Vaunut ja muita hankintoja

Hyvin sanottu Pikkupapunen! :) Ja tuo tavarakorin koko on hyvä huomioida. Jos käy kaupassa kävellen on suuri tavarakori tarpeen.
 
Esitin vain et mitkä meillä nyt on ja näin. Jokainen saa ostaa sellaiset kuin haluaa tai olla ostamatta, vaikka ne merkit. Ja eihän noissa merkkivaunuissa muu maksa kuin se merkki, mutta mikäs siinä jos on 1800e ylimääräistä rahaa laittaa vaunuihin.

Kannattaa myös tiedostaa että vaunujen käyttöikä on lopulta aika lyhyt vaunuina kunnes tarttee siirtyä rattaisiin(jos yhdistelmät hommaa tai erikseen kopan ja ratasosan, niin silloin pidempi ellei halua siirtyä matkarattaisiin), ja kaikki vauvat eivät välttämättä viihdy vaunuissa tai saati nuku niissä päikkäreitä. Ja jos kantamisesta kiinnostuu/innostuu enemmän saattaa vaunut jäädä vähälle käytölle tai turhiksi. Ja tietysti jos haluaa niitä erilaisia ominaisuuksia niin mitä ja mitä ei.
 
Muokattu viimeksi:
Se on kyl totta et loppuviimein kun vauvan saa syliin ei esim.vaunujen ulkonäöllä ole väliä.Ehkä tärkeä onkin oma käyttömukavuus.
Sen verran täytyy sano että esim.emmaljunga ja bugaboo on ylihinnoiteltuja,mutta kyllä laadukkaiden vaunujen ja halpisten eron huomaa.Ja siis kaikki halvat ei tunnu halpiksilta mut siis no vaikee selittää :D Yksi mun mielestä ihan laadukas merkki on ora/Jovi ja meillä onkin isoilla ollut vaunukäytössä silloin Jovi vaunut pelkällä makuukopalla siis mun mielestä ne on just kunnon jämäkät vaunut mutta kohtuu edullisia(ainakin ollut).Nytkin käyttöön tulee ne vaunut varmaan mutta on aika massiiviset niin en halua niitä rattaina käyttöön.
Kai nää vaunu/ratas-asiat on ihan myös mielipide-asioita yks tykkää toisesta toinen toisesta.Enkä vielä tiedä ostetaanko ne emmaljungat rattaina ei tarvii pulittaa tonnia vaiko esim.gessleinit käytettynä mut sellaiset mitkä on meidän käyttöön sopivat :) Liikkeissä käydään siksi katsomassa että jos käytettynä ostaa tietää mitä etsiä :)
 
Ja onhan se perheestä paljon kiinni mihin panostaa. Itse ostin laadukkaat uudet yhdistelmät, koska me lenkkeilllään paljon ja lapsi nyt nukkunut vaunuissa /rattaissa lähes kaikki päiväunet. Itselle oli tärkeää työntömukavuus ja että päästiin liikkeelle maastossa kuin maastossa ja säällä kuin säällä. Ja kääntyvät etupyörät ja suht pienet. Omat kyllä ostettiin elokuussa alennuksesta, edellisen vuoden malli, joten säästettiin pari-kolmesataa. Ovat siis Emmaljungan edget, duo s-rungolla. Maksettiin n800€ ja nyt 1,5 v jälkeen olisi kiva tietää paljonko on tullut kilometrejä, paljon joka tapauksessa :) olisin voinut ostaa käytetyt tutulta, jos olisin ollut varma homeettomuudesta ja siitä että jousitukset, pyörät ja jarrut pelaa varmasti. Ja tosiaa, mielipide asioita, olen ollut ok-tyytyväinen, mutta jos ostaisin uudet, ostaisin nyt ehkä jotkut toiset :) (edit: muutama nuoskalumipäivä kun ei olla päästy lenkille. Ja mistä sitä oikeasti tietää mitkä on hyvät ennen kuin ne on kunnolla käytössä? Suosittelen käymään useammassa liikkeessä ja pyytämään myyjältä apua. Itse olisin loppujen lopuksi tarvinnut kaksi eri runkoa, isot ilmakumit ei kääntyvinä ja nämä nykyiset :D tai joku muu merkki/malli)

Lisäksi meillä ollut matkarattaat, käytettynä ostetut, kevyt, helppo kasata, mahtuu hyvin mukaan. Ostettiin kun lähdettiin ulkomaille kun vauva oli 5kk.

Tuplat ostetaan, juuri tämän koiran kanssa lenkkeilyn takia ja toivon että esikoinen jaksaa rattaissa istua. Näitä yritän etsiä käytettynä, koska en ole varma kauan tuplia tarvitaan ja käytänkö kuinka paljon noita meidän nykyisiä yhdistelmiä. Kova iso koppa niissä on aivan ihana ja siellä on vauvan hyvä nukkua :)
 
Muokattu viimeksi:
Mä päivittelen taas tätä mun pienen budjetin tavaroidenmetsästysurakan etenemistä.

Nyt on siis koossa:

Pinnasänky 0e
Yhdistelmävaunut 20e
Sitteri 7e
Puuhamatto lelukaarella 5e

Torista bongasin juuri telakallisen turvakaukalon kympillä, toivottavasti myyjä laittelis viestiä takasinpäin :)
 
Niinpä. Pitäisi myös tiedostaa kuinka aktiiviseen käyttöön ne tulevat. Ei ole mitään järkeä pulittaa tonnia järeistä vaunuista joita ei sit käytäkkään niillä haaveilemillaan metsälenkeillä, ja ostaa toisia jotka sopii paremmin kaupungille. Mielummin miettii kuinka usein nyt edes käy metsässä lenkkeillä, sillä harvemmin ne kerrat vauvan kanssa lisääntyy. Ja yks mikä kannattaa ottaa huomioon on vauvojen syntymä ajankohta, lokakuussa voi olla +5 tai -10 (tai enemmän) ja lunta/räntää tai sataa kaatamalla vettä, plus muut talvikuukaudet siihen päälle ja lumet. Pienet pyörät ei välttämättä kulje paksussa lumessa maalla, kun taas ne voi kulje auratuilla kaduilla. Ja samalla ne järeät vaunut voi olla hankalat kaupungissa. Monet myös tekevät niin että ostavat ne järeät vaunut ulkoiluun ja erikseen matkarattaat joihin saa kaukalon kiinni, joten vaihtoehtoja on mut jokaisen tartteis miettiä mitä haluaa vaunuilta ja suunnilleen niiden tuleva käyttöaktiivisuus.

Sen verta noista mein "ei tunnetuista" et ollaan päästy hyvin niillä myös metsässä ilman et ois tarttennu mennä mettäautotietä tai polkua. Ja ovat sen verta korkeat ettei tavarakori kastu lätäköissä mentäessä. Aisan korkeus ja työntöpuoli on vaihdettavissa, ja ovat kevyet työntää. Meille ne ollu passelit ja kesällä mökillä ne oli ehdottomat kun maasto on aika kivistä/möykkystä. Harmittaa kun ostettiin noi gessleinit(vaikka halvat olikin) kun tänään viimeeks jäi kiinni kun käytiin roskia pellolla polttamassa. Ja ostettiin noi siks kun ei jaksettu joka vkl kuskata vaunuja ees taas, niin päädyttiin et parempi olla molemmissa omat.
 
Oisko kellään vinkata, mitkä olisi hyvät yhdistelmävaunut, lähinnä merkkiä? Mielellään sellainen kompakti malli. mitkä olisi hyvät pitkälle ihmiselle, ja sitten mikä olisi muutoin hyvän mallinen ja näppärä kasattava. Myös lapsen kannalta tulisi olla toimivat. Sellaisia en halua missä on kamalat pikkurenkaat edessä, mitkä venkottaa joka suuntaan =D

Täällä tosiaan tehdään pienen budjetin ostoksia, mielellään käytettynä.
Sänky ja turvakaukalo tosiaan ollaan saatu jo ihan ilmaiseksi annetaan ryhmästä. Sekä paljon vaatetta.. kiitos äidille siitä =)
 
Tilkku:Mun mielestä hyviä esim.emmaljunga,ora/Jovi,brio,Teutonia,hartan,gesslein.Noi tulee ekana mieleen :) Kannattaa selata toria.
 
Vaunujen hankinta on yksi sellainen asia, mitä raskauden aikana odotan kovasti. Kivaa päästä vertailemaan ominaisuuksia ja kokeilemaan liikkeessä vaunuja. :)
 
Me ostettiin esikoiselle Brio go nextit, maksoi maltaita mut on ollu kyllä hyvät meidän tarpeisiin ja muita rattaita ei oo tarvittu. Liikutaan paljon vaunuilla ja esikoinen kun ei istten nuku päikkäreitä muualla kuin vaunuissa, niin oon ollu kyllä tyytyväinen et on hyvät ja meille sopivat vaunut. Sillon noita ostettaessa en kyllä oikein tienny et mitä kaikkea tarvitaan ja mihin kiinnittää huomiota. Tällä tiedolla, mitä tässä oon kerännyt, niin varmaan ostaisin käytettynä, ehkä jopa samat vaunut (muista kun nyt en niin tiedä ja et mitkä vastais noita kriteereja), mut ei musta siihen ois sillon pari vuotta sitten ollut.

Kannattaa sit myös liikkeessä muistaa, et myyjät saattaa haluta myydä jotain tiettyä mallia teille ja yrittää vakuutella miksi juuri se olisi hyvä eikä se mikä teillä oli mielessä. Kannattaa kysellä käyttäjien mielipiteitä, koska voipi olla et se myyjä ei ole koskaan lasta edes vaunuissa lykännyt. Ja aina on joku huipputarjous, mikä on just sillon, vaikka usein samaan hintaan saa vielä myöhemminkin tai taas kuukauden parin päästä, kun sama tarjous tulee.
 
Tilkku77 kannattaa hommata sellaiset missä on säädettävä aisa, eli työntö korkeutta voi säätää eri käyttäjien mukaan.
 
On koulussa pari hyppytuntia niin kävin babystylessä ihailemassa vaunuja/rattaita :)
Siellä ei ollut gessleinin mallia vaikka niiden sivuilla onkin.Vaihtoehdot oikeestaan britax go next sen sai vaan yhdistelmänä ja hintaa oliko 799€ tarjoukses viime vuoden värit.sit kronan duo s tai city toinen ratasosalla reilu 700 ja toinen reilu 800 ja sitten smile rattaina 639 ja stokke trailz reilu tonni ja stokke scoot 599 se siis ns.matkaratas mut siinä myös hyvän näköiset ne pyörät.Noh noi on oikeesti kyl kaikki yli meidän budjetin mut josko etsis käytettynä.Ärsyttää kun vaihtoehtoja on mut hinnat on sit noin törkeen kalliit.Ja siis hintoja nyt ehkä siks laitoin jos joku muu haluaa tietää :)
Meillä siis kriteerit olis ne kääntyvät isot eturenkaat miel.ilmakumit taikka sit et eturenkaat saa vaihdettua.Britax go jää ehkä vaihtoehdoista kun siinä on kokonaan kumia pyörät.
 
Niin ja se vielä et kaukalo mikä meidän pitäis ostaa menee varmaan vaan britaxiin ja ehkä emmaljungiin.Mut täytyy miettiä onko se tärkein ominaisuus
 
Lisää päivitystä. Päätin silloin taannoin koklaa satasen budjetilla :wink

Nyt on haalittuna:

Pinnasänky 0e
Yhdistelmävaunut 20e
Sitteri 7e
Puuhamatto lelukaarella 5e
Turvakaukalo telakalla 30e

Ei oikeestaan puutu enää kuin vaippakassi. En välttämättä hanki hoitopöytää tällä kertaa.
 
Kiitos vinkeistä. Jatkan vaunujen ihmettelyä torissa. On tullut siellä monta mielenkiintoista vastaan. Vaan ei ole osannut sitten miettiä mikä merkki tai malli olisi toimivin...
 
Kävin eilen vielä tsekkaamassa myös emmaljungat ja niistä mielenkiintoisin olisi viking super viking renkailla.Mutta toki hintaa tulee et täytyy katsoa jos jotain löytyis käytettynä ees jotain.Uusi merkki oli myös joku joie joka oli edullinen mut meidän käyttöön ehkä liian pienet renkaat.Katsotaan mihin lopuksi päädytään ja paljon on rahaa.Toinen hyvä ois ne go nextit :)
 
Missä vaiheessa ajattelitte käydä hakemassa Liberokerhon lahjapakkauksen tai Babyboxin?
Onkohan mitään muita ilmaislahjoja tarjolla odottaville?
 
Babyboxin hain jo ja Liberokerhosta tulee kai lähempänä la:ta joku koodi millä saa sen paketin noutaa kaupasta, jos olen ymmärtänyt oikein.
 
Äitee löysi mulle kirppikseltä aivan upean, just mun tyylisen hoitokassin kahella kympillä :) Minen siis joutunut tästä hankinnasta pulittamaan mitään, joten mun sadan euron budjetista on vielä 38 euroa jäljellä. Tässähän joutuu vielä oikein törsäämään johonkin ylimääräiseen :cool:
On hyvännäköinen, tilava, kätevä ja siististi pidetty, että kyllä meitin nyt kelpaa :pompus:https://www.lastenturva.fi/tuote/babymel-hoitolaukku-tote-black-gloss/5060219251841/
 
Mitä tuolla Babyboxissa oli? Oliko hyödyllinen? Tuollaista ei tainnutkaan olla vielä pari vuotta sitten tai sitten elin pimennossa. :grin
 
Takaisin
Top