Vaunut, vaatteet ja muut ostokset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ikuisuus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Suffeli80 Turvakaukalon mukaan tuli sellanen käyttöohje englanniksi, missä kerrotaan mm. turvallisista käyttötavoista. Pikkulintu Tilasit sitten :) toivottavasti pidät ja ne vastaavat odotuksiasi, hyvä tosiaan kun niissäkin on toi 14vrk palautusoikeus. Minuakin lähinnä turvakaukalon testaamattomuus huolettaa, kun siitä ei missään mainittu että olisi. Vaunuthan sinänsä on halvat, että tuohon hintaan en odotakkaan 5 lapsen kestäviä kärryjä.

Samaa mä kans mietin be, että kun ne vaunut oli niin halvat niin itseä ainakaan ei kovin harmita jos turvallisuus epäilyttää niin ostaa joku luotettavampi turvaistuin esim käytettynä:) lisäksi niissä grouponin tiedoissa luki sen turvakaukalon tietojen perässä: sertifikaatti ja joku kirjain numerosarja, yritin googlettaa sitä mut en oikee löytäny mitää tekstiä minkä oisin ymmärtänyt, luulen et se liittyy kuitenkin jotenkin niihin turvamääräyksiin. Oon kyllä mielissäni kun ostin ne vaunut oottelen nyt vaan et ne tulee, ainut mikä mietityttää on kun tykkään lenkkeillä, niin miten tollaset cityvaunut toimii lenkillä.. Mut sen näkee sitte:)

Jebouuuuu. Täälläkin alettu jo isompia hankintoja tehdä. Tänään ostettiin Emmaljungan Edge Duo Kombin vaunut siskoltani. Ovat vuoden 2011 mallistoa ja oikeen edukkaasti ne häneltä saatiin ostettua pois :) Nyt kun kämpille saisi tilaa, missä niitä vielä muutaman kuukaudn saisi säilytettyä. Myös turvakaukalo tuli hommattua jo aikaisemmin ja siskontyttö päässyt sitä välillä testaamaankin. Vaatteita ei ole paljoa ostettu, sillä lähipiiristä saatu niitä oikein kasapäin. Miehen vanhemmat ovat ihan höperöinä ostelleet vaatteita ihan kasapäin. Nyt jo joutunut toppuuttelemaan, että nyt saa riittää. :DD

Vaunut ostettu perjantaina. <3 Tänään kvin Ikeassa ostamassa pinnikseen laitapehmusteet, lakanoita ja mini-ammeen. :) ihanaa, oon ihan seonnut. <3 

Oi että, tuleva kummisetä ottaa ilmeisesti velvollisuudet vähän liiankin vakavasti. Ilmoitti että aikoo ostaa pinnasängyn joululahjaksi ja kuitata sillä sitten mun ja miehen lahjat. Ihana <3 Sitten vielä pyysi listaa että mitä siinä pitäisi olla ja ottaa huomioon ja tarkkaan kyseli että onko jotain ehdottomia mitä tarvitsee ettei sitten vääränlaista hanki. Oli ilmeisesti saanut idean kun viime viikolla pyörittiin kaupoilla ja käytiin myös vauvanvarusteita katsomassa ja juteltiin että mitä kaikkea vielä tarvitsee ostaa.

mä en oo hankkinut tähän mennessä oikeastaan mitään (paitsi pinnis tuli vähän väkisin), niin nyt sitten menin yhtäkkiä ostamaan nettikirppikseltä kauheen satsin vauvan vaatteita! ja just kun joulualetkin on ovella. no, kyllä niitä vielä tarvii. mutta oon tosiaan lykännyt äitiyspakkauksen tilaamistakin vuodenvaihteen yli, kun ajattelin että sit on 25 viikkoa täynnä ja vauvelilla jonkunmoinen mahdollisuus pysyä hengissä, mikäli syntyy ennen aikojaan... mut on ne vaatteet kyl niin söpöjä!! :)

Mistä nettikirppikseltä tilailit? Ite en oo oikeen niitä oppinut käyttämään, jotain vasta ostanut normikirppiksiltä. Ja sitten just tilasin vähän vaatteita Anton&Nina nettikaupasta, siellä muuten vielä jatkuu -40% alennukset, tilasin noin viidelläkympillä ja aika paljon sain kaikkea, ottaen huomioon että se myy ihan laadukkaita vaatteita esim benettonia ym, ite ainakin tykkäsin kovasti, just eilen hain paketin postista:)

pikkulintu: nettikirpusta tilasin. en ole perehtynyt näihin yhtään, joten en tiedä, onko se hyvä vai huono tai mikä olis parempi. ihan vaan guuglaamalla toi tuli eteen. halpoja ainakin ovat, löysin ainakin marimekkoa, ratiaa ja muumeja. :)

Mä ostin tänää vauvakirjan! ^___________^

Kyseessä "Kulta pieni"-niminen vauvakirja, jota olin kytännyt jo siitä lähtien, kun raskaudesta syyskuussa sain tietää. NYT VIHDOIN oli tullut uusi painos Akateemiseen, niin mähän menin heti ja ostin, jos ehtii loppumaan ennen lapsen syntymää. Tykkään! Jee!

k_repolainen; selailin vähän tuota nettikirppua, vaikutti ihan kivalta, en kyllä vielä tilannut mitään:)

Meillä tänää vähän syntyi miehen kanssa suukopua vauvan vaatteista, kun hänen mielestään niitä on aivan tarpeeksi, mikä siis ei pidä paikkaansa, vauvahan pulauttelee molemmista päistä sellasta sotkua että saattaa menna monta vaatekertaa päivässä, lisäksi meillä ei oo oikeen ollenkaan mitään "hienoja" vaatteita, ihan perus potkareita ja sit sellasia pyjaman näkösiä! Mies lopulta myöntyi, kun ei pahemmin ole tietoa miten ne vauvat elelee ja miten niitä hoidetaan:)
Tein tuossa sitten miehen lähdettyä töihin vähän listaa, että mitä vielä tarvitaankaan oikeesti, vaunut ostin ja niiden mukana tuli turvaistuin, hoitopöytä saadaan mun serkulta, mitään muuta ei oo! Merkkasin listaan ihan vaan välttämättömimpiä vauvan tarvikkeita, en siis mitään omia imetysrintsikoita sun muita listannu, ja hui miten pitkä lista tuli! Vähän alkaa kauhistuttaa, että tuleekohan vielä kiire ennen huhtikuuta, kun en kuitenkaan kerralla kaikkea haluis hankkia vaan pikkuhiljaa.. Pikkuhiljaa on tosiaan jo alotettava viimestään tammikuun puolelle päästyämme!

mä oon intoutunut kans ostelemaan poikavaatteita kun en oo saanut ostaa koskaan sellasia:D vaikka siis aika unisex kamaakin on. ei olla kauheen tarkkoja noista. mut tosiaan yllättävän paljon kuitenkin tarvii kaikkea. ja toi vauvakirja ois ihana ostaa, siinä on monesti selalsia raskausajan kohtiakin mitä vois jo täytellä:) ja toi anton ja nina vois olla kans kiva paikka käydä, taidankin illan päätteeksi käydäsiellä surffailemassa.

toivon ettei me saada kauheeta läjää vauvanleluja lahjaksi kun niitä on jo ihan hirveesti(lahjaksi saa niin paljon) eikä toisaalta vauvat paljoo tarvi mitään musta.

äitiyspakkausta ei aioita ottaa vastaan, joten jotain senkintakia pitää ostella. laskettiin vaan et tulee meille edullisemmaksi ettei oteta kun jo ennestään hyviä juttuja.

Täälläkin jo hankittu oikeastaan jo isoimmat tarvikkeet vaunut, pinnasänky, hoitopöytä, turvakaukalo, vaatekaappi, amme. Vaatteita on tullut ostettu, mutta vielä niitäkin lisää tarvitsee:)

Vaunut osti äitini, mutta itse valitsimme:) Vaunut on ostettu käytettynä, mutta ovat kuin uudet.

Emmaljunga edge duo combi

Turvakaukalo storchenmuhle merkkinen, joka on sama kuin recaro, ero on vaan kangas ja hinta. Tilasimme turvakaukalon mytoys.de nettikaupasta:) 

Tässä on meidän poikamme pinnasänky. Vielä on kesken laittaminen kun vasta muutettu uuteen kotiin ( johdot), ja verhotankoon olisi tarkoitus vielä laittaa verhokin :D ja mobile on vielä hankkimatta.

Oi miten ihanat vaunut! Emmaljungan Edge Duo Combit ovat haaveissa täälläkin. Tuo tummansininen väri sopisi meillekin. Oon kade. :)

Me ei olla toistaiseksi hankittu vielä muuta kuin pinnis, Stokken Sleepi. Hurahdin siihen jo joskus kauan ennen tätä raskautta ja päätin, että tuollainen meille tulee sitten, jos joskus lapsia tehdään/saadaan. Myös se Stokken hoitopöytä kiinnostaisi... mutta katsotaan nyt. Kalliita ovat pirulaiset.

Niin ja onhan sitä tietty joitain vaatteitakin tullut jo ostettua, mutta toistaiseksi aika vähän. Haluaisin ensin saada sen äitiyspakkauksen ja pähkäillä sitten, mitä vielä tarvitaan. Myös tulevilta mummeilta ja kummeilta on tullut jo joitain vaatelahjoja. Ovat kaikki niin innoissaan tästä tulokkaasta, kun se on jokaiselle heistä ensimmäinen, molemmille mummeille ensimmäinen lapsenlapsi ja kaikille kummeille ensimmäinen kummilapsi.

Esikoinen^, ihanasti sulla jo valmiina vaikka mitä, sänkykin omalla paikallaan! :) Mä kans oon haaveillu jo pitkään stokken sleepistä, se on vaan niin ihana, joudun kyllä siitä haaveesta luopumaan sen hinnan vuoksi:( huoh, käyn aina kaikista huonekaluliikkeistä sitä etsimässä.. Se on vaan käytettynäkin vielä aika arvokas, miehen kanssa vähän kinattiin jo vaan vaatteisiin käytettävästä rahasta, en usko että se sänky menis missään keskustelussa läpi.. Enkä oo ees käyttäny vaatteisiin rahaa paljonkaan! Ääh inhottavaa miten kaikki riippuu aina vaan rahasta, ootetaan ensimmäistä lasta ja sitä niin tahtoisi kaiken olevan täydellistä, tympeetä luopua omista haaveistaan! Täytyy vaan alkaa ajattelemaan, että minun vauva on ihana ilman stokken sänkyäkin(niinku tietty onkin), vaikka siinä pikkunen ois ollu vielä ihan vähän ihanampi:D

Esikoinen^ Vau, todella kivoja hankintoja olet tehnyt! :) Tuo pinnasänky on aivan ihana, just tollaisen tahdon hankkia meidänkin pojalle<3 Ootkos mistä ostanut tuon ja oliko minkä hintanen?

pikkulintu Se on kyllä ihan totta, että tahtoo sen kaiken olevan niin täydellistä kun voi omalle pikkuiselle <3 Juurihan sen takia kun se vauva on niin ihana ja täydellinen, niin täytyy tavaroidenkin olla ;)

Meillä on kyllä vielä pinnasänky, hoitopöytä ja vaatekaappi ostamatta.. Haluun ensin kattoo mitä käy asunnon kanssa, että ei tarvitsisi niitä tavaroita raivata asunnosta toiseen. No aikaa on vielä vaikkakin nopeasti se menee.

Huh be, ihanaa että joku muukin ajattelee noin! Oon niin monesti kuullut, kuinka typerä oon kun mulle merkitsee mitään tollaset asiat, ja oon ihan hölmistynyt, että miten ne ei merkitsis! Tottakai mun (ilmeisesti pinnallisessa) maailmassa vauva on ykkös sijalla ja tärkeintä koko meidän tulevaisuudessa, mutta kyllä vähän elän sellasta aikuisen nukkeleikkiä ja haluun että kaikki on ihanan vauvan lisäksi ees melkein yhtä ihanaa! Vaatteet on nättejä ja kaikki viimesenpäälle! Jos ei ois eka lapsi niin ehkäpä mä ottaisin rennommin, vaan kun ei ole niin miksi pitäis, mulla moni tuttava saanut nyt syksyn aikana keskenmenon, ei oo niin varmaa, että tähän ikinä kukaan meistä saisi uutta tilaisuutta, miksei siis tästä tekisi niin hienoa kun itse haluaa :)

be Ostimme pinnasängyn Koti-Siilistä, maksoi 119€ ja eikä ollut niin hutera kuin kalliimmat pinnasängyt ja oli paremman näköinen muutenkin :)

esikoinen:ihanan näköstä, ja niin siistiä:D tuntuu et ite vasta haaveilee et saa vauvalle huoneen ja kamppeet kasaan. tosin meillä jo vaunut yms valmiina. t.kaukalo pitää ostaa uutena tai lainata kaverilta koska ei olla tykätty omastamme. ja oon ihan samaa mieltä että itekin tykkään vauvalle ostaa ihania ja nättejä vaatteita, ei niiden kalliita tarvi olla mut sellasia et ite tykkää. ei olla niin tarkkoja mut on se ihanaa kun silmiä hivelee vauvan lisäksi ihanat vaatteet. lisäksi meillä on osa esikoisen vaatteista tosi tyttömäisiä, joten ei niitä pojalle laita:)
Mietin et mitä ulkovaatteita huhtikuun alussa tai lopussa käytetään...hmm. riittäiskö joku ohuempi vai onko vielä pakkasia?? en muista yhtään:D kai se vähän vuodesta toiseen vaihtelee.

ja ainiin, mistä ootte löytäneet sänkyyn päiväpeitteen?????? oon esikoiselle yrittänyt metsästää joka paikasta ja meillä on mennyt sellanen viltti(vähän väärän kokoinen) päiväpeittona mut en oo mistään kaupasta löytänyt lasten päiväpeittoa, joka musta on tosi ihmeellistä. pitääkö ne tehdä itse? (en osaaa:( ) neuvoja??

Lasten vaatteet on kyllä just niin ihania, ihan perus h&m sun muut vastaavat :) ainut kalliimpi minkä oisin halunnu niin oli just toi sänky, ja se onkin niin kallis, että jos siitä haaveesta luovun niin voin hyvällä omalla tunnolla ostella pikkuselle ihania vaatteita ja muita systeemeitä :)
Mä oon kans miettinyt tuota huhtikuun vaatetusta, lähinnä siksi, kun en tiiä miten paljon vauvalle puetaan.. Paleltuuko ne herkästi vai läkähtyykö sitten yhtä herkästi? Pitäiskö millasia vaatteita siihen kevääseen varata? Kesällähän sen verran jo tunnen omaa vauvaani varmasti, että tiiän sitten mihin sen puen helteellä ja koleemmalla, mut ihan ne ensi kuukaudet mietityttää.. oon katellu ihania pikku neuleita ja kollegehaalareita, mutta mitä sinne alle, ja tarviiko päälle vielä jonku haalarin? Kauheeta olla näin onnettoman epätietoinen :D
vitsukka830; en tiiä mistä ihan pieniä päiväpeittoja saisi ostettua, mutta tosi helppo vinkki on mennä eurokankaaseen (siellä ainakin tiedän olevan) ja valita sellasta kangasta mihin on ohut vanu tikattu valmiiksi, pyydät vaan sen kokosen palan kun tarviit ja helposti tumpelompikin ompelija kanttaa reunat kanttinauhalla itse tai sitten pyydät myyjältä ompeluapua, ne kyllä laittaa valmiiksi, veikkaan ettei ihan miljoonia maksa pikkusänkyyn :) ja värejä löytyy hillitystä vähän lapsekkaampaankin makuun!

En nyt kuulu huhtikuisiin mutta viime vuonna 1.3. syntynyt tyttömme puettiin huhtikuussa ulos näin: body+ potkarit+ kypärämyssy + kevyesti topattu fleecehaalari + tumput ja tämä paketti oli vaunuissa äp:n makuupussissa ja vaunujen peite päällä. 

Takaisin