Vaunut ja rattaat

Noniin siinä kävi sitten että tuli ostettua toiset yhdistelmät. Auts. Vanha tuttu emmaljunga. Kunnon renkaat. Hirvittää nämä hankinnat jo vaikka todella edulliset oon löytänyt. Silti. Tuli sellainen olo et mitäs noi isommat lapset saa?? Eivät oo mitään pyytäneet ja reissuun ja huvipuistoihin on päässeet ja huomenna linnanmäelle isovanhempien kanssa.
Mut tulee jo huono omatunto.
Mies sanoo et osta vaan ne vaunut vaik heti jos löydät... heh. Mua hirvittää pienikin rahanmeno. Nyt kyllä riittää....
Samat yhdistelmät tuli kun pojillakin aikanaa ollu. Ne briot varmaan tulee enemmän kesä ja matkakäyttöön mitkä aiemmin ostettiin.

Siis maksoin noista 55€. Aika vähän mun mielestä. Ja istuin osia tuli 2! Toinen pinkki/musta. Siskon tyttö saa sen kun heillä samat yhdistelmät.

593ae85a57afa00794e4ea6a31311044

Onko kellään kokemusta Mountain Buggyn urban junglen tai terrain vaunuista/rattaista? Lähinnä mietin miten toimii talvella. Muutoin näyttäisi hyvältä vaihtoehdolta lenkkeilyyn ja kaupungissa kulkemiseen + sopivan pienet kerrostalohissiin.

ImageUploadedByVau Foorumi1470230036.474598.jpg

Meillä Carena Vingat toimii täydellisesti tarkoituksessaan. Mahtuu kyytiin myös 4v, jos pitkillä lenkeillä isomman jalat väsyy ja pieni voi silloin siirtyä liinaan.

Vihdoinkin löytynyt kaksi vaihtoehtoa, jotka ainakin tällä hetkellä ylitse muiden tuplarattaissa. Onko kenelläkään kokemusta beemoo merkistä?

Vihdoinkin löytynyt kaksi vaihtoehtoa, jotka ainakin tällä hetkellä ylitse muiden tuplarattaissa. Onko kenelläkään kokemusta beemoo merkistä?
Meillä sisarusrattaiden hankinta myös edessä, Bugaboo tuntuu olevan paras mutta pitää googlettaa tuo Beemoo, en ole kuullutkaan!

Winnie, me luultavasti hankitaan rattaat joissa istutaan peräkkäin ja noissa beemoon rattaissa ihastuin siihen että istuimet/kopan saa niin moneen eri asentoon. Tietysti olisi vielä parempi jos löytyisi vastaavat ilmakumirenkailla.

Mä tein löydön! Käytetyt Carenan tuplarattaat 40 €! :) Näissä on yksi vika, jarrujen lukituksen "vipu" mennyt joskus rikki ja sitä on korjattu, ja sen takia se lukitus on aika jäykkä. Mutta toimii kuitenkin. Samaan hintaan tuli mukaan vauvan kantokoppa ja jalkapeitteet. Rattaisiin saa siis 2 istuinosaa, tai sitten 1 istuinosa ja 1 vauvankoppa. Sadesuoja vain pitää vielä tilata. Oon niin tyytyväinen, että löysin nämä! Meille kelpaa hyvin käytetyt, nytkin meillä on 2-vuotiaalla käytössä Emmaljungan vuoden 2004 rattaat. Tosi hyvät on olleet.

Liitteet

• DSC_0419.JPG
    DSC_0419.JPG
    551.8 KB · Katsottu: 53
  • PicsArt_08-25-08.06.45.jpg
    PicsArt_08-25-08.06.45.jpg
    475 KB · Katsottu: 55
Belle, saitpa edullisesti hyvät rattaat!! Wau. Mulla oli nuo aikanaa kun pojat on 1v ikäerolla. Tykkäsin.

Me hommattiin Emmaljungan City Crossit quatroliftillä. Kuosiksi sain kuin sainkin White Leatherette, mitä niin toivoinkin! :HeartredOstettiin ne siis käytettynä, ja mitä niitä nyt olen hypistellyt ja ihastellut reilun kuukauden päivät, niin olen super iloinen hankinnastamme!! Meille oli tärkeetä, että on yhdistelmät ja että renkaat on isot, jotta pääsee kulkemaan maastossa kuin maastossa ja kelissä kuin kelissä. Näissä onkin ilmakennorenkaat ja vaikuttais oikein hyviltä! Toki todellisuus paljastuu sitten, kun niitä vaunulenkkejä ruvetaan tekemään! :) Olen myös miettinyt, miten talvivauva tulee mahtumaan tuohon quatroliftiin, mutta kaikki keneltä olen tuosta kysellyt, ja kenellä tuollainen quatrolift on ollut käytössä, niin ovat sanoneet, ettei ole ollut mitään ongelmaa!? Toivotaan näin myös meidän kohdalla olevan!! :happy: Turvakaukaloksi on valikoitunut Gracon Logico S, ja olenkin miettinyt, että ostettaisiin matkarattaat joihin tuo Gracon turvakaukalo käy. Olisi sitten näppärä käydä esim. autolla kaupungilla, tms. Kellään kokemuksia Gracon Mirage matkarattaista? Tai muita ehdotuksia tuohon kaukaloon sopivista matkarattaista?! :)

Me tilataan ensi kuussa Emmaljunga Mondial De Luxe Lounge Pure yhdistelmät! :)
Sitten samalla käydään hakemassa muutama lipasto (toisesta tulee hoitopöytä johon saa kätevästi vauvan vaatteet).
Ikeasta sitten ostetaan sänky ja siihen patja ja aluslakanat.

29+6

Belle, saitpa edullisesti hyvät rattaat!! Wau. Mulla oli nuo aikanaa kun pojat on 1v ikäerolla. Tykkäsin.
Eikö vaan! Kiva kuulla kokemuksesi että on olleet hyvät. Meillä isompi tyttö on sitten jo n. 2v3kk kun rattaat tulevat käyttöön. Vähän olen epäillyt tuplarattaiden tarvetta, mutta päätin hankkia, jotta pääsen talvella molempien tyttöjen kanssa johonkin. Minulla kun ei ole ajokorttia ja vauvaa ei voi vielä talvella istuttaa pyörän kyytiin. Niin kyllä nuo rattaat on varmasti ainakin talven ajan käytössä (jos vain saan 2 veen sitten vielä istumaan niihin:joyful:).

tiitu white leatherette Emmaljungat :Heartred: meillä myös :) Gracon kaukalo ja Mirage matkarattaat oli esikoisella, en tykänny joten myin pois. Rattaat on aika iso kokoiset kokoon taitettuna, ja kangas kovaa kangasta, samoin kaukalon kangas. Toimivat kuitenkii. Nyt on meillä käytössä Mamas & papas matkarattaat, hintavammat mutta ehdottomasti hintansa arvoiset :) Ja noihin on tulossa pariksi Cybexin kaukalo adaptereineen.

Me ostettiin Teutoniat. Halusin että on kääntyvät etupyörät ja heittoaisa niin saa tarvittaessa takapyörät eteen. Jos niilläkin jää hankeen niin voi ostaa ja vaihtaa talvirenkaat. Ja kova vaunukoppa jotta voi käyttää myös matkasänkynä.

Liitteet

• 1472125187402.jpg
    1472125187402.jpg
    85.3 KB · Katsottu: 47
Me hommattiin Emmaljungan City Crossit quatroliftillä. Kuosiksi sain kuin sainkin White Leatherette, mitä niin toivoinkin! :HeartredOstettiin ne siis käytettynä, ja mitä niitä nyt olen hypistellyt ja ihastellut reilun kuukauden päivät, niin olen super iloinen hankinnastamme!! Meille oli tärkeetä, että on yhdistelmät ja että renkaat on isot, jotta pääsee kulkemaan maastossa kuin maastossa ja kelissä kuin kelissä. Näissä onkin ilmakennorenkaat ja vaikuttais oikein hyviltä! Toki todellisuus paljastuu sitten, kun niitä vaunulenkkejä ruvetaan tekemään! :) Olen myös miettinyt, miten talvivauva tulee mahtumaan tuohon quatroliftiin, mutta kaikki keneltä olen tuosta kysellyt, ja kenellä tuollainen quatrolift on ollut käytössä, niin ovat sanoneet, ettei ole ollut mitään ongelmaa!? Toivotaan näin myös meidän kohdalla olevan!! :happy: Turvakaukaloksi on valikoitunut Gracon Logico S, ja olenkin miettinyt, että ostettaisiin matkarattaat joihin tuo Gracon turvakaukalo käy. Olisi sitten näppärä käydä esim. autolla kaupungilla, tms. Kellään kokemuksia Gracon Mirage matkarattaista? Tai muita ehdotuksia tuohon kaukaloon sopivista matkarattaista?! :)
Meillä oli kans tarkotus mennä gracon kaukalolla ja matkarattailla. Mutta kaupassa vähän verrattiin rattaita britaxin matkarattaisiin ja vaihdettiin suunnitelmia. Lisäks britaxin kaukalo (baby-safe) oli saanu turvatesteissä huippupisteet ja sen kantokahvan lukitukset toimii yhdellä kädellä (kun toisessa on se vauva). Hintaa tuli vähän enempi, mutta aateltiin ettei tää lapsi varmaan jää meillä ainooksi ja noille on jatkossakin käyttöä. Ja mun vanhemmat lupas jeesata vähän hinnassa. Britaxit on siis paljon vakaammat, renkaat on isommat ja leveemmät, ja rattaat menee paljon pienempään tilaan kasattuna.

Meillä oli kans tarkotus mennä gracon kaukalolla ja matkarattailla. Mutta kaupassa vähän verrattiin rattaita britaxin matkarattaisiin ja vaihdettiin suunnitelmia. Lisäks britaxin kaukalo (baby-safe) oli saanu turvatesteissä huippupisteet ja sen kantokahvan lukitukset toimii yhdellä kädellä (kun toisessa on se vauva). Hintaa tuli vähän enempi, mutta aateltiin ettei tää lapsi varmaan jää meillä ainooksi ja noille on jatkossakin käyttöä. Ja mun vanhemmat lupas jeesata vähän hinnassa. Britaxit on siis paljon vakaammat, renkaat on isommat ja leveemmät, ja rattaat menee paljon pienempään tilaan kasattuna.

Kiitos vinkistä, täytyypäs vielä tutkailla asiaa ennen kuin säntään turvakaukalo ja matkaratas ostoksille!! :happy:

tiitu white leatherette Emmaljungat :Heartred: meillä myös :) Gracon kaukalo ja Mirage matkarattaat oli esikoisella, en tykänny joten myin pois. Rattaat on aika iso kokoiset kokoon taitettuna, ja kangas kovaa kangasta, samoin kaukalon kangas. Toimivat kuitenkii. Nyt on meillä käytössä Mamas & papas matkarattaat, hintavammat mutta ehdottomasti hintansa arvoiset :) Ja noihin on tulossa pariksi Cybexin kaukalo adaptereineen.

Kiitos IceQueen siullekin vinkistä! Täytyy siis tosiaan jatkaa tutkailua vielä! Oliko kaukalo kuitenkin hyvä, paitsi kangas kova? Vai eikö kaukalokaan ollut toimiva? Muistatko mikä teidän kaukalo oli malliltaan?! Olen jotenkin tosi tykästynyt tuohon Gracon Logico S:ään, niin tuntuu ihan hirveältä nyt ruveta muuttamaan mieltään ja vaihtamaan johonkin toiseen!! :woot:

Ainakin Britaxin kaukalot on olleet ihan jäätävän pieniä. Eli jos on suvussa isoja vauvoja, niin britaxia en uskalla siitä puolesta suositella.

tiitu meillä oli just tuo Gracon logico S... Mut siis oli ihan toimiva kaukalo. Ostin sen kun sattu hyvä tarjous kaukalosta, telakasta ja rattaista, olin vähän hätänen ni myöhemmin kadutti kun en enemmän miettiny. Pelkkää hintaa ei kannata kattoo, tai rattaiden väriä niinku mie tein :grin Yhtää en tiiä miten kaukalo on turvatesteissä menestyny. Mutta siis Logico S ja Mirage yhdistelmä oli ihan toimiva kauppakäytössä. Rattaat ihan ok, ehkä hieman halvan oloiset. Kaupan lattiala kulki hyvin. Kasaan taitettuna kun ei hirmu pieneen tilaan menny niin en kovin pieni autoiselle suosittele. Kaukalo oli helppo kiinnittää rattaisiin ja telakkaan. Kangas kun oli kova niin jotenkin ei ollu kiva laittaa vauvaa noihin. Vähän tuli asiaa ketjun aiheen vierestäkii mut kyllähän nuo kaukalot liittyy jollai tavalla ratashankintaan :)

Meillä nyt olevat matkarattaat on ihan huiput :) Tykkään kun saa käännettyä kasvot työntäjään päin niin ei tarvii liian pienenä lapsen kohdata avaraa maailmaa :grin

Meilläkin oli/on esikoisesta tuollainen graco paketti missä tuo kaukalo. Se sai ainakin autoliiton testeissä hyvät
Arvosanat. Tykätty ollaan ja juuri kun on niin näppärä telakalla, mutta saa kuitenkin myös vöillä kiinni.

Ne rattaat ei kyllä ihan pieneen kasaan mene, mutta kyllä ne meillä pelittäneet ovat ja ei olla tuskastuttu :D

ostettiin phil&teds sisarusrattaat, joista saa sisaristuimen pois ja ollaan kyllä huomattu niiden kulkevan kepeämmin kuin gracot. Mutta ei gracotkaan mitkään tosi raskaat ole, ihan meni meikäläisellä ja kun en autolla ajele niin kyllä niiden kanssa on kävelty ja liikuttu julkisilla tosi hyvin! :)

Paitsi että meillä rattaat oli joku evo.. Ei mirage, en tiedä kuinka paljon näissä eroja?

Takaisin