Vaunut, vaatteet ja muut ostokset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ikuisuus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Viltsukka: siis nii meilläki meni ne 56 vaatteet 3kuiseks ja 62 5-6 kuiseks. Se yks body sattu vaa menee vuode :D se oli pitkänmallinen mutta hyvin siro. Ada o koht 1v4kk. Sil o tommoset 62 kokoset yökkäri toppi ja shortsit vielki käytössä! Ja ada o varmaa 83cm :D ne o hirmu kapeet ne vaatteet mut tuo o tommone laiheliini . Tänää punnitsin ja oli 9kg

Tosi hyviä vinkkejä, kiitos Minniäinen! Meiltä taitaa, harmi vain, löytyä enemmän juuri noita hankalia, päänylipuettavia bodyja... On tainnut olla sama ostoperiaate kuin tuolla kirjoittajalla aikanaan. :)

Meillä myös selkeesti vääriä vaatevalintoja tehty! Kertokaa tyhmälle, onko ainut syy pikkuvaatteiden pesuun 60 asteessa se ettei kakka meinaa muuten lähtee? Vai pitäskö muutenkin pestä noin kuumassa? Anoppini sanoi mulle kerran ihan kauhuissaan kun oli nähnyt 40 asteessa pestäviä vauvan vaatteita, olin ihan ymmälläni, että mikäs niissä on vikana? Niitä on melko paljon kaupoissa nyt kun oon katsellut, ja oon kyllä myös niitä ostellut, anoppi kun on huuhaa välillä muutenkin, mutta osuiko nyt siis kerrankin oikeaan? :D

Tuossa oli kyllä tosi hyviä vinkkejä ja kun en ole niitä pieniä vaatteita vielä oikein stanut, niin nyt onkin hyvä vähän miettiä minkalaisia sitten ostaa :)

Joo kiitos Minniäinen, tosi hyviä vinkkejä kyllä tuli. Meillä kyllä varmaan noita vääränlaisia jo on, mutta koska suurin osa on vielä hankkimatta, täytyy pistää neuvot korvan taakse.

Eilen käytiin vihdoin viimein ostaa meille vaunut. Päädyttiin sit lopulta Emmaljungan Duo Edge Combi -yhdistelmävaunuihin Classic Chrome-rungolla, vaikka monia muitakin merkkejä/malleja kyllä kateltiin. Väriksi valittiin Capri Navy. Lisäks ostettiin Sport-hoitolaukku samassa värissä. Nyt pitäs vaan malttaa odottaa viikon verran ennen kuin ne voi noutaa sieltä myymälästä.

Ai että oli muuten ihana linkki tällaiselle esikoisen odottajalle, joka ei ole hankkinut vielä mitään :D

Lisää kiitos jos tällasta löytyy :)

BTW nostan aihetta uusiks, että onko kellään tietoa www.preeco.fi sivustolla myytävistä vaunuista/setistä? Edullinen ja houkuttelee...

Tänään löytyi jo aiemmin hommatun Stokke Sleepi -pinnasängyn kaveriksi Stokke Care -hoitopöytä. Sängyn lailla sekin löytyi suht edullisesti tori.fi:stä. Oon ollu koko päivän yhtä hymyä. :) Seuraavaksi pitäisi varmaan keskittyä tutkimaan turvakaukaloita.

Meillekin tuli vaunut viimeinkin. Monta viikkoa on pyöritelty, mitkä ostetaan, käyty liikkeissä ja kytätty huuto.netiä ym. Mutta sitten ilmaantuikin tutulta käytettyinä semmoset Gessleinin yhdistelmät, ihmeen hyväkuntoiset, juuri toivomani väri ja ei maksanut paljoo. Katsotaan nyt, miten ne toimii.
Suurin pähkäilyn aihe on ollut, onko meillä käyttöä enemmän järeille vankkureille vai kääntyväpyöräisille kevyille... Kun kaupungissa asutaan, mutta toisaalta vähän etäällä palveluista. Nuo meidän vaunut on vähän siltä väliltä. Seuraavaksi kai pitäisi alkaa suunnitella noita hoitopöytäjuttuja, alkaa tota kamaa olla sen verran. Aika jännää... :)

Ihana lukea mitä kaikkea olette jo ehtineet hankkia.. Itseä vähän pelottaa, kun kaikki hankinnat tulee jäämään ns. viime tinkaan. Maaliskuun 20. pitäis jäädä mammalomalle ja noh.. Sitä ennen ei kotia olis tarkotus mennä ja töitten merkeissä pakerretaan yli 1000km päässä kotoa.
Onneksi on tiedossa äiti ja anoppi ostosavuksi että löydettäis kaikki mahd. nopsaan. Ja oma isä ja äiti on valtuutettu metsästämään pinnasänkyä, hoitopöytää ja mies on nyt huumaantunut että meille kotiin pitää saada keinutuoli. :)
Ainoat mitä on tullut nyt ostettua täällä niin löysin ihanan antiikkisen metallisen laatan missä lukee "lastenhuone"
ja koristetyynyn. Siinä kaikki mitä on meidän lastenhuoneeseen ehditty hankkimaan..
Saa nähdä tuleeko kiire ja ehtiikö sitä kaikkea hommaamaan ennen lapsen syntymää.. :D

Tillinvarsi: Varmasti ehditte hankkimaan kaiken ajoissa, kyllähän ne tulee vauhdilla ostettua kun vaan tietää mitä kaikkea tarvitsee/haluaa ostaa :)

Me käytiin tänään Lastentarvike-liikkeessä Varistossa, tarkoitus oli vaan viedä Emmaljungan vaunut huoltoon, kun kuomu oli vähän löystynyt niin katsovat sen kuntoon. Tuli sitten osteltua kaikkea mahdollista, ihana myymälä! Hankittiin nyt Britaxin B-Agile matkarattaat ja niihin Baby-Safe plus SHR II -turvakaukalon (isofix hankittiin jo aiemmin). Hankittiin noi matkarattaat uutena, kun ne tulee olemaan pääasiallisessa käytössä. Vaunut tulee olemaan vähemmällä käytöllä niin ostettiin ne käytettynä ja säästettiin siinä n. 700€, noi meidän on 2v vanhat ja tosi hyvässä kunnossa niin tuntui mukavalta säästöltä :) Päätettiin jo joku aika sitten et noi merkit hankitaan, mut odotettiin et turvakaukalosta tuli uudet kuosit niin saatiin tulevalle pikkumiehelle vihreä kaukalo :)

Hankittiin samalla Emma Rocker Deluxe sitteri + lelukaari: 

Mukaan tarttui myös pinnasängyn reunapehmuste ja samaan sarjaan kuuluvat peitteet + lakana. Ostettiin myös Tiny Loven My Nature Pals -mobile:

Nyt alkaa olemaan kasassa kaikki tärkeimmät hankinnat, jotain pientä pitää vielä hankkia, mut niitä onneks ehtii vielä hyvin. Mua ei saisi päästää noihin lastentarvikeliikkeisiin, kun tuntuu et haluais ostaa kaikkea mahdollista :D

Ihania juttuja olet ostellut Nina~! Mulla on kans vähän tota samaa ongelmaa, että lastentarvikeliikkeissä lähtee ns. mopo käsistä. :) Tällä hetkellä oon ihan hurahtanu Stokken tuotteisiin. Sleepin ja Caren lisäks haluaisin myös sen Bounce'n Sleep -sitterin ja ehkä sen kehdonkin... Ja sit tietty Tripp Trappin! Ja se Stokken kantoreppukin ois ihana... Hullun kalliita vain ovat, jos ei satu käytettynä löytämään.

k-repolainen: meillä on gessleinin yhdistelmät olleet esikoisella ja ollaan tykätty kyllä, heittoaisa on ainoa miinus, mut aika pikku juttu sinänsä. must aolleet tosi hyvälaatuiset! ja meijän britaxin kaukalo menee siihen näppärästi, kauppareissuilla helppo ellei sit käytä niitä kauppakärryjen kaukaloita...

meillä on vähän vaiheessa vielä kaikki... tai vauvan tavaroista ei nyt puutu varsinaisesti mitään, mut vauvan huone on vielä työhuone ja pitäis hommata kauheesti säilytystilaa(lipastox3 ja kirjahylly) et saadaan muokattua se vauvanhuoneeksi ja miehen tavarat ja vaatteet sieltä kaapista pois. huoh. josko me lähettäis ikeaan joku viikonloppu...

nina: tosi kivannäköisiä hankintoja ootte tehneet!
itellä shoppailut keskittyneet vaatehankintoihin ja luulen et itelläkin vähän niiden suhteen mopo karannut käsistä:) toisaalta oon nyt ostellut vähän jo 68senttisiä, joten perustelin itelleni(ja miehelle) et kuitenkin niitä pitää jossain vaiheessa ostaa. kaverin kans oltiin ostoksilla ja se sanoi että niiden vauvalle on kaikki vaatteet jo ostettu ja niitä 50senttisiä vaatteita niillä oli tyyliin 3 bodya ja 3 housut ja sit 56 muutama jne.mä oon ostellut ihan liikaa varmaan...

Vihdoin täälläkin ollaan vaunujen onnellisia omistajia. Stressasi jo löytyykö niitä ikinä ja tarvitseeko ne tilata jostain ja odotella viikkoja... Mutta AT Lastenturvasta ne sitten löytyivät. Ostettiin Mutsyn Urban Rider -yhdistelmävaunut. Nätit ja näppärät. :) Nyt ei enää malttais odottaa, että pääsee niitä käyttämään... Lastenturvasta saatiin muuten oikein ystävällistä ja avuliasta palvelua, ja meinataan mennä sinne pian uudestaan tutkimaan turvaistuimia yms.

Oi kun ootte ostanu kaikkee kivaa :)
Me käytiin kans tänään ostaan vaunut ja turvakaukalo.
Vaunut on Oran Jovi air hiekanvärisenä.
Jovi Air 2012, hiekka

Turvakaukalo taas on Brion mustan värinen Primo isofix telakalla

Brio Primo jalustalla harmaa

Oon kyllä tosi tyytyväonen ostoksiin ja jotenkin alkaa tuntuun niin todelliselta tää vauvan tulo kunostaa näitä isompia juttuja ja alkaa jo kotonakin näkymään että vauva on tulossa :) Aivan ihanaa :)

Me ostettiin viikonloppuna vauvelille "Mersut" eli vaunut. Käytiin lastentavaraliikkeessä, joka myy käytettyjä vaunuja. Ei napostele maksaa 800-1000€ vaunuista todellakaan! Ajateltiin, että jos siistit löydetään, niin ostetaan käytetyt. Ja niinhän ne löytyi- nätit ja tosi siistissä kunnossa ja hinta 198€. On Chic4babyn Vienna-malliset.

vitsukka830: en muista, mikä malli se meillä oli, mutta siinä on heittoaisa. sit ensiodottajan tyhmääkin tyhmempi kysymys: siis tarkoitatko kaukalolla turvakaukaloa, ja miksi se pitäis laittaa vaunuihin? :)

Kävin tsekkaamassa tänään Olarissa Nella ja Nuttu -lastentarvikekirppiksen ja oli kyllä hyvä. Aluksi vähän kauhistelin hintatasoa, kun jostain perusbodeista pyydettiin 2-3€! Mut oli siellä sitten niitäkin pöytiä missä bodyt ja potkarit maksoi noin 0,50 € ja vielä lisäksi kaikki pöydän tuotteet puoleen hintaan.

Ostin yht. 12 vaatetta ja maksoi 5,50€. Ei paha. Aika hyvin siellä oli tarvikkeitakin kaupan, mutta itsellä ne jäi nyt vielä hyllyyn.

Mulla on nyt aika paljon 50-62 cm bodeja ja potkareita, mutta hirveän vaikea silti tietää, onko niitä riittävästi? Tietysti jos tuohon hintaan löytyy, niin voi niitä varmaan ollakin ihan reippaasti. Ja vaikea tietää sit minkä kokoinen vauva on syntyessään. Et meneekö noi 50 cm sille edes sit? Ja osa käytetyistä on niin monta kertaa pesty, et on varmaan hieman jo kutistuneetkin. Joten kokomerkinnät ei ehkä niin pidä enää paikkaansa.

Takaisin