Vaunut, vaatteet ja muut ostokset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ikuisuus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pikkulintu: Kiitos vinkistä tuon päiväpeiton suhteen! Olin myös asiaa hieman pohtinut ja kun siitä kyselin tutuilta, niin he vaan sanoivat, että ei kai vauvan sängyssä käytetä päiväpeittoa. No itse ainakin haluaisin käyttää. Siispä suuntaan eurokankaaseen jossain kohtaa joulun jälkeen :)

No kyllähän sitä juurikin haluaa käyttää pikkusta päiväpeittoa, on siistimpää ja eipähän mitkää pölypunkit muuta vauvan sänkyyn asumaan kun on päiväpeitto suojana :D
Ne valmiit päiväpeittokankaat on kyllä tosi käteviä, ite tein vanhempien luo mun vanhaan huoneeseen, mistä on tehty vähän kuin vierashuone, uusiin verhoihin sopivan peitteen ja tein myös kummin kaksostytöille kun muuttivat omiin huoneisiin pois kerrossängyistä, vähän kun tuparilahjaksi :D nopeesti tulee valmista, enkä oo mikään mestariompelija itsekään:)

Marina87; aivan ihanan tyytyväisen näköinen pakkaus sinulla vaunuissa, varmasti sopivan lämmin :) Sitä vaan huomaa miettivänsä kaikkea kummallistakin, kun ensimmäistään odottaa, äkkiä varmaan huomaa mikä on sopivasti omalle vauvalle!

Joo ja se vaatetuksen pähkäily jatkuu aina kun tulee uus vuodenaika, yhtä vaikeeta oli nyt kun tuli pakkasia kunnolla :D Helpointa tais olla kesällä kun piti laittaa mahdollisimman vähän mutta sillon oli ongelmana auringolta suojaaminen ja miten saa vaunuihin mahdollisimman viileet oltavat :)

Uskaltauduin vihdoinkin ensimmäiset vauvanvaatteet ostamaan ja oisin varmaan ostanut koko kaupan tyhjäksi jos mies ei ois ollut mukana vähän toppuuttelemassa. Voi että ne voikin olla niin pieniä ja suloisia <3

Osaako joku kertoa käyttökokemuksia Jedo FYN4 vaunuista? Sellaisiin ihastuin vaunuliikkeessä, mutta harmittavan vähän löytyy netistä tietoa, saati kokemuksia..

Me käytiin ostamassa eilen vaunut. Ostettiin nyt sitten uutena, koska käytettyjä etsiessä näköjään tulee vain huijatuksi :/
Tässä kuvia niistä, on kyllä ihanat :)

Vaunut on siis valkoista keinonahkaa kääntyvillä etupyörillä. Pakettiin kuuluu vaunu- ja rataskoppa sekä kantokassi ja muut pienemmät tarvikkeet.

Kamalasti olis vielä tarpeita mitä täytys ostaa. Ilmeisesti pitäs ostaa amme ja tuki siihen et sujuis pesu paremmin. Kaikenmaailman rasvaa ja talkkia pitäs hankkia. Tutteja ainakin pari ja pullojakin varmana pari ainakin. Vaateita tulee ny viel kahteltua mut niitäki pitänee hankia siltikin.
Alko iha ahdistaa et mitä kaikkee sitä tarteekaa!
Ihania nuo teidän vaunut! Itse iskäni osti käytetyt meille.. noh, voishan ne nätemmät olla mut ei parane nirsoilla kun eivät mulle mtn maksaneet. Mietein kyl, et jos jaksan ni ehkä ompelisin niihin uudet pääliset jossei tulis kamalan kalliiksi. Tai sit jotenki vähän niit nätemmäks yritän laittaa...

suffeli: tosi ihanat vaunut, haaveilin noista esikoisen aikaan jo. nyt täytyypi tyytyä vanhoihin kärryihin, ei kait niissäkään vikaa ole, mut ainahan sitä kärryttelis mielummin tollasilla hienoilla:P

yllättävän paljon on kyllä ostamista kuopukselle, ihan silläkin et esikoisen vaatteet on sellasia tosi tyttövaatteita. aika vähän löytyi unisex-vaatteita mitä kuvittelin olevan enemmän tallessa. lisäksi kylpyamme, tutteja, pulloja ja muuta pientä osteltavaa riittää. toivottavasti imetys lähtee taas hyvin käöyntiin niin ei tarvi mitään uusia vempaimia ja välineitä sitä ajatellen ostaa.

mulla oli käytössä sähkökäyttönen pumppu viimeksi ja tosi tehokas, suosittelen kyllä jos meinaa laittaa varastoon isä-lapsi aikaa ajatellen:)! monet kaverit on haukkuneet käsikäyttöstä, etteivät saaneet kun kovalla työllä talteen maitoa.

Harmi kun täällä ei voi hakea hakusanoilla jonkun aiheen sisällä..  Olis kyl aina sillon tällön tarpeen.

Onko kukaan vielä hommannut turvakaukaloa? millaisen? Kuka tietää turvakaukaloista jo jotain? :D Mietin hirveesti, et nyt ois alessa noita mut en oikeen merkeistäkään ymmärrä mitään.
Britaxin turvakaukalot näyttää hyviltä, mut onko ne? :D

Ei mullakaan hirveesti tietoa oo, mutta me käytiin toissa päivänä katsomassa vaunuja ja turvakaukaloa. Meille se myyjä sanoi kun kysyin että mitä nuilla eri merkkisillä on eroa, ettei niissä oikeasti hirveesti mitään eroja ole turvallisuuden kannalta enemmänkin vain ulkonäöllisiä eroja. Se täytyy vain huomioida että minkalaiseen autoon kaukalo on tulossa jotta osaa sen kiinnityksen katsoa oikein.
Me vähän jo suunniteltiin että ostetaan tuo Brion Primo turvakaukalo telakalla. Vaikutti tosi näppärältä paketilta, mutta jos jollain on näistä jotain käytännön tietoa, niin ois kyllä kiva tietää.

Turvakaukalon hankinnassa tuli miettiä ensiksi turvallisuutta, kun sehän se tärkeetä on! Netistä löytyy turvakaukaloitten turvallisuus testejä, suosittelen selaamaan niitä ja hankkimaan niitten perusteella että mikä on pärjännyt hyvin ja mikä on turvallinen.Eikä se että onko hyvän näköinen tai kevyt kantaa. Tai että on nopea kiinnittää, mieluummin sitä kiinnittää muutaman sekunnin kauemmin, jos on vaan lapselle turvallisempi. 

Toki mietinkin ensimmäisenä turvallisuutta, mutta sitä on hieman vaikea noista kuvauksista ymmärtää. Katsoin myös noita testituloksia, mutta näytti aika paljon siltä, että ne hyvät mitä löytyi turvatesteissä, ei löytyny (verkko)kaupoista, ja ne mitä katteli verkkokaupoissa, ei oltu testattu missään testeissä. Yritä siinä ny si löytää jotain turvallista :D

Me ollaan käyty kyselemässä mm. noista turvakaukaloista ja vertailun tulokseksi päätettiin hankkia Britaxin Baby-Safe Plus SHR II -turvakaukalo: http://www.britax.fi/turvaistuimet/turvaistuimet/baby-safe-plus-shr-ii. Haluttiin valita turvakaukalo, jonka saa helposti nostettua matkarattaisiin, joten rattaiksi valittiin Britaxin B-Agile -matkarattaat (niissä tulee mukana adapterit, joihin turvakaukalo vaan klikataan kiinni). Turvakaukalo irtoaa rattaista vaan yhdellä napin klikkauksella, joten ei tosta varmaan paljoa voi helpottua :) Autoon hankittiin Isofix-jalusta. Turvakaukalo on testivoittaja ja värivaihtoehtojakin löytyy moneen makuun.

Verrattiin Britaxin turvakaukaloa mm. Maxi-Cosin CabrioFixiin & Pebbleen ja huomattiin et Britaxin turvakaukalon kiinnittäminen matkarattaisiin oli niin paljon kätevämpää Britaxin kanssa et valinta oli helppo. Myyjäkään ei saanut Maxi-Cosin turvakaukaloa irti rattaista kuin vääntelemällä ja kääntelemällä sitä, joten ei oikein vakuuttanut helppoudesta.

Siis mää en varmaan saa ikinä ostettua mitään tuolle vauvalle, kun mää en osaa päättää mitä mää haluan. Olin jo päättänyt rattaat jotka haluan, mutta sitten menin lukemaan taas lisää toisita rattaista janyt mulla onkin kaksi uutta vaihtoehtoa ja en osaa niistäkään päättä.
Tää tarjonta on mulle ihan liian kattava ja sit ku ei oikeen tajua mitä sitä edes tarvitsee,niin mää meen ihan sekaisin.
Tulipa kunnon valitus...sorkke!

meidänkin pitäis noita kaukaloita miettiä uudelleen. me ei oltu sen takia tyytyväisiä britaxeihin, koska ne jäi jotenkin tosi nopsaa pieneksi, oli ahtaat. mut muuten oli tosi hyvät ja oli kivat kun sai rattaiden runkoon napsautettu kauppareissuilla nopeasti! en sit tiedä onko noissa muissakin kaukaloissa sama homma et tuntuu et pieneksi jää. nyt kun vielä ajattelee et tää toinen lapsi on viimisiä kertoja siinä talviaikaan ja vaatteita on paljon. ja esikoinen oli joskus loppukesästä siinä vielä ja vaatteita oli vähän ja silti oli vähän ahtaat...

taidan nakittaa miehelle ton turvakaukalon ostamisen ;P

noista vaunuista: ainakin mitä tutuilla on ollut käytössä ja meillä, niin kaikilla ihan erilaiset ja kaikki on ollu tosi tyytyväisiä omiinsa:D eli varmaan nykyään on hyviä vaunuja moneen lähtöön. miettiin mitkä ominaisuudet itselle olis tärkeitä. esim käykö juoksemassa niillä, kaupungilla, lumihangessa, liikkuuko hisseillä, tila kotona säilytykseen, haluaako heittoaisan(Musta olis ollut kätevä mut ilmankin pärjää), käykö niiden kanssa kaupoilla(tavaratila vaunujen alhaalla) jne.

matkarattaista suosittelen lämpimästi city mini jogger! ne on musta ihan huiput monesta syystä.

Mulla oli mami-83 pitkään sama ongelma, menin kaikesta tiedosta vaan ihan pyörälle, lopulta tein ratkasun ihan puhtaasti hinnan perusteella ja luotan siihen että ihan hyvät vaunut ostin, pakko vaan tehdä katkasu yhteen suuntaan:)

Tänään ostin kantoliinan, se on semmonen trikoinen sidottava malli, kirpparilta löysin, vaan kympin maksoi. En oo ihan varma tuleeko sitä käytettyä mut toi oli aika edullinen niin nytpähän voin kokeilla ilman että ihan köyhdyin! Onko kellään kokemuksia, oon kuullu et ois hankala jos on lyhyempi kantaja, oon aika lyhyt niin en sit tiiä saanko sitä sidottua ikinä..

Vielä noista turvakaukaloista, mä luulen että suomessa on melko tarkat noi turvamääräykset jo markkinoinnissa, uskon et kaikki mitä myydään kyllä kattaa myös ne turvamääräykset, oon jotenkin noissa kyl ihan luottavaisin mielin, valitsee vaan sen mikä vastaa omia tarpeita parhaiten koon, kätevyyden, ulkonäön ja hinnan puolesta:)

Kävin taas tänään vaunuja kattomassa ja kyllä mää nyt oon päätynyt ostamaan Oran Jovi Air vaunut. Ne on suomalaiset ja tuntu tosi hyviltä. Aluksi olin ajatellut niitä Oran Taiga vaunuja, mutta ne oli mielestäni aika jäykät. Nyt vaan ei sit sitä heittoaisaa ole, mutta eiköhän sitä pärjää ilmankin.

Vielä pitäs sit ostaa turvakaukalo (joka päätettiin tänään kyllä ehkä jo mikä otetaan :)), pinnasänky ja kaikkee pienempää varmaan ois aivan älyttömän paljon mitä en edes tajua ostaa :D

Minä tilasin eilen rintapumpun. Sellaisen Aventin käsikäyttöisen. Toivottavasti se on sitten hyvä, kun noista on niin miljoona mielipidettä olemassa eikä oikein voi etukäteen tietää mikä itselle sopisi. Kalliita ne muuten on, mutta jotenkin tollaista hygienisyyttä vaativaa laitetta ei haluaisi käytettynäkään hankkia...

Mutta siis tilattu on joten parempi olla hyvä :) Samalla ostin pumppuun sopivan tuttipullon ja muutaman tutinkin.

Takaisin