella matkarattaiksi city mini jogger(olikohan ihan näin) ne on ihanhuiput!!!
mulla oli tosi hyvä sähkökäyttönen rintapumppu, Medela-merkkinen! sain kerralla pumpattu jopa 200-300ml maitoa. tosin oli tuotteliaat rinnatkin :) oikeesti tuntui helpottavan kovasti kun sai laitettua pakkaseen ja jätettyä vauva isin hoitoon kun itse lähti asioille...

sitteri ois ollut hyvä, ei raskittu ostaa esikolle..ehkä saadaan lainaan kaverilta nyt. uskoisin ainakin.

hoitopöytää ei periaatteessa tarvittu, koska vaatteiden/vaipanvaihdot meni vähän siellä sun täällä, pääasiassa pesukoneen päällä.

voi kun herää sellanen kova halu saada taas valmistella vauvantuloa<3
 
Hei meillä kans oli ja on vieläkin käytössä Gessleinin yhdistelmät, ovat olleet hyvät, ja se koppa/istuin on ollu helppo vaihtaa kumpaan suuntaan vaan, ainakin meidän mielestä, klik vaan irti, kääntää ja klik kiinni. Nyt vaan sit pitää ehkä hankkia tuplarattaat ku jos tuo esikoinen istuu kuitenkin välillä kans, niistä tuplien ominaisuuksista en sit tiiä mitään, kaupungilla kyllä näkee vaikka minkälaisia :D ja tuli mieleen, että nyt kyllä hankin sähkökäyttöisen rintapumpun (viimeks oli käsikäyttöinen ja niin hankala ja hidas!) ja se pumppu tuli tarpeen jo heti ekoina päivinä kotona, ku päästiin sairaalasta, maito nousi sairaalassa ja kotona oli pakko ruveta heti pumppailee, ku ei pikkunen juonu vielä niin paljoa, mitä sitä tuli :) tulee varmaan muutaki vinkkejä mieleen myöhemmin, mitä vois ite suositella, mut nyt pää lyö tyhjää..
 
Takaisin
Top