Vaunut ja rattaat

Meillekin tuplat ihan välttämättömät, poika on n. 1v 7kk kun uusitulokas syntyy. Vaikka tykkää kävellä kovasti, niin ainakin tällä hetkellä meno on hidasta kun kaikkea pitää jäädä toljottamaan. Ikinä ei ehdittäisi esim. neuvolaan jos poika kävelisi sinne :D mutta kyllähän sitä ehtii tässä 4kk aikana kasvaa ja kehittyä.

Olen vähän katsonut noita phill and teds voyager vaunuja, silmääni pisti joskus työmatkalla eräs äiti jolla phill and teds merkkiset vaunut sisarusrattaina ja ne näytti niin pieniltä !! Siis sirot ja näppärät, ei mitkään leveät tai pitkät. Haluaisin mennä niitä nyt ihmettelemään ajan kanssa livenä, mutta tuntuu että nuo vaunut on joka paikassa tilaustavaraa....

Joo jos paljon joutuu jalan liikkumaan niin kyllä alle 2 vuotiaalla tartteis rattaat. Myö ei olla niin liikkuvaisia ni päätin että tuplia ei hankita :grin Mut tosiaan kun talvi tulee niin ulkona ei tuu liikuttuu ja auto on vielä enemmän käytössä, kauppakeskuksissa voi sit tarvittaessa ottaa pienemmän kantoreppuun ja isomman rattaisiin. Ja sit tuleekin jo kevät ja esikoisella on taas muutamia kuukausia lisää ikää ni jaksaa kävellä paljon enemmän. Tää on suunnitelma, käytäntö jää nähtäväksi :)

Me kateltiin miehen kanssa eilen juuri vaunuja.
Yhdistelmät ja Emmaljungia ollaan katseltu. Tuo Emmaljunga Mondian De Luxe vaikuttaa aika kivalta tai sitten Emmeljunga Mondial. Yksi mitä olen kanssa miettinyt, että olisi kiva olla - mukiteline! :) Ehkä vähän turhamaista(?) mutta hyvä näin teen juojana ja miehellekin kiva jos ja kun yksin lenkkeilee :)

23+6

Enpä ole osannu mukitelinettä kaivata vaikka joskus oon miettiny mihin laitan vesipulloni tai lattemukini kun rattaiden kaa liikun :grin Ihan hyvä turhake hankinta :) Ja Emmaljungan Mondialit on hyvät, iso vaunukoppa, mahtu meiän jättiläispoika jopa 7kk ikäseks niihin :grin ei varmaan moniin muihin vaunuihin ois mahtunu.

Harmi, että tossa testissä ei ollu käytetty meidän vaunumerkkiä..

Me tilattiin tänään vaunut, ja päädyttiin näihin: http://vauvakulma.fi/lastenvaunut/k...p_vanteet-alu/339-kert_silver-cappucino_beige

Toivottavasti on kestävät, vaikka olikin edulliset. Värivaihtoehtoja on vaikka ja mitä, mut päädyttiin neutraaliin. Ite oisin ehkä halunnut sellaset mustat, joissa värikkäitä palloja.. mut onhan ne kesällä kuumemmat kun nää.
Tyytyväisenä odotan lähetystä saapuvaksi, pääsee kasaamaan ja testailemaan. :joyful:

Kerrohan sitten kun availet paketista että mikä on ensivaikutelma. Itsellä olisi myös tarkoitus syksyllä samat vaunut kantokopan kanssa tilata :) vaikuttaa kuitenkin aika lupaavalta setiltä.

Kerrohan sitten kun availet paketista että mikä on ensivaikutelma. Itsellä olisi myös tarkoitus syksyllä samat vaunut kantokopan kanssa tilata :) vaikuttaa kuitenkin aika lupaavalta setiltä.

Tänään purettiin pakestista ja kasattiin! Tosi kivan oloset ja helppokäyttöiset! Saa iisisti kasattua paketista tullessa kokonaiseksi ja helposti taittuu takakonttikokoon. Turvakaukalo tuntuu ehkä jotenkin hieman halppismaiselta, mut se johtuu varmaan sen keveydestä? Itse vaunut ovat ihanat, hyvä jousitus ja tosi hyvä oli työnnellä. Ulos ei viitsitty mennä vielä testailemaan. Hyvä säädettävä työntökahvakin (vai mikä se on oikeelta nimeltä, kumminkin kahva josta vaunuja työnnetään :D) kun ite oon niin lyhyt, saa just omalle korkeudelle! Vielä ei yhdistelmien sitä istuma-asennossa olevaa ratasosaa testailtu, tarkistettiin vaan että oli paketista tullessaan ehyt. Laitettiin vaan vaunukoppa paikalleen ja pääteltiin, että siellä on lapsukaisen hyvä olla sitten, ettei tarvita kyllä varmaan vaunuja turvakaukalon kanssa käyttääkään, vaikka saa sen kaukalonkin siihen rattaisiin erillisellä adapteriosalla hyvin kiinni. Talvivaavi kun on, ni kyllä sen on tuo vaunukoppa oltava jossa pientä ulkona lykitään.
Mukana tullut hoitolaukku oli yllättävän pieni, kuvittelin sitä hieman isommaksi. Muuten antasin kokonaisuudessaan paketille arvosanaks 1-10 asteikolla tällä kokeilulla 8,5!

Mileim rv 23+5

Mietin juuri tänään ostaako kova vaunukoppa vai pehmeä, kertokaas kokeneemmat mitä eroa niillä on ja juurikin että kannattaako talvivauvalle harkita jostain syystä pehmeää?

Meillä on kova vaunukoppa, ja isokokonen. Koskaan en pehmeetä koppaa kaivannu. Jos on paljon tarvetta nostella vauvaa pois vaunuista kopassa niin sillon varmasti pehmee vaunukoppa? Esim. vaunut jää ulos ja vauva tuodaan kopassa sisään. Meillä vaunut kärrättiin aina sisälle, ei tarvinnu koskaan vaunukoppaa irrottaa rungosta vauvan kanssa vaikka ois sekii onnistunu kun kantokahvat on.

Meille tuli siis hankittua Oran Jovi Air -yhdistelmävaunut käytettynä, jossa oletan olevan kovan kopan (näin päättelen kuvasta
ImageUploadedByVau Foorumi1468739544.948251.jpg
Jep, ihan mielenkiinnolla odotan, millaiset ne sitten on.
Ketkä on huoltanut tai puhdistanut vaunuja: mitä puhdistusainetta olette käyttäneet? Kemikaalejahan tässä koitetaan varoa, mutta itselle tuli mieleen Le Chat -marseillesaippua yksityiskohdille, joita ei voi pestä sensitive-pyykinpesuaineella.

Meidän on nyt sitte tämmöiset klassiset rattaat, voisin kuvitella että on jonkin verran joustettu. Milloinkahan nää haetaan meille, pääsis testaan. Jos on ihan susi, nii sit vaan kiertoon ja jotain muuta tilalle! ImageUploadedByVau Foorumi1468755362.022746.jpg

Tänään purettiin pakestista ja kasattiin! Tosi kivan oloset ja helppokäyttöiset! Saa iisisti kasattua paketista tullessa kokonaiseksi ja helposti taittuu takakonttikokoon. Turvakaukalo tuntuu ehkä jotenkin hieman halppismaiselta, mut se johtuu varmaan sen keveydestä? Itse vaunut ovat ihanat, hyvä jousitus ja tosi hyvä oli työnnellä. Ulos ei viitsitty mennä vielä testailemaan. Hyvä säädettävä työntökahvakin (vai mikä se on oikeelta nimeltä, kumminkin kahva josta vaunuja työnnetään :D) kun ite oon niin lyhyt, saa just omalle korkeudelle! Vielä ei yhdistelmien sitä istuma-asennossa olevaa ratasosaa testailtu, tarkistettiin vaan että oli paketista tullessaan ehyt. Laitettiin vaan vaunukoppa paikalleen ja pääteltiin, että siellä on lapsukaisen hyvä olla sitten, ettei tarvita kyllä varmaan vaunuja turvakaukalon kanssa käyttääkään, vaikka saa sen kaukalonkin siihen rattaisiin erillisellä adapteriosalla hyvin kiinni. Talvivaavi kun on, ni kyllä sen on tuo vaunukoppa oltava jossa pientä ulkona lykitään.
Mukana tullut hoitolaukku oli yllättävän pieni, kuvittelin sitä hieman isommaksi. Muuten antasin kokonaisuudessaan paketille arvosanaks 1-10 asteikolla tällä kokeilulla 8,5!

Mileim rv 23+5

Kuulostaa kyllä hyvältä! Kyllä taidetaan samaan settiin päätyä :) hoitolaukku on helppo sitten hommata erikseen jos on tarve.

Kuulostaa kyllä hyvältä! Kyllä taidetaan samaan settiin päätyä :) hoitolaukku on helppo sitten hommata erikseen jos on tarve.

Kyllä taidan laittaa itekkin saman setin tilaukseen. Uskon, että väriksi valikoituu musta valkoisella kaupunkisiluetilla.. se on ehkä eniten meidän (mun..) näköinen. Olikos siitä hoitolaukusta ilmoitettu mittoja?

Äkkiseltään en vauvakulman sivuilta, mistä itse vaunut tilasin, löytänyt hoitolaukun mittoja, mutta äkkiäkös siulle noin suunnilleen mitat otan kun tuossa mittanauha näkyy nenän edessä olevan: leveys noin 40cm, korkeus noin 28cm, syvyys noin 14cm (pohjasta mitattuna). Olkaremmi on kivan pitkä ja saa neppareilla lyhennettyä vähän vielä jos tarviaa.

Kyllä taidan laittaa itekkin saman setin tilaukseen. Uskon, että väriksi valikoituu musta valkoisella kaupunkisiluetilla.. se on ehkä eniten meidän (mun..) näköinen. Olikos siitä hoitolaukusta ilmoitettu mittoja?

Se oli kyllä nätti kuosi! :) mä ajattelin sitä mustaa missä on valkoisia pilkkuja. En ainakaan itse mistään löytänyt tarkempia tietoja siitä hoitolaukusta.

Mäkin oon miettinyt noita vaunuja mistä puhutte, mutta taidan kallistua ostamaan ne ilman sitä turvakaukaloa. Hankin vähän jykevämmän sitten erikseen, autolla kumminkin tullaan liikkumaan paljon :)

Mäkin oon miettinyt noita vaunuja mistä puhutte, mutta taidan kallistua ostamaan ne ilman sitä turvakaukaloa. Hankin vähän jykevämmän sitten erikseen, autolla kumminkin tullaan liikkumaan paljon :)

Me cityilijät ei edes omisteta autoa. Vielä. :rolleyes: Eli näillä näkymin turvakaukaloa tullaan käyttämään silloin, kun päästään sairaalasta kotiin ja joskus satunnaisesti, kun käydään sukuloimassa laina-autolla. Varmaan on myös esim. bussilla kauppaan mennessä kätevämpi kuin se vaunujenkoppa ja etenkin silloin, kun Munanen on ihan pieni vielä.

Saisin myös siskolta lainaan turvakaukalon, kun he vaihtavat oman tyttönsä istuimen isompaan, mutta mä haluan oman. :happy: Onpahan sitten kissalla joku paikka nukkua, kun häädän sen tosta mun keinutuolista, jonka se on kokonaan ominut huitsin Nevadaan. :grin

Mä myös mietin sitä mustaa niillä värikkäillä palloilla, mutta ehkä se musta-valkoinen on vähän neutraalimpi valinta kuitenkin..

Takaisin