Vaunut, vaatteet ja muut ostokset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ikuisuus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nyt lähti mopo käsistä! Kävin eilen Polarn O. Pyretissä ostoksilla. Tarkoitus oli ostaa vaan, jos löytyy jotain kivoja alennettuja, mut loppujen lopuks hamstrasin sieltä hirveän läjän vaatteita, joista varmaan ainakin puolet oli ihan täyden rahan tavaraa. Ihania värejä ja kuoseja ja erityisesti mielestäni juuri poikavauvalle sopivia. Ei vaan voinut vastustaa kiusausta. :)

mä tykkään kans ihan hirveesti p.op.:n vaatteista:) ne on jotenkin raikkaita ja kivoja malleja! onhan ne arvokkaita mut aina voi tarvittaessa myydä eteenpäin, ja me ollaan kavereiden kesken vaatteita muutenkin vähän kierrätetty jne. ihanaa ostella sellasia tosi poikavaatteita kun on saanut nyt pari vuotta ihastella tyttövaatteita:D vaikka tosiaan unisex-vaatteistakin tykkään...

kertokaahan turvakaukaloistanne kun ootte ostaneet, meillä on ihan vaiheessa se hankinta ja perehtyminen. pakko sanoa et ihanaa ettei tarvi ihan kaikkea nyt ostaa, kun on arki olut niiin kiireistä ja esim vauvan huoneen laittoonkin menee aikaa.
katoin et olis nyt aika kivasti saatu, esikoiselta perittyjä ja itse ostettuja vaatteita läjässä, mut luultavasti en voi vastusta jotain pientä ostosmatkaa vielä nyt loppuodotusaikana:D huutonetistäkin oon alkanut kattela vaatteita.

Meillekin on vihdoin saatu ekat isommat hankinnat, Britaxin Babysafe plus turvakaukalo+telakka ja Simo-merkkiset vaunut :) Kaukalo itse asiassa löytyi yhden kaverin kautta jo ennen joulua ja vaunut tällä viikolla tori.fi:stä. Käytiin niitä katsomassa keskiviikkona ja eilen sitten tuleva mummo kävi ne hakemassa ja maksamassa (äitini sanoi saman tien raskausuutiset kuultuaan, että haluaa ostaa sitten pienelle vaunut :D). Ovat kaukalon kanssa säilytyksessä vanhempieni luona, kunnes muutetaan helmikuussa vähän isompaan asuntoon. Kumpienkin hankinnassa oli kyllä hinnalla iso vaikutus. Kaukalo+telakka saatiin 70 eurolla (olleet yhdellä lapsella) ja vaunut 150 eurolla. Tosi hyvässä kunnossa molemmat, erityisesti vaunuista olin hämmästynyt, ettei niissä ollut kulumisen merkkejä juuri ollenkaan.

Minäkin katselin yhdessä välissä noita Oran vaunuja, erityisesti Ora Taigasta uusinta mallia. Kotimaisuus ja Öko-tex-standardoidut kankaat (taitaa tosin olla aika lailla suurimmassa osaa uusimpia vaunuja) olis kiehtoneet, mutta päädyttiin sitten kuitenkin käytettyihin.

Vaatteita on tullut shoppailtua vähän sieltä täältä, mutta ihan muutamia niitä vasta on. Tarkoitus olisi lähteä ensi viikolla koluamaan kirppareita, jos vaikka saisi kerättyä ihan niitä pienimpiä perusvaatteita :) Muuton jälkeen pitää varmaan lähteä käymään Ikeassa ja katsoa sieltä sitten pyyhettä, ammetta ym.

Mun vaateostokset on jääny tosi vähäiselle, tai oikeestaan, itse en ole ostanut vielä yhtään vauvan vaatetta (jos ei lasketa sitä isyyspakkaukseen menevää). Ollaan toki saatu jonkun verran kavereilta ja sukulaisilta.
Tajusin, että syy tähän on varmaan se, että me ei tiedetä, kumpi sieltä tulee, ja kaupat pursuaa pääosin vain sinisiä ja punaisia vaatteita tai sit sellasia mitkä ei tällä hetkellä säväytä. Ehkä ihan hyvä vaan :D Toki oon kiertänyt esim juurikin mainitun PO.Pin ja muut, mistä uskon löytyvänkin sitten kaikkea kivaa.

Huomenna aattelin kävästä Kaivokselan lastentavarakirppiksellä katsomassa, mitä sieltä löytyy. Ainakin sitä on paljon kehuttu. Saa nähä! Sieltä tekis mieli ostaa jotain ensivaatteita ja ehkä jotain sälää (esim amme jos löytyy).

mä oon ostanut 3 paitaa ja yhen takin :) sit oon saanut vaatteita 2 kassillista ja pitää epnkoa noi adan vanhat vauva vaatteet läpi oisko siel jtn mitä pojuki vois pitää :)
Vaunut meinasin ostaa helmi-maaliskuussa, jos en saa sossusta tuke otan osaril hobbarista, z-line merkksiet sisarusvaunut, makso 249€ :)

Mä oon mennyt ihan vähän sekasin noihin vauvan vaatteisiin, varsinkin POPin vaatteisiin just, asutaan vielä niiden myymälän lähettyvillä! Ne on vaan niin ihania, etten voi vastustaa, meillä on muutama muovikassillinen vaatteita 50-68 senttisiä, musta se ei oo lähellekkään tarpeeksi! Vauvathan sotkee koko ajan vaatteitaan! Suurin osa vaatteista on ostettu tosi hyvistä alennuksista tai kirpparilta joten voin ihan hyvin tehdä vielä ostosreissun ainakin tonne POPin liikkeeseen, haluun sieltä etenkin sen fleecehaalarin, alkuun arkailin sen hintaa kun ei se mahdu sille vauvalle kauaa päälle, mutta nyt saatiin aika paljon miehen isältä joululahjaksi rahaa kaikkiin hankintoihin, niin en kyllä enää mieti yhtään :)

pakko heittää kommentti: toi p.op.: fleecehaalari on tosi hyvä ollut meidän tytöllä ja tänään ostin alesta poitsulle sellasen turkoosin:) ja oli vielä hyvä ale! ostin 62 cm, ajattelin et huhtikuussa jos sinne alle laittaa vaatetta paljon menis ehkä vähän kylmemmälläkin ja sit kylmillä kesäkeleilläkin...(vai olikohan vaan toiveajattelua et menis huhtikuussa:)?) mut joka tapauksessa meni mun mielestä pitkään esikoisella, useamman kuukauden kun siitä saa ne jalat auki:) esikoinen on kyllä tosi siro ja hoikka tyttö, joten en sit tiedä kun poika on ollut vähän jykevämpi rakenteinen ainakin ultrien mukaan...

Minusta se vaikuttaa aika paksulta, sisävaatteet alla niin mä ainakin sitä ajattelin käyttää huhtikuussa, se on vaan niin sulonen! Musta se 56 senttinenkin näytti ihan reilulta, ostan ehkä sen kun mulla on 62senttinen kollegehaalari jo valmiina kylmille kesäpäiville:)

Mistä fleecehaalarista te puhutte? :D

Ite haaveilen siitä kierrätetystä materiaalista tehdystä haalarista, tämä siis.

Me käytiin tänään lastenkirppis Janessa, se on tuossa Vantaan Kaivokselassa. Kyllä sieltä muutama pieni potkupuku löytyi sekä jo ennen raskaaksi tulemista haaveilemani nallekarhuhaalari (siinä on korvat ja häntäkin, hih). Kyllä siellä vielä voi käydä, mut ehkä ensin pitää vähän kartottaa, että mitä ollaan muilta jo saatu (kun ne ovat vain muovipusseissa ja pahvilaatikoissa, en oo yhtään hypistellyt vielä).

Tuosta lastenkirppiksestä vielä, oli aika paljon tyttöpainotteisia ne vaatteet siellä, että jos joku haaveilee vaaleanpunaisista/punaisista vaatteista, niin suosittelen! Siellä oli vain pari hyllyä, missä oli omasta mielestäni ylihinnoitellut vaatteet, mutta nekin maksoi 1,5-4e kpl. Muuten hinnat olivat tosi mukavat! Ostin 20-50 sentin potkupukuja ja housuja, jotka olivat ihan hyvässä kunnossa. Mä en montaa euroa maksais jostain perus potkarista, joka menee vauvalle niin lyhyen ajan päälle, mutta varmasti jollekin ne parin euron vaatteetkin ovat halpoja ostettaviksi :)

Mä puhun ainakin Huuhkaja juurikin tuosta haalarista:)
Mä kans kävin tuolla Janessa, en paljon ostanut mitään mutta oli kyllä ihan kivan näköistä, pari potkupukua just ja yhen sellasen shortsihaalarin, ne potkarit maksoi 0,50e kappale ja shortsihaalari 3e, ja se oli kyllä oman kirpparihinnaston yläpäässä, vähän laadukkaamman merkkinen niin siksi raaskin sen kumminkin ostaa:)
Kivointa tuossa kirpparissa oli kun kaikki tavarat niin selkeesti esillä, siististi! Äideille ja tarvikkeille omat huoneensa! Mä kävin siellä heti kun se avattiin joulun jälkeen tämänviikon keskiviikkona, ajattelin et ehkä sieltä vois löytyy enemmänkin jotain kun on muutaman päivän ollut tässä auki, joku päivä taidan mennä sinne uudestaan!

Huuhkaja: Mä ajattelin mennä huomenna käymään siellä Janessa. Meille on tyttöä veikattu, mutta en uskalla sen huteran arvion perusteella paljoa kyllä pinkkiä ostella, mut jos sieltä löytyisi jotain neutraalia, niin olisi hyvä. Oliko sielä kestovaippoja tai jotain isompaa tarviketta miten paljon tarjolla?

Suffeli80 kirjoitti:
Huuhkaja: Mä ajattelin mennä huomenna käymään siellä Janessa. Meille on tyttöä veikattu, mutta en uskalla sen huteran arvion perusteella paljoa kyllä pinkkiä ostella, mut jos sieltä löytyisi jotain neutraalia, niin olisi hyvä. Oliko sielä kestovaippoja tai jotain isompaa tarviketta miten paljon tarjolla?

Kestovaippoja löytyi parista hyllystä, mutta niissä oli ainakin tänään tosi hyvin niitä. Yhellä oli erikseen S-, M- ja L-korit, joissa hirmusti kaikkea, ja toisessakin hyllyssä oli korissa niitä erikseen hyvä nippu. Yleisesti siis vaan muutamassa, mutta niiden hyllyjen alaosissa olivat.
Mä en raaskinu niitä vielä ostaa, vaikka aionkin kestovaippailla, mutta kun en tajua niistä vielä mitään niin pitää ensin tutkia googlen avustuksella, että miten ne härpäkkeet oikein edes toimii :)

Ainakin tänään siellä oli hieman neutraalia vaatetusta vastasyntyneille, mutta ei paljoa! Ja mä vein osan :P

Huuhkaja: Kääk, pitää mennä heti aamusta sit ettei sieltä oo parhaat jo vietynä. Tosin käyhän ne myyjät varmaan lisäämässä sinne tavaraa jatkuvasti.
Mä kans aion tosiaan kokeilla kestoilua ja ostinkin pari kestovaippaa, jossa on irrotettava imu. Siinä äitiyspakkauksen kestovaipassahan on se imu kiinteänä. Jos on irrotettava ja on lisäimuja, niin sitä kuorta ei tarvii välttämättä aina pestä, vaihtaa vaan sen imun.

Mäkin oon vasta aika vähän tutkinut asiaa, joten täytyy vielä perehtyä enemmän.
Mun äiti ompelee mulle niitä, joten siinä säästää ison summan. Ne kun on uutena aika kalliita. Mutta jos kirpparilta löytyy hyvään hintaan niin ostan sitten sieltäkin.
Jostain luin, että alle 20 kpl/koko on hyvä määrä, sillä pitäisi pärjätä hyvin.

Täällä on aika moni Janessa käynyt :) Ollaankohan me nähty siellä toisiamme :D Mä käyn aika aktiivisesti siellä ja se on mielestäni paras lastenkirppis! Pinkkiä siellä tosiaan näkyy enemmän, mutta olen kyllä löytänyt myös pojalle aika paljon hienoja ja hyviä vaatteitta, sen takia käynkin usein siellä ja kun uusia tavaroita tulee koko ajan.

Minäkin haaveilen tuosta fleecehaalarista ja aika paljon monesta muustakin jutusta :D Saa nähdä mitä kaikkea tulee ostettua loppujen lopuksi..

Olosuhteiden pakosta ja alennusmyyntien innoittamana ostin itelleni uuden takin! Nykyinen mahtuu päälle enää aamuisin, iltapäivisin hyvin huonosti ja jää puristamaan.

Nyt sit odotellaan max 10 päivää niin pääsen siihen pukeutumaan ^^

joo, itekin puhuin just tosta samaisesta hhalarista mitä pikkulintu ja huuhkaja. tuolla sitä poitsun huoneessa hypistelin just. olin iloinen kun sain kivaan hintaan. mä en oikeen tiedä/muista et kuinka paljon ostin tytölle vaatteita ennen kun se syntyi, et kuinka monta bodia jne nyt pitäis hankkia:D ajattelin kans lähteä huomenna vimppana lomapäivänäni kiertämään kirppiksiä!

sanoin just miehelle et olis ollut näppärä jos toinen lapsi olis syntynyt samaan vuodenaikaan kuin eka, koska sit menis enemmän samoja äitiysvaatteita. mamma-talvitakin ostin joskus lokakuussa, mut jälkeenpäin huomasin et mulla  olis ollut yks vanha untuvatakki, joka menee edelleen ja on ihan nätti päällä. no, ehkei se mee enää parin kk päästä.

mä toivon ettei me saatais kauheesti mtn lelulahjoja kun esikoisen tavaroita kertyy niin paljon nurkkiin ja ei ne vauvat kuitenkaan nyt kauheesti tarvi mtn....

Huuhkaja: Tosi kivan näköine takki. Itsehän en edelleenkään ole uutta takkia ostanut, mutta varmaan ois pakko, koska nyt se kaikista isoinkin takki kiristää mahan kohdalta.

Mulla on tullut aivan älytön pakkomielle saada sellainen Mamas&Papas korikehto. Se on niin ihana, mutta kun mieheni ei anna sitä kyllä ostaa, koska se on ihan sika kallis ja sit se ei edes ole käytössä kuin pari kuukautta. 

vitsukka830 kirjoitti:
toi on huuhkaja tosi hieno toi takki, olispa itelläkin noin kiva:)

Kiitos! Toivottavasti on sitten päälläkin kiva. :D

Noista leluista: Me ollaan miehen kanssa vähän "leluvastaisia", eli ei tykätä jos lapselle ostetaan leluja. Itse ei olla ostettu yhtään (paitsi unilelu), eikä pahemmin ajateltu ostaakaan. Muutenkin aateltiin, että sukulaisille ja ystäville kerrotaan etteivät toisi leluja lahjaksi, ettei lapselle pääse kertymään mitään leluviidakkoa. Toivottavasti kaikki toivettamme kunnioittavatkin :)
Lelujen poissaolo/vähyys korvattaisiin yksinkertaisesti muulla aktiviteetilla - ulkona luonnossa on paljon tehtävää ilman leluja, ja luonnosta myös löytyy jos jonkinlaista muokattavaa tarvetta, mitä voi omiin leikkeihin käyttää (lapsi tulee oppimaan ainakin pajupillien, kaarnalaivojen ja käpyeläinten teon). Sisältäkin löytyy jokapäiväisistä tavaroista tarpeeksi hupia - sanomalehdet, kattilat, tyhjät purkit ja purnukat. :) ja näihinkin leikkeihin on vielä ikuisuus aikaa, vastasyntynyt tarvitsee vain vanhemman läsnäolon, ruokaa ja unta. :D

Takaisin