Vaunut ja rattaat

Onko jollain kokemus ns. Halppis vaunuista eli niistä kaikista halvimmista uusista vaunuista mitä kaupoista saa? Eli lähinnä pohdin et kannattaako vaunuista maksaa kun oon katsomu netistä et ne on todella kalliita et kulkeeko laatu ja hinta käsi kädessä tässä asiassa? Itellä ei siis mitään kokemusta eikä juuri tietoakaan vaunuista, tässä vasta pikku hiljaa yritän perehtyä asiaan...

Meillä ei ole kyllä varaa kaksia ostaa, eikä kyllä tarvekaan. Ollaan päädytty yhdistelmiin ja kokeillaan todennäköisesti Kunert Silver -merkkiä. Kolmesta Kunertin vaihtoehdosta joita mietittiin, päädyttiin noihin. Vielä pitää mietiskellä väriä, mut sekin alkaa olla aika plakkarissa. Alle 400e jää maksamaan ja toivotaan, että kestää.
Näihin päädyttiin nyt oikeastaan siitä halvemmasta versiosta vaihtamaan, koska näissä kääntyy etupyörät (tai takapyörät, miten päin aikoo vaunuja/rattaita käyttääkään). Halvemmissa ne ei olisi liikkunut, joten ne oli hylättävä.
Kohta voi siis itse tehdä Kunerteista arvosteluja muille, kun niistä ei ihan kamalasti arvosteluja vielä löytynyt. Niihin nyt joka tapauksessa päädytään, turvakaukaloineen päivineen. Tilaus lähtee todennäköisesti ensi viikolla.

Mileim rv 16+6

Me tilattiin tänään vaunut, ja päädyttiin näihin: http://vauvakulma.fi/lastenvaunut/k...p_vanteet-alu/339-kert_silver-cappucino_beige

Toivottavasti on kestävät, vaikka olikin edulliset. Värivaihtoehtoja on vaikka ja mitä, mut päädyttiin neutraaliin. Ite oisin ehkä halunnut sellaset mustat, joissa värikkäitä palloja.. mut onhan ne kesällä kuumemmat kun nää.
Tyytyväisenä odotan lähetystä saapuvaksi, pääsee kasaamaan ja testailemaan. :joyful:

Me käytiin eilen hakemassa oran tuplavaunut. Löytyi käytettynä hyväkuntoiset, niin oli ihan pakko ostaa :) Täytyy vielä kantokassit hommata. Saahan ne sitten myytyä jos jotain ikävää sattuu.

Mileim, kerrohan sitten kokemuksia, koska itse alan kallistumaan samoihin vaunuihin. Toinen mahdollinen vaihtoehto olisi myös saman sivuston Koppis-yhdistelmävaunu, mutta jotenkin tykkään Kunertin muotoilusta enemmän..

Värejä molemmissa tosiaan on vaikka millä mitalla ja luultavasti musta/harmaa yhdistettynä johonkin neutraaliin kuvioon tulee olemaan meidän (lue: mun :grin) valinta, mutta silti jotenkin polttelis ne vaaleanpuna-valkoiset söpöliinit, vaikka tulokkaan sukupuolesta ei ole tietoakaan. Mutta onhan ne ihanat! Toisaalta, jälleenmyyntiarvoa ajatellen neutraalit saa ehkä helpommin kaupaksi, kun käyvät molemmille ja sopivat useampaan makuun, mutta minkäs teet.. :happy:

Mä en osaa päättää haluanko kiinteät etupyörät ja isot kääntyvät (jotka saa lukkoon). Kiinteät toimisi epäilemättä paremmin talvella ja varsinkin loskakelissä, tosin se kääntyvien lukituskin varmaan auttaa vähän. Kääntyvät taas ois paljon kätevämmät muulloin ja kaupungilla liikuttaessa...
...ja yhdistelmistä siis kyse, eli valintani on sitten mukana sen kolmisen vuotta... :)

Kannattaa dootti miettiä miten usein niitä vaunuja/rattaita tarviit pienemmissä tiloissa liikkumiseen. Ite tykkään et pyörät ei käänny aina kun ulkona liikutaan, kaupungillakin on jos jonkinlaista kuoppaa, katukivetystä ja muhkuraa niin kääntyvät pyörät ei oo ollu hyvät. Tukevissa matkarattaissa meillä siis kääntyvät pyörät mutta on tainnu olla lukittuna koko ajan kun kaupoissakii mahuu hyvin liikkumaan ilman että pyörät kääntyy, joskus sisätiloissa kätevämpää ilman lukitusta pyörät kääntyen. Yhistelmät meillä usein myös kauppakäytössä ja ei oo vielä vaikeuksia ollu liikkuu vaikka isot on ja pyörät ei käänny :)

onks kellään kokemusta hartan merkkisistä vaunuista? selailin nettiä ja törmäsin hartan xperia vaunuihin ja ihastuin :D on kivannäköiset ulkonäöltään ja suht pienet mihin mahtuu tai ainakin pitäisi mahtua isompikin lapsi.. ja niihin saa vielä lisäosana hankittua kääntyvien pyörien lisäksi kiinteät renkaat :) nekin ovat kyllä uutena pirun kalliit ja käytettyinä ei tahdo löytyä :(

olen ihan hukassa näiden vaunujen kanssa :D kun vaihtoehtoja on niiiiin paljon ja uutena en ehkä viitis ostaa jos käytettynä saa hyväkuntoiset vaunut, mut sit on vaa et käytettyinä ei välttämättä löydy just niitä mitkä tahtois :/ ja ku en vieläkään tiedä haluanko kahdet rattaat kun toiset jäävät luultavasti sit paljon vähemmälle käytölle.. jos olis kesavauva niin vaunut voisi olla jotku kevyemmät mutta kun on talvivauva tulossa niin niiden pitäisi olla sellast mitkä kulkee hyvin lumessa ja loskassa mut sit yleensä yhdistelmät vievät autossa enemmän tilaa..

ehkä alkuun ostamme jotku yhdistelmät (mitkä menee mahdollisimman pieneen tilaan) ja jos reissuissa tuntuu että vievät liikaa tilaa niin hankitaan matkarattaat..

onks olemassa matkarattaita missä saa vauvan kasvot työntäjään päi? sellaset tahtoisin jos matkarattaat hankitaan

onks kellään kokemusta hartan merkkisistä vaunuista? selailin nettiä ja törmäsin hartan xperia vaunuihin ja ihastuin :D on kivannäköiset ulkonäöltään ja suht pienet mihin mahtuu tai ainakin pitäisi mahtua isompikin lapsi.. ja niihin saa vielä lisäosana hankittua kääntyvien pyörien lisäksi kiinteät renkaat :) nekin ovat kyllä uutena pirun kalliit ja käytettyinä ei tahdo löytyä :(

olen ihan hukassa näiden vaunujen kanssa :D kun vaihtoehtoja on niiiiin paljon ja uutena en ehkä viitis ostaa jos käytettynä saa hyväkuntoiset vaunut, mut sit on vaa et käytettyinä ei välttämättä löydy just niitä mitkä tahtois :/ ja ku en vieläkään tiedä haluanko kahdet rattaat kun toiset jäävät luultavasti sit paljon vähemmälle käytölle.. jos olis kesavauva niin vaunut voisi olla jotku kevyemmät mutta kun on talvivauva tulossa niin niiden pitäisi olla sellast mitkä kulkee hyvin lumessa ja loskassa mut sit yleensä yhdistelmät vievät autossa enemmän tilaa..

ehkä alkuun ostamme jotku yhdistelmät (mitkä menee mahdollisimman pieneen tilaan) ja jos reissuissa tuntuu että vievät liikaa tilaa niin hankitaan matkarattaat..

onks olemassa matkarattaita missä saa vauvan kasvot työntäjään päi? sellaset tahtoisin jos matkarattaat hankitaan
Meillä on Hartanit ja ollaan tykätty! Ostettiin ne erittäin vähänkäytettyinä ja ovat olleet todellakin 500 euron arvoiset. Uutena maksoivat yli 1000 euroa. Meillä on on lisäksi Stokke Scoot rattaat, niissä saa sen kopan molempiin suuntiin. Tosi kätevät!

Jewell meillä on Mamas&Papas Armadillo Flip rattaat, niissä saa istuimen laitettua molempiin suuntiin. Oon ollu enemmän kun tyytyväinen, ehdottomasti suosittelen :) On hintavat mut ite bongasin ne verkkokaupan alesta, ainakii ozbabyllä on usein jotai kampanjaa rattaista. Jos raaskii muutaman satasen rattaisiin laittaa niin ovat ehdottomasti hintansa arvoiset, ja jälleenmyyntiarvokin jotain ihan muuta kun alle satasen rimpuloilla. Ja ovat muuten kauniit rattaat, tähän kiinnitin eka huomiota :) Istuimen kääntyvyys kasvot työntäjään päin oli miulle tärkee ominaisuus pienen vauvan kanssa, tuo turvallisuuden tunteen lapselle.

Me ollaan saamassa mun siskolta Gracon kaukalo lainaan, eli oon kattellu niihin sopivia matkarattaita. Perusvankkurit on Emmaljungan City Crossit (ostettiin käytettynä, kun mä vähän ihastuin siihen tumman farkun väriseen kuosiin), koska saadaan niihin vaunukoppa lainaan kans siskolta. Ne on hommannu vaunut uutena.

Mutta matkarattaiksi saattaa nyt valikoitua Gracon Evo XT. Niitä ei oo listattu monessakaa paikassa matkarattaiksi, mutta aattelin, että ne mahtuu farkkuauton takakonttiin helposti. Onko kokemuksia niistä?

Onko kenelläkään kokemusta Britax go next yhdistelmistä? :)

Me hankittiin noi, mutta käyttökokemusta ei oo kauheasti vielä karttunut :wink Sen verran mitä yhdessä kaupassa testailtiin ja samoin mitä tässä kotona on vähän kokeiltu. Mutta toistaiseksi tuntuu että on ihan meille sopivat, vaikkei tässä vaiheessa ehkä voikaan kun kokemattomana toivoa parasta :happy:

Täällä oisi suunnitelmissa hankkia käytettynä ainakin vaunut (edellisilläkin olleet käytettyjä). Pakko olla kovat renkaat ja akselit korkealla että pääsee täällä maalla kulkemaan noita perunapeltoon verrattavissa olevia teitä eikä talvellakaan auraajat pidä niin kiirusta teiden aukaisussa, joten "maastovaunut" saa olla. Matkoille yms. voisi hankkia matkarattaat joissa selkämyksen saa makuuasentoon. Uutena tai käytettynä, riippuu tarjonnasta. Matkarattaissa pitää ehdottomasti olla joku kori istuimen alla, että saa pienet tavarat ja ostokset sinne. Värien suhteen en ole niin nirso, kunhan ny kehtaa julkisesti liikkua niin se riittää. :angelic:

Mekin on mietitty noita Smileja. Kerro LareS sit ensifiilikset :rolleyes:

Sen verran mitä noita nyt paketista ulos otin ja vähän kasasin niin oon tosi tyytyväinen! Näppärän kokoset kun ei haluttu mitään isoja vankkureita (esim kaverin bugaboot näytti ihan valtavilta), mutta renkaat tuntu sopivan isoilta lumikeleihinkin :) ja mahtuu varmasti pienemmänkin auton peräkonttiin! Tällä hetkellä ollaan ainaki tosi tyytyväisiä.

Mä tilasin eilen nyt sitten tällaiset: http://www.jollyroom.fi/produkter/hauck-miami-4s-trio-yhdistelmavaunut-caviar-silver

En ole mikään superhifistelijä vaunujen suhteen ja noi vaikutti edullisuuden lisäksi ihan näpsäköiltä. Kaupunkikäyttöön tulee. Tykkään kun turvakaukalon saa myös rattaisiin kiinni. Kuitenkin se aika mitä vaunukopassa vietetään on lyhyt ja varmaan jossain vaiheessa hommataan kuitenkin kevyet matkarattaat ni eiköhän noi aikansa palvele, toivottavasti. :)

Me päädyttiin nyt Emmaljungan city crosseihin city supreme kopalla ja tietty kaukaloadapteri sit ekalle noin 6kk ajalle... Pakko olla mörssärit maalla koiran kanssa...
Kylkeen sit matkarattaat, jotka saa ihan makuullekin, ni päästään kauppoihin ja ahtaisiin paikkoihin hengailee viimeistään ratasiässä. :) Aika näyttää oliko millainen ratkaisu tämä. :wink

Sen verran mitä noita nyt paketista ulos otin ja vähän kasasin niin oon tosi tyytyväinen! Näppärän kokoset kun ei haluttu mitään isoja vankkureita (esim kaverin bugaboot näytti ihan valtavilta), mutta renkaat tuntu sopivan isoilta lumikeleihinkin :) ja mahtuu varmasti pienemmänkin auton peräkonttiin! Tällä hetkellä ollaan ainaki tosi tyytyväisiä.

Mekin käytiin nyt sit viikonloppuna ostamassa smilet :) Ei uskallettu oottaa syksyyn, kun oli enää kahdet jäljellä :joyful:

Takaisin