Vaunut, vaatteet ja muut ostokset

Käytettyinä ostettujen vaunujen kiro: muuten hyvässä kunnossa, mutta eilen huomattiin että siinä kuomussa on niitä mustia homepilkkuja :'( eikä noita kuomuja taideta erikseen myydä. Vituttaa enkä tie mitä tekis. Google kertoi et mikää pesu ei kai auta. Ärsyttääää! Miks kaikkia vaunun osia ei voida myydä erikseen? Yhyyhh. Muutenki olis tota rahanmenoa.
 
Huuhkaja, serkulle kävi sama juttu kun osti käytettynä tuplavaunut tossa alkutalvesta. Mutta se hommasi jotkut kotimaiset homeenpesuaineet, jotka on turvalliset käyttää ja sai vaunut käyttökelpoisiksi. Pesuaineet maksoi jonkun 50e, mutta olivat kyllä sen arvoiset. Serkku sanoi, että aineet toimivat loistavasti, vaikka joutuikin vaivaa näkemään. On kuulemma tehty veneiden tekstiilien puhdistamiseen homeesta, mutta maahantuoja oli sanonut paljon käytettävän myös juuri vaunujen puhdituksessa. Voisin yrittää kysyä pesusineiden nimiä, kun vaan ollaan puheissa.
 
Hankittiin jo ennen vauvan syntymää meille Teutonia prestige -yhdistelmävaunut, ja tosi tyytyväisiä ollaan oltu muutoin, paitsi että nehän ei matkavaunuiksi toimi kun vievät kaiken meidän takaluukun tilavuudesta... nyt olis siis vakavassa harkinnassa matkarattaat, jotka kävis myös tuollaiselle kaksikuukautiselle. Eli joista saisi selkänojan täysin kaadettua. Olisko hyviä vinkkejä merkeistä/malleista, mitä teillä on käytössä?
 
Suurin osa matrarattaista menee makuuasentoon, mikä kaukalo teillä on? Me ostettiin nuvan peppit ja siihen adapterit millä menee maxicosin kaukalo kiinni. Aivan älyttömän hyvät! Ja ko matkatattaat menevät vielä pieneen tilaankin. Ainoa "miinus" on että vain 3 eri selkänoja säätöä.

Seuraava hankinta on triptrappiin toi newborn set, koska poika ei meillä nuku kunnolla päivisin niin saan tehtyä paremmin hommia keittiössä ku jätkä on siinä tuolissaan. Onneks stokkella on hyvä jälleenmyynti arvo!
 
Me itseasiassa mentiin ja ostettiin Emman BMX-rattaat pikaratkaisuna, käytetään niitä ja Teutonian yhdistelmistä pehmeää kantokassia, ja hyvin toimi jo tänä viikonloppuna kun oltiin mummolla kylässä. :)

Kaukalon käyttö pyritään minimoimaan automatkoihin, kun olen ymmärtänyt sen olevan huonoksi neidin selälle liialla käytöllä. :/
 
Meil on ollu matkarattaisiin klikkaamalla kiinnitettävä turvakaukalo. Oon kyl lukenu, et ei pitäis pitää pitkiä aikoja lasta turvakaukalossa... Tosin rattaisiin kiinnitetyssä kaukalossa lapsen asento on selällään makaava, ei istuva, niin et se heiluttelee kyllä jalkojaan ja käsiään siellä. Oon aatellu, et se ei oo niin pahaks selälle, et ei vois esim. parin tunnin kaupunkireissulla pitää.
 
Ei se kaukalo asento muuksi muutu. Ja eihän sitteriäkään sais joidenkin mielestä lainkaan käyttää. Suositus on että parin tunnin välein lapsen selkää oikois, mutta kyllä mun mielestä toi travelsystem on täysin vaaraton
 
Meilläkää vauva ei ees viihdy kaukalossa/sitterissä niin kauan että pääsis mitää vammoja tulemaan. Kerran ollaa oltu pidemmäl automatkal, siinäki oli 1,5h pisin matka pysähtymättä jo omankin rakon takia, ja vauva herää aina ku auto pysähtyy ni siinä oli si hyvä syöttääkin ni sai sit sitä "irtautumista" turvakaukalosta.

Mites hei muuten noide rattaiden kans, mä olin aina aatellu et vauvan pitää olla siinä kopassa kunnes osaa istua, mut en tajunnu et niitä istuinosiakin saa kokonaan makuuasentoon - onko siinä siis vauvaakin mahis kuljettaa vai onko ne vaa tarkotettu nukkuvalle, istumisen osaavalle vauvalle? Ehkä tyhmä kysymys jonku mielestä mut en mä vaa tajuu. :D
 
Mä luulin että noissa kaukaloissa on ne vastasyntyneitä varten olevat "pienennystyynyt" tai muut vastaavat pehmusteet just siksi, että voi sitten heti olla pitempiäkin aikoja putkeen.. Mutta kuten Huuhkaja sanoi, melkeen ne syöttöjen välit jo estää liian pitkät ajat noissa kaukaloissa :)
Me ainakin ollaan jo reissattu pitempiäkin matkoja ja hyvin on mennyt! Ainut että ilma pakkautuu masuun kaukalossa..
 
Takaisin
Top