Vaunut, vaatteet ja muut ostokset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ikuisuus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hulluushan tässä iskee kun miettii ja "vertailee" vaunuja, turvaistuimia, sittereitä, itkuhälyttimiä jne ... Mistä sen ny tietää mikä on hyvä ja mikä ei? En halua uskoa, et pelkkä euromäärä tai tunnettu merkki/brändi tuotteessa kertoo onko tuote hyvä, turvallinen ja käytännöllinen! 

Siis onko halvin huonoin ja kallein paras? En usko! Helpottakaa ihmiset esikoisen odottajan elämää ja kertokaa mitä asioita pitää huomioida vauvan/lapsen tuotteiden hankinnassa.

Hankin itse yhden ihmisen tuloilla kaiken tarvittavan, ei ole isää tai isovanhempia taloudellisesti auttamassa... Päähän sattuu, mutta onneksi täs on viä kuukausia aikaa hankinnoille :)

The first baby rv 16+2 <3

The first baby: Meillä oli Abc halpisyhdistelmät esikoisella, ja ne olivat mielestäni raskaat. Jäi todella vähälle käytölle. Uskoisin, että halvatkin voi olla ihan hyvät, mutta kannattaa testata kunnolla ennen ostoa. Tällä kertaa ajattelin itse ostaa käytetyt Emmaljungat, ainakin rattaissa ne ovat olleet todella hyvät ja kevyet. Turvakaukalona oli Graco logico s. Mielestäni ihan kätevä telakan kanssa. Kaukalo tosin oli aika painava ja huonon mallinen kantaa. Ei kylläkään ole kokemusta muista, joten en vielä tiedä mikä tälle toiselle tulee. Mutta tosiaan, kannattaa käydä eri liikkeissä kyselemässä ja kokeilemassa tuotteita :)

Onko jollain enemmän kokemusta turvakaukaloista? Onkohan Britax BabySafe Plus hyvä? Näyttäisi paremman malliselta ainakin Gracoon verrattuna.

Meille siis ensimmäistä vauvaa odotellaan, oon vähän selaillu vaunuasioita netistä ja käyny parissa kaupassa jo testaamassa, kuitenkin valtava tietämättömyyden tunne kalvaa mieltä! Onko EmmaLjunngat maineensa veroiset? Onko yhdistelmärattaita sellasia missä vaunukoppaa ei ois vaan nostettu ratasosan päälle, kun en sellasia pidä niin hienoina, ja muutenkin onko yhdistemät paras vaihtoehto, rattaat on kuitenkin niissä suht isokokoset, jos vaikka tarviiskin jotkut matkarattaat joutuis ostaa kuitenkin erikseen.. Mistä tiiän kaiken? Ja osaisko joku pk-seudulta vinkata parhaat vaunukaupat, oon käyny Tammiston lastentarvikkeessa ja vauvapisteessä, oisko vielä muita? Huhhuh! Miten kukaan selviää tästä, kuitenkin kyse yhdestä vauvan kalleimmasta ostoksesta! Jos joku viitsii edes vähän tyhmää selventää niin olisi supermahtavaa! Ja ainiin se vielä! Onko vaunut joulun jälkeen alennuksessa, että kannattaako sillon jo ostaa vai odottaa myöhempään kevääseen?

Tässähän nyt on Emmaljungan vaunut, joissa on koppaosa ja ratasosa erikseen..
http://www.lastentarvike.fi/irj/portal/anonymous?guest_user=tukku&NavigationTarget=navurl://8f523bb1ad895b088a434e73061215e5

Ja onhan niitä muillakin merkeillä, esim. Brio Sing. Mä on ole kokenut parhaaksi sellaiset yhdistelmät, missä se kantokoppa laitetaan ratasosan päälle. Ja nyt varsinkin kun asutaan kolmosessa eikä ole hissiä niin on helppo napata se koppa vauvoineen mukaan. Mutta jokaisellahan on omat mieltymyksensä 

Emmaljungista ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta pelkkää hyvää olen kuullut. Briot oli meillä ja niitä voin kehua surutta. 

Okei, kiitos hyvästä pointista, että koppa on kätevä napata mukaan:) onko kokemusta sellasista vaunuista missä on pienet kääntyvät etupyörät, miten toimii suomen talvessa?

Pikkulintu: Meillä on etupyörät pienet ja meillä ne meni viimetalvena hyvin. Tosin asutaan keskustan liepeillä ja täällä aurataan niin hyvin ettei ollut kun kerran koko talvena kun ei oltu aurattu ja sillonkin mun mielestä hyvin meni.. Meillä on siis Emmaljungan nitro cityt ja just huomasin että niihin myydän myös talvirenkaita eli pienten renkaiden tilalle saa isot vaihdettua :D Me kuitenkin niin paljon pyöritään kaupungilla ja kaupoilla että on kiva kun mahtuu pienemmistäkin väliköistä noiden kanssa ja ovat todella ketterät kun on ne pienet eturenkaat. En kyllä vaihtais :)

Ja niistä tuplista.. Oon tässä pähkäillyt niin meinattiin että ostetaan se sisaristuin ja koitetaan sillä liikkua alkuun.. Tietysti niin että esikoisen päikyt ollaan kotona että saa nukuttua (ei suostu muutenkaan nukkumaan vaunuissa) niin sitten voi laittaa istumaan tuohon jos ei jaksa kävellä. Tyhmä ostaa tuplia jos sitten huomaakin ettei niille ole juurikaan käyttö, helpommalla pääsee että koitetaan näin ja sitten myydään vanhat ja ostetaan uudet jos näyttää ettei onnistu.
Uskoisin että esikoinen kävelee reilusti ennen huhtikuuta kun on alkanut tulemaan askelia, toissapäivänä ekat :) siis ihan ilman tukea.

Äh kirjoitin jo vaikka mitä, mutta mihinkähän se hävis...

Heidh onko sisaristuin Emmaljungan oma? Kuulostaa ihan houkuttelevalta vaihtikselta.

Meillä on Teutonian yhdistelmät, tilattiin ne Saksasta. Pehmeällä kantokopalla josta saa muokattua jalkapussin pieneksi jäätyään. Muutoin oikein hyvät, mutta nyt ottaisin mallin jossa on kääntyvät ja lukittavat etupyörät. Mieluummin isohkot etupyörät, ainakin Mutsyn vaunuissa on sellaiset. Lisäksi lainassa Gracon matkarattaat ja turvakaukalo. Ajaneet asiansa hyvin ja oli tosi näppärää kun kaukalon sai napsautettua vaunuihin.

Nahkiainen, juu on. Kattelin emmaljungan sivuilta :) Mutta luulis että niitä on muunkin merkkisiin vaunuihin saatavilla :o

Heidh; kattelinkin niitä Emmäljungia just ja niissä vaikutti ihan hyviltä ne pienetkin etupyörät, ja vielä kätevämpää jos on mahdollisuus halutessaan vaihtaa ne etupyörät isompiin talvipyöriin! Mä paljon lenkkeilen, joten varmasti myös vaavin ja vaunujen kanssa tulee lenkkeiltyä, toisaalta paljon liikun myös kaupungilla niin ehdottomasti haluun jotkut näppärät ja pienet sinne, ettei sit niin tarvii miettiä et mihin mahtuu vaunuilla ja mihin ei! Olipas kaikki ihan loistavia vinkkejä, kiitos paljon! Vähän sentää vaunustressi helpotti:)

be:mä näin ton akns tuol grouponil ja mainsotelin kovasti facebookissa ku huomasin mite edulliset ;) 

Oon pähkäillyt vaunuja jo vaikka kuinka kauan ja ajattelin ostaa seuraavat tuotteet:

Maxi-Cosin turvakaukalon jonka saa adapterilla kiinni rattaiden runkoon. Mun hartiat huutaa hoosiannaa kun ajattelinkin kantavani 10-15kiloa paikasta toiseen. Eikä sitten tarvitse asioille mennessä vaihtaa kaukalosta vaunuihin/rattaisiin, vaan nostaa kaukalo autosta ja asettaa rattaiden runkoon. Sitten kun kaukaloikä on takana, rattaat on jo valmiina. Huuto.netistä sitten jotkut vaunut joissa voi nukuttaa.

Voiko joku fiksu ja kokeneempi kertoa olenko ihan metsässä näiden hankintasuunnitelmieni kanssa?

Itse ajattelin että en osta mitään vanhana mutta kaveri kauppas kuintenkin turvakaukaloa edulliseen hintaan(siinä oli telakka) niin päätin ostaa koska tiesin että se on ollu vaan 7kk käytössä ja ei ole kolaroitu.. en ehkä vieraalta olisi uskaltanu ostaa...

Vaunuja ajattelin mennä ostaan joulun jälkeen kun kaiiki viimevuoden mallit myydään halvalla pois... näin oon ainakin ymmärtänyt..

Ostin just käytettynä sähköpumpun 30€+ 5€ postikulut, 2011 vuoden masiina, hyvin skulaa! mul oli viime vuon käsikyättönen ja mä en jaksanu sitä pellilyä ni sillo päätin et ens raskaudessa ostan sähkökäyttösen :D

Me saadaan ostettua miehen työkaverilta ruskeat Gessleinin (meniköhän merkki oikein) yhdistelmävaunut 150€:n hintaan :)
Olivat uutena reilu 800€, itse en maksaisi niin paljon (ei kyllä olis varaakaan)!

Tänään kävin ensimmäistä kertaa lastentarvikekirpputorilla Janessa, sijaitsee Vantaan Kaivokselan ostarilla. Siis varmaan PARAS lastentarvikekirppis, jossa olen ikinä käynyt. Minusta tuntui ihan kuin olisin mennyt kauppaan, jossa myydään vaatteita kirpputorien hinnoilla. Siis todella edullisia ja hyvänkuntoisia vaatteita, joissain oli vielä alkuperäiset hintalaput. Paikka muutenkin todella siisti ja tavarat järjestyksessä. Suosittelen teillekkin, itse löysin vaikka mitä kivaa eikä mennyt yli 20euroa.

Mä oon yhä ihan pihalla kaikista vaunuasioista. Ainoo, minkä tiedän, on se, että ostetaan vaunut käytettyinä :D (ainii ja sen heittoaisan opin tossa pari kuukautta sitten kovan googletuksen jälkeen)

Siinä onkin sitten osittain kyllä ongelma - en tiedä, mitä kysymyksiä pitäisi esittää jos on jostain vaunuista kiinnostunut. Mä en yksinkertaisesti ees tajua, mitä eroa on pehmeällä ja kovalla kopalla. Mä en tajua, mitä meinaa et sen kopan saa "suoraan ratasosan päälle" - mihin muualle sen vois ees laittaa?? Mä en tiedä, onko jotkut mallit sellasia, et ne ei sovellu heti pienelle lapselle, enkä mä oikeesti tajua siis mistään yhtään mitään.

Toisaalta mä toki voisin lampsia johonkin vaunuliikkeeseen ja siellä kysellä nää kaikki ja tutustua tuotteisiin, mutta sekin on lopulta ongelma, koska en sitten kuitenkaan tiedä, mihin malliin niissä käytetyissä rattaissa aion päätyä (joten niistä uusien esittelystä ei pakosta ole hyötyä niin paljon kuin toivoisi). Plus että kaiken lisäksi myyjät ovat aina myyjiä - jos ovat hyviä työssään, ne myyvät vaikka minkä vempaimen ja saavat uskomaan että se on ehdottomasti tärkeä, vaikka oikeasti ei sitten olisikaan. Argh.

Että en sitten tiiä. Varmaan tässä käy niin, että ostan käytettynä jotkut rattaat, jotka on si lopulta ihan paskat.

Vaunuista: Esikoiselle hommasimme Emmaljungan mondial duo combit, kalliit oli mutta ovatkin olleet hyvät ja käytössä päivittäin eli 1v.5kk ja hyvin ovat säilyneet. Liikkuvat hyvin talvellakin, työntöaisaa saa säätää työntäjän pituuden mukaan. Suosittelen.

Takaisin